נועה ארגמני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נועה ארגמני

נועה ארגמני (נולדה ב-12 באוקטובר 1997) היא אזרחית ישראלית-סינית שנחטפה על ידי מחבלי ארגון הטרור חמאס במהלך הטבח בפסטיבל נובה ליד רעים כחלק ממתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר 2023. סרטון חטיפתה, כשהיא מובלת על אופנוע וצועקת לעזרה התפרסם בכל העולם, וברקע בן זוגה אבינתן אור מובל בידי ארבעה מחבלים, הפך לאחד מסמלי מתקפת הפתע על ישראל.

תמונתה מהחטיפה הוצגה בעמוד הראשון של מהדורת 8 באוקטובר של הדיילי מייל בבריטניה.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגמני נולדה בישראל כבת יחידה להוריה. כשנחטפה הייתה סטודנטית במחלקה להנדסת מערכות מידע בפקולטה למדעי ההנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

החטיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 באוקטובר 2023 השתתפה יחד עם בן זוגה אבינתן אור בפסטיבל נובה ביער רעים, יחד עם עוד כ-3,000 מבלים. ב-6:30 בבוקר באותו יום החלה מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, שבמהלכו חדרו לתוך שטח ישראל כ-3,000 מחבלים, כבשו בסיסים של צה"ל והשתלטו על יישובים וקיבוצים רבים. חמאס וארגוני טרור נוספים טבחו באכזריות בקיבוצים ובבסיסים, קבוצה של מאות מחבלים חדרה גם ליער רעים וטבחה במשתתפי הפסטיבל שנסו על נפשם וניסו למצוא מחסה. נועה ארגמני ובן זוגה אבינתן אור נמלטו משטח המסיבה והתחבאו ביער, במשך שעות ארוכות הם יצרו קשר עם כוחות הביטחון וניסו להזעיק חילוץ, אך ללא הועיל. במהלך היום קבוצת מחבלים הבחינה בהם וחטפה אותם. המחבלים הפרידו ביניהם, הושיבו את נועה בכוח על האופנוע ולקחו אותה לעזה. את אבינתן אור המחבלים לקחו ברגל לעזה באיומי נשק.

סרטוני החטיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטון שצילמו המחבלים בעת החטיפה מראה את נועה על האופנוע זועקת לעזרה ובבעתה שולחת את ידיה לעבר בן זוגה, שמובל על ידי כארבעה מחבלים לעבר רצועת עזה. סרטון זה הופץ ב-7 באוקטובר 2023.[2]

ב-12 באפריל 2024 פורסם סרטון נוסף מעת החטיפה, בו נועה ארגמני נראית מוקפת בלפחות עשרה מחבלים, ושק על ראשה.[3]

הסרטון מהשבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 בינואר 2024 פרסם ארגון הטרור חמאס סרטון של נועה ארגמני בשבי יחד עם שני חטופים נוספים.[4]

ליאורה ארגמני, אימה של נועה, נמצאת בשלבים מתקדמים של מחלת הסרטן. היא אמרה בעצרת למען החטופים: "מקווה שאני אספיק לראות אותה לפני יומי האחרון".[5]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]