פורום הגבורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה עוסק באירוע אקטואלי או מתמשך
הנתונים בנושא זה משתנים במהירות או בהתמדה, ועל כן ייתכן שהם חלקיים, לא מדויקים או לא מעודכנים.
ערך זה עוסק באירוע אקטואלי או מתמשך
הנתונים בנושא זה משתנים במהירות או בהתמדה, ועל כן ייתכן שהם חלקיים, לא מדויקים או לא מעודכנים.
פורום הגבורה
פעילות שביתת רעב, אוהל מחאה, צעדות, חסימות כבישים.
התאגדות התארגנות הכוללת מספר משפחות שכולות שקרוביהם נפלו במתקפת הפתע על ישראל ובמלחמת חרבות ברזל
תחום צבא וביטחון ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות דצמבר 2023 – הווה (כ־170 ימים)

פורום הגבורה הוא התאגדות של משפחות ששכלו את יקיריהן במתקפת הפתע על ישראל ובמלחמת חרבות ברזל. מטרתו לקדם את המשך התמרון הקרקעי ברצועת עזה "עד לניצחון מוחלט על חמאס".

פעילות הפורום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 בדצמבר 2023, כיממה וחצי לאחר תקרית הרג שלושת החטופים בש'ג'אעייה, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, מכתב מחברי הפורום, שביקש להמשיך את הלחימה עד לניצחון מוחלט[1][1].

ב-29 באפריל 2024, ברקע פרסום על עסקה להשבת החטופים הישראלים ברצועת עזה שתביא לסיום המלחמה, פרסמו משפחות מקרב חברי הפורום כי בכוונתן לפתוח בשביתת רעב עד להבטחת המשך הלחימה[2]. בעקבות זאת זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-30 באפריל נציגים מהפורום ומפורום תקווה לפגישה, בה טען בפניהם כי לא חל כל שינוי במטרות המלחמה, ויש בכוונתו לפעול עד שיושגו, כולל תמרון ברפיח[3].

ב-1 במאי 2024 פתחו בני משפחות נופלים מפורום הגבורה מאהל מחאה מול הכנסת, בדרישה לצאת לתמרון ברפיח שישלים את כיבוש רצועת עזה, ולא לקבל עסקת חילופי שבויים הכוללת עצירת המלחמה. ב-2 וב-4 במאי יצאו לצעדות מחאה בסמוך לכנסת ולמשרד ראש הממשלה וחסמו כבישים[4][5]. למחרת צעדו לעבר משרד ראש הממשלה לקראת ישיבת הממשלה, ונחסמו על ידי המשטרה[6]. השרים מיקי זוהר, בצלאל סמוטריץ', שלמה קרעי ואורית סטרוק יצאו אליהם והבטיחו לפעול לכך שתהיה פעולה ברפיח[7][8].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]