פורטל:ארצות הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רענון הפורטל כיצד אוכל לעזור?    

ארצות הבריתארצות הברית החותם הגדול של ארצות הברית

ארצות הברית של אמריקה (בקיצור המקובל: ארצות הברית, ובראשי תיבות: ארה"ב; באנגלית: United States of America, בקיצור: United States ובראשי תיבות: USA) היא פדרציה של 50 מדינות ומחוז פדרלי אחד. 48 מהמדינות יוצרות שטח יבשתי על פני 7,827,000 קמ"ר ביבשת אמריקה.

לשתי מדינות נוספות - אלסקה והוואי - אין גבול יבשתי עם שאר 48 המדינות. אלסקה (Alaska) היא חצי אי ענק (1,518,000 קמ"ר) בצפון-מערב קנדה, על חופי אוקיינוס הקרח הצפוני (במקום בו מפריד מצר ברינג בין אמריקה הצפונית לבין רוסיה שביבשת אסיה). הוואי (Hawaii) היא קבוצת איים השוכנת הרחק במרחבי האוקיינוס השקט (Pacific Ocean), מערבה מן היבשת.

ארצות הברית היא מעצמת על, והיא בעלת חשיבות מכרעת בכלכלה, בביטחון וביחסי החוץ הבינלאומיים.

הפארק הלאומי יוסמיטי הוא פארק לאומי השוכן בחלק המזרחי-מרכזי של מדינת קליפורניה שבארצות הברית. הפארק משתרע על פני שטח של 3,081 קמ"ר. בכל שנה מבקרים ביוסמיטי כ-3.5 מיליון תיירים, ורובם מגיעים לעמק יוסמיטי ששטחו 18 קמ"ר. הפארק הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ב-1984. יוסמיטי היה נקודת מפתח בהתפתחות הרעיון של פארק לאומי, בעיקר בזכות עבודתם של אנשים כגון ג'ון מיור.

יוסמיטי הוא אחד מבתי הגידול הגדולים והרגישים ביותר בסיירה נבדה, ויש בו מגוון גדול של צמחים ובעלי חיים, חלקם נדירים. הפארק מחולק לחמישה אזורי צמחייה עיקריים: יער אלונים עבות, אזור רמה תחתון, אזור רמה עליון, תת-אלפיני ואלפיני. ביוסימיטי גדלים כחמישית ממיני הצמחים הגדלים בקליפורניה.

הגאולוגיה של אזור יוסמיטי מאופיינת בסלעי גרניט ושרידי סלעים עתיקים. כחמישה אחוזים משטחי הפארק מכוסים בסלעים מותמרים של סלעי משקע וסלעי יסוד.

קבוצת כבשים מזן מרינו בתחנה האמריקאית לניסויים בכבשים שבאיידהו ומונטנה.
קבוצת כבשים מזן מרינו בתחנה האמריקאית לניסויים בכבשים שבאיידהו ומונטנה.

קבוצת כבשים מזן מרינו בתחנה האמריקאית לניסויים בכבשים שבאיידהו ומונטנה. כבש הבית הוא תת-מין של המין מופלון - מין בסוג כבש. תת-המין מגודל בתרבות לשם בשרו, עורו, צמרו וחלבו. בנוסף למוצרים המופקים מהכבש, משמש הכבש כאמצעי חשוב למחקר מדעי, בשל גודלו מצד אחד, ועלות אחזקתו הנמוכה מצד שני. הדוגמה הבולטת ביותר לשימוש בכבש למחקר מדעי הוא השיבוט המוצלח של כבשה שתוצאתו הייתה הכבשה דולי.


נשיא ארצות הברית, ג'יימס גרפילד כיהן בתפקידו שישה חודשים וחמישה עשר יום, לאחר שנורה בידי מתנקש כארבעה חודשים לאחר שהושבע לתפקיד ובכך היה משך כהונתו מבין הקצרים בתולדות ארצות הברית. גרפילד חיבר את אחת מההוכחות למשפט פיתגורס, כמו כן ידע לכתוב בשתי ידיו, והיה מסוגל לכתוב בידו האחת בלטינית, בזמן שכתב בידו האחרת ביוונית עתיקה. גרפילד היה הנשיא הראשון ששימש גם ככומר ועם היבחרו לתפקיד ויתר על הכמורה, וצוטט באומרו

אני מוותר על המשרה הרמה ביותר בארץ על מנת להתמנות לנשיא ארצות הברית.

הזמר בוב דילן והמשורר אלן גינסברג
הזמר בוב דילן והמשורר אלן גינסברג

ג'ורג' וושינגטון - ג'ון אדמס - תומאס ג'פרסון - ג'יימס מדיסון - ג'יימס מונרו - ג'ון קווינסי אדמס - אנדרו ג'קסון - מרטין ואן ביורן - ויליאם הנרי הריסון - ג'ון טיילר - ג'יימס פולק - זאכרי טיילור - מילרד פילמור - פרנקלין פירס - ג'יימס ביוקנן - אברהם לינקולן - אנדרו ג'ונסון - יוליסס סימפסון גרנט - רתרפורד הייז - ג'יימס גרפילד - צ'סטר ארתור - גרובר קליבלנד - בנג'מין הריסון - גרובר קליבלנד - ויליאם מקינלי - תאודור רוזוולט - ויליאם הווארד טאפט - וודרו וילסון - וורן הרדינג - קלווין קולידג' - הרברט הובר - פרנקלין דלאנו רוזוולט - הארי טרומן - דווייט אייזנהאואר - ג'ון פיצג'רלד קנדי - לינדון ג'ונסון - ריצ'רד ניקסון - ג'רלד פורד - ג'ימי קרטר - רונלד רייגן - ג'ורג' הרברט ווקר בוש - ביל קלינטון - ג'ורג' ווקר בוש - ברק אובמה - דונלד טראמפ - ג'ו ביידן

מאכלים ידועים ממטבח ארצות הברית
צ'אודר צדפות
צ'אודר צדפות

צ'אודר צדפותאנגלית: Clam chowder) הוא מרק המכיל ציר וצדפות. פרט לצדפות נהוג להוסיף למרק גם חתיכות תפוח אדמה ובצל המטוגן קלות בשומן. לא מקובל להוסיף למנה ירקות, אם כי רצועות גזר מוספות לעיתים, בעיקר לצורך קבלת צבע. כמו כן לעיתים מוסיפים פטרוזיליה או עלי דפנה לצורכי עיטור המנה והוספת טעם.

צ'אודר דגים בסגנון ניו אינגלנד, היא וריאציה על המרק המקורי, שלה מוסיפים כמות נכבדת של חלב או שמנת.


רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום:

מצאו ערכים לשיפור בנושא ארצות_הברית: לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוט

בלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה)