לדלג לתוכן

שיחת משתמש:האזרח דרור/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום האזרח דרור, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

נדב 12:33, 14 יולי 2005 (UTC)

בהתחשב בתגובותיך בדפי השיחה, האם יש לך ידע על אנרכיזם גלובליזציה, ואנטי גלובליזציה. אם כן, אולי תוכל להוסיף ללא קיים ולשפר את הקיים? בברכה, דורית 13:39, 14 יולי 2005 (UTC)

כן, אבל זה יקח זמןהאזרח דרור 13:40, 14 יולי 2005 (UTC)
נחכה, אני אשמח אם תודיע לי לאחר שתבצע את תיקוניך. בברכה, דורית 13:43, 14 יולי 2005 (UTC)

התחלתי את הערך אנטי גלובליזציה, והערתי כמה הערות בדיון של גלובליזציה. באנרכיזם אני על תקן מתלמד. אם יש לך הערות אשמח לשמוע. מלבד זאת, אני מתווכח (לשווא) על הערך קפיטליזם, שנראה לי מעורפל, מוטה, חד צדדי וגובל בדמגגויה (הצגת טענות "בשמם" של צדדים אחרים ו"מענה להם"). אבל אולי זה רק הרושם שלי, אשמח לשמוע את דעתך.

כמעט ולא ראיתי את מה שכתבת, לכן כדאי לכתוב למשל "לדורית" בתקציר, או אם מדובר בנושא חדש אז להשאיר הודעה בדף שיחתי. אני אעבור על מה שכתבת, לגבי קפיטליזם, למדתי שאומנם אני לא מסכימה עם אורי תמיד, אבל קשה להתווכח איתו בנושאי כלכלה עקב ידענותו הרבה, כך שלא נראה לי שאוכל להיות לעזר. בברכה, דורית 21:45, 16 יולי 2005 (UTC)
דרור, שים לב להערתי בשיחה:קפיטליזם. זה ערך מאד מושקע וארוך, וכך גם הביקורת של שניכם בדף השיחה. כך שזה לוקח לי זמן, אני מקווה להספיק מאד בקרוב. אך אשמח אם בינתיים תמשיך באנטי גלובליזציה ושאר הערכים שיש לך הידע להרחיב. דורית 17:32, 18 יולי 2005 (UTC)

כן, תודה. אני מעריך את פועלך. אורי מרשים גם אותי בידע שיש לו, אבל זה לא סיבה להשתמש בויקפידה כשופר לרעיונות שלו. האזרח דרור 21:49, 18 יולי 2005 (UTC)

הכפר הגלובלי[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ראה דברי בשיחה:הכפר הגלובלי. דוד שי 11:52, 16 יולי 2005 (UTC)

שלום רב, ראיתי שהשארת הודעה למשתמש:אלון שכטר בעניין הערך עבדות. אלון מבקר בוויקיפדיה לעתים רחוקות מאוד, ולכן אני מציע שלא תחכה לתשובתו, אלא תתקן בערך את מה שטעון תיקון. דוד שי 18:37, 18 יולי 2005 (UTC)

תודה, אלא שזה ידרוש שינוי גדול בערך ולא ארצה לעשות זאת ללא התייחסות ממנו. האזרח דרור 21:46, 18 יולי 2005 (UTC)

כלכלה ושאר עניינים[עריכת קוד מקור]

שלום דרור, מתוך הבנה כי קראת את הספר מרווחי מלחמה לדיבידנדים של שלום, אולי תוכל להוסיף עוד בנושא? בברכה, דורית 18:56, 21 יולי 2005 (UTC) הי דורית. נעדרתי זמן מה. אנסה לראות מה לעשות בנוגע לערך הזה. נראה לי שיש בעיה כללית עם "חבורת ראנד\ הכלכלה האוסטרית" שלא רואות לנכון לציית לכללים הנהוגים בויקיפדיה בכל הנוגע להצגת היבטים שונים בצורה הוגנת או שתבהיר לקורא במה מדובר.

שלום דרור, סיימתי את עריכת הערך גלובליזציה. מכיוון שהיו לך בעבר השגות על תוכנו, אשמח לשמוע השגות נוספות. נדב 12:21, 19 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום דרור,

ראיתי שהגבת בדיון "רצח עם". הדרך שלך מאוד מסורבלת ומחרבשת לגמרי את הדיון כי נכנסת לתוך דבריו של ויקיפד אחר. זה לא מקובל כל כך כי עכשיו קשה מאוד לענות לך. מקובל לענות בצורה הרגילה, מתחת לדבריו של הוויקיפד הראשון, תוך כדי שאתה מונה את התשובות שלך (בין אם על ידי מיספור, ירידת שורה או כוכביות) גילגמש שיחה 19:50, 17 אוקטובר 2005 (UTC) אוקי, סליחה, לא ידעתי, תודההאזרח דרור

דיון מחיקה[עריכת קוד מקור]

דרור שלום,

תודה על השתתפותך בעריכת ויקיפדיה.

רציתי להביא לתשומת לבך כי לפעמים יש מחלוקת לגבי קיומם של ערכים מסוימים ובהתאם למדיניות המחיקה כאן, טביעת רגל אקולוגית עלה להצבעת מחיקה. הדיון מתנהל בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:טביעת רגל אקולוגית ובאפשרותך להשתתף בו. הדיון ימשך שבוע ובסופו יוכרע אם להשאיר את הערך או לא. על מנת למחוק ערך או תמונה בוויקיפדיה נדרש רוב של 55%. אין מספר משתתפים מינימלי על מנת שהדיון יהיה חוקי. הכול כאמור בדף מדיניות זה.

בהמשך לשיחה זו אני לרשותך בכל שאלה שתידרש. כמו כן בויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ניתן למצוא מידע שיקל עליך בהמשך תרומתך לוויקיפדיה.

בברכה, גילגמש שיחה 07:09, 19 אוקטובר 2005 (UTC)

אנא בחר בורר המקובל עליך מבין מפעילי המערכת, על מנת שיכריע לגבי אותן פיסקאות שאני מחקתי ואתה החזרת בערך. עמית 17:39, 5 נובמבר 2005 (UTC)

ראשית, מחקתי קצת ושיכתבתי את תרבות הצריכה, ואני רק באמצע. הערות והשגות על כך יתקבלו בברכה, כי יש לנו עוד הרבה עבודה. אבל לא בשביל זה אני פה, אנא ראה את הדיון אודותיך בויקיפדיה:מזנון#קידום אינטרסים אישיים ומסחריים. דורית 11:50, 12 נובמבר 2005 (UTC)

הערה ובקשה[עריכת קוד מקור]

הערה: שמתי לב שכשאתה עונה לאנשים אתה לא משתמש ב"נקודתיים" (:). למקרה שאתה לא יודע, אם אתה מקליד את הסמן ":" ממש בתחילת הפסקה, בצמוד לאות הראשונה שאתה כותב, אז זה מזיז את כל מה שאתה כותב תו אחד קדימה, ככה שאם אתה רוצה להגיב למישהו, אתה צריך לשים סימן אחד של ":" יותר ממה שהוא שם בתחילת מה שהוא כתב, וככה יהיה יותר ברור למי אתה מגיב.
דוגמא למשפט שמוזז 4 תווים קדימה: "::::אם אתה רוצה להגיב למישהו ששם 3 פעמים נקודתיים בתחילת מה שהוא כתב, אתה צריך לשים 4 סימנים של נקודתיים לפני המשפט הראשון שלך, בשביל שיהיה ברור שאתה מגיב אליו, כמו שיש במשפט הזה".
אתה מוזמן להסתכל על דפי שיחה ולראות איך זה מתבצע, למשל על דף השיחה הזה (שים לב שבתגובה להודעה הראשונה יש תו נקודתיים אחד, ובתגובה לתגובה יש 2 סימני נקודתיים) ולעשות נסיונות בעצמך (אגב, אם אתה רוצה להגיב לי עכשיו, אז אתה צריך לשים סימן נקודתיים אחד לפני שאתה מתחיל לכתוב, כי במה שאני כותב, יש אפס סימנים של נקודתיים. מקווה שזה מספיק ברור..
ועכשיו לבקשה: אתה מוזמן לעיין בערך זכויות בעלי חיים שכתבתי ולהגיד לי את דעתך. תודה, אודו. Odonian 18:20, 15 נובמבר 2005 (UTC)

  • תודה אודו, פשוט לפעמים אני מגיב בנקודות, ואז בנקודה השניה אני שוכח לשים סימנים. ככה זה, מבלגן, לא מרצון רע.
  • אשתדל, במהרה, אין לי הרבה ידע בנושא, אבל העשה כמיטב יכולתי. תודההאזרח דרור 21:15, 15 נובמבר 2005 (UTC)

התחממות עולמית[עריכת קוד מקור]

האם תוכל ליצור הפניה ל"התחממות גלובלית" מערך חדש שיקרא "התחממות עולמית"? (עוד לא פיענחתי איך יוצרים כאן ערך חדש). כמו האם יש לך הצעות לשיפור הערך "התחממות גלובלית"? גשם 18:35, 21 ינואר 2006 (UTC)

יתרון יחסי[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את שיחה:יתרון יחסי. נדב 11:40, 15 ינואר 2006 (UTC)

שחזרתי את השינוי שלך. בניו זילנד יש פי 12 יותר כבשים מאנשים ונפיחות הכבשים באופן ספציפי הוזכרו כגורם אפשרי שמחמיר את אפקט החממה. יש מקום לאיזכור הדבר בערך. odedee שיחה‏ 18:58, 2 אפריל 2006 (UTC)

לדעתי לא בצדק, ראה דף שיחה. יש מעט אנשים בניו זילנד.


כדאי לך לקרוא את מה שכותב ד"ר אסף רוזנטל

  • תודה , אני מניח שהכוונה למאמר שאני מתרגם על התחממות עולמית.
  • קצת קשה לי לדבר עם מספר, אפשר שם משתמש?
  • כפי שניתן לראות מהשוואה עם הערך האנגלי, אני פשוט מתרגם ונמנע מלהביע את עמדתי בינתיים. לדוגמה דעתי האישית היא שלחשוב שניתן לצפות לצמיחה גדולה יותר של צמחיה עקב חימום הכדור היא די שטות - צמחים לא צריכים רק מים , פחמן דו חמצני וכו' כדי לגדול - רוב הצמחים תלויים במערכת של יצורים חיים אחרים, אם מערכות אלו יושפעו , אז יושפעו גם הצמחים - בדרך כלל "לרעה" (מנקודת המבט של יציבות קצרת טווח של המין האנושי).
  • הסיבה לכך היא שמהנסיון שלי, הערכים באנגלית עוברים בדרך כלל הרבה יותר ביקורת ומאבקי כוחות שגורמים להם להיות שלמים יותר ויותר חסרי פניות.
  • אני אברך על תוספות (וגם נראה לי מעניין לדבר עם אותו אדון על נושא עניין משותף), בינתיים אפשר לעזור על ידי הגהה או תרגום של אחד מכמה מערכי המשנה שקשורים לערך הזה (ראה\ ראי הגרסה האנגלית לפרוט).

קודם רציתי לשבח אותך על העבודה הנהדרת שעשית בערך התחממות עולמית. לאחר שתסיים אותו, אני ממליץ לך להעלותו כמועמד לערך ממולץ (קודם כמובן דרך "גאים להציג").
כפי שבטח שמת לב הערך איכות הסביבה בהחלט לא מעורר כבוד לויקיפדיה העברית. רציתי להמליץ לך, אם יהיה לך זמן לנסות לשפר אותו, כי נראה שאתה מבין ומתעניין בתחום. יש הרבה מה לעשות בערך הזה כמו שהוא היום.
תמשיך בעבודה היפה! אסף 20:46, 10 אפריל 2006 (UTC).

תודה , אני בסך הכל מתרגם אותו (כדי להמנע ממלחמות עולם עם אנשים כמו טרול רפאים). שים לב שגם עשיתי שינויים גדולים בכל מה שקשור למיון של ערכים סביבתיים - הוספתי תת קטגוריות (ווכה נתגלו גם ערכים שהיו קשורים לנושאי סביבה, אבל התחבאו בכל מיני פינות חשוכות, כמו אסון צ'רנוביל או פארמאקל'צר. ואת הקטגוירה הראשית יותר "סביבה" (צריך להוצאי משמירת הסביבה עוד ערכים, שאינם קשורים דווקא לשם, אלא יותר לאקולוגיה, או לערכים אחרים בקטגוריה סביבה, (האם יש ערכים בתחום האדריכלות או תכנון ערים היכולים להיות משוייכים לקטגוריה ואינם משוייכים?) מה שכן, לא ברור לי בדיוק איך צריך להיות ההרכיה והקשרים בין סביבה לבין אקולוגיה (מי יכיל את מי) , עיון בויקי האנגלי לא ממש עוזר כי גם שם יש בלגן. ראה גם הערתי במזנון.

האזרח דרור 06:21, 11 אפריל 2006 (UTC)

דמוקרטיה ישירה[עריכת קוד מקור]

תודה על מפעלך החשוב! נדמה לי שכבר יצא לנו לדסקס את הנושא הזה לפני כמה שנים במייל (דרך האתר בדידות), אבל נראה לי חשוב לחזור ולציין כי לא ניתן לומר שדמוקרטיה ישירה נוסתה בעבר, מכיוון שתמיד היתה נחלתם של גברים בעלי מעמד. נראה לי שכאשר אתה כותב על נושא שעוסק בצורה כל כך ישירה בזכויות אדם (הזכות להחליט על גורלך, למשל), אתה חייב להתייחס לנושא הזה. אחרת, אתה יוצא מחזק את ידיהם של אלה המתעלמים במתכוון או שלא במתכוון מזכויותיהם של נשים ושל חסרי מעמד אחרים. בנוסף, ישנו גם זילות הערך דמוקרטיה, כאשר אתה מתאר באמצעותו מצב שלא יכול להחשב לדמוקרטי כלל ועיקר.

אבל בעיקר, תודה לך על ההתמדה.

רותי

תודה לך האזרח דרור 21:58, 8 יוני 2006 (IDT)

רוצים לדעת![עריכת קוד מקור]

מתים (The royal WE, אני והתולעים) מסקרנות, מהי אותה סיבה שציינת בדף המשתמש שלך? מתי נוכל לדעת? HansCastorp 05:39, 22 יוני 2006 (IDT)

גם אני תולע. דוד 16:57, 27 יוני 2006 (IDT)
טוב, זה לא כזה סוד גדול. פשוט רצינו קצת שקט בהתחלה (אבל ממילא זה נמשך נורא לאט).האזרח דרור 21:30, 29 יוני 2006 (IDT)

אני מטומטמת[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי. HansCastorp 23:03, 29 יוני 2006 (IDT)

אה, דף משתמש, ראיתי. הבנתי. HansCastorp 23:04, 29 יוני 2006 (IDT)

מסה קריטית[עריכת קוד מקור]

שוב שלום! אמור לי נא: האם במקרה אתה יודע כיצד מצטרפים לרכיבות של "מסה קריטית"? (אם זה בכלל עדיין מתקיים) בברכה, HansCastorp 17:40, 6 יולי 2006 (IDT)

  • לצערי כבר כמה שנים אני לא רוכב במסה, אם כי אני מדווש לשם יומממות. הכי כיף לי לנסוע בשביל שפעם היה סתם חזון רחוק של כמה מופרעים מתאב"א.
  • אני ממליץ שתשאל אותם http://bike.org.il/contact.htm. העמותה אגב, חיה ופועלת להרחבת כל מיני תחומי פעילות, והרבה זמן שהם לא היו פעילים כל כך (או כך הרושם שלי מבחוץ).
  • אם הם לא, אזי ביום שלישי (?) בשעה 2130 (?) (כל שבוע אני חושב) ליד הבימה מתאספים רוכבי הרולר בליידס , שאני חושב ששמחים גם לאופניים- (אם כי זה מזכרון מלפני שנתיים בערך). אם אתה רוצה אני יכול לברר עוד כמה ימים פרטים יותר מדוייקים.
  • וסתם בשביל הכיף (עוד לא ראיתי בעצמי) http://video.google.com/videoplay?docid=189314458200750949&q=traffic

בהנאה ובבטיחותהאזרח דרור 22:21, 6 יולי 2006 (IDT)

תודה רבה על התשובה, אך דומני שהאתר שלהם אינו מעודכן. חשבתי שאולי לך יש קשר ישיר אִתם. נו מילא. ולגבי רוכבי הרולרבליידס, עליהם אני יודע, נראה לי שיהיה קצת מוזר להיות עוף מוזר בתוכם:) HansCastorp 00:03, 7 יולי 2006 (IDT)
אולי האתר אינו מעודכן אבל אתה יכול ליצור איתם קשר דרכו, אני חושב שיענו לך באימייל. האזרח דרור 21:00, 7 יולי 2006 (IDT)
תודה, נשששששמה. תבוא עליך ברכה. HansCastorp 21:05, 7 יולי 2006 (IDT)

על אנונימוס ועל חוסר מחשבה ביקורתית[עריכת קוד מקור]

שלום לך, האזרח דרור! עלי לספר לך דבר מה שהפתיעני: נדהמתי היום לראות באתר של "אנונימוס" המתעסק כל כולו בדיבור על ניצול עינוי רצח ודיכוי בע"ח באופן ישיר ועקיף פרק שלם העוסק ב"צמחונות וטבעונות בצה"ל" ללא כל רמז של שמץ של מילה של ביקורת. כלומר: לאכול בשר זה לסייע לרצח, אף על פי שהאוכל אותו אינו רוצח בעצמו, לשתות חלב, זה לסייע לעינוי בע"ח אף על פי שהשותה אינו זה הכולא בעצמו את הפרה בתנאים נוראיים, אך לעומת זאת בשירות בצה"ל אין כל בעיה מכיוון שצה"ל עושה אך טוב לאנושות. אמנם אין עמותת "אנונימוס" מגדירה עצמה "אנרכיסטית רדיקלית" כמו "מאבק אחד", אבל עדיין... הייתי מצפה מארגון שכזה שלא ידאג רק לזכויות בע"ח תוך התעלמות מוחלטת מזכויות בני אדם. HansCastorp 13:54, 16 באוגוסט 2006 (IDT)

הי, למרות היותי צמחוני , אף פעם לא הייתי חבר באנונימוס, (היות ובזמני הם כבר התחילו "להתקלקל" ?).
להרבה תנועות יש "אג'נדה חלקית" - לדבר על משהו אבל לא למתוח אותו לכלל תחומי החיים, כדי "לא להרגיז" יותר מידי אנשים. אם מקבלים את הלגיטימיות של תנועה אחת כזאת, (כי הם רוצים לתת מוקד לנושא אחד, ולא לדבר על כל הנושאים בבת אחת), אז צריך לקבל את כולן. לדגומה גרינפיס הם בעד סביבה, אבל הם גם לא יצאו נגד צהל (בינתיים, על הזיהום הסביבתי שנוצר בגלל המלחמה), או גרינפיס באופן כללי מעודדים "מכוניות ירוקות" ומתעלמים מכך שאורח החיים סביב מכונית (ואפילו אם היא תהיה "ירוקה" כמו מכונית מימן, או מכונית ירוקה יותר כמו מכונית על שמן צמחי) לא יכולה להיות באמת ירוקה (הסבר לכך בערך "מכונית ירוקה"). היו ויכוחים על הנקודה הזאת בעבר (סביב נושא "כיבוש" ושמאל\ימין) והתוצאה הקוהרנטית יותר היא "מאבק אחד" - בני אדם הם גם בעלי חיים, וגם להם יש זכויות (אם כי הניסוח שלי לדבר הזה לא ילך בהכרח דרך המונח זכויות) .
מצד שני, דווקא ארגונים ממוקדים וחסרי אג'דנה כללית, הם לדעתי מנוף לשינוי ב"אונות הצד". איך אנשים משנים את העמדה שלהם לגבי נושא (בהנחה שיש להם עמדה הפוכה). לדעתי זה לא נובע מויכוחים אינסופיים, אלא מכך שיש אנשים קרובים אליהם שחושבים ופועלים אחרת. כלומר היותך מוקף בחברים בעלי גישה שמאלנית יגרום לך בהסתברות להיות שמאלני. אנשים שפועלים באנונימוס והם ימניים מדינית, יפגשו ויפתחו קשרי חברות עם אנשים בעלי גישות דומות לנושא בעלי חיים שאינם בני אדם, וכתוצאה מכך יושפעו מעמדותיהם (שהם לרוב שמאליות \ "הומניות " אני חושב) לגבי נושאים אחרים. ככה שמה שעשוי להראות כבלתי הוליסטי , עשוי להיות דווקא יותר יעיל לנושא זה מאשר הצהרה ישירה ועמדה חד משמעית של הארגון.

האזרח דרור 14:29, 16 באוגוסט 2006 (IDT)

נו, שוין. *אנחה*. קשה! זה כמו כל החוכמולוגים שנזכרו להתנגד למלחמה רק אחרי הפסקת האש או רק אחרי שהצד הישראלי ספג אבדות קשות במיוחד. אנשים צריכים להתחיל להתרגל לראות לפחות כמה ס"מ מעבר למה שנראה על פני השטח. HansCastorp 14:35, 16 באוגוסט 2006 (IDT)

האשמת הציונות בגזענות[עריכת קוד מקור]

אתה יכול הסביר את הקטע הבא שהוספת לערך:

חלק מאנשי שמאל טוענים לדוגמה, שכדי מאמץ לקיים מדינה שבה היהודים הם תמיד הרוב, היה זה הכרחי עבור הציונות, שהפלסטינים, כלא יהודים, יעזבו בשנת 1948 ולא יורשו לחזור לעולם.[2] לפי טענה זו קיימת סתירה בין 2 טענות שאנטי ציונים מייחסים לציונות:

  • הטענה האחת היא שהפלסטינים היו יכולים לשבת בשלווה באדמותיהם, חלק בתוך מדינת ישראל וחלק לידה, לולא עזבו אדמות אלו ב1948.
  • הטענה השניה היא שאם יחזרו כעת הפליטים הפלשתינים לתוך שטח מדינת ישראל, יאבד הרוב היהודי.
  1. למה יש כאן סתירה בין 2 טענות של אנטי ציונים? אלו נשמעות כמו טענות ציוניות ולא אנטי ציוניות ואיך זה קשור לטענה הראשונה?
  2. אני אצא מנקודת הנחה שאלו טענות ציוניות שאנטי ציונים מיחסים לציונים. למה זו סתירה? הטענה הראשונה מדברת על 1948, הטענה השניה מדברת על ההתנגדות בימינו (בהוה). לא יכול להיות הבדל בהשקפה/דעה ב-2 נקודות זמן רחוקות כל-כך?

אנא תקן את העריכה וההגה בכדי שהפסקה תהיה מובנת (במיוחד הקטע המודגש). דיבורימוס Decster's Lab ξ (מ) 01:49, 28 באוגוסט 2006 (IDT)

תודה, אתקן העריכה. היות והאשימו אותי ביותר מידי חופש ניסיתי להביא את הדברים בשם אומרם. לא ניסיתי להניח מה הן טענות של הציונים או של האנטי ציונים. אם האנטי ציונים אמרו משהו על הציונות, לא ניסיתי להגיד אם זו באמת טענה ציונית כללית שכל הציונים מסכימים לה, או שרק חלק קטן או בכלל לא, אלא רק שזו עמדת הציונים על פי לפחות מקור אחד שהוא אנטי ציונים. השאר אני מניח אני אכתוב בדף השיחה.

בלה בליסימה[עריכת קוד מקור]

  1. בלה בליסימה היא בלה פרוינד
  2. סתם הערה נוספת: מצער אותי שאתה מבזבז את זמנם ומשאביהם של הוויקיפדים עם הערך על האשמת הציונות בגזענות. הבהירו לך בעבר שהוויקיפדיה היא אנציקלופדיה, ולא פורום דיונים, ועל כן ערך שכזה לא שייך לכאן וחבל שיצרת אותו, ואני מקווה שתסכים למחיקתו ולהשארת הפרשה המיותרת הזו מאחורינו. איני מתכוון לפתוח איתך בדיון בנושא זה, אלא רק להביע את דעתי.

ערןב 13:19, 28 באוגוסט 2006 (IDT)

  • תודה רבה.
  • גם אותי מצעד שהוויקיפדים מבזבזים את זמנם. היו יכולים לתרום לערך ובמקום זה מתווכחים אם חצי עבודה היא גרועה מסיבה א' או ב'. בערכים שהם בנושאים רגישים צפוי שיהיה הרבה דיון סביב הערך והטיות תוך כדי כתיבתו (ראה לדוגמה הערך של התחממות עולמית בויקי האנגלי). הערך שייך לויקיפידה כפי שהערך עלילות דם או בריאתנות שייכים. יש אנשים שחושבים שבמקום לבצע דיון יותר קצר למחוק. זו הדרך הקצרה הארוכה היות והדיון לא נפסק אלא רק נדחה למקום אחר או מועד אחר. שוב תודה האזרח דרור 13:42, 28 באוגוסט 2006 (IDT)

מדיניות לשונית בישראל[עריכת קוד מקור]

ראיתי שגילית שיש בו בעיה של חוסר ניטליות (לא) מפתיע בערך הזה. לצורך העניין צילמתי כמה תמונות עבורו, והעליתי אחת והורידו לי, והיו דיונים ארוכים וקיבלתי אייומים שאני אחסם, ונמאס לי משעות המחשב הארוכות מידי. אם בא לך לנסות להעלות תמונה, שיהיה בהצלחה! תומאס 11:16, 3 באוקטובר 2006 (IST)

  • לעצם חשיבות הנושא אני איתך. אשר לאופן בו אתה מציג אותו אני לא בטוח ואני אסביר-
  • לויקיפדים מאוד חשוב כל הזמן לא רק מה אומרים אלא איך אומרים זאת. אתה יכול לדוגמה לטעון בערך המדובר (או בדף השיחה שלו) כל מיני טענות לגבי גזענות או בעיות. העניין הוא איך אתה אומר זאת, ובאיזה מקום. לדגומה - אם הערך עוסק במדיניות לשונית (דבר רשמי כביכול), אז אתה יכול לטעון כל מיני דברים, אבל שים לב שמקומם הוא אכן באותו ערך. אם יש ספק, אמור זאת במילים - עדיף בדף השיחה, ואל תחפז לשנות את העריכה. אם יסתבר שצדקת ישונה בסופו של דבר גם הערך.
  • לעניין הערך מדיניות לשונית בישראל אני חושב שיש להזכיר כמה דברים בערך שלא מופיעים בו כרגע. 1. שבניגוד למה שיש בערך, המדיניות לא נקבעת רק על ידי בג"ץ עם כל הכבוד לו, אלא גם על ידי אנשים ועובדות בשטח. אם המצב כלפי הערבים היה קיים לגבי יהודים (השחתת כתובות בשלטים רשמיים, ישובים ש"נעלמו", רחובות מרכזיים ללא כיתוב) - היתה קמה צעקת אלוהים. חוקים הם לא רק מה שנכתב אלא גם איך שהמדינה אוכפת אותם (_לדוגמה חוק שכר מינימום שנאכף בשעתו -ואולי גם היום - על ידי 22 פקחים שהסתובבו בזוגות מפחד שיקבלו מכות - כלומר 11 זוגות פקחים בכל הארץ). 2. שיש ספק כמה הרשויות נלחמות בתופעה - אם השלטים במקומות כמו הלמ"ס נשארים במצב של וונזלים - מישהו מעלה על דעתו מצב דומה כלפי השחתת השלט העברי? 3. שבכל הנוגע לישובים ערבים בשטחים הם אינם קיימים (אפשר לצלם כל מיני צמתים בשטחים ולראות, שלא לדבר על כיתוב בערבית). 4. אולי המיקום של כל זה אינו דווקא במדיניות לשונית (אם כי יש צורך לנמק למה לא), אלא בגזענות בישראל.
  • אני חושב שלעלות תמונות לויקישיתוף עם שמות מגמתיים זה דבר לא טוב. אנא המנע מכך.
  • אם תשים לב בדף ארז החול שלי אתה לא היחיד שמחקו לו ערכים, אם כי במקרה שלי הנימוקים נראו לי הרבה פחות רלבנטים.
  • בקיצור, כדי להביע דעות בעייתיות כלפי הקונצנזוס עליך לשמור על כללי הנימוס והטעם הטוב גם אם הצד השני לא עושה זאת. הסיבה היא שאחרת יגידו "אה, אבל הוא לא עומד בכללי האתיקה, אז אין טעם להתייחס לתוכן".
  • בהצלחההאזרח דרור 17:40, 3 באוקטובר 2006 (IST)
  • נ.ב. מה עם ערך על מסה קריטית?


אין לי זמן אז רק אשיב שיש ערך על המסה, אבל הרבה יותר כיף המסה האמיתית. תומאס 17:51, 3 באוקטובר 2006 (IST)

זה נכון.
מסה קריטית לא אמורה להיות הפגנה. ראה את הערך ו או את הסרט המצוייין (שעה)
  • מותר להעתיק חומר מהאתר הזה? אם כן אשמח להוסיף את הפסקה "מסה קריטית בישראל" עבור הערך פה על מסה קריטית.
  • בנוגע לדרך בה אני פועל, אני משתדל להיות בסדר ובד"כ אני גם מצליח, אני מצהיר על משהו שני עומד לעשות קטן כגדול בדף השיחה, ומחכה לשמוע תשובות... וכו' וכו'
  • בנוגע לויקישיתוף, הבנתי והסכמתי שעשיתי טעות. מתנצל על כך.
  • דבר נוסף, לצערי אני חושב שאי אפשר להשפיע בויקיפדיה כמו שאי אפשר בעולם האמיתי. לאנשים (שזה כולל כמובן אותי) יש קיבעון מחשבתי. ואם דבר לא מסתדר להם עם הצורה בה חינכו אותם, ועם השקפת עולמם, לא יעזור בית דין, לא ניתן יהיה להזיז אותם מדרך מחשבה זו. קצת נמאס לי שעות של דיונים חסרי תוכן, ללא ניסיון מצד השותפים לדיון להגיע לאיזו אמת, אלא רק להוכיח שאני משחית פוליטי, ואז אני מקבל איום על חסימה, אני חושב שאין לזה טעם.

כל טוב, תומאס שיחה 10:58, 4 באוקטובר 2006 (IST)

  • גם שם זה גנו. בטח שאפשר, אפשר וגם רצוי.
  • מהנסיון שלי אנשים משתנים לאו דווקא בגלל דעות, או "הוכחות" אלא בגלל חוויות רגשיות שהם עברו, והכרות עם מישהו שמביע דעה. אתה מתייחס אחרת לטיעון שמישהו אחד מביע מאשר שאתה מתייחס לטיעון של מישהו אחר. זה בגלל שיש השקעה רגשית בדעות שכבר צברנו (מימ). חוצמזה יש את גישת המעקף. קודם אתה משנה את דעתך בנוגע לנושא אחד - סביבה לדגומה במקרה שלי, ואחר כך בנושאים אחרים (כי אתה מסתכל אחרת על הטוענים בהם כי"זזת" למקום אחר) - חיות במקרה שלי.
  • בנחישות בהתמדה וברגישות (או משהו כזה)האזרח דרור 22:10, 10 באוקטובר 2006 (IST)

דף משתמש של DMY[עריכת קוד מקור]

דרור שלום !

פניתי אלי בנושא בעיה בהצגת דף המשתמש שלי. אנא שלח לי Printscreen כדי שאבין מה הבעיה.

דף משתמש שיחה 22:30, 6 באוקטובר 2006 (IST)

ויטמין B12[עריכת קוד מקור]

דרור שלום !

שיפצתי הרבה את הערך ויטמין B12, תודות להערותיך ולהערות של אחרים. כעת אני מעמיד את הערך למועמדות לערך מומלץ - נא חוות דעתך.

דף משתמש שיחה 23:27, 22 באוקטובר 2006 (IST)

ויקיקריטיק[עריכת קוד מקור]

אנא עזור לי!

פתחתי משתמש שם (העונה לכינוי "תומאס") אך איני יכול לערוך שום דבר, אפילו לא את דף שיחתי. תודה רבה, תומאס שיחה 11:20, 16 בנובמבר 2006 (IST)

הי תומאס, אני אפנה לבירוקרטים ולאנשים הטכניים של האתר, לראות מה הבעיה. אני רק כותב שם. האזרח דרור 22:15, 19 בנובמבר 2006 (IST)
ניתן להעתיק ערכים מוויקיפדיה לוויקיקריטיק? תומאס שיחה 12:54, 20 בנובמבר 2006 (IST)
כן, תוך שמירה על זכויות יוצרים וכו' (וגם להפך). האזרח דרור 13:46, 20 בנובמבר 2006 (IST)
אתה בטוח? פה זה GDPL ובקריטיק המידע משוחרר תחת CC. אגב, סחה על מזי כהן. עידן ד 19:34, 21 בנובמבר 2006 (IST)
תודה, ויש עוד הרבה עבודה על מאמי בויקיציטוט. ממש אין לי מושג מה ההבדל בין CC לבין GDPL ואולי גם גם מקימי ויקיקריטיק לא ממש מודעים להבדלים ו\ או למשמעותם. אתה יכול להרחיב?האזרח דרור 09:28, 22 בנובמבר 2006 (IST)
עד כמה שאני יודע, CC יותר חופשי מ - GDPL, כך שאי אפשר לשחררו תחת CC. זו בעייה. אני לא יכול להרחיב יותר, כי אני הידע שלי בתחום עדיין די קטן (אבל אני עובד על זה). היה לנו דיון דומה בוויקיחדשות. תשאל את משתמש:rotemliss, אני חושב שהוא מבין בזה. אני מניח שיש גם אחרים. עידן ד 12:21, 22 בנובמבר 2006 (IST)

דף משתמש שלך[עריכת קוד מקור]

שים לב ששיניתי קצת, אני מקוה שזה בסדר מבחינתך. תומאס שיחה 14:02, 20 בנובמבר 2006 (IST)

כן , תודה. האזרח דרור 14:42, 20 בנובמבר 2006 (IST)

מלחמת האזרחים בספרד[עריכת קוד מקור]

לדרוד שלום. אנא קרא את הערותי בשיחה לארגז החול שלך על מלחמת האזרחים בספרד. אציין כי ראיתי גם את התוספות שלך להבריגדות הבינלאומיות אחרי שכתבתי את ההערה, והן בסדר גמור. אלמוג 07:32, 8 בדצמבר 2006 (IST)

תודה, עניתי לך בשיחה בארגז החול, יום טוב. האזרח דרור 09:31, 10 בדצמבר 2006 (IST)

לתשומת לבך[עריכת קוד מקור]

שלום! אנא הצבע בהצבעת המחיקה של [[הערך הזה. בתודה מראש, HansCastorp 15:18, 27 בדצמבר 2006 (IST)

אם אתה לא יודע אם להצביע בעד או נגד שאל אותי. אני אגיד לך:) HansCastorp 15:19, 27 בדצמבר 2006 (IST)
תבורך. HansCastorp 15:26, 27 בדצמבר 2006 (IST)
זה לא שקראתי את האתר או שאני חושב שהוא רציני או צודק, אבל זו לא סיבה למחוק ערך עליו. האזרח דרור 15:33, 27 בדצמבר 2006 (IST)
אתה יותר ממוזמן לקרוא. (לא בעברית). יש טיעונים רבים שקשה להתווכח אתם. HansCastorp 15:39, 27 בדצמבר 2006 (IST)
הקדשתי לזה קצת זמן ואני חייב להגיד שהרוב די אידיוטי. בין היתר - 1. אחד הדברים שמגבילים אוכלוסיה זה לחצים חברתיים וסביבתיים מצד אנשים אחרים. אם נגיד הם גורמים לכך שיש פחות אנשים - לכל השאר נוח יותר להביא עוד ילדים. לכן הטיעון שהם מביאים "מדוע מלחמות לא מקטינות אוכלוסיה (כי בשנים אחר כך יש ילודה גבוהה יותר) - נכון גם לגבי התנועה שלהם. 2. החל מ 1989 האוכלוסיה האנושית גדלה בקצב קטן. מתי שהוא (אם נשרוד ) האוכלוסיה אולי תתייצב - בעיקר בגלל שלגדל ילד עולה יותר, והתמורה הכלכלית שהוא מביא קטנה. 3. בארצות המערב - אליהם בעיקר האתר מגיע האוכלוסיה כבר די מיוצבת - היא גדלה בעיקר במדינות הדרום 4. מלחמה גריעינית לדוגמה, או וירוס יכולים להכחיד באופן אפקטיבי אוכלוסיה שלמה. כלבת לדוגמה הורגת 100% מהקורבנות, ואגב, זה שאתה לא מת מוירוס לא נותן לך חיסון - גם הוירוס עובר מוטציות. 5. זה קצת כמו להגיד שאם הבית שלך מכוער אז תשרוף את הבית - זה יפתור את הביעה, אבל ייצר בעיה גדולה יותר. 6 אוכלוסין זה לא כל הבעיה היות וצריכה היא צד אחד לא פחות חשוב. 7. אני לא חושב שהם משכנעים כמות רצינית של אנשים 8. לעומת זאת היו נסיונות קצת יותר רציניים שדווקא כן הניבו פרי לצמצום הריבוי הטבעי - לדוגמה שיפור מערכת הבריאות. 9. אולי הם היו יכולים להיות צודקים מנקודת מבט ביוצנטרית, אבל היות והם לא ממש אפקטיביים, אז הם לא גם מבחינתה 10. בקיצור במקום לבזבז את הזמן, קרא את "גבולות לצמיחה."האזרח דרור 16:18, 27 בדצמבר 2006 (IST)
למרות היותם ליצנים, שמתי אותם בארגז החול שלי. ליצנות אינה עילה לכך שימחקו את הערך עליך. האזרח דרור 16:37, 27 בדצמבר 2006 (IST)

מתן קרדיט לתמונה[עריכת קוד מקור]

שלום דרור. ראיתי שחגי אדלר הוריד את הקרדיט שנתתי לתמונה בערך יציאת האדמו"ר מבעלז מהונגריה. ציינתי שהתמונה היא באדיבות אתר "דעת", וחגי טוען שאין לציין קרדיט כזה בכיתוב התמונה, לדבריו בהשראתך. מה העניין? מדוע אי אפשר לציין מקור ותודות? אציין עוד, שקיבלתי את האישור להעתקת התמונה רק לאחר התכתבות לא קצרה, ולכן מן הראוי להודות לבעלי התמונה. ערב טוב, קלונימוס 20:28, 27 בדצמבר 2006 (IST)

שלום קלונימוס. חגי צודק, אפשר אולי לציין קרדיט בתוך הכיתוב של התמונה עצמה, אבל לא בערך. על כל פנים, אני חושב שהוא התכוון לדרור אחר. בברכה האזרח דרור 08:44, 28 בדצמבר 2006 (IST)

תודה רבה[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על העריכה והארגון של הערך "בדולח" עכשיו מה שכתבתי אשכרה נראה כמו ערך אנציקלופדי.יורם שורק 23:36, 3 בינואר 2007 (IST)

תודה גם לך על התרומות התוכן לערך עצמו, שהן העבודה החשובה באמת. יהיה נחמד אם יהיה לך דף משתמש , שם אפשר יהיה לתקשר באופן נעים יותר. בהצלחה, האזרח דרור 08:48, 4 בינואר 2007 (IST)

קבלתי את המלצתך[עריכת קוד מקור]

והפרדתי את איכות סביבה בישראל מאיכות סביבה. ארגז חול שלי ישמש בנתיים כאינדקס ראשי. אני מסכים איתך גם לגבי הצורך ביצירת השלד הכללי כתהליך ראשוני. אולי כדאי פשוט לצור לינקים אדומים לכל ערך שנראה לנו נחוץ ובערכים שבהם אנו עוסקים לנסות להתמקד ביצירת הכותרות וכותרות המשנה.

בקרוב, הייתי מעוניין למזג את הערך הראשי עם הערך הקיים ולשתף את כלל הכותבים בעריכת הערך. לשם כך חייבים (כך נדמה לי) שלכל כותרת תהיה פיסקה אחת לפחות.יבחוש 16:16, 9 בינואר 2007 (IST)

כאמור אני תומך בערך "סביבה" ולא איכות הסביבה. נראה לי טוב יותר שנבשל אותו קצת קודם בארגז החול. נראה לי שיש עוד דרך ארוכה לכך - כשהשאלה היא לא איך למלא בתוכן, אלא מה יהיה תוכן ברור זורם ומשמעותי. האזרח דרור 16:28, 9 בינואר 2007 (IST)
לדעתי כדאי שהבישול בארגז החול יהיה רק של המבנה (כותרות, וכותרות משנה). עריכת התוכן יכולה להתנהל ללא בישול מוקדם, כמו רוב בערכים בויקיפדיה.יבחוש 16:40, 9 בינואר 2007 (IST)
דבר זה יקשה את העריכה היות והוא יחייב כל מיני הסברים תוך כדי העבודה על הערך. לפעמים כדאי יותר להראות עבודה כמעט גמורה או גמורה. תאמין לי שיהיו מספיק שינויים אחר כך. האזרח דרור 16:55, 9 בינואר 2007 (IST)
בסדר, נלך בגישה שלך למרות שאני כבר מרגיש צורך בעזרה. חסר לי הרבה ידע באיכות סביבה. אגב, אני בעד השם "איכות סביבה" ולא "סביבה". נראה לי שזה המונח הרווח בציבור.יבחוש 20:46, 9 בינואר 2007 (IST)
  • הצרה שרוב הנוכחים בויקיפידה יודעים כמעט כלום בנושא. אחרי שנבצע משהו קונקרטי אפשר לקבל תגובות - ותקבל, אל תדאג. בשיטה האחרת יתחילו לשים כל מיני דברים לא רלבנטים או להגיד דברים לא נכונים. תסתכל לדוגמה על אנרגיה מתחדשת ועל אפקט החממה כדי לראות כמה רע זה יכול להיות. שלא לדבר על דברים שאפשר למצוא בדף השיחה של [התחממות עולמית]].
  • המונח הרווח הוא מוטעה, אפשר לתת הפניה ממנו לערך סביבה. יש עוד מקרים שבהם מונח רווח אינו המונח הנכון - ובמקרים אלה פשוט נותנים הערה בערך. "איכות הסביבה" זה איזה המצאה של מישהו שאין שום סיבה לדבוק בה, הן מהסיבה של הטעיה, והן מהסיבה של תאימות לשונית לשפות אחרות. האזרח דרור 09:06, 10 בינואר 2007 (IST)
"סביבה" בעברית היא מילה מאוד כללית. אתה יכול להפנות אותי למקומות בהם יש שימוש במילה זו במשמעות של שימור או הגנת סביבה? האם אפשר לקרוא למשרד להגנת הסביבה פשוט "המשרד לסביבה"? יבחוש 09:18, 10 בינואר 2007 (IST)
אבל, עזוב. בוא נכתוב את הערך עצמו קודם כל. אני קצת תקוע אז תזרום.יבחוש 09:20, 10 בינואר 2007 (IST)
מכיוון שהיה נראה שהענין לא מתקדם, התחלתי את תהליך המיזוג. אתה מוזמן לעזור.יבחוש 22:09, 13 בינואר 2007 (IST)
שלחתי מייל למגמה ירוקה ובקשתי עזרה מהם. אולי אתה יכול לבקש גם מהקהילה של האקו ויקי (קריטיק).יבחוש 11:51, 15 בינואר 2007 (IST)
תבין, כולם עסוקים באיזה אלף דברים. אני אנסה לראות מה אפשר לעשות. האזרח דרור 11:54, 15 בינואר 2007 (IST)

ביצה[עריכת קוד מקור]

מה יהיה?

ו... תסתכל בבקשה באימייל. תודה, ‏Colonel Clown 09:19, 10 בינואר 2007 (IST)

באמת מה יהיה? אם אתה לא יודע, במלחמת עריכה מחזירים גירסה יציבה, וזה אומר בלי הקישור הזה. שנית, את דבריך על מלחמות עריכה עליך להפנות לתומאס שחזר והוסיף את הקישור הזה. שלישית, כשאתה כותב "הסבר בדף השיחה", רצוי שתכתוב כזה. ורביעית, שמי עודדי, ב-ע'. ‏odedee שיחה 09:25, 10 בינואר 2007 (IST)
סליחה עודדי, חפזון מן השטן. אם תסתכל בהיסטוריה של הדף תראה שהיתה התחלה של מלחמה כזו, אבל שני הצדדים נמנעו ממנה. מי שבא והצית אותה מחדש היה רדלר ואתה. לא הספקתי לכתוב בדף השיחה, היות וכתבתי תוספת לערך. האזרח דרור 09:27, 10 בינואר 2007 (IST)

אני כופפתי לכיוון שאני מעדיף, אתה כופפת לכיוון שאתה מעדיף. בסוף יצא מצויין.
הרמב"ם בהקדמה למסכת אבות (שמונה פרקים לרמב"ם) כותב שתמיד צריך את דרך האמצע. ואם מישהו נוטה לצד אחד הוא צריך להרגיל עצמו, לא לאמצע, אלא חזק לצד שני - עד שיחזור לדרך האמצע.
- בקיצור שכוייח. גדי ו. (שיחה) 09:21, 15 בינואר 2007 (IST)

תודה. האמת שהערך הזה די חסר, ראה את הערך האנגלי לדוגמה, להרחבה על ערכים תזונתיים שיש בחלב ועל סוגיות בריאות נוספות כמו אלרגיה לחלב וכו'. האזרח דרור 11:05, 15 בינואר 2007 (IST)

מזנון[עריכת קוד מקור]

לאור הערתך במזנון - מה עמדתך בהצבעת המחיקה של קטגוריה: פלגשים? דרור 12:17, 15 בינואר 2007 (IST)

אדם[עריכת קוד מקור]

אתה מבין בזה? כל הערך נראה לי סובל מליקויים וסתירות. רראה למשל קטע זה: (הערותי במודגש) "הומו פלורסינסיס (נפח מוח - כ- 350 סמ"ק אולי 1350?), התפתח באסיה לפני כ-100,000 שנה. תרבות מפותחת, מורכבת וסתגלנית, טכנולוגיה מתוחכמת, חשיבה מופשטת, שימוש בשפה דומה לשלנו, חמלה וקשרי אנוש איך יודעים לפי שרידים?, התנהגות פולחנית וטקסים – אלה היו נקודות ההיכר הבולטות שלהם, שנוי במחלוקת לגבי ההומו פלורסינסיס. האם הקטע הזה שייך רק לאחרון או לכולם? לפני כ-150,000 שנה התפתח מין "משודרג" מתוך אוכלוסייה אחת או יותר של ההומו ספיינס הארכאי. ההומו ספיינס (בעל נפח מוח של כ-1,350 סמ"ק), האדם המודרני – או הקרו מניון הגיח לעולם. האדם המודרני שיפר את טכניקת הציד של קודמיו, פיתח את הדיג, יצר בתי מחסה משופרים, שיפר את השליטה באש, קידם אמצעי רפואה וגם קבורה. בזכות תכונותיו והישגיו השונים, האדם המודרני השאיר חותמו בכל מקום בו דרכה רגלו. כתוצאה מכך ההומינידים האחרים שלא יכלו להתחרות מולו נדחקו לשוליים בעקבות ה"קולוניאליזם" היום יש מקום ל-7B אנשים ואז לא היה מקום ל-20,000? האנושי ותנאי הסביבה הקשים ולבסוף נכחדו. הסבר פרימיטיבי" בקיצור, כל הסיפור לא נראה לי. אם זה לא התחום שלך, מי כן? חגי אדלר 22:45, 22 בינואר 2007 (IST)

זה לא התחום שלי, אני רק חובבן. ממה שאני כן יודע, הרבה ממה שכתוב שם זה שטויות. לדוגמה "לאדם יכולת רגשית גבוהה" - זה לא יחודי לאדם אלא לכל העופות והיונקים שיש להם את חלקי המוח המתאימים. שימפנזים ונמלים ושבלולים ובונים (וכן מין מהנדס סביבה) מייצרים כלים. וכן הלאה. פשוט צריך לתת הערות בדף השיחה של הערך ו\או לשים תבנית עריכה, ולחכות שמישהו שזה כן התחום שלו יבוא וישפץ, ו\או לתרגם מאנגלית ו\או ממקורות נוספים. לעניין הכחדת מינים אחרים 7B זה מספר שנכון לטכנולוגיה הקיימת, עם נפט, ודשנים. השאלה כמה אפשר בטכנולוגיה של ציידים לקטים. בכל מקרה, יש תאוריות כמו הקוף הקטלני - ראה ערך באנגלית בקטגוריה אבולוציית האדם. (אגב מהסתכלות שטחית מאוד בערך המקביל באנגלית הוא נראה נחמד ) האזרח דרור 09:02, 23 בינואר 2007 (IST)
העברתי לשיחת הערך. חגי אדלר 17:17, 23 בינואר 2007 (IST)

השפל הגדול[עריכת קוד מקור]

הורדת פיסקאות שלמות בלי לציין אפילו סיבה בתקציר העריכה. על סמך מה קיצצת כ"כ הרבה? ‏Almighty ~ שיחה 23:44, 23 בינואר 2007 (IST)

הסברתי בדף השיחה. לא קיצצתי למעשה כלום, רק העברתי למקומות ראויים יותר. הערך הישן עסק בערך באופן לא פרופרציוני - חלק גדול ממנו היה על הניו דיל בארצות הברית, וחלק היה סקירה לא נייטרלית של ההתפחויות שהתרחשו בעקבות השפל - מעט מאוד היה על השפל עצמו. יש שני ערכים שנוצרו, ושם המקום לדברים האלה - האחד הוא השפל הגדול בארצות הברית, והשני הוא ההמורשת של השפל הגדול. שני הערכים מקבלים הפניה מתוך הערך הראשי. אשר לדיבור - שמתי הודעה לפני כמה חודשים בדף השיחה ואיש לא הגיב. (אגב, כל הערך הישן קיים כפי שהוא בערך "השפל הגדול בארצות הברית). האזרח דרור 23:50, 23 בינואר 2007 (IST)
אם כך היית צריך להפנות מתקציר העריכה לדף השיחה או להסביר שאתה מעביר את הטקסט לערך אחר (ולציין את הערך), חוץ מזה - עבודה טובה :) בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 00:09, 24 בינואר 2007 (IST)

שונייאטה וערכים אחרים[עריכת קוד מקור]

כדאי לוודא שערך חדש יקבל הפניות מערכים קיימים. סופר מריו 22:28, 26 בינואר 2007 (IST)

ברור, אלו ערכים במסגרת פרוייקט "בודהיזם" ראה תיבה בארגז החול שלי. האזרח דרור 21:00, 27 בינואר 2007 (IST)

"החושד בכשרים לוקה בגופו"[עריכת קוד מקור]

ראה נזיפתי בשיחה:פילים#ערך חסר. דוד שי 20:49, 29 בינואר 2007 (IST)

ראה תגובתי שם. גופי בסדר גמור, תודה. האזרח דרור 21:13, 29 בינואר 2007 (IST)
התכוונתי לדברי בפסקה הקודמת לזו שאליה התייחסת, הפסקה שאליה מוביל הקישור שנתתי. דוד שי 21:26, 29 בינואר 2007 (IST)