משתמש:העיתונאי המנטר/בירוקרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הבירוקרטים נבחרים בהצבעות הנמשכות שבוע והפתוחות בפני כל הוויקיפדים בעלי זכות הצבעה למעט המתמודדים עצמם.[א]

ההצבעה הראשונה תיפתח ביום ראשון 07.11.2024, בשעה 00:00, ולאחריה יפתחו בחירות כל שנה וחצי. הן יתקיימו לסירוגין: באותה השעה ביום ראשון הראשון בחודש מאי, ובאותה השעה ביום ראשון הראשון בחודש נובמבר. במהלך ההצבעה יהיה ניתן להצביע בעד או נגד כל אחד מהמועמדים. לעניין מדיניות זו - בחירות אלו ייחשבו ל"בחירות סדירות".

במועד ההצבעה, יידרשו הבירוקרטים המכהנים הרוצים לחדש את הרשאותיהם להתמודד על התפקיד מחדש, ובלבד שחלפה יותר משנה וחצי מאז עמדו להצבעה בפעם האחרונה (כלומר, מאז שהחלו לכהן כבירוקרטים התקיימו "בחירות סדירות" לבחירת בירוקרטים - שבהן לא נדרשו להתמודד על התפקיד מחדש).
במידה ואין אף בירוקרט מכהן כזה, יתמודד על התפקיד מחדש הבירוקרט המכהן שחלף הזמן הארוך ביותר מאז שהתמודד על התפקיד בפעם האחרונה. במידה ואין בכך כדי להכריע, יתמודד הבירוקרט המכהן שכיהן במשך הזמן הקצר ביותר כבירוקרט. במידה וגם בכך אין כדי להכריע, יתמודד הבירוקרט שכיהן כמפעיל מערכת במשך יותר זמן. במידה והבירוקרט הנדרש להתמודד מחדש על התפקיד על מנת לחדש את הרשאתו, אינו מעוניין להתמודד מחדש - הרשאתו תפוג עם תום הליך הבחירות.
מספר הבירוקרטים שנדרשים להתמודד על התפקיד מחדש על מנת לחדש את הרשאותיהם יקבע את מספר הבירוקרטים שייבחרו באותה הצבעה. במקביל, רשאים להציע משתמשים אחרים את מועמדותם. תנאי הסף להצגת מועמדות הוא היותו של המועמד מפעיל מערכת בהווה או בעבר.

בכל הצבעה ייבחר המועמד או שני המועמדים - כאמור, בהתאם למספר הבירוקרטים הנדרשים להתמודד מחדש על התפקיד - שמספר הקולות בעד מינוים, פחות מספר הקולות נגד מינוים, הוא הגדול ביותר, ובלבד שזכו לשיעור תמיכה מינימלי של 70% מתוך המצביעים בעדם או נגדם.
במידה ומכהנים פחות מ-3 בירוקרטים, יהיה ניתן להקדים את הבחירות הבאות באמצעות איסוף עשרים חתימות תמיכה של ויקיפדים בעלי זכות הצבעה.

ההצבעות יתקיימו בדף מפעיל נולד. כשבועיים לפני ההצבעה תוצג שם הודעה על ההצבעה, עם הזמנה להצגת מועמדות עד שבוע לפני פתיחת ההצבעה. השבוע שבין גמר הצגת המועמדות לפתיחת ההצבעה ייועד לדיון בהתאמת המועמדים לתפקיד, כולל באמצעות הצגת שאלות למועמדים. המועמדים רשאים לפרוש מההתמודדות בכל אחד משלביה, ואז הדיון וההצבעות עליהם יאורכבו מיידית ותוצג הודעה על כך בדף הדיון. במקרה של תיקו בין מספר מועמדים, יועדף בירוקרט מכהן. אם אין די בכך להשגת הכרעה, ייבחר המועמד שכיהן כמפעיל מערכת במשך יותר זמן.

במקרה שמינויו של בירוקרט יסתיים מוקדם (בהתאם למדיניות הסרת הרשאות בירוקרטים ומפעילים) וכן במקרה שהבחירות הוקדמו באמצעות איסוף עשרים חתימות, ההודעה על ההצבעה תוצג בדף מפעיל נולד בהקדם האפשרי, הצגת המועמדות תסתיים בחצות שבין שבעה לשמונה ימים לאחר מכן, ויוקצה כרגיל שבוע לדיון ושבוע להצבעה.
במקרה שבירוקרט יודיע על פרישתו המוקדמת מהתפקיד במועד עתידי, הליך הבחירה יתחיל כשלושה שבועות לפני הפרישה הצפויה, כך שיסתיים במקביל אליה. לאחר תחילת ההליך הודעת הפרישה תהיה מחייבת. בירוקרט שפרש מתפקידו יוכל להישאר מפעיל מערכת אם מאז שמונה לאחרונה לבירוקרט או למפעיל מערכת טרם חלפו שלוש שנים.

לא יכהן משתמש במקביל כבודק וכבירוקרט. בודק שנבחר לבירוקרט יוותר על הרשאתו כבודק.

במקרה שמועד תחילת ההצבעה נופל בשבת או חג,[ב] תידחה תחילת ההצבעה ליום שאחריו.

  1. ^ לפי מדיניות שאושרה ביוני 2020. עד אז הבירוקרטים מונו, והחל בשנת 2010 כהונתם גם נדרשה להארכה, בהסכמת הקהילה ובהחלטה של הבירוקרטים המכהנים, ובלי שהוגדרה מכסה למספרם.
  2. ^ לעניין זה, ימי חג הם שני הימים של ראש השנה, יום הכיפורים, היום הראשון והאחרון של סוכות, היום הראשון והאחרון של פסח, חג השבועות