Assassin's Creed IV: Black Flag

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמונת המתנקש 4: דגל שחור
Assassin's Creed IV: Black Flag
כללי
תאריך הוצאה PlayStation 3, ‏Xbox 360, ‏Wii U:
29 באוקטובר 2013
PlayStation 4:
15 בנובמבר 2013
Microsoft Windows:
19 בנובמבר 2013
Xbox One:
22 בנובמבר 2013
Nintendo Switch:
6 בדצמבר 2019
Google Stadia:
14 בספטמבר 2021
סוגה פעולה-הרפתקאות, התגנבות
פיתוח יוביסופט מונטריאול
הוצאה לאור יוביסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, פולנית, נורווגית, פינית, פורטוגזית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, שוודית, הולנדית, צ'כית, צרפתית, דנית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, סינית מפושטת עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה יוביסופט
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק AnvilNext
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Microsoft Windows, Wii U
המשחק הקודם Assassin's Creed III
המשחק הבא Assassin's Creed Unity
Assassin's Creed Rogue
אתר רשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed IV: Black Flag (בתרגום לעברית: "אמונת המתנקש 4: דגל שחור") הוא משחק פעולה-הרפתקאות שפותח בידי חברת יוביסופט מונטריאול והופץ בידי יוביסופט. המשחק הוא השישי בסדרת משחקי Assassin's Creed. פרק הזמן ההיסטורי של המשחק מקדים את אירועי Assassin's Creed III, אך אירועי הזמנים המודרניים ממשיכים אותו. המשחק יצא לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 3, Xbox 360 ו-Wii U באוקטובר 2013, כאשר חודש לאחר מכן יצא גם לפלייסטיישן 4, ל-Xbox One ולמערכת ההפעלה Microsoft Windows. בהמשך הוא הוסב לקונסולת נינטנדו סוויץ' כחלק מאוסף "The Rebel Collection" יחד עם המשחק "Assassin's Creed Rogue" בדצמבר 2019. המשחק יצא לגוגל סטדיה בספטמבר 2021.

עלילת הסיפור מתרחשת בהיסטוריה בדיונית הכוללת אירועים אמיתיים, ועוקבת אחרי מאבק עתיק יומין בין מסדר המתנקשים, שנלחמים לשמור על השלום ועל כוח הרצון, לבין מסדר הטמפלרים, שחושקים בשלום באמצעות שליטה. סיפור המסגרת מתרחש בתקופת המאה ה-21 ועוקב אחר עובד של תאגיד אבסטרגו (חברה שמשמשת כחזית לטמפלרים מהזמנים המודרניים), שעובר מניפולציה כדי לחשוף סודות שקשורים לקונפליקט בין המתנקשים לטמפלרים ולגזע הקדום שידוע בשם הציוויליזציה הראשונה. הסיפור הראשי מתרחש באיי הודו המערביים במהלך תור הזהב של הפיראטים, בין השנים 1715 ל-1722, ועוקב אחר הפיראט הולשי אדוארד קנוויי הידוע לשמצה, סבו של ראדונהאגדו/קונור ואביו של האנטגוניסט היית'ם קנוויי (שתי הדמויות הראשיות במשחק "Assassin's Creed III") בעוד הוא מחפש אחר אוצרות ואת המיקום המיתי שידוע בתור "המצפה" ומקור העימות הנוכחי בין המתנקשים לטמפלרים. אלמנט עלילתי ראשי במשחק הוא ניסיון הקמת רפובליקת הפיראטים בקריביים.

שלא כמו במשחקים קודמים, אלמנטים של המשחקיות מתבססים יותר על חקר ימי בעזרת אוניית מפרשים בעולם פתוח וחופשי, אך שומרים על חקר יבשתי בנקודת מבט מגוף שלישי, על קרבות פנים אל פנים ומערכת התגנבות. מצב המולטיפלייר חוזר אף הוא, אם כי במצבי משחק יבשתיים והגדרות תואמות. הרקע למשחק מתרחש באיי הודו המערביים עם שלוש הערים הראשיות הוואנה, נסאו וקינגסטון, בנוסף למגוון רחב של איים, אוניות טרופות ומצודות. לשחקנים ניתנת האפשרות לצוד חיות ים שונות באמצעות צלצל, כמו גם חיות בר יבשתיות. בפעם הראשונה בסדרת המשחקים, חקר ימי הוא מרכיב חשוב במשחק, ובו אדוארד קנוויי משיט את הג'קדאו - אוניית בריג אותה לכד מהצי הספרדי במשימה מוקדמת במשחק. מספר חבילות תוכן להורדה שוחררו למשחק, ביניהן "Assassin's Creed Freedom Cry", חבילת הרחבה שמאוחר יותר יצאה כמשחק בפני עצמו בשנת 2014. המשחק מתרחש כעשור אחרי מאורעות "Black Flag" ועוקב אחר אדוולה, קצין הלוגיסטיקה לשעבר של אדוארד, שהופך למתנקש.

המשחק קיבל ביקורות חיוביות רבות מהמבקרים ונכון לשנת 2014, הפך לאחד מהמשחקים הנמכרים ביותר לשנת 2013, כאשר מכר למעלה מ-11 מיליון עותקים. המבקרים שיבחו את משחקיות העולם הפתוח, מערכת הקרבות הימיות המשופרת, המשימות הצדדיות, הגרפיקה, נרטיב הסיפור, הדמויות והתמה הכללית של הפיראטיות. אולם, ביקורת נמתחה על סיפור הזמנים המודרניים, מערכת הקרבות היבשתית והמשימות ההיסטוריות שחוזרות על עצמן. המשחק זכה במספר פרסים ובמועמדויות, ביניהם משחק הפעולה-הרפתקה הטוב ביותר לשנת 2013 בטקס פרסי המשחקים של SpikeTV. למשחק יצאו שני משחקי המשך בנובמבר 2014 - "Assassin's Creed Unity" ו-"Assassin's Creed Rogue" (שמתרחש בזמן אירועי "Assassin's Creed III").

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed (סדרת משחקים)#משחקיות
המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" משתמש במערכת הקרבות הימית שהוצגה במשחק "Assassin's Creed III" ומוסיפה עליה כאשר יש באפשרות השחקן לפשוט על האוניות היריבות.

"Assassin's Creed IV: Black Flag" הוא משחק פעולה, הרפתקאות והתגנבות המתרחש בסביבת עולם פתוח ומשוחק מנקודת מבט בגוף שלישי. המשחק כולל שלוש ערים מרכזיות - הוואנה, קינגסטון ונסאו, הנתונות לשליטת האימפריה הספרדית, האימפריה הבריטית והפיראטיות, בהתאמה.[1] בנוסף, מופיעים במשחק מקומות כמו פורט-או-פרנס ואינגואה הגדולה כנקודות עניין בסיפור הראשי. המשחק גם כולל כחמישים מקומות בודדים כמו אטולים, נמלים ימיים, חורבות המאיה, מטעי קנה סוכר ואוניות טרופות, עם מאזן ביחס של 60/40 בין חקר יבשתי לחקר ימי.[2] המשחק תוכנן להיות פתוח יותר ממשחקים קודמים בסדרה, והוא כולל מפה של חלק גדול מהקריביים ממנו יש גישה לאותם מקומות. המשחק כולל גם פחות הגבלות מאשר במשחק "Assassin's Creed III", שהיו בו משימות מתוסרטות ולא ניתן החופש לשחקנים לחקור את רובו עד לאמצע המערכה הראשונה שבו.[1][3][4][5] השחקן ייתקל בג'ונגלים, מצודות, חורבות עתיקות וכפרים קטנים, ויוכל לפעול נגד אוניות חולפות, לעלות על סיפונן וללכוד אותן וכן לשחות לאיים סמוכים בחופשיות יתרה. בנוסף, מערכת הציד נשמרה מהמשחק "Assassin's Creed III", מה שמאפשר לשחקנים לצוד ביבשה ולדוג בים, כאשר המשאבים שנאספו יכולים לשמש לצורך שדרוג הציוד באמצעות מערכת עיצוב ויצירה.

אוניית המפרשים "ג'קדאו".

אספקט חדש במשחק הוא אוניית הבריג ג'קדאו - אוניית המפרשים שעליה מפקד הפרוטגוניסט אדוארד קנוויי. האונייה ניתנת לשדרוג במהלך המשחק, וקיימת אליה גישה נוחה כל אימת שהשחקן יזדקק לה.[3] כמו כן, התווסף למשחק מרכיב תת-ימי חדש, מה שמאפשר לשחקנים לחקור אוניות טרופות בנקודות מסוימות במפה. השחקן יכול להשתמש במשקפת ולחקור באמצעותה אוניות מרוחקות ואת מידת חוזקן והמטען שלהן. המשקפת עוזרת גם לקבוע האם יש חיות בר באיים מסוימים או האם יש בו אוצרות או מקומות גבוהים לצורך ביצוע סינכרוניזציה ומיפוי הסביבה, לרוב לצורך איתורן של מטרות להתנקשות וחוזים בין יבשתיים אותם ניתן לבצע. במשחק קיימת גם גרסה משודרגת של מערכת הגיוס שהוצגה ב-"Assassin's Creed: Brotherhood", שמאפשרת לאדוארד לגייס אנשי צוות לאונייתו. בעוד אנשי צוותו של אדוארד יישארו נאמנים לו, הם יוכלו להתקדם בדרגות כדי לפקד על אונייה משלהם, וניתן להיעזר בהם כאשר עולים על סיפון אוניות יריבות. אולם, הם אינם יכולים לעזור בקרבות או לבצע התנקשויות מרוחקות כמו במשחקים קודמים. חברת יוביסופט הסירה אלמנט זה ממערכת הגיוס, בהאמינה שהדבר יגרום לשחקנים לעקוף אתגרים מתוחים בדרך קלה יותר.

בזמן ההווה במשרדי "אבסטרגו אנטרטיינמנט", חברה בת של תאגיד אבסטרגו שממוקמת בקוויבק, קנדה, השחקנים שולטים בפרוטגוניסט חסר-שם בנקודת מבט מגוף ראשון שעוסק בפיראטיות מודרנית תוך מחקר משרדי החברה, ציתות לאנשים והאקינג, כאשר כל הפעולות מתבצעות ללא קרב. קיימים מיני-משחקונים של האקינג הדומים לפאזלים של הגליפים ממשחקים קודמים, שהשלמתם חושפת סודות של החברה.

מצב המולטיפלייר חוזר אף הוא, עם הגדרות חדשות ומצבי משחק חדשים, אם כי הם מתרחשים אך ורק ביבשה.

סיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הראשית במשחק היא אדוארד קנוויידיבובו של מאט ראיין), פריבטיר שהפך לפיראט ולאחר מכן חבר באחוות המתנקשים. אדוארד הוא אביו לעתיד של טמפלר הקולוניות האמריקניות היית'ם קנוויי וסבו של המתנקש ראדונהאגדו, שתי דמויות ראשיות במשחק "Assassin's Creed III" שניתן לשחק בהן. במהלך המשחק, אדוארד נפגש עם דמויות בדיוניות המבוססות על דמויות היסטוריות אמיתיות כמו שחור הזקן (בדיבובו של מארק בונאר), בנג'מין הורינגולד (בדיבובו של אד סטופארד), קליקו ג'ק (בדיבובו של או. טי. פגבנל), מרי ריד, סטד בונט, אן בוני וצ'ארלס ויין.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה למשחקי Assassin's Creed קודמים, סיפור המשחק מתחלק לשני חלקים המקושרים אחד בשני, כשהראשון מתרחש בזמנים המודרניים והשני בתקופה ההיסטורית. למרות שסיפור הזמנים המודרניים כבר קבע שמתקן האנימוס נדרש כדי לחוות את זכרונות האבות הקדמונים של הגיבור הראשי, סופו של המשחק "Assassin's Creed III" חשף שתאגיד אבסטרגו יכול כעת לצפות בזכרונותיו הגנטיים של הגוף המארח על ידי פיענוח ה-DNA שלו. בתוך שכך, דמות השחקן (שאינה ידועה) נשכרת בידי אבסטרגו אנטרטיינמנט כדי לחקור דמות מפתח בשושלת היוחסין של דזמונד מיילס, אדוארד קנוויי - פיראט ופריבטיר ידוע לשמצה שפעל בתקופת תור הזהב של הפיראטים. סיפורו של קנוויי מתרחש באזור הקריביים, ומשלב בין חקר ימי בעולם פתוח לבין הרפתקאות קרב יבשתיות בקובה, ג'מייקה ומגוון רחב של איים בדרום פלורידה ומזרח מקסיקו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013, מספר חודשים לאחר הקרבתו של דזמונד מיילס, הדוגמיות שנלקחו מגופו של דזמונד מאפשרות לתאגיד אבסטרגו להמשיך ולחקור את זכרונותיו הגנטיים עם יכולות מחשוב הענן החדשות של פרויקט אנימוס. דמות השחקן חסרת-השם נשכרת בידי אבסטרגו אנטרטיינמנט - חברה בת של תאגיד אבסטרגו, לחקור את זכרונותיו של אבי אבותיו של דזמונד, הפיראט המפורסם מהמאה ה-18 אדוארד קנוויי. החברה מצדיקה זאת לצורך איסוף חומרים לסרט אינטראקטיבי שממונע בידי האנימוס, כאשר למעשה היא מחפשת בתוך זכרונותיו של אדוארד אחר מבנה של הציוויליזציה הראשונה שנקרא "המצפה".

בתור אדוארד, השחקן חושף תאוריית קשר של טמפלרים בכירים בתוך האימפריה הבריטית והאימפריה הספרדית. הטמפלרים משתמשים באמתלה של טיהור הקריביים מהשפעת הפיראטים כדי לחפש אחר דמותו של "המלומד" (שמתגלה לאחר מכן כבארתולומיאו רוברטס, בדיבובו של אוליבר מילבורן), היחיד שיכול להוביל אותם למצפה. אותו מצפה יכול לנטר אחר כל אדם ברחבי העולם באמצעות דגימת הדם שלו, והם מתכוונים להשתמש בו כדי לרגל אחר מנהיגי העולם ולסחוט אותם. אדוארד נעשה מעורב בנעשה כאשר הוא הורג מתנקש עריק בשם דנקן וולפול. הוא לוקח את מקומו של וולפול בפגישת הטמפלרים בהוואנה לאחר שהוא רואה בכך הזדמנות לעשות רווחים, ופוגש בוודס רוג'רס (בדיבובו של שון דינגוול) והמושל הקובני ומנהיג הטמפלרים לוריאנו טורז. פזיזותו הרבה מסכנת את אחוות המתנקשים המקומית, מה שמוביל אותו למרדף אחרי המלומד וקושרי הקשר מחצי האי יוקטן ועד ג'מייקה, כאשר בסופו של דבר הוא משיג את רוברטס באי פרינסיפה שלחופי מערב אפריקה.

בינתיים, התאגדות של פיראטים ידועים לשמצה כמו שחור הזקן, בנג'מין הורניגולד, מרי ריד (תחת הכינוי ג'יימס קיד) וצ'ארלס ויין, חולמים על אוטופיה פיראטית שבה אדם יהיה חופשי לחיות הרחק משלטון החוק. בעזרתו של אדוארד, הם משתלטים על נסאו ומקימים את רפובליקת הפיראטים. אולם, שיטת הממשל הגרועה, המחסור הכלכלי והתפרצותה של מגפה מביאים להתמוטטותה של הרפובליקה קצרת היומין, בעוד מקימיה נותרים חלוקים בדיעותיהם. אדוארד מנסה לפתור את המחלוקת אך מגיע מאוחר מכדי למנוע מהטמפלרים לנצל את המצב, מה שמוביל להתנקשות בריטית בשחור הזקן אחרי שיצא לגמלאות, להצטרפותו של הורניגולד לטמפלרים, ולטירופו של ויין לאחר המרד של ג'ק רקהאם.

בסופו של דבר, אדוארד ורוברטס חושפים את מיקומו של המצפה ומשיגים את הממצא העתיק שמפעיל אותו. אולם, רוברטס בוגד באדוארד, והבריטים עוצרים אותו. הוא נכלא, אך נמלט כאשר מנהיג המתנקשים אה טבאי מסתנן לתוך הכלא כדי להציל את מרי ריד ואת אן בוני. מרי מתה מעט לאחר מכן כתוצאה מסיבוכים בלידה, ואדוארד המיואש מחליט להצטרף לאחוות המתנקשים. הוא רודף אחר רוברטס ואחר הטמפלרים קושרי הקשר, משיג לידיו את הממצא העתיק ומחזיר אותו אל המצפה, שם הוא אוטם אותו לנצח נצחים. הוא מקבל מכתב שמודיע לו על מות אשתו טסה ועל לידת בתו, ג'ניפר סקוט. אדוארד חוזר לאנגליה ומבטיח לאה טבאי שהוא ימשיך ללחום בטמפלרים. שנים לאחר מכן, הוא יוצא יחד עם בנו היית'ם ובתו ג'ניפר לאופרת הקבצנים בבית האופרה המלכותית.

בזמנים המודרניים, ג'ון סטנדיש - מנהל טכנולוגיית המידע של אבסטרגו אנטרטיינמנט - משכנע את דמות השחקן לחקור את מה שמעבידיו בחברה מסתירים מכולם. בהדרכתו של ג'ון, השניים פורצים אל מסופים שונים של האנימוס ומעבירים את המידע לשון הייסטינגס ורבקה קריין, מתנקשים שהסתננו בחשאי לתאגיד אבסטרגו. כשהמתקן נכנס להסגר כאשר הפריצות מתגלות, ג'ון מורה לשחקן לגשת לליבת האנימוס, כשבשלב זה יונו מקבלת צורה גשמית ומופיעה בפניו. היא מודיעה לשחקן שהעולם אינו מוכן עדיין לקבל אותה, ושהיא אינה יכולה להשתלט על השחקן. ג'ון מתגלה בתור גלגול מחדש של "המלומד" ומנסה להרוג את השחקן כדי לחפות על ניסיון החייאתה הכושל של יונו. אולם, הוא נהרג בידי אבטחת אבסטרגו שמפלילה אותו כאחראי לפריצות. במהלך זמנו כרוברטס, המלומד מגלה לאדוארד שהוא אינו מחזיק בשום נאמנות לאחוות המתנקשים או לטמפלרים ומשתמש בכל מי שיעזור לו לקדם את מטרותיו. כעת לאחר מותו של המלומד, המתנקשים יוצרים קשר עם השחקן, אך אף אחד מהם אינו יכול להסביר את נוכחותו של המלומד או של חסידיו, כוחות הרצון הראשון.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח המשחק הרביעי הרשמי בסדרת המשחקים החל ביוביסופט מונטריאול עוד באמצע 2011 בידי צוות מפתחים שונה מאשר הצוות של "Assassin's Creed III", כאשר עבודה נוספת נעשתה בסניפי החברה באנסי, בוקרשט, קייב, מילאנו, מונפלייה, סינגפור וסופיה.[1] קרסטן מייהיל, מנהל התוכן הראשי, הרגיש בתחילה שעל המשחק להיות ספין-אוף ל-"Assassin's Creed III" באותה מידה ש-"Assassin's Creed: Brotherhood" ו-"Assassin's Creed: Revelations" היו ל-"Assassin's Creed II", וזאת בהתחשב בנקודות הדמיון למשחק השלישי. אולם, עד מהרה התרחק מהרעיון משום שלדבריו "ההרגשה הכוללת של המשחק היא לגמרי רעננה וחדשה, שונה לגמרי מ-'Assassin's Creed III'. הכותר דורש את תוספת המיספור IV לא רק בגלל בשם החדש ובתפאורה החדשה, אלא בטון ובגישה אל החוויה".[6] שם הכותר הממוספר של המשחק הוא הראשון בסדרת המשחקים לכלול תת-כותרת, ולפי מייהיל מדובר בהחלטה להבדיל את התמה של הפיראטיות משאר משחקי הסדרה.

באמצעות השימוש במנוע המשחק המשודרג AnvilNext, צוות המפתחים היה מסוגל לעבוד עם מנוע אחד על גרסאות הדור הבא והדור הנוכחי של המשחק, וזאת משום שבזמן פיתוחו של המנוע לקונסולות הדור הנוכחי הוא עוצב עם יכולות הדור הבא.[2] נוסף, כל מערכת תכלול דקויות משלה, עם תמיכה בבקרי שלט שונים ואלמנטים ספציפיים לאותה קונסולה. גרסת המחשב האישי תומכת בכרטיס המסך TXAA של Nvidia.[7]

בתחילת פברואר 2013, מנכ"ל יוביסופט איב גילימוט אישר בכנס פיננסי רבעוני של החברה שהמשחק הבא בסדרת המשחקים יכלול גיבור חדש, תקופת זמן חדשה וצוות מפתחים שונה, וייצא עד אפריל 2014 לפני סופו של הרבעון.[8] בסוף החודש, החברה פרסמה תמונה מתוך המשחק ואת תמונת העטיפה של המשחק, וזאת בעקבות הדלפות של חומר שיווקי ביום קודם לכן.[9] שמו של המשחק הוכרז כ-"Assassin's Creed IV: Black Flag", כאשר בכרזה הפרסומית מופיעה דמות חסרת שם שמחזיקה באקדח נטען לוע ובחרב כשברקע מתנוסס דגל פיראטים שחור ועליו מאויר סמל המתנקשים וגולגולת. זאת ועוד, תקלה באתר הרשמי של החברה הציעה שהמשחק ישוחרר לקונסולות הדור הבא ב-29 באוקטובר, קביעה שאושרה בקדימון סינמטי ראשון של המשחק ששוחרר ב-4 במרץ 2013.[10][11]

בנובמבר 2013, חברת יוביסופט עזרה לממן את הוצאת שרידי גופתו של שודד הים הספרדי אמארו פרגו במטרה למדל את פניו להופעה אפשרית במשחק.[12] הוצאת שרידי הגופה הובילה לתגליות חשובות בפיזיונומיה של שודד הים האגדי.[13]

שיווק והוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" יצא ברחבי העולם ב-29 באוקטובר 2013 לקונסולות פלייסטיישן 3 ול-Xbox 360, כאשר גרסת המשחק לקונסולת Wii U יצאה באותו תאריך לאמריקה הצפונית, ב-21 בנובמבר באוסטרליה, ב-22 בנובמבר באירופה וב-28 בנובמבר ביפן. ב-1 במרץ הוכרז כי המשחק ייצא גם לקונסולת פלייסטיישן 4, וב-21 במאי ל-Xbox One. גרסת הפלייסטיישן 4 יצאה ב-15 וב-29 בנובמבר באמריקה הצפונית ובאירופה, בהתאמה, וב-22 בנובמבר ברחבי העולם ל-Xbox One.

חברת יוביסופט שיתפה פעולה עם סוני כדי לספק תוכן בלעדי לגרסאות פלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 4 של המשחק, ביניהם שלוש משימות בלעדיות בהשתתפותה של הפרוטגוניסטית אוולין דה גראנדפרה מהמשחק "Assassin's Creed III: Liberation". חבילת ההרחבה של אוולין נכתבה בידי כותבת "Liberation" ג'יל מוריי וממשיכה את קורות המשחק. התוכן ניתן להורדה גם לפלטפורמת המחשב האישי דרך גרסת הזהב של חשבון Uplay.

גרסת המחשב האישי עוכבה מהתאריך המקורי שלה ב-29 באוקטובר ל-19 בנובמבר ו-22 בנובמבר להוצאה באמריקה הצפונית ובאירופה, בהתאמה, בשל העבודה של צוות המפתחים על גרסת המאסטר הראשית קודם ובדיקת תקינותה לפני שעבר לגרסאות האחרות. גרסאות הפלייסטיישן 3 ו-Xbox 360 היו גרסאות המאסטר, לפני שהצוות היסב את המשחק לקונסולות אחרות.

ב-31 באוקטובר, יוביסופט הודיעה שדרישות רישיון Uplay יוסרו מהמשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" ומכל הוצאה עתידית לאחר מכן - רישיון שהגיע בכל עותק חדש של המשחק ונדרש כדי לגשת למצב במולטיפלייר ולמיני-משחקון הצי של אדוארד. משתמשי הרישיון הקיים יכלו להוריד רישיון Uplay בתשלום לפני הסרתו.

למשחק יצא עיבוד מאנגה ב-10 באוגוסט 2013 בכתיבתו של טקאשי יאנו ובאיורו של קנג'י אויווה, שיצא בצורה סריאלית דרך מגזין Jump X של ההוצאה לאור Shueisha. אולם, המאנגה סותרת מספר חלקים מסיפור המשחק למרות היותה עיבוד ישיר.

תוכן להורדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 באוקטובר 2013, חברת יוביסופט הודיעה על שחרורו של כרטיס עונתי, שיהיה זמין לרכישה בהרצת המשחק לגרסאות הפלייסטיישן 3, פלייסטיישן 4, Xbox 360, ‏Xbox One והמחשב האישי. הכרטיס העונתי יכלול הרחבה עלילתית לשחקן יחיד בשם "Freedom Cry", וכן את חבילת "ספינת הקראקן" שכוללת שדרוגים מותאמים מראש לאוניית הג'קדאו, בנוסף לאלמנטים נוספים לשחקן יחיד ולמולטיפלייר.

בחבילת ההרחבה, השחקנים משחקים את דמותו של אדוולה, עבד משוחרר מטרינידד שהיה קצין הלוגיסטיקה בספינתו של אדוארד ולאחר מכן חבר באחוות המתנקשים באירועי "Black Flag". חבילת ההרחבה מתרחשת כ-13 שנים לאחר אירועי המשחק הראשי, אשר במהלכם אדוולה אומן היטב בדרכי המתנקשים. בזמן שסיכל את תוכניתם של הטמפלרים בקריביים, אדוולה מוצא את עצמו נסחף לחופי סן דומנג, שם הוא נתקל בשיעבוד האכזרי ביותר באיי הודו המערביים. הסיפור נכתב בידי ג'יל מוריי, שכתבה את המשחק "Assassin's Creed III: Liberation". בפברואר 2014 הוכרז שהמשחק ייצא כמשחק העומד בפני עצמו לקונסולות הפלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 4 ב-18 בפברואר לאמריקה הצפונית, וב-19 בפברואר באירופה. גרסת המחשב האישי יצאה ב-25 בפברואר 2014.

חבילות התוכן להורדה "זעמו של שחור הזקן" ו"גילדת פורעי החוק" הציגו שלוש דמויות מולטיפלייר חדשות - הראשון הציג את שחור הזקן, את היגואר ואת אורכיד, בעוד השני הציג את השמאן, הסירנה ואת הנוסע הסמוי.[14] חבילת "זעמו של שחור הזקן" כלולה בכרטיס העונתי.

עם שחרורו של המשחק, גרסאות הפלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 4 כללו את חבילת ההרחבה "אוולין", שאף היא נכתבה בידי ג'יל מוריי. היא עוקבת אחרי אוולין דה גראנדפרה מהמשחק "Liberation" בהרפתקה חדשה שמתרחשת מספר שנים לאחר אירועי משחק הספין-אוף. המשחק יצא בהמשך למחשב האישי במהדורת הדיגיטל דלוקס ובמהדורת הג'קדאו, וכחלק מאוסף "The Rebel Collection" לנינטנדו סוויץ'. המשחק עבר הסבה לגוגל סטדיה ב-14 בספטמבר 2021.

למשחק יצאה גרסת משחק השנה בשם "מהדורת הג'קדאו" בלעדית ברחבי הממלכה המאוחדת. מאוחר יותר, מהדורה זו יצאה לפלייסטיישן 4, Xbox One ולמחשב האישי. מהדורה זו כללה את כל התוכן להורדה שיצא עד כה.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול המשחק הולחן בידי המלחין בריאן טיילר, שהלחין גם את הפסקול למשחק הקודם של יוביסופט, Far Cry 3. נעימות נוספות הולחנו בידי שרה שכנר, עומאר פדל, סטיב דייוויס, מייק קריימר, ג'רמי לאמב, מתיו לויאלין ורוברט ליידקר. הפסקול יצא בהפצה דיגיטלית ב-14 באוקטובר 2013, ובהמשך יצאו שני פסקולים נוספים:

  • Assassin's Creed IV: Black Flag Game Soundtrack — Sea Shanty Edition - פסקול שני שכולל 16 שירי מלחים, שהולחנו בידי אמנים שונים. יצא בהפצה דיגיטלית ב-29 באוקטובר 2013.
  • Assassin's Creed IV: Black Flag Game Soundtrack — The Complete Edition - הפסקול המלא שיצא עד כה, כולל שני הפסקולים הקודמים בנוסף לפסקול משימות המולטיפלייר שהולחן בידי ג'ו הנסון ואלכסיס סמית. יצא בהפצה דיגיטלית ב-2 בדצמבר 2013.
  • Assassin's Creed IV: Black Flag Game Soundtrack — Sea Shanty Edition, Vol. 2 - פסקול שלישי שכולל 25 שירי מלחים שהולחנו בידי אמנים שונים. יצא בהפצה דיגיטלית ב-16 ביוני 2014.

הפסקול לחבילת ההרחבה "Assassin's Creed Freedom Cry" הולחנה בידי המלחין הצרפתי אוליביה דריביאר. הוא הוקלט באולפני אווטאר בניו יורק עם קבוצת לה טרופ מקנדל המתמחה במוזיקה האיטית ובסטודיו גלקסי שבבלגיה עם הפילהרמונית של בריסל.

Assassin's Creed IV: Black Flag
(Game Soundtrack - The Complete Edition)
אלבום אולפן מאת בריאן טיילר
יצא לאור 2 בדצמבר 2013
סוגה פסקול משחקי וידאו
שפה אנגלית, פולנית, נורווגית, פינית, פורטוגזית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, שוודית, הולנדית, צ'כית, צרפתית, דנית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, סינית מפושטת עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ℗ 2013 Ubisoft Music
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דיסק 1:

(Assassin's Creed IV: Black Flag (Original Game Soundtrack
מס' שם משך
1. Main Theme 2:13
2. Pyrates Beware 3:16
3. On the Horizon 3:01
4. The High Seas 2:44
5. The Fortune of Edward Kenway 1:57
6. In This World or the One Below 2:49
7. Under the Black Flag 3:21
8. The Ends of the Earth 2:53
9. Stealing a Brig 1:52
10. Fare Thee Well 5:14
11. The Buccaneers 4:05
12. Marked for Death 3:21
13. Last Goodbyes 2:24
14. !Take What Is Ours 3:15
15. I'll Be With You 6:04
16. Lay Aboard Lads 2:24
17. A Pirate's Life 2:02
18. Men of War 2:57
19. Order of the Assassin 3:10
20. In the Midst 3:05
21. The British Empire 3:08
22. Batten Down the Hatches 1:37
23. Modernity 2:14
24. A Merry Life and a Short One 1:16
25. Queen Anne's Revenge 4:42
26. Confrontation 3:15
27. Prizes Plunder and Adventure 2:12
28. Meet the Sage 3:36
29. Into the Jungle 1:46
30. The Spanish Empire 3:57
31. The Islands of the West Indies 3:06
32. Ships of Legend 2:02
33. Secrets of the Maya 3:24
34. Life at Sea 3:10

דיסק 2:

(Assassin's Creed IV: Black Flag (Sea Shanty Vol.1
מס' שם משך
1. Randy Dandy Oh 1:35
2. Maid of Amsterdam 1:41
3. Leave Her Johnny 2:12
4. 'Whiskey Johnny O 1:21
5. Good Morning Ladies 1:39
6. Fish in the Sea 1:29
7. Dead Horse 1:07
8. Running Down to Cuba 1:29
9. Trooper and the Maid 1:57
10. William Taylor 2:16
11. Patrick Spens 1:52
12. Fathom the Bowl 2:13
13. Admiral Benbow 1:53
14. All for Me Grog 2:16
15. Buleria 2:06
16. Verdiales 1:26

דיסק 3:

(Assassin's Creed IV: Black Flag (Multiplay Missions
מס' שם משך
1. Saba Island 3:37
2. Santa Lucia 3:10
3. Tampa Bay 3:19
4. Prison 3:00
5. La Havana 3:18
6. Portobelo 3:45
7. Saint Pierre 3:23
8. Palenque 3:08

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציון מבקר
מבקר ציון
Metacritic PS3: ‏88/100[15]
X360: ‏86/100[16]
WiiU: ‏86/100[17]
PS4: ‏83/100[18]
PC: ‏84/100[19]
ציון ביקורות
פרסום ציון
Computer and Video Games 9/10[20]
Destructoid 8.5/10[21]
Edge 9/10[22]
Electronic Gaming Monthly 9.5/10[23]
Eurogamer 9/10[24]
Famitsu 37/40[25]
Game Informer 8.25/10[26]
GameSpot 9/10[27]
Giant Bomb [28]
IGN 8.5/10[29]
Joystiq [30]
PlayStation Official Magazine UK 8/10[31]
Official Xbox Magazine US 9/10[32]
PC Gamer UK 90%[33]
VideoGamer.com 7/10[34]
The Escapist [35]

כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים, לפי אתר הביקורות Metacritic, כשחלקם הרב שיבח את משחקיות העולם הפתוח, המשימות הצדדיות, הגרפיקה ומערכת הקרבות הימיים. בנובמבר 2013, אתר Hardcore Gamer מיקם את המשחק במקום ה-70 ברשימת המשחקים הגדולים ביותר בדור השביעי של קונסולות המשחקים.[36]

ביקורות המשחק תיארו את המשחק כנעלה יותר ביחס לקודמו, "Assassin's Creed III".[30][34] ג'ו ג'ובה ממגזין Game Informer ציין את העובדה שחברת יוביסופט הגיבה לביקורות שנמתחו על המשחק הקודם בסדרה ותיקנה אותן.[26] מאט גילמן ממגזין Computer and Video Games קרא למשחק "חזרה למתכונת עבור הזיכיון",[20] בעוד מיקל רפארז מהמגזין הרשמי של Xbox ציין ש"אחרי מספר חזרות מצומצמות כמו "Assassin's Creed: Revelations" ו-Assassin's Creed III", ‏"Black Flag" הוא בדיוק הזריקה בזרוע שהזיכיון היה זקוק לה".[32] כיומיים לאחר יציאתו של המשחק, מגזין IGN מיקם אותו במקום השני בזיכיון המשחקים, מיד אחרי "Assassin's Creed II".[37]

מספר מבקרים תייגו את המשחק "Black Flag" יותר כמשחק פיראטים מאשר משחק בסדרת Assassin's Creed, וזאת משום שהוא שם דגש יותר על הפיראטיות במשחקיות, בסיפור ובדמויות.[22][30][31][33] המבקרים הרגישו שטוב יותר שכך המקרה, בשל הטון והסגנון הקלילים בהשוואה למשחקים קודמים.[22][29][34] בנוסף, הורגשה ההתחמקות מהעלילה המורכבת של המתנקשים לטובת סיפור פיראטים פשוט יותר.[29][33] על כך ציין גילמן שהמשחק הוא משחק פיראטים טוב יותר מאשר ממשחק מתנקשים.[20] טום סניור ממגזין PC Gamer הוסיף ואמר ש"'Black Flag' אינו רוצה להיות משחק Assassin's Creed ומדובר בצעד מבורך".[33] רפארז ציין שזהו משחק הפיראטים הטוב ביותר ששיחק בו,[32] בעוד ריי קרסילו מ-"Electronic Gaming Monthly" קבע שהמשחק הוא סימולציית הפיראטים הטובה ביותר שיצאה בתולדות המשחקים.[23] טיטו ציין שסגנון המשחקיות של "Black Flag" הזכיר לו יותר גרסה תלת־ממדית למשחק "!Pirates" של סיד מאייר מאשר משחק Assassin's Creed.[35]

בביקורת קצת פושרת על המשחק, קונרד זימרמן ממגזין Destructoid קרא למשחק "מאמץ מרשים עם מספר בעיות שמונעות ממנו להתקדם. לא ידהים אנשים, אך שווה את הזמן ואת הכסף".[21]

העולם הפתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר מבקרים כיוונו את השבחים בביקורות שלהם למבנה העולם הפתוח של המשחק. צוות מגזין Edge קבע שהמשחק "הניח את היסודות לא רק לסדרת המשחקים של יוביסופט אלא לגיימינג בעולם הפתוח בכללותו".[22] טום ברמוול ממגזין Eurogamer קרא למשחקיות העולם הפתוח "משב מפתיע של רוח ים רעננה",[24] בעוד גילמן ציין שהמשחק "הפיח רוח חיים חדשה בסדרה".[20] נוסף על כך, קנה המידה הגדול של העולם הפתוח זכה אף הוא לשבחים.[29] גרג טיטו ממגזין The Escapist ציין שהמשחק "פותח (בפני השחקן) את כל הקריביים".[35] המבקרים שיבחו גם את המשימות הצדדיות ואת החפצים אותם ניתן לאסוף,[20] מאחר שהדבר מאתגר את השחקן לחקור את העולם הפתוח באופן פעלתני.[24][29] שון מקיניס ממגזין GameSpot ציין שהמשחק מציג עולם מלא הרפתקאות והזדמנויות והרבה סיבות לצאת ולחקור.[27] לדברי כמה מהמבקרים, המשימות הצדדיות היו נעלות יותר מהמשימות הראשיות שבסיפור,[23][26] כשמרטי סילבה ממגזין IGN ציין ש"המשחק הוא במיטבו כשאתה יוצא בחיפוש לעשות כיף".[29] גם משימות ההתנקשות זכו לשבחים,[26][33] וכן החקר המתמשך והרצוף שמשלב בין אונייה, ים ויבשה ללא כל זמני המתנה.[27][33]

הגרפיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרפיקה במשחק זכתה אף היא לתשבחות. צוות המגזין Edge ציין שמנקודת מבט גרפית, עולם המשחק מעוצב כדי להדהים בלי קשר לקונסולה שבה משחקים.[22] המבקרים ציינו שעולם המשחק הוא יפהפה ומרהיב עין,[20][27] סילבה קרא למשחק "אחד מהמשחקים הטובים לשנת 2013 שנראים טוב".[29] שבחים חולקו גם לרמת הפירוט,[23] כשמדהים לראות את המים, הגשם ואת הים במשחק.[20][26]

הקרבות הימיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת הקרבות הימיים זכתה גם היא לשבחים, מאחר שהיא שיפרה את אחד האלמנטים המושכים ביותר במשחק "Assassin's Creed III".[22] בביקורתו, טיטו הסביר ש"בעוד המשימות הימיות ב-'Assassin's Creed III' היו ליניאריות ומוגבלות, המשחק 'Black Flag' איפשר חופשיות רבה יותר על ידי כך שנתן לחקור, להילחם ולשוט מתי שרק רוצים".[35] מקיניס ציין שהמשחק שם דגש גדול על הקרבות הימיים, ושהוא בונה על המשימות הצדדיות הימיות של ACIII כדי ליצור חוויה לא פחות חשובה מריצה על היבשה.[27] זאת ועוד, התוספת שמאפשרת עלייה לסיפון של אוניות יריבות ותקיפת מצודות מהים זכתה גם לשבחים, כמו גם המעבר החלק בין משחקיות באונייה למשחקיות הכה ושסף. טיטו הוסיף וקרא לה "מערכת כפולה ונהדרת שמזכה בכישורים ימיים ובפעילות פיראטית".[35]

מוטיב ההתגנבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתגנבות במשחק זכתה לביקורות חיוביות על כך שהייתה זורמת יותר ממשחקים קודמים בכך שהעניקה לשחקנים יותר אופציות להשלים את מטרותיהם.[20][27] בהתייחסותו למצב ההתגנבות, מגזין Edge ציין ש"משחקי התגנבות הם טובים רק בזכות הגמישות שבהיתקלויות עם היריבים, ובהקשר זה המשחק 'Black Flag' הוא הנדיב ביותר מבין כל משחקי הסדרה".[22] אולם, היו ביקורות שטענו שמערכת ההתגנבות הייתה מתסכלת[26] בגלל השליטה הנוקשה והמוגבלת של בקרי המשחק.[24][34] מבקרים ציינו שהלחימה עם דמותו של אדוארד היא דומה למשחקים קודמים,[31] הייתה מונוטונית מדי,[24] קלה מידי,[20] והמעיטה בתנועות.[35] עם זאת, המערכת זכתה לביקורת משבחת בשם היותה "חוויית טריפ מעצימה ואפקטיבית",[33] זורמת ומלאת חיות,[27] וכמה ביקורות אף התלוננו על הבינה המלאכותית הפחותה של היריבים.[31][33][34] מערכת העיצוב והיצירה במשחק זכתה לביקורות חיוביות על כך ששופרה מאז המשחק הקודם,[27][32] והמבקרים ציינו שהיא לקחה השראה מהמשחק Far Cry 3.[22][33]

סיפור ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התלבושת של אדוארד קנוויי, כפי שהוצגה בכנס החובבים Gamescom בשנת 2014.

הסיפור הראשי במשחק קיבל ביקורות חיוביות ברובו. רפארז שיבח אותו וקרא לו "מרתק" ואחד הטובים שבמשחקי הסדרה. הוא ומקיניס החמיאו גם לדמויות ושיבחו את הדרך שבה הסיפור חוקר את הצד האנושי של הפיראטים, ומשרטט אותם באור סימפתי ונגיש.[27][32] ברמוול ציין שהסיפור "משגשג", ובמיוחד קשת הסיפור של אדוארד ושל דמויות המשנה.[24] אולם, ג'ואל גרגורי מהמגזין הרשמי של פלייסטיישן הרגיש שהסיפור של "Black Flag" לא היה ייחודי מדי לסדרה, אם כי שיבח את הדמויות בשל היותן "מעניינות יותר, חביבות יותר ומגוונות יותר" מאשר משחקים קודמים.[31] גילמן שיבח את חלקו הראשון של הסיפור, אך מתח ביקורת נחרצת יותר על חלקו השני, באומרו ש"ההתקדמות ומבנה הסיפור האיטיים גרמו לתחושת אדישות מסוימת כלפי הדמויות".[20] גם סילבה וג'ובה מתחו ביקורת על הסיפור, כאשר ג'ובה התלונן על המחסור בתכליתיות או בדמות אנטגוניסט, ושרוב דמויות המשנה לא היו מפותחות מספיק.[26]

מנגד, משימות הסיפור זכו לביקורות מעורבות. בביקורתו המשבחת של רפארז, הוא ציין שמדובר בנקודה החלשה ביותר במשחק.[32] ג'ובה וסטיבן ברנס מ-Videogamer.com הרגישו שמשימות הסיפור היו חוזרות על עצמן ומעייפות.[26][34] לעומתם, טיטו הרגיש שהן היו מגוונות, ושהחלקים המתסכלים זכו לפיצוי בכך שהיו מאתגרים.[35] אספקט מסוים שנמתחה עליו ביקורת רבה היה הציתות והמעקב אחרי אנשים,[22][24][26][27][32][34][35] כאשר חלקם ציינו שבעיות אלה היו צריכות להיות מתוקנות או מוסרות לגמרי מהסדרה.[20][31] משימות המעקב הוארכו גם למשימות האונייה/הים, כשהיו מבקרים שמתחו ביקורת על צורה זו של התגנבות ימית.[22][30] התקדמות המשחק וסצנות הפתיחה שלו זכו לביקורת חיובית, וזאת משום שהן הציגו את משחקיות הפיראטים ללא צורך במדריך ללומד ארוך מהרגיל.[23][29][33] על כך ציין ג'ובה שמדובר בשיפור מהמשחק "Assassin's Creed III".[26]

עצם העובדה שדמותו של אדוארד קנוויי היא של פיראט בעל מניעים אישיים מאשר מתנקש גם קצרה שבחים.[24][27][29][34] סילבה האמין שדמותו של אדוארד היא שינוי מרענן בהתקדמות לסדרה שהחלה לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות.[29] הוא וגילמן ציינו שדמותו של אדוארד היא חיה יותר ונעימה יותר לעין מאשר דמותו של קונור.[20][29]

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השבוע הראשון של המכירות ברחבי הממלכה המאוחדת, המשחק "Assassins' Creed IV: Black Flag" הפך למשחק הנמכר ביותר בכל הפורמטים, שני רק ל-Battlefield 4.[38] אולם, מכירות השבוע הראשון צנחו ב-60% בהשוואה לאלה של המשחק "Assassin's Creed III" משנת 2012. חברת יוביסופט האשימה את הצניחה עקב חוסר הביטחון שנגרם מהמעבר לקונסולות הדור השמיני של המשחקים.[39] לפי נתוני מחקר השוק של קבוצת NPD, המשחק היה השלישי הנמכר ביותר בנובמבר 2013 בארצות הברית, לפני Call of Duty: Ghosts ו-Battlefield 4.[40] נכון למאי 2014, המשחק מכר למעלה מ-11 מיליון עותקים.[41]

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" זכה למועמדויות בקטגוריית משחק השנה מאתרי מדיה כמו GameSpot, ‏IGN ו-Inside Gaming Awards, כמו גם למועמדויות בטקס פרסי D.I.C.E של האקדמיה לאמנויות ולמדעים אינטראקטיבים. הוא זכה בפרס משחק פעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לשנת 2013 של SpikeTV וכן פרסי GameSpot למשחק השנה בגרסאות PS4 ו-Xbox One.

הכותבים ג'יל מוריי, מליסה מק'קוברי, הוגו גיארד ו-וסלי פינקומב זכו במועמדות לפרס גילדת הכותבים של אמריקה לתסריט ולסיפור של חבילת ההרחבה "Freedom Cry".[42]

רשימת פרסים ומועמדויות למשחק Assassin's Creed IV: Black Flag
שנה פרס קטגוריה תוצאה
2013 5th Annual Inside Gaming Awards משחק השנה מועמדות
הסיפור הטוב ביותר מועמדות
בחירת הגיימרים מועמדות
Cheat Code Central's 7th Annual Cody Awards משחק השנה מועמדות
סטודיו השנה (יוביסופט מונטריאול) מועמדות
הגרפיקה הטובה ביותר מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר מועמדות
Spike VGX 2013 משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר זכייה
Game Revolution's Best of 2013 Awards משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר זכייה
המפיץ הטוב ביותר (יוביסופט) מועמדות
GameSpot's Game of the Year 2013 Awards משחק השנה בגרסת PS4 זכייה
משחק השנה בגרסת Xbox One זכייה
משחק השנה מועמדות
משחק השנה בגרסת PS3 מועמדות
משחק השנה בגרסת Xbox 360 מועמדות
Hardcore Gamer's Game of the Year Awards 2013 משחק ההרפתקאות הטוב ביותר זכייה
הטוב ביותר במשחקי ההמשך זכייה
משחק השנה מועמדות
משחק מרובה הפלטפורמות הטוב ביותר מועמדות
המולטיפלייר הטוב ביותר מועמדות
הדמות החדשה הטובה ביותר (אדוארד קנוויי) מועמדות
הגרפיקה הטכנית הטובה ביותר מועמדות
Destructoid's Best of 2013 משחק מרובה הפלטפורמות הטוב ביותר מועמדות
משחק הפעולה הטוב ביותר מועמדות
המשחק התחרותי הטוב ביותר מועמדות
Giant Bomb's 2013 Game of the Year Awards ההפתעה הטובה ביותר זכייה
המשחק הטוב ביותר מועמדות
13th Annual National Academy of Video Game Trade Reviewers Awards ארט דירקשן, בהשפעה תקופתית מועמדות
עיצוב דמויות זכייה
עיצוב תלבושות זכייה
עיצוב המשחק לפי זיכיון מועמדות
גרפיקה, טכני מועמדות
משחק, הרפתקת זיכיון מועמדות
2014 GameTrailers Game of the Year Awards 2013 משחק השנה מועמדות
משחק מרובה הפלטפורמות הטוב ביותר מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר מועמדות
IGN's Best of 2013 משחק המולטיפלייר הטוב ביותר לגרסת PS4 זכייה
משחק השנה בגרסת Xbox One זכייה
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר ל-Xbox One זכייה
הסיפור הטוב ביותר לגרסת Xbox One זכייה
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לגרסת Wii U זכייה
הסאונד הטוב ביותר לגרסת Wii U זכייה
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לכלל הגרסאות מועמדות
המוזיקה הטובה ביותר מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לגרסת PC מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לגרסת PS3 מועמדות
הסאונד הטוב ביותר לגרסת PS3 מועמדות
הסיפור הטוב ביותר לגרסת PS3 מועמדות
משחק השנה בגרסת PS4 מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לגרסת Xbox 360 מועמדות
הסאונד הטוב ביותר לגרסת Xbox 360 מועמדות
הסיפור הטוב ביותר לגרסת Xbox 360 מועמדות
הסאונד הטוב ביותר לגרסת Xbox One מועמדות
משחק השנה לגרסת Wii U מועמדות
משחק המולטיפלייר הטוב ביותר לגרסת Wii U מועמדות
המוזיקה הטובה ביותר לגרסת Wii U מועמדות
The Escapist Awards 2013 משחק השנה מועמדות
משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר מועמדות
Official Xbox Magazine's Game of the Year Awards 2013 משחק הפעולה הטוב ביותר זכייה
משחק השנה מועמדות
66th Writer's Guild of America Award הישגים מיוחדים בכתיבה מועמדות
17th Annual D.I.C.E. Awards משחק השנה מועמדות
משחק ההרפתקאות של השנה מועמדות
הישגים מיוחדים באנימציה מועמדות
הישגים מיוחדים בהנדסת משחקיות מועמדות
הישגים מיוחדים בהנדסה ויזזואלית מועמדות
10th BAFTA Video Games Awards המשחק הטוב ביותר מועמדות
פעולה/הרפתקה מועמדות
עיצוב משחק מועמדות
מוזיקה מועמדות
14th Annual Game Developers Choice Awards הטכנולוגיה הטובה ביותר מועמדות
32nd Golden Joystick Awards העיצוב הוויזואלי הטוב ביותר זכייה
סטודיו השנה (יוביסופט מונטריאול) זכייה
הסאונד הטוב ביותר זכייה
רגע הגיימינג הטוב ביותר (שירי המלחים) מועמדות
משחק השנה מועמדות

ביקורת ארגון PETA[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון לזכויות בעלי חיים אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים (PETA) מתח ביקורת על המשחק בשל השימוש בצלצל כדי לצוד לווייתנים, בנוסף לתיאור שלהם. הארגון טען ש"זה מביש שהמשחק מפאר ציד לווייתנים".[43] חברת יוביסופט הגיבה לטענות באומרה ש"משחקי Assassin's Creed מבוססים על ההיסטוריה ומשחק זה הינו יצירה בדיונית המתארת אירועים אמיתיים במהלך תור הזהב של הפיראטים". החברה הכריזה שהיא אינה מאשרת ציד לווייתנים או את אורח החיים הפיראטי באופן כללי.[44]

לארגון PETA יש היסטוריה במתיחת ביקורת על משחקי וידאו, כשבמקרים הבולטים נמנים מריו ופוקימון.[45]

משחק המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – Assassin's Creed Unity, ‏Assassin's Creed Rogue

בשנה שלאחר יציאת המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag", יצאו לו שני משחקי המשך. המשחק "Assassin's Creed Unity" מתרחש בפריז בתקופת המהפכה הצרפתית, ומציג סיפור חדש ודמויות חדשות. הוא יצא ב-11 בנובמבר 2014 לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 4, Xbox One ולמערכת ההפעלה Microsoft Windows. המשחק "Assassin's Creed Rogue" מתרחש בתקופת מלחמת הצרפתים והאינדיאנים באמריקה הצפונית בעשור שמוביל לאירועי "Assassin's Creed III". המשחק מציג דמויות חוזרות משני המשחקים, ביניהם היית'ם קנוויי ואדוולה. המשחק יצא ב-11 בנובמבר 2014 לקונסולות פלייסטיישן 3 ו-Xbox 360, וב-10 במרץ 2015 ל-Microsoft Windows.

למצב המולטיפלייר של "Black Flag" תוכננה חבילת הרחבה שמעוצבת על בסיס מערכת הקרבות הימית של המשחק, והיא החלה בשלבי פיתוח בידי יוביסופט סינגפור בסוף שנת 2013. ככל שהעבודה על הפרויקט התקדמה, חברת יוביסופט החליטה להפוך את חבילת ההרחבה למשחק ספין אוף שעומד בפני עצמו שנקרא בתחילה "Black Flag Infinite" לפני שהוחלט לקרוא לו "Skull and Bones", לרוב בשל העובדה שהטכנולוגיה שנעשה בה שימוש בשלבי הפיתוח כבר הייתה מיושנת. פיתוח המשחק היה בעייתי, והמשחק עבר מספר שינויים בכיוון שלו. הדבר גרם לו לחרוג מהתקציב הראשוני ולמספר דחיות בתאריך ההוצאה. הוא יצא לבסוף ב-16 בפברואר 2024 לפלייסטיישן 5, Xbox Series X/S ול-Microsoft Windows.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed IV: Black Flag בוויקישיתוף

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Be Excited About Assassin's Creed IV. And Be Skeptical, Stephen Totilo, March 4th 2013
  2. ^ 1 2 Assassin's Creed IV: Black Flag — Game Reveal Interview, IGN, March 4th 2013
  3. ^ 1 2 Exploring The Open World Of Assassin's Creed IV: Black Flag, Ben Hanson, March 4th 2013
  4. ^ Assassin's Creed III Review, PC Gamer, December 3rd 2012
  5. ^ Assassin's Creed 3 Review, Official Xbox Magazine, November 3rd 2012
  6. ^ Assassin's Creed 4 moniker 'completely warranted,' insists Ubisoft dev, Tamoor Hussain, March 4th 2013
  7. ^ E3 2013- Prepare For Adventure With Assassin’s Creed IV: Black Flag, Romeo Lavarias, June 17th 2013
  8. ^ Next Assassin's Creed Has New Hero, Time Period, Developer, Mitch Dyer, February 7th 2013
  9. ^ Assassin's Creed IV Is All About Pirates, According To This Poster, Jason Schreier, February 26th 2013
  10. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag — Game Reveal Interview, IGN, March 4th 20133
  11. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag — Debut Trailer, IGN, March 4th 2013
  12. ^ Piracy, video games and Amaro Pargo, V. Paves, October 30th 2017
  13. ^ Canary pirate Amaro Pargo revives with Assassin's Creed, La Provincia, December 4th 2013
  14. ^ Ubisoft releases Assassin's Creed 4: Black Flag Guild of Rogues DLC, Megan Farokhmanesh, February 11th 2014
  15. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag for PlayStation 3 Reviews, Metacritic
  16. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag for Xbox 360 Reviews, Metacritic
  17. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag for Wii U Reviews, Metacritic
  18. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag for PlayStation 4 Reviews, Metacritic
  19. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag for PC Reviews, Metacritic
  20. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Review: Assassin's Creed IV: Black Flag marks a return to form for the franchise, Matt Gilman, October 29th 2013
  21. ^ 1 2 Review: Assassin's Creed IV: Black Flag, Conrad Zimmerman, November 1st 2013
  22. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Assassin's Creed IV: Black Flag review, Edge.com, October 29th 2013
  23. ^ 1 2 3 4 5 EGM Review: Assassin's Creed IV: Black Flag (Next-Gen), Ray Carsillo, October 29th 2013
  24. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 Assassin's Creed 4: Black Flag review, Tom Bramwell, October 29th 2013
  25. ^ Famitsu Review Scores: Issue 1303, Sal Romano, November 19th 2013
  26. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Assassin's Creed IV: Black Flag, Joe Juba, October 29th 2013
  27. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Assassin's Creed IV: Black Flag Review, Shaun McInnis, October 29th 2013
  28. ^ Assassin's Creed IV: Black Flag Review, Alex Navarro, December 3rd 2013
  29. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Assassin's Creed 4: Black Flag, Marty Silva, October 29th 2013
  30. ^ 1 2 3 4 Assassin's Creed 4 review: Avast, conspiracy ahead, Ludwig Kietzmann, October 29th 2013
  31. ^ 1 2 3 4 5 6 Assassin's Creed 4: Black Flag PS4 review, Joel Gregory, October 29th 2013
  32. ^ 1 2 3 4 5 6 7 Assassin's Creed IV Black Flag review, Mikel Reparaz, October 29th 2013
  33. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Assassin's Creed 4: Black Flag review, Tom Senior, November 27th 2013
  34. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 Assassin's Creed 4: Black Flag Review, Steven Burns, October 29th 2013
  35. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 Assassin's Creed IV: Black Flag Review — Pirate this Game!, Greg Tito, October 29th 2013
  36. ^ Top 100 Games of the Generation: 70-61, Hardcore Gamer, November 5th 2013
  37. ^ The Best Assassin's Creed Games, Justin Davis, October 31st 2013
  38. ^ Assassin's Creed sales down 60% year-on-year, Battlefield 4 down 69% on Battlefield 3, David Scammell, November 7th 2013
  39. ^ Assassin's Creed 4 sales slump attributed to next-gen launch, David Scammell, November 13th 2013
  40. ^ November NPD: PS4 is 'top-selling' console, Xbox One is 'fastest-selling' [Update: Nintendo boasts big numbers, too], Jessica Conditt, December 12th 2013
  41. ^ Assassin's Creed 4 Ships 11 Million Copies, Eric Campbell, May 15th 2014
  42. ^ 2014 Writers Guild Awards Videogame Nominees Announced, Writers Guild of America, January 9th 2014
  43. ^ PETA: It's 'disgraceful' for Assassin's Creed IV: Black Flag to 'glorify' whaling, Jeffrey Grubb, March 4th 2013
  44. ^ PETA Condemns Assassin's Creed 4's Whaling as "Disgraceful", Luke Reilly, March 7th 2013
  45. ^ PETA Attacks Assassin's Creed 4 For Including Whaling UPDATE: Ubisoft Responds, Dave Thier, March 6th 2013