לדלג לתוכן

דודו ארז – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 129.69.140.138 (שיחה) לעריכה האחרונה של Manny-iac
ביטול גרסה 26140211 של דולב (שיחה)
שורה 45: שורה 45:


==חיים אישיים==
==חיים אישיים==
ארז נישא והתגרש פעמיים.{{הערה|שם=מעריב}} מתגורר ב[[תל אביב]]. בפברואר 2019, בגיל 47, נולד לו בנו בכורו מבת זוגו ענת רחל עורי, אותה הכיר מצוות ההפקה של 'שלושה שיודעים'{{הערה|https://www.israelhayom.co.il/article/641039}}.
ארז נישא והתגרש פעמיים.{{הערה|שם=מעריב}} מתגורר ב[[תל אביב]]. בפברואר 2019, בגיל 647, נולד לו בנו בכורו מבת זוגו ענת רחל עורי, אותה הכיר מצוות ההפקה של 'שלושה שיודעים'{{הערה|https://www.israelhayom.co.il/article/641039}}.


== פילמוגרפיה נבחרת ==
== פילמוגרפיה נבחרת ==

גרסה מ־18:09, 25 באוגוסט 2019

תבנית:שחקן דודו ארז (נולד ב-9 בספטמבר 1972) הוא קומיקאי, שחקן, תסריטאי, מגיש, במאי טלוויזיה, וסטנדאפיסט ישראלי. בעבר עסק גם בעריכת דין.

קורות חייו

נולד בשם דוד יעקב בנתניה. בנעוריו למד בבית הספר ביאליק בעיר הולדתו, בבית הספר התיכון טשרניחובסקי, ובבית הספר לאומנויות "הבוסתן".[1] את שירותו בצה"ל עשה ביחידת הפטריוט, והיה אחד מהחיילים שנשלחו להביא את המערכת מארצות הברית בזמן מלחמת המפרץ הראשונה.

לאחר השירות הצבאי היה לשוטר במשטרת ישראל. למד לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת ת"א, הוסמך כעורך דין והועסק בפרקליטות מחוז תל אביב.[1]

משרת במילואים בבית הספר למשפט צבאי, שבפרקליטות הצבאית, כקצין בדרגת סרן.

קריירה

ארז ביים את תוכנית המצלמה הנסתרת "קומי קומי" בערוץ ג'טיקס, השתתף בה, והיה שותף לכתיבת התוכנית. כתסריטאי כתב קומדיות ודרמות לילדים בערוץ ג'טיקס ('מינזרה', 'נוף ירח', 'מול כולם', 'ההפסקה הנסתרת' ועוד), וכשחקן הופיע בתוכנית הקומית "בלאגן" באותו ערוץ, ובסדרה הקומית "בלאגן ועד אילת" בתפקיד אלישיי ובתפקיד עצמו.

בנוסף, השתתף בשידורי ליגת האלופות בערוץ הספורט, בעונה הראשונה של התוכנית Y בעשר בערוץ Yes Y, וב"אחרי הכל" עם טל ברמן בערוץ 2, שם הופיע בכינוי "דודו מהטלוויזיה".

בשנים 20072009 הנחה את תוכנית ההומור והסאטירה "מהדורה מוגבלת" בערוץ ביפ, וכן היה שותף לכתיבת התוכנית. בשנת 2008 השתתף בסרט מוקומנטרי אודות סרטי הפורנוגרפיה המצולמים בישראל, הקרוי "זהירות, פורנו", אשר שודר אף הוא בערוץ ביפ, כשדודו ארז הוא המנחה המתעד את התופעה, וחוברים אליו שחר חסון ואבי אטינגר. הוא השתתף בכתיבת התסריט לסרט, כשההומור בסרט הוא תולדה של ההומור בתוכנית "מהדורה מוגבלת", וביטויים חוזרים רבים משותפים לשתי ההפקות.

בשנים 20092010 הנחה את תוכנית האירוח הלילית "לילה בכיף"[2] בערוץ ביפ במשך 2 עונות. במקביל שימש כתב שטח בעונה השישית של התוכנית "ארץ נהדרת", במסגרת הפינה "ארץ שואלת", בה ערך משאלי רחוב הומוריסטים, ברחבי ישראל, בנושא הבחירות.

החל מ-2010 ארז מופיע ברחבי הארץ, במסגרת הופעות סטנדאפ. כאמן סטנדאפ התארח בתוכניות "מחוץ לחוק" בערוץ קומדי סנטרל (עונה 3), ובתוכנית "מלחמת המינים", ששודרה בערוץ 2.

בליל הסילבסטר של שנת 2010 הגיש לצד אבי אטינגר את הספיישל "ביפ פארטי באס" בערוץ ביפ, שכלל שידור חי של 4 שעות רצופות, מתוך אוטובוס נוסע. בהמשך אותה שנה הופיע גם בתוכניות "חומר טוב", "יאללה, נקסט!" ו"המעבדה של ביפ", אף הן בערוץ ביפ.

בינואר 2011 הנחה את התוכנית "טלוויזיה במיטבה", במסגרת שידורי קשת בערוץ 2, ואף שימש אחד הכותבים. באותה שנה השתתף ושימש ככותב, במיני-סידרה הקומית "זהירות טלוויזיה", ששודרה בערוץ 2, וכן הוביל את קמפיין הפרסום של חברת המזגנים "טורנדו".

בשנת 2012 הגיש את התוכנית "זה מהטלוויזיה" בערוץ 2, השתתף בתוכנית הלייט-נייט היומית "איזה יום", באותו ערוץ, ובסידרת האינטרנט הקומית "סנאי סנאי", יחד עם ירון ברלד[3].

בשנת 2013 יצר את תוכנית הלייט נייט "חיות לילה" בערוץ הוט קומדי סנטרל, אותה הגיש יחד עם ירון ברלד, וכן הגיש את התוכנית "הורדה חוקית" בערוץ 24, יחד עם עדי נוימן.

בשנת 2014 השתתף בסדרה "איטי ועצבני", שמשודרת בערוץ זום, ושימש פרזנטור של המשקה "דנונה".

לקראת הבחירות לכנסת העשרים, ערך משאלי רחוב הומוריסטיים ברחבי ישראל במסגרת התוכנית "אנשים" בערוץ 2. באותה השנה הגיש תוכנית רדיו אקטואלית-קומית לילית בגלי צה"ל יחד עם אבי אטינגר.

משנת 2015 ועד אמצע 2017 חברו ארז ואטינגר להגשת תוכנית נוספת בגלי צה"ל, מדי חמישי בצהריים, בצורת משדר קומי לסיכום השבוע.[4]

החל מספטמבר 2014.[5] הוא מגיש ושותף לכתיבת "החפרנים", תוכנית לילדים העוסקת במדע בטלוויזיה החינוכית,[6][7][8], בהשתתפות מירב פלדמן, יובל סגל ורחלי רוטנר[1]. התוכנית זכתה בשנת 2018 בתואר התוכנית הטובה ביותר בקטגוריית מגזין ילדים ונוער על ידי האקדמיה לטלוויזיה.

בשנת 2016 החל לשמש כמנחה פינת משימות במשחק הטלוויזיה "הטוב מכולם" בערוץ 2. יחד עם עדי שילון, הגיש גם את עונת הספיישל של התוכנית "פיצוחים" לציון יובל לטלוויזיה החינוכית לצד מיכאל הנגבי המשמש בתפקיד היועץ, והשתתף בתוכנית "רשות הדיבוב", ששודרה בערוץ הראשון.

במאי 2017, עם פתיחת שידורי תאגיד השידור הישראלי "כאן", החל להגיש את תוכנית הבוקר היומית "שלושה שיודעים" ברשת "כאן תרבות"[1]. התוכנית עוסקת בנושאי מדע, ידע ותרבות בשילוב נימה הומוריסטית. באותה שנה גם יצא לאקרנים סרט קולנוע בו שיחק: "ג'סטה", בבימויו של קובי מחט.[9]

חיים אישיים

ארז נישא והתגרש פעמיים.[1] מתגורר בתל אביב. בפברואר 2019, בגיל 647, נולד לו בנו בכורו מבת זוגו ענת רחל עורי, אותה הכיר מצוות ההפקה של 'שלושה שיודעים'[10].

פילמוגרפיה נבחרת

סטנדאפ

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים