לדלג לתוכן

Assassin's Creed Rogue

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
אמונת המתנקש: עריק
Assassin's Creed Rogue
כללי
תאריך הוצאה PlayStation 3, ‏Xbox 360:
11 בנובמבר 2014
Microsoft Windows:
10 במרץ 2015
PlayStation 4, ‏Xbox One:
20 במרץ 2018
Nintendo Switch:
6 בדצמבר 2019
Google Stadia:
5 באוקטובר 2021
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות, התגנבות
פיתוח יוביסופט מונטריאול
הוצאה לאור יוביסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, יפנית, הולנדית, פולנית, פורטוגזית ברזילאית, רוסית, ערבית, גרמנית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה יוביסופט
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק AnvilNext
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Microsoft Windows, Wii U
המשחק הקודם Assassin's Creed IV: Black Flag
המשחק הבא Assassin's Creed Unity
אתר רשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed Rogue (בתרגום לעברית: "אמונת המתנקש: עריק") הוא משחק פעולה-הרפתקאות שפותח בידי חברת יוביסופט סופיה והופץ בידי יוביסופט. המשחק הוא השביעי בסדרת משחקי Assassin's Creed, ועלילתו מתרחשת בין המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" לבין "Assassin's Creed III", עם קשרים למשחק הבא בסדרה, "Assassin's Creed Unity", שיצא באותו יום. המשחק הוא האחרון לצאת לדור השביעי של קונסולות המשחקים, ושוחרר לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 3 ו-Xbox 360 בנובמבר 2014, ולמערכת ההפעלה Microsoft Windows במרץ 2015. גרסה משופרת בהפרדה גבוהה יצאה בהמשך לפלייסטיישן 4 ו-Xbox One במרץ 2018. בהמשך הוא הוסב לקונסולת נינטנדו סוויץ' כחלק מאוסף "The Rebel Collection" יחד עם המשחק "Black Flag" בדצמבר 2019. המשחק יצא לגוגל סטדיה באוקטובר 2021.

עלילת הסיפור מתרחשת בעולם האמיתי ומשתמשת באלמנטים בדיוניים כאשר היא מציגה מאבק עתיק יומין בין מסדר המתנקשים שנלחם לשמור על השלום, לבין מסדר הטמפלרים שמעוניין לשלוט באנושות.[1][2][3][4] סיפור המסגרת מתרחש בתקופת המאה ה-21 ועוקב אחר עובד של תאגיד אבסטרגו (חברה שמשמשת כחזית לטמפלרים מהזמנים המודרניים), שחושף סודות שקשורים לקונפליקט בין המתנקשים לטמפלרים בזמן שהוא מתקן את השרתים של החברה. העלילה הראשית מתרחשת לפני מלחמת הצרפתים והאינדיאנים ובמהלכה משנים 1752 ועד 1760 ועוקבת אחרי שיי פטריק קורמק, פריבטיר אירי-אמריקאי ומתנקש, שעורק לטמפלרים ועוזר להם לרדוף אחר חבריו לשעבר מאחוות המתנקשים אחרי שהחל לפקפק במניעים ובשיטות הלוחמה שלהם. סגנון המשחקיות דומה לזה של "Black Flag", עם שילוב בין חקר ימי ויבשתי מנקודת מבט בגוף שלישי, אם כי התווספו מספר אלמנטים חדשים.

עם צאתו של המשחק, הוא זכה לביקורות מעורבות מהמבקרים, ששיבחו את הטוויסט העלילתי לנוסחאתיות המוכרת של סדרת המשחקים בכך שמשחקים בתור טמפלר, כמו גם את הסיפור הבוגר, הפרוטגוניסט המורכב, והתיאור המחוכם של קונפליקט המתנקשים והטמפלרים. בנוסף, ניתנו שבחים להעמקת המיתולוגיה של זיכיון המשחקים ומשחקיות הלוחמה הימית. אולם, ביקורת נמתחה על כך שהמשחק אינו מחדש את הנוסחאתיות של הסדרה, שזמן המשחק הוא קצר מדי ושהוא דומה יותר מדי ל-"Black Flag".

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed (סדרת משחקים)#משחקיות
שיי פטריק קורמק מכוון את רובה האוויר, על רקע הנוף המושלג הצפון-אטלנטי.

"Assassin's Creed Rogue" הוא משחק פעולה, הרפתקאות והתגנבות המתרחש בסביבת עולם פתוח ומשוחק מנקודת מבט בגוף שלישי. המשחק כולל שלושה אזורים עיקריים - הצפון-אטלנטי שבסביבות מפרץ סנט לורנס, ריבר ואלי הבדיוני (שמבוסס בחלקו על הדסון ואלי) וניו יורק סיטי. שני האזורים הראשונים כוללים מקומות רבים אותם ניתן לחקור כמו איים קטנים, התיישבויות, מצודות ימיות ואוניות טרופות. כמו במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag", חקירה ולוחמה ימית הן מרכיב גדול של המשחקיות. לאוניית הסלופ המלחמתית עליה מפקד שיי פטריק קורמק, "המוריגן", יש שוקע נמוך יותר מ"הג'קדאו", אונייתו של אדוארד קנוויי, מה שמאפשר לה לשוט בנהרות. כמו כן, ניתן לצייד אותה בכלי נשק חדשים כמו רובי פאקל, מצבורי שמן אותם ניתן להצית ושוברת קרח. בנוסף, חיילים מאוניות אויבים יכולים לעלות על סיפונה של "המוריגן", ומספר קרחונים יכולים להיהרס כדי ליצור נחשול שישמיד ספינות קרב קטנות. אולם, המשימות התת-ימיות שהוצגו ב-"Black Flag" הוסרו ממשחק זה משום ששחייה במימי הצפון-אטלנטי הקפואים גורמת לצניחה דרמטית בבריאותו של השחקן, אם כי שיי מסוגל לשחות בחופשיות במימי הדסון ואלי הדרומיים.

המשחק מציג את רובה האוויר לתוך מערכת הקרבות, שדומה באופן פעולתו לקנה הנשיפה הידני מ-"Black Flag" שמאפשר לנטרל אויבים בצורה חרישית ממרחקים. רובה האוויר יכול להיות מצויד במגוון שונה של קליעים, כמו חצי הרדמה וזיקוקי די-נור. בנקודה מסוימת בסיפור, שיי מקבל לרשותו גם מנשא של מטול רימונים המחובר לרובה שלו בידי בנג'מין פרנקלין, שמסוגל לירות רימוני רסיסים בין היתר. קרב פנים אל פנים השתנה מעט, וכעת תקיפות היריבים יכולות להימנע בתזמון מוקצב כמו שנראה בסדרת משחקי באטמן: ארקהם. דמויות שאינן השחקן של מתנקשים אויבים מאופיינים בבינה מלאכותית משלהם בדומה למשחקים קודמים, והם משתמשים ביכולות ובכישורים שהשחקנים השתמשו בהם במהלך הסדרה - הם מסוגלים להתחבא בין השיחים, להתערות בין קהל האנשים ולהשתמש בהתנקשויות מהאוויר כנגד השחקן. ניתן להשתמש כעת בגז רעיל כנשק סביבתי, ושיי מחזיק במסיכת גז שמנטרלת את השפעותיו. כאשר האויבים אורבים לדמות השחקן, ראיית הנץ של שיי משתנה כדי לשקף זאת, ולוקחת אלמנטים ממצב המולטיפלייר של משחקים קודמים שמאפשרים לשחקן לאתר את מיקום האויב באמצעות מערכת דמוית רדאר. אפילו ללא ראיית הנץ, השחקן מקבל התראה למיקומם של אורבים קרובים כאשר קצוות המסך הופכות לאדומות.

השחקן יכול לשדרג את הציוד של שיי באמצעות מערכת עיצוב ויצירה הדורשת פרוות של חיות בר אותן ניתן להשיג מציד או דיג. חפצים אותם ניתן לאסוף במשחק, כמו אוצרות טמפלרים, חותמים ילידים ושברירי חרבות ויקינגים, מספקים לשיי תלבושות חדשות וציוד חדש ברגע שמוצאים אותן. ספינת "המוריגן" יכולה גם לעבור שדרוגים באמצעות משאבים שנאספו מפשיטה על ספינות, מחסנים ומחנות אויב, מה שמאפשר לה להתמודד מול ספינות גדולות וחזקות יותר - החזקות ביותר מתוכן הן חמש הספינות האגדתיות, קרבות בוס סודיות הממוקמות במימי הצפון-אטלנטי, כמו במשחק "Black Flag".

ספינת הסלופ המלחמתית של קורמק, "המוריגן", מתקיפה מצודה.

משימות צדדיות חוזרות במשחק זה, כמו גם פעולות שגרתיות, כאשר כמה מהן מבוססות על אלה ממשחקים קודמים. בהתחשב בתפקידו החדש של שיי כטמפלר, המשחק מציג משימה צדדית חדשה - יירוט מתנקשים. משימה זו דומה למשימות ההתנקשות במשחקים הקודמים, כאשר שיי חייב לעצור ניסיון התנקשות על ידי מציאת המתנקש, וזאת לאחר שהוא מיירט יונה הנושאת חוזה התנקשות. פעולות משנה נוספות קשורות למלחמת שבע השנים וכוללות עימותים ימיים, שיחרור שבויי מלחמה המוחזקים על סיפון ספינות אויב, ופשיטה על מצודות ומחנות אויב.

אלמנט חוזר נוסף הוא האפשרות לשדרג מבנים, מעשה שמייצר הכנסות שיכולות להיות מופקדות בבנק ולהיאסף באופן קבוע. מערכת זו דומה למערכת ההכנסות של מונטריג'וני מהמשחק "Assassin's Creed II", למגדלי בורג'ה מהמשחק "Assassin's Creed: Brotherhood" ולמאורות הטמפלרים במשחק "Assassin's Creed: Revelations", וזאת כאשר המבנים יכולים לעבור שיפוצים רק כאשר אותרו על המפה ושוחררו משליטת המתנקשים. במשחק, המתנקשים מנהלים כנופיה שמחזיקה בכעשרה מקומות מחבוא בשלושת האזורים המרכזיים. כדי להשתלט על מחבוא, על השחקן להתנקש במנהיג הכנופיה (שמסוגל לחסום את תקיפותיו של השחקן ויש לו התקפת להב נסתר שלא ניתן לחמוק ממנה), לשרוף את דגל הכנופיה ובמקרים מסוימים גם להרוג את העריקים הטמפלרים או להציל חיילים בריטים שנלכדו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1752, שיי פטריק קורמק הוא חניך חדש באחוות המתנקשים הקולוניאלית של שלוש עשרה המושבות, שהפוטנציאל שלו מאוים על ידי סרבנותו. בעוד שיי מתאמן עם המחנה הצפון-אטלנטי של מסדר המתנקשים תחת הדרכתו של המנטור אכילס דבנפורט, המתנקש אדוולה מגיע עם דיווחים שפורט-או-פרנס נפגעה מרעידת אדמה במהלך החיפוש אחר מקדש קדום. עקב ניסיונו הקודם של שיי כספן, הוא מופקד על מציאת תיבת הקדומים וכתב יד מידיהם של הטמפלרים. במהלך זמן זה הוא גונב מהצי המלכותי הבריטי ספינת סלופ מלחמתית לה הוא קורא בשם "המוריגן", על שם האלה האירית. אולם, שיי מתחיל לפקפק במניעים של המתנקשים אחרי שהם מסרבים לנהל שיחות עם הטמפלרים ופוקדים עליו להתנקש בהם במקום, מבלי להתחשב בנסיבות.

כשנתיים לאחר מכן ואחרי שהשיג את תיבת הקדומים ואת כתב היד, שיי מעביר אותם לידיו של בנג'מין פרנקלין, שניסוייו על התיבה מפעילים מפה הולוגרפית שמראה את מיקומם של מקדשים קדומים נוספים ברחבי העולם. שיי מקבל הוראה לחקור את המקדש הקדום בליסבון, פורטוגל, וגורם בטעות לרעידת אדמה הרסנית כשהוא מנסה להסיר ממצא עתיק מהבסיס עליו הוא מונח. בעודו נמלט מהמקום המתמוטט בעור שיניו, המעשה מותיר אותו אכול אשמה. הוא מסיק שפורט-או-פרנס הושמדה באותו אופן, ונחרד לגלות שאכילס מתכוון להמשיך ולחפש אחר פיסות עדן ובכך לסכן חיים נוספים. הוא גונב את כתב היד ומתכוון להימלט איתו, אך הוא מכותר בידי אחוות המתנקשים. שיי נורה ונותר למות לפני שיוכל להשמיד את כתב היד.

שיי נסחף לחופי הצפון-אטלנטי ונמצא בידי קולונל ג'ורג' מונרו, שמציל אותו ומשאיר אותו תחת חסותם של נאמנים למטרת הטמפלרים בניו יורק. אחרי שהחלים, שיי מנקה את רחובות העיר בשנת 1756 מכנופיות מתנקשים שסוחטות את האזרחים. הדבר לוכד את תשומת ליבו של מונרו, שמשכנע את שיי שיוכל לשפר את חייהם של אחרים. שיי משיג חזרה את ספינתו מידיהם של המתנקשים, ומגייס את כריסטופר גיסט בתור קצין הלוגיסטיקה שלו על סיפון "המוריגן". הוא מסכים לעזור לבני בריתו החדשים. אחרי שהמתנקשים הורגים את מונרו כדי לקחת ממנו חזרה את כתב היד, שיי מבין שאחוות המתנקשים לא ויתרה על החיפוש אחר המקדשים הקדומים, והוא מתחיל לצוד אחר חבריה. בכך, הוא מקודם לדרגה גבוהה בקרב הטמפלרים.

במהלך שלוש השנים הבאות, שיי הורג את המתנקשים קסגואהזה, אדוולה, הופ ג'נסן ולואי-ז'וזף גוטייה דה לה ורנדריי, מה שמשאיר למעשה רק שניים מחברי האחווה הקולוניאלית - אכילס וליאם או'בריאן, חברו הטוב לשעבר. שיי וראש הטמפלרים היית'ם קנוויי רודפים אחרי המתנקשים לאזור הארקטי, שם אותר מקדש קדום נוסף. אחרי שחיסלו את משלחת המתנקשים, שיי והיית'ם מגיעים למקדש ומוצאים בתוכו את ליאם ואת אכילס, שחושף שפיסות העדן נועדו לייצב את העולם ולא לשמש כנשק כדי לשלוט בו. במהלך העימות ביניהם, הממצא העתיק מושמד בטעות, מה שמפעיל רעידת אדמה נוספת. בעוד ארבעתם נמלטים מהמקום, שיי וליאם עורכים דו-קרב ביניהם, בעוד היית'ם מתעמת מול אכילס ומתגבר עליו. ליאם נפצע באורח אנוש, ושיי משכנע את היית'ם לחוס על חייו של אכילס כדי להבטיח שהידע של המקדשים לא ייאבד לנצח וכדי שהמתנקשים לא ירדפו אחריהם שוב. היית'ם מסכים, אך מותיר את אכילס עם נכות.

שיי מקבל הוראה מהיית'ם להשיג את תיבת הקדומים מהמתנקשים, והוא מעביר את 16 השנים הבאות בניסיון לאתר אותה. בשנת 1776, שיי מסתנן לתוך ארמון ורסאי בצרפת בעזרתו של בנג'מין פרנקלין והורג את המתנקש צ'ארלס דוריאן כדי להשיג ממנו את התיבה. הוא מבטיח מחדש את נאמנותו למטרתם של הטמפלרים, ומציע להם להתחיל מהפכה משלהם כתגובה למעשיהם האחרונים של המתנקשים באמריקה.

בזמנים המודרנים, השחקן הוא עובד חסר-שם של אבסטרגו אנטרטיינמנט, חברה בת של תאגיד אבסטרגו, והוא מקבל הוראה לחקור את זכרונותיו של שיי פטריק קורמק. במהלך חקירתו, השחקן מפעיל בטעות זיכרון חבוי שמדביק את שרתי האנימוס. החברה מטילה הסגר על משרדיה, ועל השחקן לנקות את שרתי החברה על ידי חקירת זכרונותיו של שיי עד תומם. טמפלר בכיר בשם יוהאני אוטסו ברג מטיל על השחקן להעלות את זכרונותיו של שיי לשרתי המתנקשים ובכך להחליש את מאמציהם. אחוות המתנקשים, בתגובה, מנתקת את התקשורת. בסצנה שאחרי הכתוביות, ברג מודה לשחקן על עזרתו ומציע לו אפשרות בחירה - להצטרף לטמפלרים או למות. החלטתו של השחקן אינה נחשפת.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2014 נודע כי משחק בשם הקוד "קומט" נמצא בשלבי פיתוח, והוא מיועד לצאת לקונסולות פלייסטיישן 3 ול-Xbox 360.[5] ידיעות נוספות במהלך החודש קבעו שהמשחק יתרחש בסביבות שנת 1758 בניו יורק, וכי יהיה ניתן לשייט בו ברחבי האוקיינוס האטלנטי. המשחק יהיה המשך ישיר ל-Assassin's Creed IV: Black Flag" ויכלול דמות של טמפלר בשם שיי בתור הפרוטגוניסט הראשי. כמו כן, יהיו הופעות אורח של היית'ם קנוויי מתוך "Assassin's Creed III" ואדוולה מתוך "Black Flag" ו-"Assassin's Creed Freedom Cry".[6]

המשחק הוכרז באופן רשמי ב-5 באוגוסט 2014 בעקבות דליפות של שם המשחק. הדירקטור של המשחק, מרטין קאפל, תיאר אותו כ"פרק הסיום של הסאגה הצפון אמריקאית" וכי הוא מיועד לענות על מספר בקשות של המעריצים כמו לקיחת תפקידו של טמפלר.[7] המשחק נועד לגשר את הפער שבין המשחקים "Assassin's Creed III" ו-"Assassin's Creed IV: Black Flag" ויש לו קשר חיוני לאירועי המשחקים הקודמים בסדרה.[8] עבודה עיקרית על המשחק נעשתה באולפני יוביסופט שבסופיה, בולגריה, עם תרומות נוספות מאולפני החברה בסינגפור, מונטריאול, קוויבק, צ'נגדו, מילאנו ובוקרשט.[7] לדברי החברה, המשחק נהגה ללא מרכיב המולטיפלייר לעת עתה, אך היא לא שללה את הוספתו של מצב זה לאחר יציאת המשחק.[9]

הכותב ריצ'רד פארז ציין שאחד הדברים המלהיבים לגבי המשחק בתור טמפלר הוא שהשחקן זוכה לחוות את "כל החווייה מהצד השני", וכי עכשיו שהשחקנים לוקחים חלק במסדר הטמפלרים בתור שיי, המשחק מציב את השחקנים בצד הנגדי נגד המתנקשים. לדבריו, אחד ההבדלים המרכזיים בין שני הארגונים, מלבד האידאולוגיה הפילוסופית שלהם, מסתכמת במשאבים שנמצאים לרשותם - הטמפלרים הם מבוססים יותר מאשר המתנקשים, ובעוד הם עדיין לא שולטים על הרשויות הקולוניאליות עם פרוץ מלחמת הצרפתים והאינדיאנים, הם מנסים באופן פעיל לתמרן אותם לתועלתם. למסדר הטמפלרים יש גישה למגוון עשיר של משאבים, והדבר מתבטא בארסנל כלי הנשק האקזוטיים והנדירים של שיי, שהיו קיימים בתקופה זו כאבטיפוס או שאכן נעשה בהם שימוש בזמן זה.[10]

המשחק משלב בין החקר הימי והקרבות הימיים שהיו מכניקת המשחקיות העיקרית במשחק הקודם "Black Flag". לדברי הכותבת סוזן פטריק, קיים קשר תמתי בין שיי קורמק לבין ספינת המלחמה שלו, שכן "קורמק" הוא השם הגאלי שמשמעו "עורב", והמוריגן היא אלה מהמיתולוגיה האירית שקשורה למלחמה ולגורלות, והיא מצטיירת לעתים קרובות כעורב.

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"שיי לא מוותר על האנושיות שבו כשהוא הופך לטמפלר. הוא פשוט מחליט ללכת בעקבות מטרה אחרת. הדבר לא הופך אותו לרוצח אדיש וחסר מוח. שיי נשאר שיי. יש לו התפתחות רגשית במהלך המשחק, אבל עדיין זה הוא. הוא רק משנה את החיצוניות שלו. הנאמנות שלו נשארת אותו הדבר." - איבן באלאבאנוב, IGN[11]

הקונספט מאחורי קשת הסיפור של שיי קורמק מתבסס על הרעיון שאחד מחברי המתנקשים חווה מהפך מצפוני והוא עוזב בעקבות מעשה טראומטי של בגידה. ריצ'רד פארז, אחד מכותבי המשחק, מציין שהדמות חושבת מחדש על הפילוסופיה שלה ועל נאמנותה למסדר המתנקשים כתוצאה מאסון קטסטרופלי, והוא מבין שמטרת הטמפלרים והשיטות שלהם קרובות יותר לצו מצפונו. דמותו של שיי בתחילת המשחק מתוארת כבעלת אישיות קלת דעת, שאינה לוקחת את תפקידה ברצינות עקב גילה הצעיר וחוכמתה הדלה. אולם, הוא חווה מאבק פנימי לאחר שהוא מפקפק במניעים של מנהיגיו. איבן באלאבאנוב, מנהל ומפיק ביוביסופט סופיה, מתאר את קשת הסיפור של שיי כ"טרנספורמציה לדמות מלנכולית ומסורה מאוד שרודפת אחר חבריה לשעבר עבור משהו שהוא באמת מאמין שהיא הדרך הטובה יותר". באלאבאנוב מוסיף ומציין ש"אין הרבה גבולות ששיי לא מוכן לחצות", וש"המשחק 'Rogue' הוא הכותר הטרגי ביותר בתולדות הזיכיון עד כה".[12]

צוות המפתחים ביוביסופט ציין בראיונות שנערכו עמם שדמותו של שיי אינה רעה או חסרת רחמים בכל שלב בנרטיב הסיפור, שמתייחס אל שיי כבן אדם, מתמקד בסיפור האישי שלו ומדוע הוא עושה את מה שהוא עושה - כאשר כל אותה עת תחת קונטקסט שתוחם את עצמו בתחום האפור.[13][11] צוות המפתחים רצה ליצור דמות שניתן להזדהות עמה, שמעשיה מובילים להבנה, והם בכוונה אינם יוצרים דמות שטחית, חד-ממדית וארכיטיפית של איש רע שהורג את החבר'ה הטובים.[12] באלאבאנוב הסביר בדבריו, שברגע ששיי החליט משהו, הוא איננו אחד שישכח מה זה נקרא להכיר את האנשים הללו. הוא יודע מיהם. והוא מלא חרטה שהוא הורג אותם.[11] המפיק קארל ואן דר לו הרחיב על כך באומרו שמנקודת המבט של שיי, אין המשמעות "לעבור לצד האפל", אלא יותר להבין את מטרת הטמפלרים שכן מניעיהם והשיטות שלהם קרובים יותר לאמונה שלו מה נכון יותר לעשות, והוא מצטרף אליהם כדי לקדם את רעיונותיהם הלאה.[14] ואן דר לו ציין שבעיקרון, הטמפלרים והמתנקשים רוצים את אותו הדבר ונקודת השוני ביניהם היא הדרך בה הם נוקטים כדי לבצע זאת. הכותבת סוזן פטריק מציעה שעצם מרדפו של שיי אחר חבריו לשעבר, הוא בעצם מחפש לכפר על מעשיו.[14]

שיווק והוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Assassin's Creed Rogue" יצא לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 3 ו-Xbox 360 ב-11 בנובמבר 2014 באמריקה הצפונית, וב-13 בנובמבר לשאר האזורים וביום למחרת ברחבי הממלכה המאוחדת כדי לחפוף את הוצאתו של המשחק "Assassin's Creed Unity" לפלייסטיישן 4, ‏Xbox One ול-Microsoft Windows. גרסת המשחק למחשב האישי יצאה כארבעה חודשים לאחר מכן, ב-10 במרץ 2015.

מהדורות מיוחדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף למהדורה הסטנדרטית של המשחק, חברת יוביסופט הוציאה שלוש מהדורות מיוחדות:

  • מהדורת האספנים מכילה את דיסק המשחק, מארז אספנים, הפסקול הרשמי של המשחק וספר אמנות, שלוש ליתוגרפיות ושתי משימות בלעדיות ("המצור על פורט דה סאבל" ו"שריון המסע של סר גאן").
  • מהדורת ספר האמנות היא בלעדית לגרסת המחשב האישי וכוללת את דיסק המשחק, מארז אספנים והעתק בעל כריכה קשה של ספר האמנות הרשמי למשחק.
  • המהדורה המוגבלת מכילה את דיסק המשחק, חבילת הצייד האולטימטיבי, והמשימה לשחקן יחיד "המצור על פורט דה סאבל".

תוכן להורדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארבע חבילות תוכן להורדה שוחררו לגרסאות המשחק לפלייסטיישן 3 ול-Xbox 360, כאשר כל אחת הוסיפה כלי נשק חדשים ואפשרויות לשדרוג הדמות ואוניית המלחמה שלה - "חבילת הקצין", "חבילת הקומנדר", "חבילת הטמפלר" ו"חבילת מגלה הארצות". כל חבילות התוכן להורדה שולבו בהמשך יחדיו לחבילה אחת בשם "חבילת מורשת הטמפלר", שיצאה ב-13 בינואר 2015.

בנוסף, חברת יוביסופט הוציאה ארבע חבילות "חוסכי הזמן" (חבילת הפעילויות, חבילת האוספים, חבילת המשאבים וחבילת הטכנולוגיה), אשר סיפקו לשחקן משאבים מוקדמים לשדרוג אוניית המלחמה "המוריגן" וכן מיקום כל החפצים אותם ניתן לאסוף כדי להקל על המשחקיות.

דרך המערכת לניהול זכויות דיגיטלי Uplay, השחקנים יכלו להמיר בונוסים שונים מהמשחק, ביניהם תלבושת רוצח המתנקשים, כלי הנשק קטאנה וואקיזאשי, ופריטים ניתנים להתאמה של "המוריגן" אשר מתבססים על אוניית הבריג "הג'קדאו" מהמשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"

הגרסה המשופרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בינואר 2018, חברת יוביסופט הכריזה על גרסה משופרת של המשחק בהפרדה גבוהה, המיועדת לצאת לפלייסטיישן 4 ול-Xbox One ב-20 במרץ. הגרסה המשופרת כוללת שיפורים בויזואליות המשחק וכן את כל התוכן להורדה ששוחרר עד כה. בנוסף, יצאו תלבושות המורשת המתבססות על דמויותיהם של ג'ייקוב פריי מ-"Assassin's Creed Syndicate", של אגילאר דה נארחה מסרט הלייב אקשן "אמונת המתנקש" ושל באייק מסיווה מהמשחק "Assassin's Creed Origins".

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציון מבקר
מבקר ציון
Metacritic PC: ‏74/100[15]
X360: ‏72/100[16]
PS3: ‏72/100[17]
PS4: ‏71/100[18]
XONE: ‏71/100[19]
ציון ביקורות
פרסום ציון
Electronic Gaming Monthly 8.5/10[20]
Game Informer 8.25/10[21]
PC World [22]
Eurogamer 8/10[23]
PC Gamer 74/100[24]
GameTrailers 7.2/10[25]
VideoGamer.com 7/10
IGN 6.8/10[11]
GameSpot 6/10[26]
Joystiq [27]
Destructoid 5.5/10

לפי אתר הביקורות Metacritic, המשחק "Assassin's Creed Rogue" קיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים, כאשר קיבל ממוצע משוקלל של 74 מתוך 100 לגרסת המחשב האישי,[15] 72 מתוך 100 לגרסאות פלייסטיישן 3[17] ו-Xbox 360,[16] ו-71 מתוך 100 לגרסאות פלייסטיישן 4[18] ו-Xbox One.[19]

ריי קרסילו מהמגזין האינטרנטי Electronic Gaming Monthly העניק למשחק ציון של 8.5 מתוך 10, בעודו משבח את הדמות הראשית, את הסיפור המהנה, כלי הנשק החדשים שהוצגו, עיצוב המשימות המחודש שמצריך מהשחקן למנוע התנקשויות במקום לבצע אותן, כמו גם מכניקת קרבות מתקדמת ומשופרת. אולם, הוא מתח ביקורת על קצב התקדמות הסיפור, הבאגים החוזרים ונשנים, המחסור שבאפשרות של משחק חוזר (במידה והמשימה אינה מסונכרנת במלואה עקב אי מילוי אחת ממשימות הצד הנדרשות) והמחסור שבהוספת מצב מולטיפלייר. הוא סיכם את הביקורת באומרו ש"המשחק היה חווייה מהנה יותר ממה שציפיתי. הוא עושה מספיק כדי להטביע חותם על זיכיון המשחקים בו בעת שהוא נותן פירוט עלילתי נחוץ ביותר שמקשר קצוות פתוחים בין אירועי "Assassin's Creed III" ל-"Assassin's Creed IV: Black Flag", ומהווה סיכום מושלם לסיפור הקולוניות האמריקאיות של אמריקה הצפונית במאה ה-18.[20]

היידן דינגמן ממגזין PC World העניק למשחק ציון של 4.5 כוכבים מתוך 5, וקרא למשחק בתור החלק השני "Black Flag", באומרו ש"מדובר במשחק אססינס קריד הטוב ביותר שמעולם לא תרגישו צורך לשחק בו". לדבריו, מדובר בפעם השנייה שיוביסופט עשתה זאת וברצונה להגדיר את סדרת Assassin's Creed בתור שרשרת של טרילוגיות - כפי שהייתה לנו קשת הסיפור של Assassin's Creed II/‏Assassin's Creed: Brotherhood/‏Assassin's Creed: Revelations, כך "Rogue" הוא ה-"Revelations" של הטרילוגיה הנוכחית. בהמשך דבריו, "זהו מבנה סיפורי מרתק, בהתחשב בעובדה ש-"Assassin's Creed III" לא היה כזה מוצלח. קשה לדאוג לסיפור הרקע של דמויות שלא דאגתם להן מלכתחילה... סיפורו של קורמק בוזבז במשחק זה. בתור אחד שחונך לתוך המתנקשים, הפך לבוגד והלך לעבוד עבור הטמפלרים כדי להרוג את חבריו הקודמים, מדובר בחתיכת סיפור רקע, ששופך אור על מערכת היחסים בין שתי הסיעות, כנראה יותר מכל משחק אחר בסדרה וגם מספק כל מיני הזדמנויות למוסר כפול... לא ניתנה לקורמק מספיק הזדמנות להתפתח כדמות כדי להתמודד עם כל המשקל הזה (שישה פרקים בלבד מאשר 12 של משחקים קודמים)".[22]

מאט מילר ממגזין Game Informer העניק למשחק ציון של 8.25 מתוך 10 ושיבח את מגוון הפעולות שניתן לבצע, התפאורות המשתנות, סוגי המשימות, התוספות החדשות ומשחקיות מהוקצעת יותר, למרות שהייתה דומה למשחקיות ממשחקים קודמים. הוא מתח ביקורת על מערכת הקרב פנים אל פנים החוזרת על עצמה, ועל היעדרו של מצב המולטיפלייר. הוא מתאר את המשחק בהיותו "עצום ממדים עם הרבה דברים לחקור, ואמנם חסרים לו חידושים, אך הוא מציע עושר במשחקיות שלו ובמיתולוגיה הנרטיבית למעריצים הנאמנים לסדרה.[21] דניאל בלודוורת' ממגזין GameTrailers העניק למשחק ציון של 7.2 מתוך 10, ושיבח את חזרתן של דמויות ממשחקים קודמים, התפאורה המהממת, משימות יירוט מעניינות, אך מתח ביקורת על הדמות הראשית הצפויה והמשעממת, מבנה המשימות הלוקה בחסר בתחילת המשחק, קרבות בוס מאכזבים, וכן אינספור באגים. הוא מתאר את המשחק באומרו ש"'Rogue' מרגיש כמו תוספת הרחבה ל-'Black Flag' עד לרמה הפרטנית של תפריטי המשחק, אך עדיין ישנן מספר התאמות לנוסחאתיות תודות לתפקיד החדש כמתנקש לשעבר שרודף אחרי חבריו הקודמים".[25]

טום ברמוול ממגזין Eurogamer העניק למשחק ציון 8 מתוך 10, ומצא שיש נקודות השוואה בין המשחק "Assassin's Creed Rogue" לבין "Assassin's Creed: Revelations" - משחק שמסכם את סיפורו של אציו אודיטורה לקראת המשחק הבא, Assassin's Creed III, וזאת כאשר "Rogue" מתמקד בפיתוח הדמויות שהוצגו ב-ACIII וב-"Black Flag". הוא מציין שאמנם נעשה שימוש חוזר בהגדרות, במכניקה ובכלי נשק מסויימים ממשחקים קודמים (כמו הכללתה של העיר ניו יורק מ-ACIII, מערכת הקרבות הימיים, שיפוץ מבנים כדי לייצר הכנסות ואיתור אויבים באמצעות רדאר שדומה למצב המולטיפלייר של המשחק הקודם). לדבריו, השימוש במתנקשים בתור אויבים היה רעיון נחוץ ביותר למכניקת הלחימה של סדרת המשחקים, וזאת בגלל השימוש שלהם בטקטיקות שהשחקן עצמו השתמש בהן (פצצות עשן ומחבוא למשל). בנוסף, המשחק "Rogue" הרגיש כמו חידוש מרענן בזמן שחקר את התפאורה הקפואה של הצפון אטלנטי. אולם, משימות הסיפור לשחקן יחיד זכו לביקורת עקב היותן קצרות יותר באופן ניכר ממשחקים קודמים.[23]

פיל איווניוק ממגזין PC Gamer העניק למשחק ציון של 74 מתוך 100, כשהוא מתאר את המשחק כ"גרסה 1.5 של 'Black Flag' שמחליפה את הקריביים באקלים קפוא יותר". לדבריו, מדובר ב"היערכות מחדש לנוסחאתיות המנצחת של 'Black Flag' במיקום חדש". לגבי הגרפיקה במשחק, הוא מציין ש"התפאורה לאורך שלוש מפות (ניו יורק, ריבר ואלי והצפון-אטלנטי) מספקת תמריץ חזק לדלג ממעקים לענפי עצים למרומי צוקים בשעת מרדף. זוהר הקוטב מטיל נצנוץ ערפילי על הצפון-אטלנטי ועל קרחוניו באופן שירגיע את נשמתך אחרי יום ארוך של דקירות". אולם, הוא מציין שהויזואליות רחוקה מלהיות שיא טכנולוגי, אך המשחק מחזיק ביופי מחוספס לכל אורכה של תפאורה בקנה מידה רחב.[24]

דניאל קרופה ממגזין IGN העניק למשחק ציון של 6.8 מתוך 10, ושיבח את הסיפור הסוחף, התפאורה האווירתית, אך מתח ביקורת על מספר היכולות המצומצמות בהן ניתן להשתמש בתור טמפלר, היתקלויות חסרות טעם עם דמויות ראשיות, משימות צדדיות חסרות השראה, עולם פתוח ריק מתוכן, בנוסף למערכות לחימה ומסעות מתסכלות, שלדבריו לא הראו כל שיפור. הוא גם מתח ביקורת על המשחק שלא איתגר את השחקן לחקור את העולם הפתוח.[11] מארק וולטון ממגזין GameSpot העניק למשחק ציון של 6 מתוך 10 ומתח ביקורת על הסיפור הצפוי, דמות ראשית לא חביבה, מחסור במשימות מעניינות ותוכן בסיסי ודל ביותר. כמו בלודוורת', גם הוא ציין שהמשחק מרגיש כמו חבילת הרחבה ל-"Black Flag" ולא מציע דבר כדי להניע את זיכיון המשחקים קדימה".[26]

מגזין Joystique העניק למשחק ציון של 6 מתוך 10, באומרו שהמשחק לא הוסיף שום דבר חדש לזיכיון המשחקים, ולמעשה מדובר בכפיל של "Black Flag" במערכות המשחקיות שלו, ו"אם ברצונכם לשלם מחיר מלא על 'העתק-הדבק' אלים, ייתכן שתהנו ממה שיש למשחק להציע".[27]

תמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed Rogue בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Assassin-Templar War בפרויקט פאנדום של סדרת משחקי Assassin's Creed
  2. ^ Assassin's Creed: Why Assassins & Templars Hate Each Other, Caitlin Grieve, September 24th 2020
  3. ^ The Templars and the Assassins - The Militia of Heaven, James Wasserman, Destiny Books
  4. ^ Assassin's Creed: 10 Things You Didn't Know About The Templars, Rhett Roxi, February 16th 2021
  5. ^ Leaked Images Reveal One Of This Fall's Two Assassin's Creed Games, Jason Schreier, March 19th 2014
  6. ^ Sources: Assassin's Creed Comet Will Let You Play As A Templar, Jason Schreier, March 27th 2014
  7. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue confirmed by Ubisoft - here's the first trailer, Michael McWhertor, August 5th 2014
  8. ^ September Cover Revealed – Assassin's Creed Rogue And Unity, Kimberly Wallace, August 5th 2014
  9. ^ Assassin's Creed Rogue Single-Player Only 'At This Stage', Jenna Pitcher, August 8th 2014
  10. ^ Get To Know Shay From Assassin's Creed Rogue, Jeff Cork, August 6th 2014
  11. ^ 1 2 3 4 5 Assassin's Creed Rogue review: Looking Backwards, Daniel Krupa, November 15th 2014
  12. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue's Templar Anti-Hero Is Fascinating, Mitch Dyer, October 14th 2014
  13. ^ Assassin's Creed Rogue Protagonist Isn't a Ruthless Killer, Ubisoft Says, Andrei Dobra, October 14th 2014
  14. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue's Hero Is "Brash and Arrogant," But Also Has a Conscience, Eddie Makuch, August 20th 2014
  15. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue for PC Reviews, Metacritic
  16. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue for Xbox 360 Reviews, Metacritic
  17. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue for PlayStation 3 Reviews, Metacritic
  18. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue for PlayStation 4 Reviews, Metacritic
  19. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue for Xbox One Reviews, Metacritic
  20. ^ 1 2 Review: Assassin's Creed Rogue, Ray Carsillo, November 19th 2014
  21. ^ 1 2 Familiar Territory From A New Perspective - Assassin's Creed Rogue - Xbox 360, Matt Miller, November 11th 2014
  22. ^ 1 2 Assassin’s Creed Rogue review: The best Assassin’s Creed you’ll never need to play, Hayden Dingman, April 4th 2015
  23. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue review, Tom Bramwell, November 20th 2014
  24. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue Review, Phil Iwaniuk, March 10th 2015
  25. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue review, Daniel Bloodworth, November 18th 2014
  26. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue Review: Déjà vu, Mark Walton, November 15th 2014
  27. ^ 1 2 Assassin's Creed Rogue review: Avast ye, clone!, Xav de Matos, November 28th 2014