ויקיפדיה:ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארגז החול
ראו גם:
מדריך כתיבה למתחילים

ברוכים הבאים לארגז החול של ויקיפדיה. מטרתו של עמוד זה לאפשר לכם לנסות את כלי העריכה של ויקיפדיה.

על מנת לערוך עמוד זה: לחצו על הלשונית לשונית עריכת קוד מקור בראש העמוד או לעריכה חזותית לחצו
  • בעריכת קוד מקור: הכניסו את התוכן הרצוי בחלון העריכה, לחצו תצוגה מקדימה כדי לראות איך נראים השינויים ולבסוף לחצו פרסום השינויים.
  • התוכן של עמוד זה לא יישמר והוא ינוקה מעת לעת ללא אזהרה מראש. לפיכך לא מומלץ להשתמש בארגז הציבורי לכתיבת ערכים אלא לניסויי עריכה בלבד.
  • נא לא לכתוב בדף זה חומר המפר זכויות יוצרים, חומר פרסומי, חומר בעל אופי פוגע או דברים המהווים הוצאת דיבה.
  • משתמשים רשומים המעוניינים ליצור ארגז חול פרטי, ראו יצירת דף משנה.
  • פניות בנוגע לדף או ערך מסוים, יש לכתוב בדף השיחה שלו. לפניות הקשורות לוויקיפדיה, נא להשתמש בדף יצירת קשר. לשאלות וייעוץ יש לפנות לדף ויקיפדיה:ייעוץ.
בית המשפט העליון של ארצות הברית

או דאי


נסוי ניסוי

שלום (ניסוי בלבד)[עריכת קוד מקור]

בלום וטקנה123שיחה 04:51, 21 במאי 2024 (IDT)[תגובה]

א ב
ראשון

במקום[עריכת קוד מקור]

בתחקיר של ה־CNN הובאה עדות של עיתונאי פלסטיני מסוכנות הידיעות הפלסטינית חאדר אל זענון שטען שרוב הנפגעים נהרגו או נפצעו מדחק או כתוצאה מדריסה אחרי שהתחילה מנוסת בהלה עקב הירי.[1]

יהיה כתוב[עריכת קוד מקור]

חאדר אל זענון, עיתונאי מ"וואפא" שהיה עד לאסון, סיפר כי "רוב האנשים שנהרגו נפגעו על ידי משאיות הסיוע במהלך הכאוס ותוך כדי ניסיון להימלט מהירי הישראלי".[1] זענון היה עד לתקרית, ולטענתו הכאוס והבלבול שהובילו לפגיעת אנשים מהמשאיות החלו רק לאחר שחיילי צה"ל פתחו בירי.[1]

במקום[עריכת קוד מקור]

טיבי רואה עצמו כערבי פלסטיני עם אזרחות ישראלית. הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית חילונית לצד ישראל ובו זמנית הוא דוגל בביטול אופייה היהודי של מדינת ישראל. הוא תומך במדינת לאום מדינתית. כחלק מתפיסה זו הוא סבור כי יש לבטל את הסמלים המייצגים את מעמדו המיוחד של הרוב היהודי במדינה, בהם חוק השבות, הדגל וההמנון, וכן את מגילת העצמאות (אותה הוא מציע להחליף במגילה אזרחית) ומעמדה העליון של השפה העברית[2]. מתנגד לגיוס צעירים ערבים לצה"ל גם במסגרת של "מדינת כל אזרחיה". לדעתו "זכות השיבה" של פליטים פלסטינים לתחומי ישראל היא "תנאי בל יעבור" לפיוס בין הפלסטינים לישראל, אם כי הוא סבור שרק חלק קטן ממיליוני הפליטים יממשו זכות זאת[3][4]. בנוסף, דוגלת תע"ל בהנהגת טיבי בדמוקרטיה רב-תרבותית, בשותפות אזרחית מלאה, ובהפרדת דת ממדינה[2]. בעבר אמר כי "הנשק הטוב ביותר נגד גזענים הוא אחמד כמוני".

יהיה כתוב[עריכת קוד מקור]

טיבי רואה עצמו כערבי פלסטיני עם אזרחות ישראלית. הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית חילונית לצד ישראל ובו זמנית הוא דוגל בביטול אופייה היהודי של מדינת ישראל. כחלק מהתנגדותו לפתרון המדינה האחת ותמיכתו בפתרון שתי המדינות[5], טיבי אמר שבמצב של מדינה אחת בלבד הוא יהיה ראש הממשלה, יבטל את הסמלים המייצגים את מעמדו המיוחד של הרוב היהודי במדינה, בהם חוק השבות, הדגל וההמנון, וכן את מגילת העצמאות (אותה הוא יחליף ב"מגילה אזרחית") ומעמדה העליון של השפה העברית[2]. הוא מתנגד לגיוס צעירים ערבים לצה"ל, גם במסגרת של "מדינת כל אזרחיה"[4]. לדעתו, "זכות השיבה" של פליטים פלסטינים לתחומי ישראל היא "תנאי בל יעבור" לפיוס בין הפלסטינים לישראל, אם כי הוא סבור שרק חלק קטן ממיליוני הפליטים יממשו זכות זאת[4]. בנוסף, דוגלת תע"ל בהנהגת טיבי בדמוקרטיה רב-תרבותית[3] ובהפרדת הדת מהמדינה[2].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ 1 2 3 Katie Polglase, Zahid Mahmood, Gianluca Mezzofiore, Dying for a bag of flour: Videos and eyewitness accounts cast doubt on Israel’s timeline of deadly Gaza aid delivery, CNN, ‏2024-04-09 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 3 4 לנדסמן, קרולינה (2017-03-02). "אחמד טיבי כבר מוכן להיות ראש ממשלת המדינה האחת. ראיון חגיגי". הארץ. נבדק ב-2024-05-22.
  3. ^ 1 2 הארץ (2005-02-10). "מדינת כל לאומיה". הארץ. נבדק ב-2024-05-22.
  4. ^ 1 2 3 זהותם החדשה של הח"כים הערבים - תכלת, באתר tchelet.org.il
  5. ^ Arab-Israeli MK: In case of one-state solution, I would be prime minister, The Jerusalem Post | JPost.com, ‏2017-02-16 (באנגלית)