משתמש:Yoramkaplan

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום רב. שמי יורם קפלן. אני עובד סוציאלי בהכשרתי המקצועית, בוגר המכללה האקדמית תל חי (2010) ובעל תואר שני (מצטיין דיקאן) מהחוג לבריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה. בתואר השני כתבתי עבודת גמר מחקרית (תזה) שכותרתה "אובדן אבל ומשמעות בעקבות התאבדות במשפחה הגרעינית - מבטם של בני המשפחה". אני מהרהר ברצינות באפשרות של דוקטורט אך עדיין מבשל את הרעיון

כרגע (תחילת ספטמבר 2017) תושב חיפה באוקטובר 2017 אחזור לגור בקיבוץ משגב עם שבגבול הצפון.

כרגע יש לי הרבה זמן פנוי אותו אני משתדל להקדיש בעיקר לשיפוץ, עידכון וכתיבה של ערכים הקשורים לבריאות הנפש (במובן הרחב של המושג). בכתיבתי אני מסתמך על DSM 5, הספר "פרקים נבחרים בפסיכיאטריה" (במהדורה העדכנית שלו), ב ICD 10 (מהדורה עברית) ועוד. אני נעזר בהיכרות הנרחבת שלי עם ספרות מקצועית בעברית ועם ספרות מחקרית ומדעית כדי שהכתיבה תהיה מדוייקת ככל האפשר.

תחומי ידע שאני מתעניין בהם[עריכת קוד מקור | עריכה]

תנטולוגיה: יחסי האדם והמוות, המוות בתרבויות שונות, תהליכים נפשיים הקשורים למוות ואובדן. פסיכופתולוגיה: אני אמנם לא פסיכיאטר ולא פסיכולוג, אך בעל ניסיון וידע רב כתוצאה מלימודיי, מנסיוני האישי ועבודתי בריאות הנפש בקהילה בישראל: מעבודתי בשיקום אני מכיר סוגי שירותים שונים ומיזמים שונים הפועלים בקהילה (כלומר מחוץ לכתלי בתי החולים הפסיכיאטריים).בתוך כותרת זו נכנסים נושים רחבים כמו חלופות אשפוז בקהילה, תמיכת עמיתים, ועוד נושאים רבים. שיקום, החלמה וצמיחה אישית בבריאות הנפש: תהליכים הקשורים לצמיחה אישית התפתחות והחלמה מהפרעות פסיכיאטריות.


לא יכול בלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

חתולים, מערכונים ישנים של יוסי בנאי, שייקה אופיר, מוזיקה