היחידה לאכיפה סביבתית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

היחידה לאכיפה סביבתית (בראשי תיבות: היל"ס) הוקמה ביוני 2021 כיחידה משותפת לאשכל רשויות נגב מזרחי ואשכול רשויות נגב מערבי[1][2]. היחידה הוקמה מתוך דרישה של הרשויות המקומיות בנגב לתת מענה למשבר השלכת הפסולת המתרחש באזורם[3] . עם הקמת היחידה נמנו בשורותיה 7 פקחים המוסמכים לאכיפה סביבתית. היחידה זכתה למימון מחלק מהרשויות בנגב, משרד הפנים ובהמשך מהמשרד להגנת הסביבה.

תחומי אחריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היחידה אחראית על אכיפת השלכות פסולת שנעשית על ידי קבלנים ותושבים בנגב. ההתמקדות של היחידה היא בהשלכת פסולת מסוגי פסולת בניין, פסולת חיות, פסדים, פגרים, גזם, פסולת נוזלית ופסולת גושית.

פעולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תורת העבודה של היחידה כוללת שיתופי פעולה עם גופי אכיפה נוספים על מנת לייצר הרתעה אצל העבריינים אשר פוגעים בסביבה[4] . אחת מפעילויות השיא של היחידה הייתה חקירה נגד מפעל בטון ששפך שאריות בטון במשך תקופה ארוכה מאוד לנחל שובל בנגב. נגד המפעל הוגש כתב אישום והוחרמו 7 משאיות וטרקטור שופל אחד[5]. בהמשך נתפסה משאית נוספת של אותו מפעל אשר המשיך בפעילות העבריינית. כמו כן פועלת היחידה נגד מפגע שריפות הפסולת אשר שכיח בדרום[6].

היחידה יזמה פעילות ראשונה מסוגה כנגד קבלנים המזייפים תעודות הטמנה. בזכות פעילות היחידה נעצרו אנשים והוחרמו 10 כלים של אותו קבלן.[7]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]