ויקיפדיה:ביכורים/חמויישה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

ויקי ואני (לא קראתי יותר מדי יומני ביכורים, אז אני לא יודע אם כבר השתמשו בכותרת הזו)[עריכת קוד מקור]

הרומן התחיל משיעמום. התמזל מזלי ואני עובד בעבודה נוחה, לא מלחיצה מדי, ולעיתים לא רחוקות יש לי זמן פנוי. פעמים רבות ניצלתי את הזמן הזה להכנס לעמוד הראשי, לקרוא הידעת?, להסתכל על תמונה מומלצת ומדי פעם גם לקרוא ערך מומלץ. אחרי תקופה די ארוכה שלויקיפדיה היה תפקיד משני בהעברת הזמן עד לסוף היום נפל דבר בחברה בה אני עובד: חסמו את פייסבוק. מכאן הדרך הייתה קצרה מאד לקרוא את כל קטעי הידעת ברצף, וחלקה של ויקיפדיה בשגרת יום העבודה שלי הפך עיקרי יותר.

אני בויקי[עריכת קוד מקור]

אם כן, כמי שנמצא בויקיפדיה בעיקר כדי להעביר את הזמן, אופי הפעילות שלי הוא כמובן גמדי למדי. יש לי תעודות על עובדת היותי אדם משעמם (השם הרישמי של התעודה הוא 'רישיון רואה חשבון'). אני גם לא יכול להגדיר את עצמי כמומחה בתחום מסויים ולעיתים קרובות אני מתקנא במשתמשים שמצליחים לתרום עשרות ערכים בנושאים שקרובים לליבם אך רחוקים עדיין משאר הלבבות. בכל זאת, כתבתי מספר ערכים קטן. בעיקר דברים שחיפשתי עליהם מידע והופתעתי לגלות שאין עליהם ערך. היחידי מהם שהוא באמת מקור גאווה עבורי הוא ג'רמי לין. בנוסף היו גם ערכים שגויים/חסרים/לא ראויים שהפכתי לראויים יותר (משתגעים על מרי, לדוגמא, במסגרת מיזם שכתוב כלשהו).

תחילת הדרך בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

תחילת הדרך בויקיפדיה מלאה בהפחדות של משתמשים אחרים למשתמש החדש, בסגנון: "בהתחלה אולי לא תבין למה צועקים עליך, גוערים בך ומוחקים את עבודתך". לא נתקלתי בזה. בטח לא בצורה שפגעה בי. אולי בגלל ש'טיילתי' פה יחסית הרבה לפני שהתחלתי לסמן שבילים בעצמי, ואולי דווקא בגלל שלא תרמתי מספיק זכיתי להיות בצד הטוב של 'מי שלא עושה לא טועה'... אני מודה למי שקיבל את פני והושיט עזרה כשנזקקתי לכזאת, ביחוד רועי שהזמין אותי להרשם ודאג לזרוק מילה טובה. יחד עם זאת, אני בהחלט מבין אנשים שעשויים להיפגע כשפוגעים בעבודתם. אני חושב שמדיניות המחיקה בויקי עברית היא מהמחקניות בעולם. ישנם אנשים שמתבטאים בנוגע לערך מיותר כאילו הוא 'סרטן בגופה של ויקיפדיה'. זו שטות. ערך מיותר (ויתכן שיש כאלו) הוא פשוט מיותר. במקרה הרע ביותר הוא מביך. בתחילת דרכי כאן העיסוק בדיונים הצחיק אותי. עם הזמן הבנתי את החשיבות שלהם, אבל אני עדיין חושב שהצבעות המחיקה שנפתחות חדשות לבקרים מזיקות לויקיפדיה.

יש לי[עריכת קוד מקור]

יש לי בראש אולי עוד שניים שלושה ערכים שאכתוב, לא יותר. מדי פעם אני חושב על עוד ערך שאיננו וצריך שיהיה, אבל כנראה שלעולם לא אהיה צחי לרנר. ובכל זאת, גם כשלא אוסיף עוד ערכים, אמשיך להסתובב כאן ולתרום כגמד.