ויקיפדיה:ביכורים/Emunahlev

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

שלום!

שמי אמונה, סטודנטית ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר אילן. אני פעילה בויקיפדיה מספר חודשים בשם משתמש זה.

הנושאים בהם אני עוסקת סובבים בעיקר ריאליה (חיי המעשה והיומיום) של העת העתיקה, טבע, ימי הביניים ורפואה מסורתית. אלו כוללים סממני מרפא לאורך ההיסטוריה, זיהוי צמחי המקרא והמשנה, כתבי יד ורופאים בתקופות שונות, מסורות כשרות וזיהוי בעלי חיים וממצא ארכיאולוגי. מטרתי להסב את תשומת לב הקוראים בויקיפדיה לשאלות בסיסיות, פשוטות, כמו- מדוע זיהו מחדשי הלשון העברית בעל חיים מסוים עם שם של חיה המופיעה במקרא? אילו בעלי חיים מותרים לאכילה לפי היהדות מלבד חיות המשק הבסיסיות המופיעות כיום בתפריטינו? איך נראתה הרפואה לפני שהפכה למה שהיא במאתיים השנים האחרונות, ובאילו צמחים עשו שימוש רפואי? איך צבעו אריגים בעת העתיקה? באילו חומרים השתמשו לצביעה בכלל? ויש עוד רבים שאינם מוכרים כלל לציבור הרחב, ואין להם נגישות למידע זה.

נושאים אלו החלו לעניין אותי לראשונה מתחילת לימודי, וענייני בהם רק גבר עם חלוף השנים. בעריכותי עשיתי שימוש רב בחומר מתוך קורסים ספציפיים שלמדתי, פעמים רבות מתוך כתביו של אחד המרצים במחלקה ללימודי ארץ ישראל בבר אילן, המתמקד בתחומים אלו. ראיתי גם כי יש צמחים הגדלים בארץ, או שנעשה בהם שימוש בארץ היום ובעבר, אשר אינם מופיעים עדיין בויקיפדיה, ואני נהנית להוסיפם.

תודה לכל מי שסייע בעדי עד כה! מעולם לא חשבתי שויקיפדיה כה מבוקרת, תחת פיקוח מתמיד, ועם סיוע, תמיכה בעורכים החדשים ודיונים. זהו עולם שלם, חדש, שנמצא תחת האף של כל מי שהאינטרנט נגיש לו, ופשוט אין לאדם מושג. התרומה, והאידיאל של להנגיש מידע לציבור, פשוט יפה בעיני. אז שוב, תודה.