ויקיפדיה:הודעה לעיתונות/מינוי בירוקרטים נוספים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

2 ביורוקרטים נוספים מונו לוויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

http://he.wikipedia.org

לדוד שי, הביורוקרט של ויקיפדיה, יצטרפו החל מהחודש שני חברי ויקיפדיה נוספים – הראל ואלון שנבחרו על ידי קהילת הוויקיפדים.

שי מכהן כביורוקרט של ויקיפדיה העברית מאז ה-12 במרץ 2004. לאחר ארבע שנים של פעילות בוויקיפדיה החליט שי לצמצם במעט את פעילותו באתר מפאת עיסוקים אישיים. בהמלצתו, ולאחר הצבעה דמוקרטית באתר, נבחרו לשמש עימו בתפקיד שני חברי קהילה נוספים: Harel ו- Magister.

ביורוקרט הוא מפעיל מערכת, ויקיפד בעל הרשאות, לכל דבר. ייחודו הוא האפשרות למנות מפעילי מערכת נוספים (וביורוקרטים) וכמו כן לשמש כבורר במלחמות עריכה של ערכים.

דוד שי, הוא כינויו של דוד שי, ראש מוקד פיתוח יישומים בחברת חילן טק וחבר בהנהלת החברה, בוגר לימודי מתמטיקה ומדעי הטבע באוניברסיטה הפתוחה, נחשב למומחה בנושא שכר עבודה בישראל, כתב את הספר "שכר: תכנון, ניהול, חשבות" ואת מילון חילן טק לשכר ותנאי עבודה. שי הוא המשתמש בעל מספר התרומות הגבוה ביותר בוויקיפדיה העברית כיום ומשמש באופן לא רשמי כדוברה.

Harel הוא כינויו של הראל קין, עובד בתחום ההצפנה ואבטחת המידע ולומד לתואר שני במתמטיקה. פעיל בוויקיפדיה העברית מאז 10 בספטמבר 2004. למפעיל מערכת מונה ב-3 בפברואר 2005. באוגוסט 2007 מתעתד הראל להשתתף בכנס ויקימניה שייערך בטאיפיי, טיוואן.

Magister הוא כינויו של אלון בורמן, בוגר לימודי כלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, ועוסק בניהול במגזר הפרטי. התחיל את דרכו בוויקיפדיה העברית במרץ 2005. למפגש של ויקיפדיה שהתקיים חודש לאחר מכן הגיע במקרה, מכיוון שהתקיים ליד ביתו. מאז הוא פעיל מרכזי בקהילת ויקיפדיה העברית.


ויקיפדיה העברית, האנציקלופדיה העברית השיתופית והחופשית באינטרנט, מכילה כיום כ-60,000 ערכים אשר נכתבו ונערכו על ידי הגולשים וזמינים לצפייה ועריכה של כל גולש, בחינם. ויקיפדיה העברית הפכה בשנים האחרונות למקור מידע למאות אלפי גולשים הפוקדים את האתר מדי חודש וביניהם סטודנטים, תלמידים, מורים וגולשים רבים המחפשים במנועי החיפוש מידע והסברים.

ויקיפדיה היא חלק ממיזם בינלאומי שמרכזו בארצות הברית, במסגרתו נכתבות אנציקלופדיות בשפות שונות המדוברות בכל רחבי העולם. ויקיפדיה מנצלת את רשת האינטרנט ליצירתה של אנציקלופדיה שיתופית, כזו שנכתבת על-ידי הגולשים באופן הפתוח ביותר: כל גולש מכל מקום בעולם יכול להוסיף ערכים חדשים ולערוך ערכים קיימים, תוך שמירה על עקרונות וקווים מנחים המתירים חופש פעולה רב. בקרה שוטפת של הערכים הנכתבים נועדה להבטיח את אמינות האנציקלופדיה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית: כל אדם רשאי לצטט ממנה בכל היקף שירצה, בתנאי שיציין את המקור ויתיר ציטוט דומה של היצירה שהוא כותב.

מאות הכותבים בוויקיפדיה העברית, הבאים מכל קצות האוכלוסייה, מגדילים מדי יום את כמויות המידע שזמינות לגולשים, ומבטיחים עושר גדול של ערכים בכל תחומי הדעת. עדכון ויקיפדיה נעשה באופן מקוון ובמהירות הבזק, תכונה המאפשרת מידת עדכניות שאינה ברת השגה באנציקלופדיות הנייר המסורתיות. מנוע החיפוש Google הכיר בהצלחתה של ויקיפדיה, ואלפי תוצאות חיפוש מפנות בראש ובראשונה לוויקיפדיה. לפני כשנה החליט אתר וואלה! להשתמש בתכני ויקיפדיה בהעתק של ויקיפדיה העברית שהקים תחת השם "וואלה!-פדיה".

ויקיפדיה העברית נמצאת בתהליך התפתחות מתמיד. כבר כיום יש בה כיסוי נאה לתחומים רבים, כגון סוציולוגיה, חינוך, משפטים, ספרות, פיזיקה, מתמטיקה, מחשבים, היסטוריה ועוד. דגש מיוחד מושם על ערכים בעלי חשיבות מיוחדת לקורא העברי, בהם השואה, יהדות, היסטוריה של עם ישראל, צבא ההגנה לישראל וכדומה. רמתם הגבוהה של הערכים, מאות הכותבים ועשרות אלפי הקוראים מביאים לביסוסו של פרויקט שאפתני זה כמוקד ידע מרכזי בשפה העברית.

ויקיפדיה היא רק אחד מהפרויקטים של קרן ויקימדיה, המפתחת גם מילון, מאגר ציטוטים, מאגר ספרי לימוד ומדריכים, ספריה חופשית וכן אתר חדשות.