ויקיפדיה:מזנון/הכרזת הוויקיפדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



וויקיפדים, הגיע הזמן שנקדם את הפרויקט צעד קדימה, אם ברצוננו להתייחס אליו ברצינות. אני מציע שלכבוד המאמר ה1000, נקבע ניסוח סופי (לבינתיים...) ונציין באופן חגיגי (+קישור לעמוד הראשי) את הכרזת הוויקיפדיה העברית.

  1. קראו את ההצעה
  2. כתבו את דעתכם הכללית על רעיון ההכרזה
  3. הציעו תיקונים ותוספות לניסוח
  • הערה:השימוש בוויקי ולא בויקי נתון לשינוי בהתאם להחלטת החברים.

הכרזת הוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

עקרון מכונן:

ידע כללי, פילוסופיה, מדע ומקצוע אינם סודות, ואינם רכושו של אף אדם (אף כי השימוש בו עשוי להיות). מידע כללי הוא נחלת הכלל, ויש להופכו לנגיש ככל הניתן לאדם.

ידע זה דורש התייחסות רצינית, ויש להפיצו באופן שאינו מפחית מערכו.

מטרת-על:

בהמשך לפרוייקט כתיבת האנציקלופדיות, הקמת הספריות העממיות ופיתוח המדע הפופולרי, יש לייסד מאגר מידע רחב ועממי, השייך לציבור הרחב ונגיש לו, ע"י שימוש באנציקלופדיה פתוחה ברשת האינטרנט. אנציקלופדיה זו תכונה וויקיפדיה

חזון הוויקיפדיה:

הוויקיפדיה תהפך למוסד תרבותי בו ייעשה שימוש רחב, הן בצריכת המידע ע"י כל אדם הזקוק לו, והן בהרחבת המאגר ע"י כל אדם המעוניין לחלוק במידע השמור עמו. הוויקיפדיה תהיה נחלת הציבור שאינו משתמש קבוע באינטרנט ואינו מיומן בשימוש בו, באמצעות תיווך פעיל של הגולשים המיומנים.

מאגר המידע יהיה אמין ולכתיבה תהיה מסורת של אמינות ורצינות. רמת המאמרים תשאף להיות שקולה לרמה אקדמאית, אך תהיה מדורגת, כך שכל אדם בעל ידע מינימלי בתחומי עניין יראה עצמו שותף פוטנציאלי.

עקרונות הוויקיפדיה:

  • הוויקיפדיה תכתב ברצינות וענייניות.
  • הוויקיפדיה תשאף לשיפור מתמיד באיכות מאמריה, ע"י התערבות אקטיבית של קוראים במידע הכתוב.
  • הוויקיפדיה פתוחה לכל רמת כתיבה, שכן לעולם קיימת אפשרות שיפור המאמר.
  • הוויקיפדיה תכתב באופן שאינו מערב ישירות את דעתו ורגשותיו של הכותב כלפי הכתוב.
  • הוויקיפדיה לא תפר זכויות יוצרים מסוג כלשהו
  • הוויקיפדיה נבנית כמכלול ולא כאוסף מאמרים, ע"י התייחסות הכותבים למאמרים קרובים בכתיבתם ובניצל יכולת השימוש בהפניות למאמרים אחרים.

הצעות לשיפור:[עריכת קוד מקור]

יש להתחיל לחשוב איך לשווק את ויקיפדיה. נכון שעדיין מוקדם מדי והיא רק בחיתולי התהוותה אבל כדאי שייכתבו כמה רעיונות שאולי יהיו מוצלחים בבו העת.


טוב, את דעתי אתם כבר יודעים.

אלון


אלון, לצערי, אלה לא יהיו אלף מאמרים. במניין האלף ישתרבבו גם ערכים קצרים. אני מניח שעד 2000 מאמרים כפי שמצויין בדף הפתיחה, אסיים את עיקר עבודתי שהחלה עד כה.

ומה כוונתך לכיוון? כל אחד ואחד כותב את מה שהוא חש שצריך שיהיה בויקיפדיה. ועל איזו הכרזת ויקיפדיה אתה מדבר? לפני 10 אלפת ערכים לא תוכל ויקיפדיה לשווק את עצמה. תקוותי שרוב הערכים שמחפשים המשתמים יהיו בה, אולם לי אין מושג מה האנשים מקלידים בביתם. אם אתה יודע מהם, אז רצוי שויקיפדיה תכיל אותם. אם אתה כל כך מתעקש, אפשר לפנות לסרגיי מגוגל. בן הטבע.

בפועל, אכן כל כותב יכתוב לפי תפיסתו הוא את הויקיפדיה, ולא לפי הכרזה זו או אחרת. מטרת ההכרזה היא להקנות התייחסות רצינית לויקיפדיה, כפרוייקט שאינו אנארכי באופן מוחלט (אם כי, שוב, אין לכפות על אף אחד צורת כתיבה מסוימת) בכל מקרה, אפשר וצריך לסמן רוח כללית לויקיפדיה, גם היא לא תתתאים בדיוק לכל כותב. את ההכרזה ניתן לשנות באם היא לא תתאים לרוח הכללית. (ובעניין ה1000, מדובר במספר סמלי בלבד)
ועוד משהו- גם אם ההכרזה לא תפיק משהו בפועל, עצם ההתייחסות של הויקיפדים אליה חשוב כדי לקדם את החשיבה של כל כותב על משמעות כתיבתו, כמו מה שמפיקה השיחה הזו, למשל... אלון
כל הכבוד על היוזמה. לא הייתי מגדיר את הפרוייקט אנארכי. אנו בקושי תריסר כותבים. בן הטבע.