ויקיפדיה:ניסוח הודעות מערכת/ארכיון 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


הפחדות מיותרות ואיומים בחסימה[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

מתי הוכנסו הכותרות האדומות והאיומים בחסימה בדף ההרשמה לויקיפדיה? אילו הייתי רוצה להירשם לאתר כלשהו וזה היה דף ההרשמה, הייתי אומרת ביי ביי, כי לא רק שזה לא ידידותי, זה גם לא נראה אתר רציני. ההרשמה לויקיפדיה היא הכי קלה וידידותית ברשת, אפילו לא צריך כתובת מייל, אבל בת אדם נכנסת, עוד לא מכירה את האתר, עוד לא כתבה אות אחת בטופס ההרשמה, והדבר הראשון שהיא רואה זה איומים בחסימה.
‏- La Nave Partirà04:50, 25 בינואר 2022 (IST)
קיפודנחש, האם אני צודק להניח שתוכל "בשלוף" להגיד לי איפה עורכים את הניסוח שם? ראוי להחליף לניסוח אחר שמצד אחד ידגיש את החשיבות של הנושא ומצד שלי לא יהלך אימים על עורכים חדשים. אגב, גם הניסוח לא נכון, עורך עם כוונה טובה שבוחר שם משתמש לא טוב לא צפוי להיחסם אלא לקבל תבנית הסבר בדף שיחה ולהחליף שם... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:04, 25 בינואר 2022 (IST)
נכון, ממילא הניק לא נבדק בזמן ההרשמה ולכן אין צורך בהסבר, לכל היותר קישור לדף עזרה:חשבון חדש, בפונטים באותו גודל של שאר הטקסט. תודה מראש :-)‏- La Nave Partirà11:24, 25 בינואר 2022 (IST)
משתמש:HaShumai, הדף הוא מדיה ויקי:Signupstart. דגש - שיחה 15:50, 25 בינואר 2022 (IST)

למציאת הודעת מערכת, הוסף לשורת הכתובת (אחרי ? או & בהתאם לצורך) uselang=qqx קיפודנחש 15:38, 25 בינואר 2022 (IST)

בעד מחיקת ההודעה. גופיקו (שיחה) 17:00, 25 בינואר 2022 (IST)
גם בעד מחיקת ההודעה, זה תוקפני ורעיל. אקסינו - שיחה 22:04, 25 בינואר 2022 (IST)
אז ככה, זה קצת מורכב, ישנו כלי שמונע יצירת שמות משתמש הנוגדים את נהלי ויקיפדיה העברית, לכן יש קושי ביצירת שמות בעיתיים (כמובן תמיד יש פרצות, אבל בגדול), ייתכן שיש מקום לניסוח רך יותר.
נמחוק את ההודעה ואז מה? אנשים ינסו להרשם ויתקלו שוב ושוב בשגיאה? צריכים היגיון לא רק לצעוק.
ואגב ניסתי לעדן את הניסוח, אני מקווה שעכשיו זה פחות מרגיש מאיים. • חיים 7שיחה22:04, 25 בינואר 2022 (IST)
באף ויקיפדיה אין תוקפנות כזאת, והיא לא תורמת בשום דבר, תמיד יש אנשים שיפרו את הכללים. אקסינו - שיחה 22:07, 25 בינואר 2022 (IST)
אני זורם איתך נניח שזו תוקפנות נוראית ושומו שמים, אז מה? אז למחוק או לתקן? מה יותר הגיוני? • חיים 7שיחה22:09, 25 בינואר 2022 (IST)
אם כבר חשוב להבהיר ששם המשתמש יוצג לכלל העורכים באתר ויהווה "שם העט" שלך באתר.
אני לדוג' לא הבנתי את זה ובחרתי שם משתמש מצירוף של אותיות וספרות באנגלית... לַבְלוּב📜🍅 22:08, 25 בינואר 2022 (IST)
אני מסכים איתך,
בעבר היה כתוב שורה נוספת "שם המשתמש שלך יהיה גלוי לכולם! מומלץ לבחור שם משתמש אנונימי" ו@דגש התנגד לכך.
אני יכול להסכים איתו.
צריכים לבנות ניסוח שיהיה עדין ומקובל על כולם • חיים 7שיחה22:10, 25 בינואר 2022 (IST)
בהצעה שלי למטה השתמשתי במילה כינוי, אני מניח שזה מספיק כדי שיהיה ברור שכך הוא יכונה. –מקף 22:13, 25 בינואר 2022 (IST)
אני בסך הכל בעד השארת ההודעה, פשוט בניסוח מרוכך אפילו יותר.
אולי:

הערה חשובה:
יש לבחור כינוי בהתאם להנחיות לבחירת שם משתמש, כיוון שבחירת שם שאינו לפי הכללים עלולה למנוע את המשך השימוש בו.

כשההערה החשובה צבועה בצבע פחות מאיים, כמו ירוק לא בהיר מדי. –מקף 22:12, 25 בינואר 2022 (IST)
הסבר:
  • נקודותיים במקום סימן קריאה - פחות מאיים וגורם למגננה או לבריחה מההרשמה לאתר, כנ"ל גם השינוי בצבע לירוק לא בהיר מדי (ככה זה בולט לעין אבל לא מאיים)
  • "כינוי", כלומר שכך תכונה בעתיד (מבהיר ששם המשתמש יהיה גלוי)
  • במקום "הכללים שלנו", קצת יותר פירוט על מהותם. ככה זה גם יותר ארוך, ויש יותר קישור ללחוץ עליו, וככה גם אין "שלנו" שגורם לזה להרגיש רכושני ומעין כניסה למועדון. אחרי שירשמו הם יכירו יותר את הרעיון של כללי קהילה.
  • "למנוע את המשך השימוש בו", נותן קשר יותר סיבתי, למה החסימה דרושה - כי אי אפשר להשתמש בשם המשתמש, לא כי הפרת כללים סתם כך.
מקף 22:17, 25 בינואר 2022 (IST)

שלום ותודה לך על הרצון לתרום

שם המשתמש משמש כשם העט שלך וכן ליצירת קשר בינך לשאר משתמשי האתר. ישנם מספר כללים לבחירת שם המשתמש,

ניתן ללחוץ כאן כדי לראות את כללי המדיניות שלנו. אנו עלולים למנוע את המשך השימוש בשם משתמש שיפר את הכללים.

זורק רעיון כללי לשינוי, אשמח לדעות נוספות • חיים 7שיחה22:22, 25 בינואר 2022 (IST)

תומך בגרסה של חיים 7 לַבְלוּב📜🍅 22:27, 25 בינואר 2022 (IST)

אני שמח ששתי האפשרויות המוצעות כאן הן כבר שיפור משמעותי לעומת המצב הנוכחי, כך שהדיון צפוי להסתיים ב"הצלחה". לדעתי הצעת מקף עדיפה בזכות זה שהיא קצרה וממוקדת יותר (אם כי שתיהן סבבה בסך הכל). למעמד בחירת שם משתמש הוא מעמד אוטומטי למדי באינטרנט, ואם רוצים להכניס ניסוח ארוך, אולי כדאי לפתוח עם משהו בסגנון של "רגע לפני שתבחרו שם משתמש". איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:35, 25 בינואר 2022 (IST)
האם אתם מצפים שהנרשם שלנו יעבור לדף ההוא ויקרא את כל הנהלים? אם כן, עדיף להעתיק אותם לעמוד ההרשמה ולחסוך לו את הטירטור.
אבל לדעתי אפשר לכתוב משהו כמו "על שם המשתמש להיות מובן, מכובד ונוח. (תוכלו לקרוא עוד כאן את כללי המדיניות שלנו).
מלבד זאת, אפשר אולי גם להוסיף "ברוך הבא"! לבבי שכזה. בברוך - שיחה 22:51, 25 בינואר 2022 (IST)
אולי באמת עדיף להעתיק אותם, אני לא יודע.
לגבי "ברוך הבא", זה עלול קצת להטעות לחשוב שהוא כבר נרשם, לא? –מקף 22:56, 25 בינואר 2022 (IST)
אהבתי את הכיוון, בברוך, באמת מה שמובן מאליו לנו לא ידוע כלל לעורכים החדשים, ואני חושב שהצעתך טובה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:19, 25 בינואר 2022 (IST)
רעיון טוב🙂👍, אז אני מציע חדש:
רגע לפני שתבחרו שם משתמש:
יש לבחור כינוי בהתאם להנחיות לבחירת שם משתמש, כיוון שבחירת שם שאינו לפי הכללים עלולה למנוע את המשך השימוש בו. –מקף 22:57, 25 בינואר 2022 (IST)
ניסיון לגרסה 2.0

שלום ותודה לך על הרצון לתרום, רגע לפני בחירת שם המשתמש:

על שם המשתמש להיות מובן, מכובד ונוח לכתיבה (ניתן לעיין בהנחיות המלאות לבחירת שם משתמש).

חיים 7שיחה23:54, 25 בינואר 2022 (IST)
אהבתי. אולי כדאי להחליף את "ניתן לקרוא כאן את כללי המדיניות שלנו" ב"ניתן לעיין בהנחיות המלאות לבחירת שם משתמש" שיהיה יותר ברור שזה לא קישור כללי מהסוג שמאשרים אוטומטית ב"קראתי ואישרתי את פרטי השימוש" אלא עניין ספציפי לנושא. אולי גם עדיף "מומלץ לעיין" במקום "ניתן לעיין". איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:16, 26 בינואר 2022 (IST)
שיניתי, מתלבט לגבי המומלץ • חיים 7שיחה00:37, 26 בינואר 2022 (IST)

שגיאות פרמטריות בתבנית:חלונית

פרמטרי חובה [ תוכן ] חסרים
{| class="infobox" cellspacing="5" style="clear:left; float:left;margin:1px 7px 1px 1px; font-size:85%; background:#c6dbf7; width:20em; border:1px #aaaaaa solid; max-width:40%;"


|- | style=" " |

|- | |- | style="text-align:left; " | |}

לנוחותכם, נוסח ההודעה הנוכחי (נכון לזמן בו אתם קוראים, גם בארכיון:
. ההודעה עצמה במדיה ויקי:Signupstart. (כל מפעיל יכול לערוך - הגבלת עריכות במרחב מדיה ויקי לעורכי ממשק חלה רק על דפים מסוגים מסוימים, לא על הודעות מערכת) קיפודנחש 02:37, 26 בינואר 2022 (IST)
בהמשך לדיון:
בתצוגת ניידים, אין "יצירת חשבון" אלא רק "כניסה לחשבון", טופס שבתחתיתו מופיעה שאלה "אין לך חשבון?" ותחתה כפתור "הצטרפות לוויקיפדיה". (טופס ההצטרפות עצמו מראה את ההודעה שנוסחה בדומה לטופס הרשמה בשולחני).
יש לשקול החלפת "הצטרפות לוויקיפדיה ב"יצירת חשבון", ורצוי שכמה ממשתתפי הדיון יעברו על מסלול ההרשמה בנייד, כמו שעברו על השולחני, ואם יש מקום יציעו שיפורים - עלעול קצר ביומן רישום משתמשים מראה שחלק נכבד מההרשמה לוויקיפדיה, אולי הרוב, מתבצע כיום מניידים. קיפודנחש 03:06, 26 בינואר 2022 (IST)
קיפוד, ההצעה שלך היא שיפור לתוספת מיותרת. הוראות להרשמה הן אנכרוניסטיות ומזכירות את תפוז או ישראבלוג לפני שנות דור, היום אין בזה צורך, כל אחד רשום לעשרות אתרים, ואתרים לא מפנים אנשים למסמכי הוראות הרשמה. מהו שם "מכובד", מהו שם "נוח"? אני לא מבינה והייתי חוששת לפשל, 'כינEרת7M84' זה שם נוח לויקיפדיה? 'מלא כל הארץ כבודי' זה מכובד לויקיפדיה? חוץ מזה, הודעות בפונטים גדולים ומודגשים בשלל צבעים עם סימן קריאה אחרי כל משפט אופייניות לדפים של בני נוער. חיים הוסיף את הדף הזה באוגוסט 2021, ואני מתנגדת לתוספת הזאת. ‏- La Nave Partirà04:58, 26 בינואר 2022 (IST)
לדעתי אין צורך להזהיר מהנהלים... מקסימום המסנן יגיד לנרשם ששם המשתמש אינו תקין ויש להירשם בשם אחר... omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 06:44, 26 בינואר 2022 (IST)
לנבה, גם במרחב מדיה ויקי, דפי שיחה פתוחים לעריכה. אם את רוצה לפתוח דיון על תוכן ההודעה, דף השיחה של ההודעה (אליה קישרתי) היא המקום הנכון - אפשר להפנות מלוח המודעות או המזנון.
ההצעה שלי לא קשורה להודעה, אלא למסלול שיש לעבור כדי ליצור חשבון דרך טלפון - הצעתי שלא נקרא ליצירת חשבון בשם "הצטרפות לוויקיפדיה", ואולי נציג מסלול קצר יותר, כמו בתצוגת מחשבים. קיפודנחש 07:28, 26 בינואר 2022 (IST)
אבל אם כבר דיברנו על ההודעה, שימו נא לב שהקישור מיותר - אותו סעיף מקושר כבר מ"עזרו לי לבחור" שמופיע מעל התיבה להזנת שם. קיפודנחש 07:35, 26 בינואר 2022 (IST)
אוקי, חשבתי שאתה זה שהעלית את התמונה, אבל כנראה חיים כי הוא שינה את ההודעה, אבל כל הבבל"ת הזה מיותר. ‏- La Nave Partirà10:42, 26 בינואר 2022 (IST)
קיפודנחש, יש לך הרשאה למחוק את זה, ההודעה הזאת נכתבה על דעת יחיד ויש לה מתנגדים רבים. חיים יכול לפתוח הצבעה עליה ‏- La Nave Partirà10:48, 26 בינואר 2022 (IST)
אשאיר זאת לאיש השום. קיפודנחש 23:46, 26 בינואר 2022 (IST)
את מתכוונת להסרה של הטקסט כולו? קשה לומר אם יש פה הסכמה רחבה להסיר לחלוטין את הטקסט, אם זה מה שהתכוונת, מכיוון שרוב המשתתפים בדיון התייחסו ל"מה לכתוב" ולא ל"האם לכתוב". טכנית הגרסה היציבה היא זו, שאני מניח שכולם יסכימו ששופרה מאז. טכנית את יכולה לתייג את משתתפי הדיון ולבדוק מה דעתם לגבי עצם ההסרה (לי אישית אין דעה ברורה פה, וגם לא עמדה ברורה איזה קישור עדיף, החדש או ה"עזרו לי לבחור" שאני מנחש שאולי מטרתו לא לגמרי ברורה לנרשמים. אין לי רעיון לעריכה שתהייה שדרוג מובהק בדף, ולכן אני בשלב זה לא מבצע שום פעולה שם). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:52, 27 בינואר 2022 (IST)
הפיסוק במשפט "שלום ותודה לך על הרצון לתרום, רגע לפני בחירת שם המשתמש:" – שגוי. המשמעות היא שיש רצון לתרום לפני בחירת שם משתמש (קראו בע"פ ותבינו). אולי "שלום ותודה לך על הרצון לתרום. רגע לפני בחירת שם המשתמש:" יותר מתאים. 87.69.242.88 12:51, 26 בינואר 2022 (IST)

הממשק עדיין לא טוב[עריכת קוד מקור]

HaShumai כל עורך רשאי לבטל שינוי שהוא מתנגד לו, ומי שבעד השינוי צריך לנמק, ולא להפך. נראה לי לא ויקיפדי לנצל את העובדה שדרושה הרשאה כדי לערוך את ההודעה הזאת. במצב כזה כשידי עורך כבולות, חובתו של מפעיל שכן מחזיק בהרשאה לבצע את השינוי בשמו של העורך, בין אם הוא מסכים או לא מסכים. אם לא אתה אז אולי מפעיל אחר היה עושה זאת אילו היה רואה את בקשתי בוק:במ.

אין רוב בעד היוזמה של חיים להסביר לקורא איך נרשמים - אני, גופיקו, אקסינו, עומר, לא בעד. לא בעד הפונטים העצומים, לא בעד הצבעים (עכשיו זה סגול), לא בעד מסמכי הוראות איך לבחור ניק, ולא בעד הטקסט הלא מובן שהוא גם לא נכון. כתוב:

"על שם המשתמש להיות מובן, מכובד ונוח לכתיבה (ניתן לעיין בהנחיות המלאות לבחירת שם משתמש)"
-מה פירוש שם "מובן", 'אקסינו' זה שם מובן? אם הייתי רוצה להירשם לויקיפדיה הייתי נתקעת כבר בהוראה הזאת.
- מה פירוש "מכובד", אין לי מושג. 'מלא כל הארץ כבודי' זה מכובד? (בעיניי לא אבל לפי ויקיפדיה כן, הייתי נתקעת).
- מה פירוש "נוח לכתיבה", לבחור אותיות סמוכות על המקלדת? לא לערבב אותיות קטנות וגדולות? שוב הייתי נתקעת. (אני יודעת למה חיים מתכוון, כי הוא התלונן בפניי על כך שבגלל האפוסטרוף בשמי צריך לעשות קאט אנד פייסט. הנרשם שרק מכניס בוהן מהוססת לויקיפדיה לא מכיר את הסיפור הזה. אם אנחנו רוצים לאסור שימוש בפונטים כאלה, צריך להודיע לנרשם אחרי שניסה לבחור ניק כזה)
- וכל ההוראות לא נכונות משום שויקיפדיה לא אוסרת שמות כאלה, היא אוסרת רק שמות גסים והם יימחקו בהמשך.


בסיכום: השורה לא מוסיפה אלא גורעת. צריך להשאיר רק את הברוך הבא, אבל לא בצבע סגול של לינק שכבר בוקר. אפשר לכתוב מתחת לזה את הקישור לינק להוראות ההרשמה, בפונטים של בני אנוש.


נשאלת שאלה למה בכלל דרושה הרשאה להודעה הזאת ומי החליט על כך, יש סיבה מיוחדת? להודעות אחרות אין צורך בהרשאה וערכתי כבר הודעות מערכת, למשל מסך המשוב בניידים, וההודעה בדף דיווח על טעויות.

אגב, באותו אזור: בהרשמה דרך ניידים לא מופיעה ההודעה, אבל כתוב

אנשים כמוך בונים את ויקיפדיה (שזה יפה)
נא להיכנס כדי לתרום. (?)

יתכן שלטופס זה כן יש הרשאת עריכה, עכשיו השאלה היא איפה הוא.

‏- La Nave Partirà05:31, 29 בינואר 2022 (IST)

רק אתייחס טכנית: La Nave Partirà, חשבתי להפחית לזמן מוגבל הגנה על הדף הזה כדי לאפשר עריכה משותפת כהמשך לדיון, אבל אני רואה שזו הגנה אוטומטית מיוחדת שאי אפשר לבטל באופן הרגיל ואני לא בטוח איך עושים את זה. תאורטית את יכולה להציע עריכות, ואם לא תהייה להן התנגדות אוכל ליישם עבורך. אני מניח שחיים 7 למשל יתנגד (ואת זה נגלה רק בצאת שבת), וכאמור אני לא רואה טעם בהחזרה לגרסה יציבה פחות טובה. את יכולה אולי להמשיך את הדיון הזה בדף השיחה של הדף תוך תיוג 100% מהעורכים שהיו פעילים בדיון, ולנסות לגבש רוב לשינויים. זה לא שולל את האפשרות שאולי תהייה הסכמה רחבה במזנון לשינויים נוספים בדף, בהתאם לרוח מה שהצעת. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:52, 29 בינואר 2022 (IST)
איש השום (HaShumai), השאלה היא לא על הגרסא המוצגת אלא על עצם הצגת ההודעה. האם היה דיון על האפשרות להציג הודעה ועל התוכן שלה? אם כן, אשמח לקישור. העובדה שזה בוצע לפני מספר חודשים לא רלוונטית לטעמי מכיוון שמדובר במרחב שלא נמצא במעקב של רוב המשתמשים, ומשתמש רשום לא יראה את ההודעה הזאת כך שלא ידע על כך, כפי שאני גיליתי רק מהדיון פה. במידה ולא היה דיון וההחלטה להוסיף הודעה כזו היא של מספר משתמשים בודד, וברגע שמשתמשים גילו על כך הם הביעו התנגדות, האם זה לא אומר שיש לבטל את ההודעה לבינתיים עד להסכמה, ללא קשר לעניין התוכן? (אציין שאין לי דעה לגבי מהות ההודעה או תוכנה, ואני מדבר רק על אופן ההוספה) Mod - שיחה 10:16, 29 בינואר 2022 (IST)
כבר התחלתי לכתוב התייחסות טכנית כללית לגבי מחלוקות, אבל למעשה אני לא בטוח פה, יכול להיות שהעניין שונה. על פניו בפרק עזרה:הודעות_מערכת#תרגום_הודעות_ועריכה_של_הודעות_קיימות כתוב "...אם כי על שינויים משמעותיים יש לדון לפני־כן", באופן שאני מבין ממנו שאם רוצים לנסח הודעה באופן ששונה מהותית מהודעה מקבילה באתר האנגלי, יש לדון על כך קודם (אשמח לדעות של מפעילים או עורכי ממשק נוספים בעניין זה, האם ההודעה "לא כשרה" אם לא עברה דיון, מה שאני נוטה להבין מהפרק). אמנם לא מצאתי דיון על הדף בויקיפדיה:ניסוח הודעות מערכת, אך האם בוצע דיון במקום אחר אולי? מניח שנקבל תגובה על כך קצת לאחר צאת שבת. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:41, 29 בינואר 2022 (IST)
לטעמי מתאמי מנהל תקין ההפך הוא הנכון, ושאם לא מוצאים דיון שכזה יש לבטל את ההודעה עד מציאתו ללא קשר ליום בשבוע, ולא להשאיר את ההודעה עד שמבררים אם הדיון קיים או לא. החלטת המפעילים כמובן, אבל זו דעתי. הבקשה של La Nave Partirà הוסרה מבקשות ממפעילים, אבל כדאי להחזיר אותה לשם עד שמבינים מה קורה, כי כרגע המצב לא ברור, בטח אם ברצונך לשמוע דעות של מפעילים נוספים. Mod - שיחה 11:05, 29 בינואר 2022 (IST)
אתה צודק, החזרתי. הנוהל שמצאתי משנה את התמונה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:17, 29 בינואר 2022 (IST)
ניסוח ההודעה המקורית הוא לאחר דיון בפסקה הקודמת, כפי שמופיע בתקציר העריכה ניסוח עדיין זמני כאשר לטענת מרבית משתתפי הדיון הנוסח כעת טוב יותר מהקודם.
המעררת מוזמנת להציע ניסוח טוב יותר להסביר לבאים להרשם כיצד לבחור שם משתמש ושלא יתקלו בחסימה אוטומטית, סתם לצעוק לא מביא לשום מקום טוב • חיים 7שיחה18:27, 29 בינואר 2022 (IST)

בלי קשר להודעה הזו, הסבר קצר על "הודעות מערכת": ההודעות נמצאות במרחב מדיה ויקי, שבו יש צורך בהרשאת מפעיל או עורך ממשק כדי לערוך. הסיבה היא שההודעות משפיעות על ממשק המשתמש לרוחב המיזם כולו, והשחתה של הודעת מערכת יכולה להשחית את האתר כולו. לא איש השום ולא ביורוקרט יכול "לשנות את רמת ההגנה" של דף במרחב מדיה ויקי כך שיהיה פתוח לעריכה למי שאינו מפעיל. (בפועל, ניתן ברוה המקרים להשיג את האפקט על ידי שימוש בהודעה שמכלילה בעזרת תחביר התבניות דף שאינו מוגן). רוב ההודעות לא נמצאות כאן: בדומה לתמונות, שיכולות להיות במיזם המקומי או בוויקישיתוף, הודעות המערכת מגיעות מפרויקט ויקיתרגום כשאינן מוגדרות מקומית. ויקיתרגום משמש כל ויקי שמבוסס על תוכנת מדיה ויקי, בין אם מדובר במיזם של הקרן או ויקי אחר. כמדומני שיש ליצור "משתמש" חדש בוויקיתרגום כדי לערוך שם.

ספציפית להודעה הזו, אם היא מדברת על "ויקיפדיה" היא כנראה לא מתאימה לשימוש בהודעה הכללית מוויקיתרגום, שתופיע גם בוויקימילון, ויקימסע, ואתר ויקי לא של הקרן שעוסק באופניים חשמליים, ואין להם קשר לוויקיפדיה (אולי כן - יתכן שיש טריק להחליף חלק מההודעה ב"שם המיזם"). בדרך כלל שינויים נצרכים בהודעות מערכת הם מסוג תיקון שגיאות כתיב או לשון, ומתבצעות מקומית באופן זמני, עד שההודעה בוויקיתרגום תתוקן, ואז ההודעה המקומית נמחקת, והשימוש חוזר להודעה הכללית. אין נוהל מוגדר ספציפית לעריכת הודעות מערכת, ועצתי היא לדון לגוף העניין ולא לגוף הנוהל. קיפודנחש 18:59, 29 בינואר 2022 (IST)

אם כך קיפודנחש, בדיון לגוף העניין בלבד ולא הנוהל הכולל, נראה שיש מתנגדים לעצם ההודעה ללא קשר לתוכנה. האם זה לא אומר שיש להסירה? Mod - שיחה 19:19, 29 בינואר 2022 (IST)
@Mod לא, כאשר ישנם תומכים ומתנגדים מחפשים פשרה, לא בוחרים דעה של צד אחד, בדיוק בשביל זה יש מנגנונים של הצבעות וכדומה • חיים 7שיחה20:11, 29 בינואר 2022 (IST)
חיים 7, כשמשתמש מוסיף פסקה לערך ואחרים מתנגדים אליה, לא מחפשים דרך לנסח אותה מחדש אלא מסירים אותה ואז מדברים על מה אפשר לעשות. אין גרסא יציבה לדבר חדש שהוסף, בטח במקרה כזה שמשפיע על כלל הלא-רשומים, כשרוב המשתמשים הרשומים לא ידעו על כך בכלל. בכל אופן, אין לי דעה לכאן או לכאן ולא באמת משנה לי אם לא תהיה הודעה, כן תהיה הודעה או יהיה איום מפורש על הלא-רשומים, אך מכיוון שלא היה דיון לפני הוספת ההודעה וישנם מתנגדים אליה לטעמי יש להסירה בכל נוסח שתהיה עד להסכמה. מעבר לזה לא משנה לי מה תחליטו, והשקעתי בזה הרבה יותר זמן ממה שהייתי רוצה. Mod - שיחה 21:03, 29 בינואר 2022 (IST)
מוד, תודה על הרחבת ההסבר. השומאי, תודה על השחזור, דף ההרשמה עכשיו נגיש ונו-נוסנס. ‏- La Nave Partirà04:34, 30 בינואר 2022 (IST)

ספירת אפים כדי להבין איפה אנחנו עומדים[עריכת קוד מקור]

לאחר שהניסוח שונה ושופר, אני רוצה להבין מהי מידת ההתנגדות לעצם קיומה של הודעה על נושא שם משתמש מעל לטופס. מן הסתם La Nave Partirà‏ נגד ונראה שגם Omer abcd. מן הסתם חיים 7 בעד.

אני לא בטוח מתגובותיהם המוקדמות של גופיקו ואקסינו האם התנגדו רק לניסוח המקורי וכעת הם "בסדר" עם הניסוח המתוקן, או שההתנגדות שלהם הייתה לעצם קיומה של ההודעה.

נדמה לי שלבלוב, בברוך ומקף בעד ההודעה.

לי אישית אין דעה נחרצת ואני נמנע מלתייג עורכים שהשתתפו בדיון אולם הקפידו להדגיש שהתייחסותם טכנית בלבד.

אשמח לוודא איפה אנחנו עומדים, ולדעת האם הרושם שלי על העמדות של הקהילה נכון או לא. בהתאם לייעוץ שקיבלתי, אם יש התנגדות משמעותית לדף גם בניסוח הזה, אמחק אותו כל זמן שאין הסכמה על ניסוח שיאפשר החזרה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:30, 29 בינואר 2022 (IST)

הרבה יותר טוב עכשיו, אולי כדאי קצת להקטין אבל זה כפוף להחלטתכם. אקסינו - שיחה 22:34, 29 בינואר 2022 (IST)
בעד השארת ההודעה עקרונית.
אבל: הניסוח הנוכחי שלה מטעה, מבחינת הדרישות לשם משתמש...
בינתיים אני עדיין בעד
”רגע לפני שתבחרו שם משתמש: יש לבחור כינוי בהתאם להנחיות לבחירת שם משתמש, כיוון שבחירת שם שאינו לפי הכללים עלולה למנוע את המשך השימוש בו.”מקף תייגו אותי! :) 22:36, 29 בינואר 2022 (IST)
אני חושב שההודעה מיותרת. מקסימום ירשמו עם שם לא תקין ונבקש מהם להחליף. אם יוחלט בכל זאת להשאיר, אני ממליץ להקטין משמעותית את הטקסט, לבטל את המירכוז ולא להשתמש בצבעים. גופיקו (שיחה) 22:41, 29 בינואר 2022 (IST)
שינוי הניסוח קצת שינה את דעתי, אבל הצבע הסגול נראה כמו קישור שלחצו עליו וזה מבלבל... לדעתי עדיף שזה גם יהיה שחור omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 22:41, 29 בינואר 2022 (IST)
הצבע הזה יותר טוב?

ההצעה שלי (מקף) להודעה:


שלום, ותודה לך על הרצון לתרום.

רגע לפני ההרשמה, מומלץ לעיין בהנחיות לבחירת שם משתמש.

שימו לב: הכינוי שתבחרו יהיה פומבי.


מקף תייגו אותי! :) 22:43, 29 בינואר 2022 (IST)

פשוט צריך שיבלוט בדף ההרשמה על פני כל השחור —מקף תייגו אותי! :) 22:44, 29 בינואר 2022 (IST)
מבחינת צבע לפחות, אחרי זה נדון בתוכן. @Omer abcd, @HaShumai? —מקף תייגו אותי! :) 00:38, 30 בינואר 2022 (IST)
אני לא אוהב את ההודעה הזו. אם רוצים אפשר להסביר בקצרה 'שם המשתמש הוא הכינוי שהולך אתך לאורך השימוש באתר. בכינוי זה יפנו אליך גולשים נוספים, תחת כינוי זה יופיעו העריכות שלך. ניתן לבחור בשם אמתי או בכינוי. נשמח לכינוי שיהיה לנו פשוט להקליד.' כדי להדגיש שימו רקע או מסגרת עדינה. Yyy774 - שיחה 00:59, 30 בינואר 2022 (IST)
אגב, עד כמה הכינוי שלי מטריד? בסמארטפון הוא מהיר מאוד לכתיבה ולא ארוך. Yyy774 - שיחה 00:59, 30 בינואר 2022 (IST)
אני לרוב משתמש בכלים שמשלימים אותו אוטומטית, אבל עכשיו ניסיתי להקליד ידנית וזה ממש בסדר —מקף תייגו אותי! :) 01:19, 30 בינואר 2022 (IST)
תודה Yyy774 - שיחה 01:52, 30 בינואר 2022 (IST)
ההודעה הוסרה. דף ההרשמה עכשיו נקי ופונקציונלי. ‏- La Nave Partirà04:40, 30 בינואר 2022 (IST)
מקף, אני באמת לא מבין למה זה צריך להיות צעקני כל כך, גם אם זה יהיה טקסט רגיל בצד ימין - כחלק מהדף ולא נפרד ממנו - עדיין יקראו את זה. --בברוך - שיחה 10:16, 30 בינואר 2022 (IST)
ההודעה חזרה!! מי החזיר אותה? ‏- La Nave Partirà16:43, 30 בינואר 2022 (IST)
אני תומך בגרסה של @Yyy774. ואחריה בגרסה של @מקף לַבְלוּב📜🍅 17:15, 30 בינואר 2022 (IST)
הערה לסדר היום: המקום לניהול דיונים אלו הוא וק:נהמ. חיים היה אמור לפתוח דיון ולקבל הסכמה שם לפני ששינה את ההודעה. שקלתי להעביר את הדיון הזה לשם, והחלטתי להשאיר זאת למישהו אחר. מבחינת הנוהל התקין, יש להעביר את הדיון, ולמחוק את ההודעה עד שיש הסכמה. קיפודנחש 18:15, 30 בינואר 2022 (IST)
אבל פה יש קהל גדול וחשוב שישתתפו בדיון הזה. בינתיים ההודעה שוב הוסרה :-) ‏- La Nave Partirà18:59, 30 בינואר 2022 (IST)


סוף העברה
היססתי מאוד עם הסרת הדף קודם לכן (ואגב, פרטירה, הוא לא ירד קודם לכן והוחזר, לא יודע למה כתבת את זה, רק עכשיו הורדתי אותו), במיוחד כשנראה שהרבה מההתנגדות התטשטשה, אולם גם תמיכה של ממש אין פה אני מקבל את עצת קיפודנחש (שמצטרפת ל־2 עצות נוספות שקיבלתי בוק:במ. העברתי אותו בינתיים לטיוטה:Signupstart שם כולם יכולים להשתתף בעריכתו באופן חופשי יותר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:02, 30 בינואר 2022 (IST)

אני עוקבת אחרי הדף, וההודעה הוכנסה לראשונה, הוסרה, הוחזרה, והוסרה שוב כנראה על ידך. חששתי שהקאש מתעתע בי, אבל עשיתי רענון עמוק כמה פעמים, וזה לא היה תעתוע. ‏- La Nave Partirà03:34, 31 בינואר 2022 (IST)

הוספתי ניסוח חדש:




שלום, ותודה לך על הרצון לתרום.

רגע לפני ההרשמה, מומלץ לעיין בהנחיות לבחירת שם משתמש.

הכינוי שייבחר יהיה פומבי.



השתדלתי ליצור את זה לפי כמה שיותר מההערות שעלו פה במהלך הדיון. —מקף תייגו אותי! :) 00:57, 3 בפברואר 2022 (IST)

מקף, אני חושב שהניסוח המקוצר עדיף על כל הקודמים, והנימה פה נשמעת חיובית. האם ניסית עיצוב חלופי שהתאם למה שגופיקו כתב? אולי אפשרות כזו תזכה בתמיכה יותר רחבה (אם כי עלי לומר שאני לא בטוח שאין רוב להחזרת ניסוח כבר עכשיו. אני עשיתי סקר חלקי רק כדי להבין אם יש מספיק התנגדות כדי להשלים את הליך המחיקה, אם מישהו רוצה לתייג משתתפים ולבדוק רוב, נראה מה יגלה, אם כי מניח שמבחינת נימוס מוטב לא לתייג את כולם יותר מעוד פעם אחת נוספת, כך שאולי כדאי שיהיו, נניח, שתי אופציות מגובשות, כדי לא לפספס את ההזדמנות). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:38, 3 בפברואר 2022 (IST)
אני אערוך לפי מה שכתב —מקף תייגו אותי! :) 01:25, 4 בפברואר 2022 (IST)
מומלץ לעיין בהנחיות לבחירת שם משתמש.
הכינוי שייבחר יהיה פומבי.
--
יותר טוב? —מקף תייגו אותי! :) 01:27, 4 בפברואר 2022 (IST)
אשמח לדעתו של גופיקו. אישית אני נוטה להעדיף את ההצעה האחרון שהצעת, היא מספיק מוצאת חן בעיני מבחינת שיקולי נזק/תועלת כדי לגרום לי גם לקחת צד ולתמוך בה עם בעד (שקלתי אם בכלל ראוי שאצביע בתור המפעיל שביצע את הפעולה, אבל יש כמה סיבות ששכנעו אותי שזה בסדר במקרה זה, אם מישהו תוהה לגבי זה). לא שולל שאתמוך גם בגרסה אחרת שתעורר פחות התנגדות, אבל אשמח לנימוקי התנגדות גם לגרסאות המרוככות ביותר, כי אני לא בטוח אם לקחתי בחשבון את כל השיקולים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:10, 4 בפברואר 2022 (IST)
מבחינת ניסוח, אני מעדיף כמה שיותר קצר וקולע. מבחינת תצוגה, אני חושב שההודעה צריכה להיות בגודל פונט רגיל ובלי צבעים בכלל.
יש כאן יותר מדי הצעות לניסוח כך שאני לא יכול להצביע ע אחת שאני אוהב במיוחד. אולי כדאי שכל ההצעות ירוכזו ביחד כך שיהיה קל להשוות ביניהם. גופיקו (שיחה) 08:19, 6 בפברואר 2022 (IST)

חיים 7, למקרה שזה התפספס אצלך איכשהו, אני מרגיש מחויבות לומר לך שנדמה לי שיש הסכמה סבירה לפחות לאיזה 2 וריאציות של הטקסט. אם תתעסק בזה קצת ותציע אפשרות או שתיים לספירת אפים שנראה אם יש מספיק הסכמה (להבנתי נדרש רוב "רגיל", כי אין פה הנחיה סותרת, אבל מאחר שהדיון נוהל במזנון ברוח "הסכמה רחבה" אני בטוח שהרוב יהיה גם למעלה מזה), אני מניח שתוכל להחזיר את הטקסט בקרוב. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:36, 13 בפברואר 2022 (IST)

היי @HaShumai ותודה על התיוג, אני מעריך מאד את הרצון שלך לסייע, אך מכיוון ואין לי פנאי כעת לעסוק בזה ויתרה מכך נדמה לי שיש אנשי "נגד" (כאלו שהם סתם נגד, לא בגלל שיש להם תחליף טוב יותר) לכן איני מתכוון לעסוק בזה, באם תרצה לעסוק בזה בכדי למנוע אי נעימות מכאלו המבקשים להרשם תבוא עליך ברכה.
בכל מקרה אני תומך בכל ניסוח ראוי שיביא את המידע למבקש להרשם • חיים 7שיחה22:29, 14 בפברואר 2022 (IST)
משתמש:חיים 7, תודה, ביומיים הקרובים אני עסוק במיוחד ולא לוקח על עצמי כלום כרגע. כאמור, אם אתה או מקף רוצים לפתוח תת־פרק חדש, להציג שם 2 אופציות ולתייג את כל משתתפי הדיון, אני מניח שזה יספיק כדי להעלות את ההודעה. נראה שהרבה מתנגדים הפכו נייטרליים לאחר השיפור של הניסוח, ותיוג כזה יסייע לוודא שאפשר להעלות את ההודעה מחדש (מה שאני חושב שכנראה אפשר). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:59, 14 בפברואר 2022 (IST)

אני מציע שב-noarticletext, תופיע הודעה אם ישנה טיוטה בשם זהה.
כך תימנע כפילות עבודה, ובתקווה, השפעתו של מרחב טיוטה תגבר.
למשל, התשתית כבר קיימת בוויקי האנגלית:

  1. טיוטה
  2. שטרם פורסמה
  3. מופיעה הודעת המערכת הקבועה על דף לא קיים (מפנה לתבנית המתאימה)
  4. שקוראת לתבנית שמתריעה שקיימת טיוטה

מקף תייגו אותי! :) 21:01, 7 בפברואר 2022 (IST)

עורכי ממשקמשתמש:Daryagמשתמש:IKhitronמשתמש:Kotzמשתמש:Mikey641משתמש:Uziel302משתמש:חיים 7משתמש:יונה בנדלאקמשתמש:מיכי י-םמשתמש:עלימשתמש:ערןמשתמש:קיפודנחשמשתמש:שמוליק, מה דעתכם? 👆 —מקף תייגו אותי! :) 20:44, 12 בפברואר 2022 (IST)
זה כבר קיים. תסתכל במילטון ויליאם קופר בשורה הראשונה (במסגרת שבתוך המסגרת): "כבר קיימת טיוטה של הדף הזה. מומלץ להמשיך את העבודה בדף הטיוטה ובסוף להעביר אותה למרחב הערכים."
מה זה יחדש? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:56, 13 בפברואר 2022 (IST)
איזה כיף שיש את זה כהודעת עריכה! זה מקצר משמעותית. אני חושב שכדאי להפעיל את אותו המנגנון לא רק כהודעת עריכה, אלא גם ב-noarticletext, של הדף שמופיע בלי עריכה, בדף שאינו קיים. —מקף תייגו אותי! :) 12:09, 13 בפברואר 2022 (IST)
@יונה בנדלאקמקף תייגו אותי! :) 13:33, 14 בפברואר 2022 (IST)
ראיתי את ההודעה שלך, אין לי מה להוסיף. אני לא יודע עד כמה זה נחוץ, ניתן לאחרים להגיב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:28, 14 בפברואר 2022 (IST)

נשמע לי דומה לאי מחיקת ההפניה שנוצרת כשמעבירים לטיוטה. דעתי היא שאין להפנות ממרחב הערכים למרחב הטיוטה, שם אין בקרת איכות. אוקצור, רעיון מענין, אבל גרוע. קיפודנחש 16:35, 23 במרץ 2022 (IST)

טוב, תודה. —מקף 19:12, 27 במרץ 2022 (IDT)

לשונית "דפים המקושרים לכאן" בצד הדף[עריכת קוד מקור]

אני חושב שיש לשנות את הכיתוב של לשונית "דפים המקושרים לכאן" ל"דפים המקשרים לכאן" כדי ליצור אחידות עם כותרת הדף עצמו (שבו כתוב: "דפים המקשרים לדף "___"). מה דעתכם? Yair BN - שיחה 12:39, 25 ביולי 2022 (IDT)

תומך. נשמע יותר טוב. גופיקו (שיחה) 13:11, 25 ביולי 2022 (IDT)
פונקט פאקערט. שם הדף הוא מיוחד:דפים המקושרים לכאן, והלשונית סבירה. הבעיה היא בכותרת שבתוכן הדף, ואותה תיקנתי גלובלית. השינוי יתעדכן בעדכון התוכנה הבא (בדרך כלל יום רביעי). דגש - שיחה 13:26, 25 ביולי 2022 (IDT)