ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/המסלול האקדמי המכללה למינהל - דיפלומטיה דיגיטלית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הדף נפתח על ידי Mr.Shoval - שיחה 14:02, 1 במאי 2014 (IDT)[תגובה]

סמינר של ד"ר ויינראוב, בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למנהל, סמסטר ב' תשע"ד:

תקשורת אפקטיבית: השיח הפוליטי והדיפלומטיה הציבורית

יעדי הקורס[עריכת קוד מקור]

מטרת הסמינר שהנני מתכבד ללמד הנה להקנות הבנה של השיח הפוליטי, קמפיינים פוליטיים, שיווקיים ודיפלומטיה הציבורית, וכן הבנה של הצרכים הספציפיים של קהלי-יעד זרים, כמו גם מתן ידע תיאורטי ומיומנות פרקטית לדובר בכל הקשור לתקשורת עם גורמים זרים בערוצים שונים על בסיס ניתוח אירועים.

תיאור הקורס[עריכת קוד מקור]

הסמינר מנתח את יסודות התקשורת האפקטיבית בכתב ובעל-פה בדגש על יסודות הקמפיין הפוליטי וההסברתי (קביעת אסטרטגיות, טקטיקות וטיפול תקשורתי). כן הסמינר עוסק בשכלול המיומנויות הדרושות לעבודה בשטח מול ערוצי התקשורת הזרה. פרקים חשובים בקורס מוקדשים למדיום הוויזואלי, לאינטרנט ולאמצעי מדיה חדישים (בלוגים) תוך ניצול הפוטנציאל האדיר הגלום באלה בכדי לתקשר באופן בלתי אמצעי עם קהלי-יעד זרים. בקורס משולבות דוגמאות חיות של ניהול מסעות פוליטיים עדכניים ודיפלומטיה ציבורית אמריקאית וישראלית כמודלים. בנוסף משולבות בקורס הרצאות אורח וסימולציות. לסטודנטים תינתן אפשרות לתחקר ולנתח את עבודתם של דוברים, אנשי שיווק ויחסי ציבור מול קהלי-יעד זרים. הסטודנטים יבנו תכנית תקשורת או ינתחו מערך הסברתי /קמפיין פוליטי, המושתתים על תמיכה ב"יעדי השיווק" מעבר לים (קהל יעד זר) או לחילופין לבנות תכנית הסברה עבור ארגון א-פוליטי/ מסחרי או משרד ממשלתי בחו"ל. לסטודנטים החפצים בכך תינתן האפשרות להשתלב בקמפיינים אקטואליים של הדיפלומטיה ציבורית והדיגיטלית.

שיטות ההוראה[עריכת קוד מקור]

שילוב של הרצאות פרונטאליות (כולל הרצאות אורח), דיונים, הכנת עבודות בכתב והצגתן בכיתה ע"י הסטודנטים, ניתוחי אירועים (case studies) הדוגם קמפיינים פוליטיים ומסחריים, דיפלומטיה ציבורית ודוגמאות לטיפול בתקשורת הזרה מטעם משרדי ממשלה, ארגונים וחברות. מפגשים אישיים בין הסטודנטים לבין אנשי מקצוע בתחומי התקשורת העוסקים בהרצת קמפיינים פוליטיים וסיקור עיתונות זרה ו/או קהלי-יעד זרים. כתיבת רפראט אשר יסקר את שיטת העבודה של דובר או מנהל שיווק או פרסומת, המבוסס על תחקיר אישי, והצגתו בפני הכיתה. בתום הסמסטר יחברו הסטודנטים עבודה סמינריונית מקורית המבוססת על מקורות מחקר ראשוניים ומשניים ואשר תנתח קמפיין שנוהל בתחום הדיפלומטיה הציבורית או יח"צ של חברה, משרד ממשלתי או גוף ציבורי. לחלופין ניתן יהיה לבחור להתוות קמפיין מקורי שמטרתו לקדם יוזמה בתחום הדיפלומטיה הציבורית של משרד ממשלתי/ארגון ציבורי או לקדם יעדי שיווק בחו"ל של חברה עסקית עליהם דווח ברפראט. מי שיבחר בך יוכל גם לבחור לכתוב עבודת סמינריון המבוססת על פרויקט אמיתי בתחום הדיפלומטיה הציבורית של משרד החוץ, המסלול האקדמי או עיריית ראשון לציון.*

יודגש כי נעשה מאמץ לארגן עבור הסטודנטים בקורס פגישות אישיות עם נציגי חברות מובילות בתחום התקשורת הדיגיטלית ,וכן עם נציגי כלי תקשורת ועם אנשים הנוטלים חלק במהפכת הידע.

ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

על מנת לאפשר לסטודנטים להכיר מקרוב את אחת מהפלטפורמות שגרמו לדמוקרטיזציה בנגישות לידע ולעדכניותו, עודדתי את הסטודנטים, החפצים בכך, לחבר או להשלים ערך עבור הויקיפדיה על היבט א-פוליטי הקשור לישראל, ועל ידי כך לתרום במעט להכרת פן אחר של מדינת ישראל.

סגל הקורס[עריכת קוד מקור]

המרצה[עריכת קוד מקור]

ד"ר יהודה ויינראוב.
בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת קורנל בספרות צרפתית ובלשנות. למד בארה"ב, בצרפת ובישראל. לימד באוניברסיטת קורנל, כיהן כמרצה מן המניין באוניברסיטת בר אילן. שירות קבע כקצין בכיר ביחידת דובר צה"ל. מרצה בבית הספר לתקשורת מאז 2002 וביחידה להוראת אנגלית מ 2003.
ד"ר ויינראוב כיהן כמנהל פרוייקטים וכמנהל הקשרים עם עיתונות חוץ בסוכנות היהודית לארץ ישראל. מילא תפקידים שונים בדובר צה"ל. שימש שליח הסוכנות היהודית בשיקגו, ראש המשלחת הציונית למערב התיכון וסגן דובר הסוכנות. פרסם ספר על ספרות צרפתית בימי הביניים ומאמרים רבים בנושאים מדיניים וצבאיים. השתלם בפקולטה למדעי הרוח ובמכון למדע המדינה באוניברסיטת פריז וכן באוניברסיטה העברית.

עוזרת הוראה[עריכת קוד מקור]

נועה שכני- מור.
בוגרת המסלול האקדמי המכללה למנהל בהצטיינות.
סטודנטית לתואר שני בחוג לתקשורת, אוניברסיטת תל אביב וחוקרת תקשורת.
מתרגלת ועוזרת הוראה במסלול האקדמי המכללה למנהל ובאוניברסיטת תל אביב החוג לתקשורת.

מרצה אורח[עריכת קוד מקור]

יורם שובל.
מרצה אורח לפרק ויקיפדיה. ויקיפד/ויקיגמד, חבר בעמותת ויקימדיה ישראל.

תבנית זיהוי[עריכת קוד מקור]

התבנית שלהלן תופיע בדפי השיחה של הערכים שכותבים הסטודנטים:

ערך זה נכתב או הורחב משמעותית בקורס "דיפלומטיה דיגיטלית" במסגרת מיזם עבודות ויקידמיות בהמסלול האקדמי המכללה למינהל - בית הספר לתקשורת