ויקיפדיה:פיתוח התשתית/וקטור/שאלות ותשובות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מה נשתנה?[עריכת קוד מקור]

עשינו מספר שינויים לממשק המשתמש. קודם כול, אנו מציגים עיצוב חדש בשם "וקטור". מטרת העיצוב החדש היא לגרום לכך שיהיה קל יותר למצוא איך לעשות פעולות נפוצות. עשינו גם מספר שיפורים בממשק העריכה, בהם סרגל עריכה משופר, תיבות דו־שיח שעוזרות לכם במשימות כגון הוספת קישורים וטבלאות ורשימה של תכונות אפשרויות עריכה נפוצות. לבסוף, שינינו את המבנה הכללי של האתר על ידי פישוט של הניווט הכללי והזזה של תיבת החיפוש למיקום צפוי יותר (ראו רשומה בבלוג הטכני של ויקיפדיה באנגלית, "Why did we move the search box?", להסבר מפורט על שינוי זה).

אנו מקווים שהמשתמשים ימצאו את השינויים מועילים. אלה שרוצים לחזור לממשק הישן, ניתן לעשות זאת באמצעות לחיצה על הקישור "מדיה ויקי:Prefswitch-link-on" בחלק העליון של הדף.

מדוע אתם עושים את השינויים האלה?[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה והמיזמים האחרים של קרן ויקימדיה נכתבים על ידי מתנדבים. ישנם אנשים בעלי ידע אינם שיכולים להשתתף בעריכת ויקיפדיה, כיוון שהתהליך הזה נראה להם מסובך מדי מבחינה טכנית וזו בעיה רצינית שפוגעת באיכות, בגיוון ובעומק של מה שאנחנו יכולים להציע לקוראים. במילים אחרות, גם אם אינכם תורמים תוכן, ככל שהאתר יאפשר לאנשים בעלי ידע להצטרף למיזמים שלנו, כך הם יהיו נוחים יותר גם לקוראים.

כאשר הממשק הנוכחי של ויקיפדיה פותח, הוא היה די מתקדם וקל לשימוש לפי המדדים של אותה התקופה. לפי המקובל היום הוא כבר אינו נגיש וידידותי בהשוואה לאתרים אחרים. לכן אנו עושים שורה של שינויים חשובים.

איך הוחלט אילו שינויים ייושמו?[עריכת קוד מקור]

בינואר 2009 הקמנו צוות קטן כדי להעריך ולשפר את השמישות ואת חוויית המשתמש של ויקיפדיה ושל המיזמים הקשורים אליה. המחקר הראשון בנושא שמישות וחוויית משתמש נערך במרץ 2009. פרסמנו את כל המסמכים והסרטים מהמחקר. על סמך ממצאי המחקר יישמנו מספר שיפורים שהצגנו לבדיקת הציבור באוגוסט 2009. לאחר מכן עשינו שיפורים ותיקונים רבים בהתאם לתגובות המשתמשים, שבשיאם עשינו מחקר נוסף באוקטובר 2009 (תיעוד), שבו ראינו שכמה מהשיפורים שלנו אכן תרמו לשיפור חוויית המשתמש והוביל אותנו לביצוע שיפורים נוספים.

באפריל 2010 התכונות החדשות הפכו לבררת המחדל בוויקישיתוף. אלו תכונות שבדקו אותן 500,000 משתמשים בתוכנית הבטא שלנו. כ־80% מהאנשים שניסו את הבטא המשיכו להשתמש בה ואספנו תגובות רבות מאנשים שבחרו להפסיק להשתמש בה. השתמשנו בתגובות כדי לעשות שינויים נוספים, שרבים מהם התייחסו לתכונות ייחודיות לשפות השונות (מאגר התגובות).

למה אינכם עושים שינויים גדולים יותר בממשק?[עריכת קוד מקור]

זוהי רק ההתחלה. עשינו מספר שינויים נוספים שעדיין נמצאים בבדיקה. אתם יכולים לראות את השינויים האלה באתר האבטיפוס שלנו (באנגלית, בעברית). לאחר בדיקת השינויים על ידי המשתמשים נעשה תיקונים נוספים ונוציא גרסה חדשה בהמשך השנה.

הפכנו את שיפור הממשק למאמץ מתמשך בקרן ויקימדיה. מעתה, שיפורים בממשק לעורכים חדשים ולעורכים מנוסים יופיעו באופן קבוע. בפרט, אנו בוחנים אפשרויות ליצירת עורך טקסט עשיר שבו אפשר יהיה לעצב קישורים, תמונות ופסקאות ללא שימוש בקוד בלתי ברור.

האם השינוי הזה יופעל בכל השפות?[עריכת קוד מקור]

השינוי הזה הופעל בוויקישיתוף ב–5 באפריל, בוויקיפדיה האנגלית ב־13 במאי וב־10 ביוני בוויקיפדיות בעשר השפות הגדולות (יפנית, ספרדית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, רוסית, פולנית, פורטוגלית והולנדית).

בשאר השפות הממשק יופעל בהדרגה בשבועות הקרובים, ככל שיתקדם תרגום הודעות המערכת באתר translatewiki.net.

לאן נעלמה לשונית הוספה לרשימת מעקב?[עריכת קוד מקור]

מעתה ההוספה לרשימת המעקב נעשית על ידי לחיצה על הכוכב ליד "גרסאות קודמות".

איך לבדוק שהסקריפטים, גיליונות הסגנונות, הגאדג'טים והכלים החיצוניים פועלים בממשק החדש?[עריכת קוד מקור]

תוכלו לבדוק את כל השינויים הייחודיים שעשיתם על ידי הפעלת הבטא או על ידי הוספת המחרוזת ?useskin=vector לסוף כתובת הדף.

איך לבטל את התכונות החדשות?[עריכת קוד מקור]

אם תרצו לבטל את התכונות החדשות, בצעו את הצעדים הבאים:

  1. היכנסו לחשבון שלכם.
  2. לחצו על הקישור "תכונות חדשות" בחלק העליון של הדף (ליד שם המשתמש שלכם).
  3. לכו לפסקת "תחזירו אותי" בדף "תכונות חדשות" ולחצו על הקישור שם כדי לבטל את התכונות החדשות.

תמיד תוכלו לחזור לממשק החדש על ידי לחיצה על הקישור "תכונות חדשות".

למה הסקריפטים (monobook.js) והגיליונות (monobook.css) אינם עובדים עוד?[עריכת קוד מקור]

אם תרצו להשתמש במסגרת הממשק החדש בקוד שהתאמתם לעצמכם, תעבירו את השינויים שעשיתם ב־monobook.js ל־vector.js ואת השינויים ב־monobook.css ל־vector.css.

עצות להתאמה אישית של וקטור[עריכת קוד מקור]

עצות טכניות להתאמה אישית של ממשק וקטור נמצאות בדף meta:Vector (באנגלית).