ויקיפדיה:תבנית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה מנחה לגבי הנחיות כלליות לשימוש ויצירה של תבניות בוויקיפדיה בעברית. לעזרה טכנית בנוגע לתבניות במדיה ויקי ראו עזרה:תבניות.

שילוב תבנית בערך[עריכת קוד מקור]

ערך מורחב – עזרה:תבניות

הוספת תבנית בעורך החזותי נעשית באמצעות הוספה => תבנית כמופיע בתמונה:

בעורך קוד המקור בסרגל הכלים, שייפתח כאשר לוחצים על הכפתור "מתקדם"): הרשימה הנפתחת "תבניות להוספה", הכוללת מספר מצומצם של תבניות נפוצות, או "אשף התבניות" (מופיע בחלון העריכה ככפתור ).

ניתן לאתר תבניות בוויקיפדיה באמצעות מנוע החיפוש או באמצעות קטגוריה (ראו סעיף "רשימת התבניות בוויקיפדיה העברית").

לרוב, קיים לתבנית תיעוד, המסביר את אופן השימוש בה. אם לא קיים תיעוד, ניתן לשאול בדף השיחה של התבנית או לפנות אל יוצר התבנית (חפשו את שמו בדף "גרסאות קודמות") בבקשה שיכתוב תיעוד.

במידה והוספת תבניות לערך מפריעה בהצגתו – למשל, תבניות ארוכות מאוד או ריכוז של תבניות מרובות – ניתן לצמצמן תוך שימוש במסגרות מוסתרות.

רשימת התבניות בוויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

בוויקיפדיה נעשה שימוש רחב בתבניות. כל התבניות מצויות בקטגוריה: "תבניות" ובקטגוריות המשנה שלה. בקישור הזה ובקישורים הבאים ניתן למצוא את כל התבניות הנמצאות בשימוש, ממוינות לפי נושאים. אם אתם מוצאים תבנית שאינה מופיעה שם או שיצרתם תבנית חדשה, אנא הוסיפו אותה לקטגוריה המתאימה.

סוג תבנית תיאור רשימה
תבניות מידע אלו הן תבניות שניתן לשנות חלק מתוֹכנן בהתאם לערך. בעת שימוש בתבניות מידע, לרוב יש למלא שדות שונים של התבנית (פרמטרים). בדרך כלל אין חובה למלא את כל הפרמטרים.
תבניות תחזוקה תבניות בהן נעשה שימוש לצורך הטיפול השוטף בערכים בוויקיפדיה.
תבניות ניווט תבניות המוכנסות למספר מצומצם של ערכים, המאפשרות ניווט נוח בין ערכים הקשורים זה לזה באופן מסוים. קטגוריה:תבניות ניווט
תבניות לקישורים חיצוניים קישורים חיצוניים לאתרי אינטרנט שאליהם יש קישורים רבים נעשים באמצעות תבנית. בפרט, שימו לב לתבניות הכלולות ב"ויקיפדיה:בוקמרקלטים". קטגוריה:תבניות קישורים חיצוניים
תבניות שיחה תבניות שנועדו לשמש את הוויקיפדים הדברנים במהלך שיחותיהם ולהקל עליהם בעניינים שחוזרים על עצמם פעמים רבות ביום.
תמונות אם בוויקיפדיה לא קיימת תמונה עבור ערך מסוים, ניתן לחפש לו תמונה בוויקישיתוף, או להעלות תמונה מהערך באתרי ויקי אחרים. אין צורך להוסיף רישיון לתמונות שנמצאות בוויקישיתוף, אך כאשר מעלים תמונה מוויקיפדיה זרה, יש להשתמש באחת מתבניות הרישיון ויקיפדיה:רשימת תבניות/תמונות
שונות תבניות שלא נכנסות תחת אף אחת מן הקבוצות שלמעלה. ויקיפדיה:רשימת תבניות/שונות

יצירת תבנית חדשה[עריכת קוד מקור]

כיוון שתבניות משפיעות על ערכים רבים ושינויים בהן עשויים לדרוש עדכון של ערכים רבים ישנם מספר קווים מנחים ביצירה ובעיצוב של תבניות. להסבר טכני על יצירת תבנית חדשה ועריכת תבניות ראו עזרה:תבניות.