טיוטה:אם משהו יקרה אני אוהבת אתכם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אם משהו יקרה אני אוהבת אתכם הוא סרט אנימציה קצר אמריקאי בסגנון 2D שנכתב ובוים על-ידי וויל מקורמק ומייקל גובייר.

סיפורו עוקב אחר שני הורים אבלים כשהם נאבקים להתמודד עם מותה של בתם, שנהרגה בירי בבית ספר. מבית Gilbert Films ו-Oh Good Productions, הסרט שוחרר בנטפליקס ב-20 בנובמבר 2020.

קובץ:אם משהו קורה אני אוהבת אתכם.jpg
אם משהו קורה אני אוהבת אתכם בימוי וויל מקורמקמייקל גובייר כתיבה וויל מקורמקמייקל גובייר יוצר על-ידי מריאן גרגרגארי גילברט ג'רלד צ'מאלסמייקל גוביירעריכה פיטר אטינגר מוזיקה לינדזי מרקוס ייצור 'סרטי גילברט' חברות 'הו טוב' הפקות הפצה נטפליקס תאריך שחרור 20 בנובמבר 2020 אורך 12 דקות מדינה ארצות-הברית שפה אנגלית

הרעיון הראשוני לסרט הגיע ממפגש בין מקורמק לגובייר בגריפית' פארק. מאוחר יותר השניים כתבו את התסריט לסרט במשך שנה שלמה, כשההפקה החלה ב-2018 ו-יאנגרן נו שימש כבמאי אנימציה. תוך שימוש בסרט הקצר 'אב ובת' כהשראה -

ועבודה צמודה עם Everytown for Gun Safety (ארגון אמריקאי ללא מטרות רווח, הדוגל בפיקוח על נשק ונגד אלימות בנשק). ההפקה הסתיימה בפברואר 2020.

אם משהו יקרה אני אוהבת אתכם נחשף ב-4 במרץ 2020, במהלך הקרנה פרטית בסוכנות יונייטד טאלנט בבוורלי הילס, שם הוצג על ידי ג'יימי לימון, צ'לסי הנדלר, פיל ג'ונסטון, מרי מקורמק, רשידה ג'ונס והמפיקה בפועל לורה דרן.

לאחר יציאתו בנטפליקס, סרט האנימציה הקצר זכה לשבחי המבקרים;

בטקס האוסקר ה-93, הוא קיבל את פרס האוסקר לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני הורים מתחילים להיפרד זה מזה בעקבות מות בתם שהייתה בגילאי טרום-העשרה.

למרות שהם מסרבים לדבר אחד עם השני באופן אישי, שני ההורים נשמרים על ידי צללים המבטאים את רגשותיהם האמיתיים. בזמן שהאב יוצא החוצה, האם חושבת להיכנס לחדר השינה הישן של בתה, אם כי היא עוצרת את עצמה בגלל צער ועצב עצומים.

בזמן כביסה, האם מתחילה לבכות לאחר שהבינה שכבסה את החולצה של בתה.

היא מתיישבת ליד מכונת הכביסה, גורמת לכדור כדורגל ליפול ולפתוח את חדר השינה של בתה, עד שלבסוף מתגלגל על נגן תקליטים, ומנגן את השיר '1950'.

האם מחליטה להיכנס לחדר, שם היא מתאחדת מאוחר יותר עם בעלה. בעוד '1950' ממשיך להתנגן ברקע, צל המייצג את בתם מבצבץ מתוך התקליטים, וההורים מתחילים להיזכר באירועים בחייה של בתם.

בסדרה של פלאשבקים, ההורים רואים את בתם מתבגרת: מפתחת אהבה לכדורגל, חוגגת יום הולדת 10 וחווה את הנשיקה הראשונה שלה. בפלאשבק האחרון, הבת נפרדת מהוריה כדי ללכת ללימודים בבית הספר. כשהם יודעים מה עומד לקרות,

צללים של ההורים מנסים למנוע ממנה להיכנס למתחם. אך בהיותם זיכרון, הם נכשלים.

בתוך בית הספר, הבת נורתה ונהרגה במהלך ירי בבית הספר,

כשהטקסט האחרון שלה להוריה הוא 'אם משהו יקרה אני אוהבת אתכם'.

כשהצללים של ההורים מתרחקים, הצל של הבת מפגיש אותם,

ומאלץ את ההורים האמיתיים לראות את הזיכרונות הטובים שהם זכו לחוות עם בתם עוד בהיותה בחיים.

בהווה ההורים מתחבקים, וצלה של הבת הופך לאור בהיר בין הצללים של הוריה האבלים.

ייצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי הכותבים וויל מקורמק ומייקל גובייר, שהתיידדו בבית ספר למשחק,

הרעיון הראשוני לסרט הגיע ממפגש בין השניים בגריפית' פארק, שם גובייר חשב לעשות סרט שבו צללים מייצגים רגשות שאנשים לא יכולים להגיע אליהם.

מקורמק הסכים, וחשב שזו הנחת יסוד 'עוצמתית'.

מטרת הסרט הייתה להראות את 'הצער שעדיין נמשך בקהילה, למרות שאולי מחזור החדשות עזב אותם, ואיך נראה האבל הזה.' כדי לביים את הסרט, הזוג נפגש עם כמה הורים שאיבדו את ילדיהם בגלל ירי בבית ספר ואלימות בנשק בארצות הברית, מודעים לנושא הרגיש. הזוג גם עבד בשיתוף פעולה הדוק עם Everytown for Gun Safety (ארגון אמריקאי ללא מטרות רווח, הדוגל בפיקוח על נשק ונגד אלימות בנשק) ו-Moms Demand Action (ארגון 'אמהות דורשות פעולה' הדוגל בהגבלת השימוש המופרז בנשק, שבארצות הברית.) -

מה שאפשר לארגונים לחלוק משוב משלהם על התסריט של הסרט ולהגביר את הנושא הכולל שלו.

"מההתחלה זה תמיד היה סרט אנימציה. פשוט חשבנו שגרסת לייב אקשן של זה תהיה אינטנסיבית מדי. חשבנו שהאנימציה היא השער המושלם לנהל את השיחות העמוקות האלה על אובדן ואבל."

- גובייר על ההחלטה להרחיב את הפרויקט לסרט אנימציה

כדי להביא את הרעיון שלהם במימון עצמי כסרט אנימציה, השניים נפגשו לראשונה עם המפיקה מריאן גארגר. זמן קצר לאחר מכן, ההפקה לסרט 'אם משהו יקרה אני אוהבת אתכם' החלה בסוף 2018, כשהאנימציה מתקיימת מאפריל 2019 ועד דצמבר של אותה שנה. בסך הכל, עשרים ושמונה אנשים עבדו על הסרט הקצר, כולל יאנגרן נו, היין מישל היו, וג'וליה גומס רודריגס שהשתמשו ב-TVPaint Animation להנפשת הפרויקט. ההפקה הסתיימה בפברואר 2020.

כדי להתייחס לחשיבות הגיוון והייצוג באנימציה, הסרט הקצר הונפש, הולחן והורכב על ידי צוות שכולו נשים.

הסרט הופק על ידי גובייר, שכתב את התסריט בן 12 העמודים לסרט הקצר עם מקורמק בתוך שנה. זמן קצר לאחר מכן,

נהו נשכרה בזמן שלמדה במכון קליפורניה לאמנויות לעבוד כאנימטורית ומנהלת אמנותית על הסרט הקצר,

לאחר שהומלצה להשכרה על ידי פרופסור מאיה ברנט,

שימשה נו בתור האנימטורית של הסרט הקצר, האנימציה נעשתה באמצעות פלטת השחור-לבן אשר שימשה כהשראה לסרט מנצח פרס האקדמיה, 'אבא ובת'. לדברי נו, הרקע של הסרט כלל צבעי מים על נייר כדי לגרום לסיפור להרגיש 'גולמי' ו'לא גמור', והזכיר שהסרט ניסה לקבל צבע מינימלי ברקע שלו כדי להתאים ל'ריקנות שממלאת הורים אבלים.'

לדברי מקורמק וגובייר, הם רצו לספר את הסיפור דרך צללים אנתרופומורפיים, וכתוצאה מכך, רצפים מרובים לא צוירו ב'טכניקולור מלא' מכיוון שהם רצו 'להמחיש ולחקור את האבל' בסרט הקצר. כדי לשמור על קשר עם נו ועם שאר הצוות,

מקורמק וגובייר השתמשו בתוכנה 'Slack' כדי לתקשר, 'לבקר ולאשר את עבודתו זה של זה בזמן אמת'.

את רוב פרטי הסרט הלחינה לינדזי מרקוס, כאשר הרצף 'החולם היפה' של הסרט עובד ובוצע על ידי תזמורת הנוער הפנימית של לוס אנג'לס בניהולו של צ'ארלס דיקרסון. בראיון ל- Animation Scoop חשף מקורמק שהשיר '1950' נבחר לסרט מכיוון שהזוג האזין לו תוך כדי חיפוש אחר מוזיקה לסרט הקצר. הסרט גם הופק על ידי גארי גילברט וג'רלד צ'מאלס, הסרט נערך על ידי פיטר אטינגר בתוכנת 'Adobe Premiere Pro'.

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

'אם משהו קורה אני אוהבת אתכם' שוחרר לראשונה במהלך הקרנה פרטית בסוכנות יונייטד טאלנט בבוורלי הילס ב-4 במרץ 2020, שם הוצג על ידי לורה דרן, ג'יימי לימון, צ'לסי הנדלר, פיל ג'ונסטון, מרי מקורמק ורשידה ג'ונס.

ב-14 באוקטובר 2020, נטפליקס רכשה את זכויות ההפצה של הסרט הקצר, שאותו הוציאו בפלטפורמה שלהם בחודש הבא ב-20 בנובמבר. הסרט עזב את נטפליקס באופן גלובלי בנובמבר 2022.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תגובה ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

על-פי צובר הביקורות Rotten Tomatoes, הסרט מחזיק בדרוג אישור של 100% על סמך שמונה ביקורות מבקרים,

עם דירוג ממוצע של 7.5/10.

בביקורת שלו ל- The Independent Critic, ריצ'רד פרופס העניק לסרט הקצר דירוג של A+

(שבעצם נותן לו גם ארבעה כוכבים מתוך חמישה), שיבח את המסר, האנימציה והדמויות שלו,

וכינה את הסרט 'יצירת מופת מונפשת'.

מייגן לים - כתבה עבור 'המונקלריון', שיבחה את הפשטות של הסרט, וקבעה כי 'ביטול המילים, הצבע והאיור המלוטש [...] מתקשר באופן דרמטי את הייסורים והריק ששום דיאלוג לא יוכל ללכוד לעולם.'

לאחר צפייה בקצרה, הצוות ב- Decider המליץ ​​לצופים לצפות בסרט, כאשר אנה מנטה כינתה את הסרט הקצר

'דיוקן יפהפה אך כואב להחריד של טרגדיה', ואמרה שהוא כנה והרגיש כמו סיפור אמיתי.

בטיקטוק, IfAnythingHappensILoveYou# הפך לוויראלי זמן קצר לאחר יציאת הסרט,

כשיוצרי תוכן שיתפו את התגובות שלהם לפני ואחרי צפייה בקטע הקצר בן 12 הדקות.

שבחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 באוקטובר 2020, IndieWire חשפה כי נטפליקס שקלה את 'אם משהו יקרה אני אוהבת אתכם' כאחת משלושת המועמדים שלה לפרס האוסקר לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר כדי להתחרות בטקס האוסקר ה-93.

בפברואר 2021, הסרט נוסף לרשימה קצרה של 10 סרטים שהתחרו על הפרס מתוך 96 סרטי אנימציה מתאימים,

והפך לסרט נטפליקס היחיד ברשימה הקצרה. במרץ, הסרט קיבל את המועמדות הרשמית לפרס האוסקר לצד Burrow, Genius Loci, Opera ו- Yes-People, כאשר IndieWire כתב כי בתור

'הערך הקצר הראשון של נטפליקס [...] המועדף יהיה 'אם משהו יקרה אני אוהבת אתכם' אבל זו אחת הקטגוריות הבלתי צפויות ביותר.'

פרס תאריך הטקס קטגוריה נמען (ים) תוצאות
פרסי אוסקר 25 באפריל 2021 סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר וויל מקורמק ו- מייקל גובייר ניצח
פרסי אנני 16 באפריל 2021 מאמר העריכה הטוב ביותר - טלוויזיה \ מדיה פיטר אטינגר ו- מייקל בבקוק מועמד

הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הודעה זו ("אם משהו יקרה לי אני אוהבת אתכם") נמצאה דומה מאוד להודעות אחרות של ניצולים וקורבנות של מקרה הירי בתיכון סטונמן דאגלס, אשר שלחו הודעה להוריהם בזמן שהירי התבצע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]