ממציא – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכה של 2A06:C701:4702:5F00:9112:B467:7ECC:1524 (שיחה) לעריכה האחרונה של מיכאלל
אין תקציר עריכה
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
ממציא דוגמה= אמת מנ'ץ
[[קובץ:Actor_portraying_Alexander_Graham_Bell_in_an_AT&T_promotional_film_(1926).jpg|ממוזער|200px|[[אלכסנדר גרהאם בל]] מדבר ב[[טלפון]] שפיתח בשנת [[1876]], יש הטוענים שקדם לבל בהמצאת הטלפון [[אנטוניו מאוצ'י]] האיטלקי, המפורסם פחות]]
מי הוא אמת מנ'ץ =ממציא בשנים 1959 עד 1990
'''ממציא''' הוא אדם היוצר [[המצאה|המצאות]] חדשות: בדרך כלל, מוצרים שונים שלא היו קיימים קודם לכן, והם משמשים לשימושים חדשים לחלוטין או מהווים שיפור למוצרים קודמים ששימשו למטלה דומה.
נולד =[[בניוג'רזי]] בשנת 1928
ניפתר=[[בניוג'רזי]]1993


אמת מנ'ץ נולד בניוג'רזי ושימש כממציא 31 שנים בשנת 1993 נרצח בידי אדם (שנזרק לכלא באיקבות המאסה) אפלו נשיא ארצות הברית היה עצוב.
ממציאים רבים (אך לא כולם) הם [[מדען|מדענים]]. רובם מבססים את יצירתם על [[תגלית|תגליותיהם]] של מדענים אחרים, מתנסים בשימושים מעשיים וצירופים של תגליות אלה, ובעזרת שיפורים וצירופים של מכשירים קיימים, יוצרים מכשירים שימושיים חדשים.
בראשו המציא אמת לפני מותו המון המצעות.

ובילעדב יש סיכוי גדול מאוד שלא היו לנו דברים שיש לנו ביום יום.
בין הממציאים המפורסמים ניתן למנות את [[ארכימדס]], שהמציא את [[בורג ארכימדס]] וכלי נשק שונים; [[האחים רייט]], שהמציאו את ה[[מטוס]] הראשון; [[צ'ארלס באבג']], שנחשב לאבי ה[[מחשב]]; [[טים ברנרס-לי]], שהמציא את ה-[[World Wide Web]]; [[ארתור סי. קלארק]], שהגה בספר מדע-בדיוני את ה[[לווין גיאוסינכרוני|לווין הגיאוסינכרוני]]; [[רודולף דיזל]], ממציא [[מנוע דיזל|מנוע הדיזל]]; [[תומאס אדיסון]], ממציא ה[[נורה]] החשמלית, ה[[פטיפון]], והמצאות רבות אחרות; [[יוהאן גוטנברג]], ממציא [[מכבש דפוס|מכבש הדפוס]]; [[אלפרד נובל]], ממציא ה[[דינמיט]]; [[בלייז פסקל]], ממציא [[מכונת חישוב|מכונת החישוב]]; ורבים אחרים.

לא כל ההמצאות הן גדולות ומשנות סדרי עולם. ממציאים רבים מתגאים בהמצאות קטנות אך שימושיות מאוד, שהקלו על חיי אנשים רבים, או שיפרו את תרבות הפנאי. כך למשל [[יוהאן ואלר]] מוכר בטעות כממציא [[אטב נייר|אטב הנייר]], ו[[ארתור ויין]] הוא ממציא ה[[תשבץ]].

מערכת ה[[פטנט|פטנטים]] הוקמה כדי לעודד ממציאים להמציא על ידי הבטחת [[מונופול]] לזמן מוגבל על המצאות שנמצאות חדשניות ומתקדמות המצאתית. ממציא המעוניין בקבלת פטנט על המצאתו צריך לפנות ל[[רשות הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר]] במדינה בה הוא מעוניין לקבל הגנה על המצאתו. מקובל שממציא שוכר את שירותיו של [[עורך פטנטים]] בכל הקשור להתנהלות מול רשות הפטנטים אך לרוב אין חובה לעשות כן כאשר מדובר ברשות פטנטים במדינתו של הממציא.

יש ממציאים שממציאים המצאות כחלק מעבודתם למשל במעבדות מחקר (למשל ב[[מעבדות בל]]). יש ממציאים שעושים זאת למען השגת מקור פרנסה נוסף, ויש ממציאים שממציאים המצאות בשביל לעזור לאחרים.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־00:58, 23 במרץ 2024

ממציא דוגמה= אמת מנ'ץ מי הוא אמת מנ'ץ =ממציא בשנים 1959 עד 1990 נולד =בניוג'רזי בשנת 1928 ניפתר=בניוג'רזי1993

אמת מנ'ץ נולד בניוג'רזי ושימש כממציא 31 שנים בשנת 1993 נרצח בידי אדם (שנזרק לכלא באיקבות המאסה) אפלו נשיא ארצות הברית היה עצוב. בראשו המציא אמת לפני מותו המון המצעות. ובילעדב יש סיכוי גדול מאוד שלא היו לנו דברים שיש לנו ביום יום.

קישורים חיצוניים