משתמשת:Itzuvit/מדריך גרפיקה בוויקיפדיה/רקע שקוף לתמונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יצירת רקע שקוף לתמונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירת רקע שקוף לתמונה או אייקון נדרש כשמבקשים לנקות אותו מעומס מיותר או להתאים אותו לתבניות מסוימות. חשוב לציין כי מרבית פורמטי התמונות אינם מאפשרים רקע שקוף וזה אפשרי בפורמטים של PNG ו-GIF, כאשר הPNG עדיף מכיוון שהוא פחות מוגבל מבחינת שימוש בפלטת צבעים והתוצאה בו תהיה חדה יותר במרבית המקרים.

פורמט SVG מאפשר שימוש ברקע שקוף, אך הוא כלי פחות שמיש בתיקון תמונות ומשמש לעריכה וקטורית.

בתמונה עם רקע אחיד או לבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדרך הפשוטה ביותר היא לבצע זאת על ידי תוכנות כדוגמת GIMP או פוטושופ. בפוטושופ ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כלי המחק ולאחר מכן על קליק ימני בעכבר בו ניתן לבחור את Magic Erazer Tool. לחיצה עם המחק המיוחד על אזור צבע הרקע ולאחר מכן על מחיקה יאפשר את העלמתו. כלי זה טוב עבור רקע אחיד שניתן להפרידו בקלות משאר התמונה.

כלי נוסף הוא Magic Wand Tool המאפשר בחירה של אזורים דומים מבחינת הגוון שלהם, כאשר את רמת השוני בין הגוונים שהוא יכיל ניתן להגדיר במידת ה-Tolerence, כאשר מספר גבוה יותר יכיל כמות גוונים קרובים גבוהה ומספר 1 יכיל רק צבע בודד ספציפי. לאחר הבחירה לוחצים על מחיקה והרקע יעלם.

לאחר הסרת הרקע יש ללכת ל-File -> Save For Web & Devices ולבחור בפורמט PNG או GIF כאשר רובריקת השקיפות מסומת בV.

התמונה עם רקע שקוף
סימון הרקע על ידי Magic Wand
תמונה עם רקע כחול

את אותה הפעולה ניתן לבצע בתוכנת GIMP על ידי הוספת שכבה שקופה דרך Menu -> Layer -> Transparency -> Add Alpha Channel, לאחר מכן בחירת בכלי ה-Fuzzy Selector ובחירת האזור אותו רוצים להסיר ולאחר מכן לחיצה על הסרה של הרקע על ידי Edit -> Clear או במקשי קיצור CTRL + K.

הרקע השקוף לאחר הסרת הצבע
תהליך יצירת הרקע השקוף

בתמונה עם רקע מגוון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לבצע הסרה של רקע עם מספר רב של גוונים בכמה אופנים, ראשית, ניתן לבצע זאת בדומה להסרת רקע אחיד רק במקרה כזה יש להסיר את הרקע במספר פעמים ולא בפעם אחת כשבכל פעם מתרכזים באזור אחר.

ניתן להסיר את הגוונים הלא רצויים על ידי בחירה ב Select -> Color Range ובחירה של גוונים מסוימים בתמונה, כאשר מספר גבוה ייתן גוונים רבים דומים ומספר 1 יתן רק את הגוון הספציפי. לאחר בחירת הגוון יסומנו כל הגוונים באזורו המופיעים בתמונה ואותם ניתן יהיה למחוק. ניתן לבצע את הפעולה מספר פעמים על מספר גוונים תוך הקפדה כי לא מסירים גוונים שאינם גווני רקע. את השאריות מרקע התמונה, אם נותרות, ניתן למחוק עם כלי המחיקה.

לאחר שהוסר חלק מהרקע ושאר התמונה עם רקע שקוף
סימון חלק מהרקע על ידי Magic Wand
תמונה עם רקע עם מספר גוונים