משתמשת:Neta kalero/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Neta kalero.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Neta kalero.
קובץ:Weston-pepper30.jpg
יצירת האומנות

פלפל מספר 30 הוא אחת מיצירות הידועות ביותר של אדוארד ווסטון. בתמונה רואים פלפל בשחור-לבן. בתמונה ניתן לראות פלפל, מעוות, רובו בצבע אפור, למרות שבמקור הוא ירוק.

תיאור התמונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונה רואים את הפלפל, אך ממבט ראשון הוא נראה הרבה יותר מכך. ניתן לראות בו מצד אחד שני ברבורים החוברים יחדיו. הם נושקים אחד לשני ומאוד צמודים ובו בזמן הם מעקלים את צווארם הברבורי. מצד שני ניתן לראות גבר המראה את בו השרירי וזוקף את ידיו למעלה, תנועה המסמלת כוח. הקו האמצעי נראה כעמוד השדרה שלו. ואומנם, בסופו של דבר , זהו פלפל שגדל באופן מעוות.

צילומי פלפלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווסטון ידוע בתור חובב צילומי פלפלים. את תצלום הפלפל הראשון שלו הוא צילם בשנת 1926, ומאז ועד מותו בשנת 1958, הספיק לצלם מעל לחמישים תמונות של פלפלים. הוא צילם אותם מכמה סיבות. בגלל המגוון האינסופי, העובדה שאין פלפל שזהה לאחר, בגלל מרקם פני השטח יוצא דופן שלהם, בגלל הכוח שהוא מצא בהם, הכוח המדהים שלהם. פעם הוא אמר "קופסה של פלפלים במכולת השכונתית מחזיקה השלכות לעורר אותי מבחינה רגשית יותר מאשר כמעט כל סוג מאכל אחר , כי הם להפעיל את סולם של צורות טבעיות ,בהפתעות ניסיוניות." אם כל אהבתו הגדולה לפלפלים, ווסטון בעצמו אמר שבסופו של דבר, אם כל הרגשות שפלפלים מעוררים בו, פלפל הוא רק פלפל.

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

התמונה נקראת פלפל מספר 30 משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא הפשוטה ביותר, שמתוך חמישים תמונות הפלפלים שלו, זוהי התמונה מספר ה30 שהוא צילם. השנייה, שגם היא די הגיונית, היא שהוא צילם את התמונה בשנת 1930.