משתמש:בן נחום/משפט רפואה ופסיכיאטריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של בן נחום.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של בן נחום.
קליניקת מר"פ

משפט רפואה ופסיכיאטריה (מר"פ) פועל במסגרת הקריה האקדמית אונו לשם סיוע לסובלים בתחום בריאות הנפש ובני משפחותיהם. בראש המרכז עומדת עו"ד נירה טנדלר. בנשיאותו עומדת ד"ר ג'ודי ברודר.

חזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

"בבסיס הקליניקה למשפט רפואה ופסיכיאטריה עומדת האמונה ביכולת האדם עם הלקות הנפשית להחלים, להשתלב ולחיות חיים משמעותיים בקהילתו, תוך עמידה על זכויותיו והגשמתן."

"המטרה הניצבת בפנינו הוא קידום, תיקון חברתי ונגישות למשאבי החברה. העצמתן של האוכלוסיות בעלות לקות נפשית, על ידי מתן ייצוג משפטי ראוי והולם לאנשים ולבני משפחותיהם, אל מול רשויות המדינה השונות, ע"י סיוע בהתמודדותם עם ייסורי הביורוקרטיה ותהיה בבחינת אור למשפחות הנמצאות לבדן במצוקתן."

הקמה ופעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרכז משפט רפואה ופסיכיאטריה (מר"פ), הוקם בשנת 2011 על ידי ד"ר ג'ודי ברודר, שעמדה בראש "מרכז אונו למשפט חברתי קליני" של הקריה האקדמית אונו. במסגרת המרכז, מוענק סיוע משפטי, ללא תשלום, לסובלים בתחום בריאות הנפש, למתמודדים עם שיקום ולבני משפחותיהם. במסגרת הסיוע, ניתנת הדרכה סיוע משפטיים. במידת הצורך, ניתן גם ייצוג בבית המשפט. הסיוע ניתן על ידי עורך דין, בליווי סטודנטים למשפטים.

המרכז מתמחה בסיוע בתחומים הבאים: זכויות בחינוך ובתעסוקה, הוצאת צווי אפוטרופסות והגשת בקשה לביטולם או להגבלתם בשל הפגיעה באוטונומית האדם, טיפול בהתנגדות להוצאת צו אפוטרופסות ובקשות לשינוי מינוי אפוטרופוס, וועדות רפואיות וזכויות ביטוח לאומי וטיפול בחובות של אוכלוסיה זו.

המרכז מקיים שיתוף פעולה הדוק עם "בית הספר הארצי לשיקום, שילוב והחלמה", ועם האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]