משתמש:חידקל/מדיניות ערכי פוליטיקאים ברשויות המקומיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גיבוש ניסוח מוסכם לערכי פוליטיקאים ברשויות מקומיות טרום הצבעה בפרלמנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן ההצעה:
(א) ראש רשות מקומית זכאי לערך.
(ב) ראש וועדה קרואה המכהן מעל שנה בתפקידו, זכאי לערך.
(ג) ממלא מקום ראש העיר בשלושת הערים הגדולות בישראל, זכאי לערך.
(ד) סגן ראש עיר אינו זכאי לערך.
(ה) חבר מועצת עיר אינו זכאי לערך.
יש לנו חמישה תומכים? נרו יאיר, אמירו, ליש, בורה בורה, Ldorfman, גיברס, יוניון ג'ק.
אני רוצה להוסיף סעיף שיגדיר קריטריון לערכים על מפלגות מקומיות. נכון להיום יש לנו כמה ערכים כאלו, אבל ברובן הן ערכים שמלאים ביח"צ ובפרסומות. בדף הקטגוריה הוצע לעשות ערכים על פוליטיקה עירונית של כל עיר, אני תומך בזה ואשמח לעשות ערך כזה על הפוליטיקה בירושלים מאז 93' (זה מה שאני מכיר, למעט פרשת רחמים כלנתר שהיה עוד קודם לכן). בתקווה שיימצא מישהו שיעשה ערך על הפוליטיקה של תל אביב ואז יש לנו כיסוי מלא-מלא לנושא. אשמח לשמוע את עמדת החברים. תודה רבה! חידקל - שיחה 17:22, 20 באפריל 2020 (IDT)

מה שייך לכאן ראש ועדה קרואה? הוא לא נבחר, אלא ממונה על ידי שר הפנים, כמו כל פקיד אחר. כל היתר בסדר. בברכה. ליש - שיחה 17:28, 20 באפריל 2020 (IDT)
ליש, זה קריטריון קיים בויקיפדיה. היות וראיתי בערך שהיה על מוני מעתוק, ראש הוועדה הקרואה בטבריה, שהויכוח גלש לחשיבות מוניציפאלית הכנסתי את הסעיף הזה גם לכאן. חידקל - שיחה 17:42, 20 באפריל 2020 (IDT)
העבר את ההצעה והדיון לארגז חול פרטי - תוכל להעביר לכאן: משתמש:חידקל/מדיניות ערכי פוליטיקאים ברשויות המקומיות. לגופו של עניין, אני תומך בנוסח הבא: "תנאי הכרחי לחשיבות פוליטיקאי ברשות מקומית היא אך ורק אם יכהן כראש רשות מקומית". אמירושיחה 17:35, 20 באפריל 2020 (IDT)
אמירו, לפי הקריטריון הזה הערך על דורון ספיר עלול להימחק. אתה לא חושב שיש לו חשיבות מוניצפאלית? אפשר לקבוע שהוא חייב לכהן 5 שנים או יותר כממלא מקום. חידקל - שיחה 17:42, 20 באפריל 2020 (IDT)
ראש ועדה קרואה בהחלט שייך. למשל בטבריה עכשיו הוא ראש העיר לכל דבר ועניין. צריך להוסיף "אינו זכאי לערך, אלא אם כן זכאי כתוצאה מפעילות אחרת." לשנות ניסוח "ראש רשות מקומית או מועצה אזורית" למנוע ספקות. בורה בורה - שיחה 17:43, 20 באפריל 2020 (IDT)
לא חושב שיש חשיבות לראש ועדה קרואה. אציין גם שיש מדיניות קיימת המקנה חשיבות לראש ועדה קרואה רק אם כיהן שנה: ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/ראשי רשויות מקומיות. אציין גם למדיניות זו שקובעת לכאורה תנאי סף למועמד של בחירה לכנסת או לראש רשות מקומית (ולא סגן, ממלא מקום או חבר מועצה). בן עדריאלשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף 17:48, 20 באפריל 2020 (IDT)
בורה בורה, ברור שאם קייים קריטריון אחר שמקנה לו חשיבות הוא יקבל ערך לפיו. כמו יוסי חביליו שהוא חבר מועצה שצפוי להיות סגן ראש עיר, אך הערך עליו הוא מפני שהוא אלוף הארץ בשחיה. תומך בתיקון שלך בנוגע לראשי מועצות איזוריות. בן עדריאל, אם כולם היו מפרשים כמוך את הסעיף הזה לא הינו מקיימים דיון. הבעיה שכל שניה אנחנו דנים בזה בערכים חדשים שצצים כאן ודנים מי לחסד (חיים אפשטיין) ומי לשבט (חגית משה). חידקל - שיחה 18:23, 20 באפריל 2020 (IDT)
חיים אפשטין לא קשור כי הדיון התקיים לפני ההצבעה על הסעיף הזה, לא התקיימה עליו הצבעת מחיקה בכלל, וגם הנימוק להשאיר אותו לא היה רק סגנות ראש העיר אלא המעמד הפוליטי שלו ב"עץ". חגית משה, יעל ענתבי וראובן לודיאנסקי נמחקו כולם לאחרונה. מתייג את Lostam שיביע את דעתו על פרשנות החלטת הפרלמנט שציינתי. בן עדריאלשיחה • כ"ז בניסן ה'תש"ף 18:26, 20 באפריל 2020 (IDT)
נכון שלא התקיימה הצבעת מחיקה. התכוונתי שהערך עליו נשאר והערך על חגית משה, שגם היא פיגורה לא קטנה בציונות הדתית בעיר ובבית היהודי - נמחק. בוא נסכים שאם יש אישיות בולטת במועצת עירייה כל שהיא, סביר להניח שהוא בא ממפלגה גדולה כמו הבית היהודי (חגית משה) או בני תורה (חים אפשטין) ודי בכמה שורות עליו בערך המפלגה (שים לב שהמידע המרכזי בערך חיים אפשטין רשום פחות או יותר בערך המפלגה). אני מתכוון להחיל את ההצעה רטרואקטיבית. חידקל - שיחה 18:42, 20 באפריל 2020 (IDT)
תומך. כמובן מדובר בקבלת ערך מעצם התפקיד, לא בגלל סיבה אחרת. לכן צריך לנסח "סגן ראש עיר / חבר מועצה אינו זכאי לערך מעצם תפקידו". נרו יאירשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף • 19:37, 20 באפריל 2020 (IDT)
ברור מאליו. נקטתי לדוגמה את אסף הראל שוודאי שלמרות הקריטריונים האלו יהיה זכאי לערך, כמו גם יוסי חביליו. אין לי התנגדות לניסוח שהצעת. יותר נכון אלוי יהיה לכתב: "תפקיד סגן ראש עיר או חבר מועצת עיר אינו מקנה חשיבות אינצקלופדית". חידקל - שיחה 20:57, 20 באפריל 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

דף מדיניות זה מיותר, לאור קיומו של דף מדיניות זה בנוגע ליצירת ערכים על רשימות, מפלגות ומועמדים ישראלים, שעוסק, בין השאר, גם בנבחרי ציבור ברשויות מקומיות. ההצבעה על דף מדיניות זה נערכה רק בנובמבר האחרון. ולא כל כך ברור לי כיצד (אם בכלל) ההצעה הנ"ל משנה את ההצעה הקיימת. יוניון ג'ק - שיחה 19:26, 20 באפריל 2020 (IDT)

לא מיותר, כי יש שם רק סעיף אחד רלוונטי האומר שראש רשות מקומית מקבל ערך, ואין אמירה שאחרים לא מקבלים. גם לא יהיה נכון להסיק משם שעמדת הקהילה שלמשל ממלאי מקום של ערים גדולות לא מקבלים, רבים מהם קיבלו ואף שרדו הצבעות מחיקה. נרו יאירשיחה • כ"ו בניסן ה'תש"ף • 19:36, 20 באפריל 2020 (IDT)
כפי שכתב נרו יאיר. בכל ערך של פוליטיקאי מוניציפאלי הקהילה מביאה עמדה שונה. הגיע הזמן לקבוע: סגן ראש עיר וחבר מועצה, מוכר וחתיך ככל שיהיה - לא זכאי לערך בויקיפדיה. הוא ביצע תפקידים נוספים (עיתונאי, איש תקשורת, זמר) כמו אסף הראל - זה משהו אחר. אני מבקש להחיל את ההצעה גם רטרואקטיבית. בנוסף, המדיניות שהבאת מציגה קריטריונים למפלגות בכנסת. לא הגיוני שכל מפלגה מקומית מעלה ערך לויקיפדיה וכותבת שם על כל פח אשפה שהם דאגו לפנות. גם אם נחליט שיש חשיבות לערכים כאלו - צריך לקבוע שאסור לכתב שם על הפעילות הפוליטית של המפלגה. אני יותר בעד לעשות ערכים כוללים על הפוליטיקה המקומית בכל עיר. חידקל - שיחה 20:54, 20 באפריל 2020 (IDT)
כן מיותר. נא לקרוא את כל מה שכתוב שם. ולא רק סעיף אחד. יוניון ג'ק - שיחה 00:13, 21 באפריל 2020 (IDT)
אין צורך בחידות ורמזים, פשוט צטט מה יש שם שרלוונטי אלינו. נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תש"ף • 00:19, 21 באפריל 2020 (IDT)
אין פה שום חידות ושום רמזים. צירפתי קישור לדף המדיניות הוא די קצר, פשוט וברור. יוניון ג'ק - שיחה 02:29, 21 באפריל 2020 (IDT)
קראתי את המדיניות שצירפת. אין שם התייחסות לסגני ראש עיר ולחברי מועצה וזה מה שמאפשר ויכוחים סביב הנושא. גם בקריטריון בנוגע למפלגות, המדובר הוא על מפלגות שמתמודדות לכנסת ולא לרשות מקומית. חידקל - שיחה 08:41, 21 באפריל 2020 (IDT)
דף מדיניות קובע רק מי כן זכאי לערך. וכל מי שלא מוזכר - ודאי שאינו זכאי. אין שום צורך בפירוט כל בעלי המשרות שאינם זכאים לערך. לא בדף מדיניות זה, ולא בכל דף מדיניות אחר בכל נושא אחר. הדיון הזה מיותר. יוניון ג'ק - שיחה 09:47, 21 באפריל 2020 (IDT)
אז כנראה שצריך לעשות גם מדיניות של מי לא זכאי לערך. אם זה כזה פשוט למה הערכים פפה אללו, אריה קינג ודב קלמנוביץ' לדוגמה עדיין קיימים? חידקל - שיחה 12:52, 21 באפריל 2020 (IDT)
יוניון, אתה פשוט טועה לוגית. לא כתוב בדף המדיניות מי לא, רק מי כן, וכל הנושא המוניציפלי מוזכר שם בשורה קצרה. לכן, בצירוף הדוגמאות הנ"ל, זה לא מספיק. אמנם אציין שחלק מהשמות שהזכיר חידקל עכשיו קיבלו ערך בגלל מכלול הפעילות, לא בגלל חברות במועצת עיר גרידא. נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תש"ף • 14:07, 21 באפריל 2020 (IDT)
חידקל, אין שום צורך לעשות מדיניות לגבי מי שלא זכאי לערך. כל מי שאין מדיניות על פיה הוא זכאי לערך - הרי שאינו זכאי לערך. בנוגע לכל האישים שציינת - ראה שורה אחרונה בדף המדיניות אליו קישרתי. או שלא קראת, או שלא הבנת. יוניון ג'ק - שיחה 21:17, 21 באפריל 2020 (IDT)
יוניון ג'ק, תוכל לכתב לי איזה קריטריון זיכה את פפה אללו בערך? חידקל - שיחה 21:37, 21 באפריל 2020 (IDT)
אם אתה רוצה לדון בפפה אללו - עשה זאת בדף השיחה שלו, לא כאן. אם אתה חושב שהוא לא זכאי לערך - אתה מוזמן להניח תבנית "חשיבות" על הערך הזה בעצמך. יוניון ג'ק - שיחה 23:12, 21 באפריל 2020 (IDT)
יוניון ג'ק, הוא לא היחידי. אתה רוצה שאניח 20 תבניות חשיבות על ערכים שקיימים כבר כמה שנים? חידקל - שיחה 08:38, 22 באפריל 2020 (IDT)
כל ערך שאתה סבור שאין חשיבות אנציקלופדית - אתה מוזמן להניח עליו תבנית "חשיבות". וזה לא משנה כמה זמן הערך כבר קיים. אם כי, מוטב שלא להניח 20 תבניות בבת-אחת. יוניון ג'ק - שיחה 13:32, 22 באפריל 2020 (IDT)