לדלג לתוכן

משתמש:יד6/מרגל להשכרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סדרת מרגל להשכרה סדרת מרגל להשכרה היא סדרת ספרי מתח לציבור החרדי, שנכתבו ע"י יונה ספיר, שם העט של הסופרת החרדית רות רפפורט. הסדרה כוללת שישה ספרים, וגיבור הסדרה הוא אייל גלבוע, סוכן מוסד בעל יכולות על אנושיות.

ספרי הסדרה:

  • אויב באדמת ידיד
  • מבוקש
  • לוחמי הצללים
  • התנקשות
  • שתול
  • טווח אפס

הסדרה קצרה ביקורות נלהבות בציבור ומדי שנה כשיוצא ספר חדש לאור הוא אוזל בחנויות במהירות.

  • אויב באדמת ידיד

אייל גלבוע, סוכן מוסד באירן, נחשד בבגידה בארצו. הוא נאלץ לברוח מידי חבריו המנסים ללוכדו בכל מחיר. במקביל, בארץ מתפתחת דרמה כאשר ראש הממשלה, אריה להב, נחטף על ידי טרוריסטים קיצוניים, זאת לאחר שהחטיפה תוכננה על ידו מראש, בעזרת אייל וחבריו. אך הדברים יוצאים מידי שליטה כאשר מתברר שמנהיג הטרוריסטים החליף ברגע האחרון את הלוחמים שנשלחו למשימה, וכך איש מביניהם לא יודע מי הוא ישראלי ומי הוא מוסלמי קיצוני. הטרוריסטים, בפיקודו של אניל, משתלטים על הכנסת כאשר כל חבריה שם, ומחזיקים בהם כבני ערובה עד שימולאו דרישותיהם. כל אחד מן המחבלים הטמין מטען נפץ במקום אחר בארץ תוך הקפדה על מידור מלא. המחבלים מאיימים לפוצץ את המטענים אם לא ייענו לדרישותיהם, ובמקביל ממלכדים את הכנסת. אייל מצליח להימלט מהסוכנים שאורבים לו, אך נתפס כסוכן על ידי מנהיג הטרוריסטים, שחשב אותו עד אז לאחד מן הקבוצה הקיצונית. אייל, כדרכו, מצליח להימלט תוך סיכון עצמי גבוה. הוא מבין שהוא היחיד שיוכל להסתנן לבנין הכנסת ולזהות מי מכוחותינו ומי לא. יחד עם זאת, הוא מבוקש על ידי משטרת ישראל בעוון בגידה, והוא מצליח להימלט פעם אחר פעם, במיוחד לאחר שהוא מגלה שאמיר שחף, עוזרו של ראש הממשלה, הינו בוגד ומשתף פעולה עם המחבלים. אייל מצליח להכנס לכנסת ככתב, ומזהה את מפקד המחבלים, אניל, כחברו הקרוב, אלי. בעזרת תוכנית הטעיה מחוכמת מצליח אייל לזהות את מיקומי מטעני החבלה: חברות הפקה וחברות החדשות ערכו מופע אימים שנראה כפיגוע לכל דבר, וכאש אייל, ככתב, ביקש את תגובת המחבל על כך, הוא, מבלי משים, גילה את המקום בו החביא את המטען, וכך נוטרלו רוב המטענים. בסופו של דבר אייל מצליח לנטרל כמעט לחלוטין את חומרי הנפץ אשר מלכדו את הכנסת, והציל את חבריה ממוות בטוח.

  • מבוקש

אייל גלבוע, סוכן המוסד, מקבל פקודה לחסל רב מחבלים המתגורר באירופה. אייל לא מעוניין בביצוע המשימה, משום שהוא זקוק לאיש בחיים: בן דודו, שמעיהו, חולה מאד והטרוריסט הוא היחיד שמח העצם שלו יתאים לזה של שמעיהו. הוא מודיע לשולחיו שלא יבצע את הפקודה. הוא משתחרר מהמוסד ויוצא לבדו לתפוס את המחבל. במקביל, חבריו מן המוסד יוצאים בעקבות המחבל, ואייל נמצא במרוץ נגד הזמן על מנת להשיגו לפניהם. הוא הוגה תוכנית במהלכה הוא מפליל אותו ואת המחבל גם יחד, ושניהם נכלאים באותו בית סוהר. אייל מתכנן לברוח, כמובן, ונאלץ לצרף לתוכנית גם את דה קרלו, בור המאפיה הנמצא בבית הסוהר. אייל מצליח להימלט. בן דודו נפטר לבסוף מן המחלה, ואייל מגורש מהמוסד בבושת פנים וצפוי לעונש ממושך על מעשיו. בסוף הספר אייל מתחתן עם אפרת, אשתו של שמעיהו, והופך לאביהם החורג של חוגלת, אלישמע ואליצפן.

  • לוחמי הצללים

אייל גלבוע נאלץ לצאת למשימה מסוכנת כתשלום למוסד במקום לשהות בכלא זמן ממשוך. הוא נאלץ להסתנן לתוך ארגון "אחוות מלאכי השלום", ארגון עולמי המעוניין, לדבריו, ליצור עולם טוב יותר, בלי מלחמות, נשק בלתי חוקי, סמים וכו'. אייל מתקבל לארגון, ומטפס בסולם הדרגות. מטרת שולחו, זאב אבשלום, ראש המוסד, היא לגלות מי הם עשרת המושבעים העומדים בראש הארגון, שעושה הרבה רע בעולם בדרכו לעשות טוב. אייל הופך למדריכו של בילי, צעיר אמריקאי אשר אביו נהרג על ידי האחווה משום שניסה לחקור את מעשיה. אלברט, סוכן חשאי, עוזר לאייל במשימתו: יחד הם מבריחים את אביו של בילי מתוך הבנה שזו הדרך היחידה לעשות יד אחת איתם, נגד האחווה. הילי מתקבל לאחווה כדי לחקור עליה ולהימלט בזמן הנכון. הוא נשלח למשימות מסוכנות באיזורים שורצי סכנות, יחד עם רופא אשר מסתובב במקומות אלו ועוזר לאנשים, טובים ורעים. לבסוף אייל מגלה שאלברט הוא למעשה שתול של האחווה, וכי הוא הוביל אותו למלכודת. אייל הוא נכס חשוב לאחווה, ובשל כך הוא לא מוצא להורג אלא מתויג על ידי מדריכו, פורד: בעזרת פיתוח מיוחד, מכשיר קטן בגודל גרגר אורז, יכולה האחווה לעקוב אחרי מעשיו של אייל בכל רגע נתון, וצפויה לו סכנת מוות מיידית אם יוציא את השבב מזרועו. אייל חוזר לארץ, ונקלע לסערה חדשה: הוא מחפש מי גרם למותו של יום טוב כהנא, גיסו של גיסו, מוטק'ה. יחד עם בניו ועם גיסו של יום טוב הם נקלעים בעל כרחם למלחמה בין ארבעה חיילי קומנדו אמריקאים לשלושים שכירי חרב רוסים, המתקוטטים על מבנה ישן ליד ים המלח. אייל חייב להוציא את האנשים מהמקום ללא פגע, והוא אכן עושה זאת בהצלחה. מפקדם של האמריקאים מסב נזק רב, ואחר כך מתברר שהוא היה שליח האחווה וכי פעל ממניעיה ולא ממניעי ארצות הברית. אייל מעוכב על ידי כוחות הביטחון החושדים בו כי הגיע למקום מתוך ידיעה של מה שעומד להתרחש, כדי להתערב, מה שכמובן אינו נכון. אייל מגלה מדוע נהרג יום טוב על ידי שליח האחווה, אך נאלץ לשלם מחיר כבד לראש המוסד, זאב אבשלום, ולראש השב"כ, שאול לרנר, כדי שלא ישב במאסר. הוא נשלח למשימה מסוכנת בארגון האחווה.

  • התנקשות