משתמש:ילד מסכן וחכם/ספר רביעי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוספות לספר הרביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין ונינאב מתאקלמות במגדל הלבן, אגווין פוגשת את אליין הבת היורשת של אנדור ותחברת איתה בנוסף היא פוגשת את מין את לוגיין הדרקון הכוזב המסורס ואת גאלאד וגאווין את אלאידה אלאידה חוקרת את מין. בנוגע לרנד.

פרק 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד מגיע לקאירהיין הקיארהיינים חושבים שהוא לורד זר המשחק במשחק הבתים (שימוש בתורת המשחקים בפוליטיקה בין הלורדים ובתי האצולה)(נקרא גם דָאֵיס דָאֵי'מָר) ושלוש בתי אצולה שולחים לו הזמנות הוא לא מעוניין לשחק ולכן הוא שורף אותם. רנד רואה את תום מרילין וקובע איתו פגישה.

פרק 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד חוזר לפונדק שלו(מגן חומת הדרקון) ומביא איתו את הנבל והחליל של תום עטופים בגלימת הלהטוטן שלו לפונדק של תום(אשכול הענבים)(רנד שמר עליהם כל הזמן מאז שנפרדו) לויאל מצטרף אליו. ((רנד פוגש את דנה תלמידה ומאהבת של תום|לא כל כך חשוב)) ומציע לו לעזור להחזיר את קרן ואלר לשאינר תום מסרב רנד שואל אותו על נבואות הדרקון ותום מספר לו על 3 נבואות: הדרקון יסומן פעמיים באפנה ופעמיים בדרקון, פעמיים יזרח היום כשיוגר דמו אדום על שחור מכתים דם הדרקון את סלעי שאיול גאל בתהום האבדון ישחרר דמו את בני האנוש מכבלי הצל, האבן של טיר לא תיפול עד שהדרקון יניף את קלנדור אבל החרב שאינה חרב/ החרב שאין לגעת בה נמצאת במרכז המצודה. תום מספר לרנד שהוא עזר להם כי חשב שאחד משלושתם יכול לתעל וגם אחיין שלו יכל לתעל ומת אחרי שסירסו אותו רנד מקבל מתום במתנה את החליל החלופי שלו .

פרק 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרולוקים הודפים את רנד ולויאל מחוץ לעיר סלין מצטרפת אליהם הם בורחים לבית האגודה של מכיני הזקוקים הטרולקים רודפים אחריהם לשם רנד מפוצץ את הטרולוקים בזיקוקים פורצת שרפה בבית האגודה סלין נעלמת אבל משאירה לרנד מכתב.

פרק 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרין מספר לחבורה שהזאבים אמרו לו שהורג צל לקח את הקרן ותקף את הטרולוקים

פרין ושאר החבורה שעם אינגטר מגיעה לרכס פגיון טובח השארים שם הם פוגשים איאל המחפשים אחר גבר המוזכר בנבואות שלהם הבא עם השחר הם ממשיכים לקאירהיין

פרק 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיאופרם בורנהלד אוסף מידע על סינצ'ן האילן אלה שבאים בראש החלוצים מדברים על קורן השיבה הוא לא מרוצה מהצורה שהחוקרים משתמשים באנשיו (ללא סמלים ליצרת אנרכיה) ((בהמשך(פרולוג של ספר שובו של הדרקון)נגלה שזו תוכנית של המפקד העליון)) הוא אוסף את כוחותיו והולך להילחם בסינצ'ן (אותם הוא מגדיר ידידי אופל)

בייל דומון וספינתו נלכדים על ידי ספינה סינצינית ומובלים לפלאם המפקדת קפטיין אגנין (נקראת גם אגאנין) מביאה אותו בפני הלורד הגדול טוּראק ומעניקה לו את חותמו של כלאו של אדון האופל שמצאה בספינתו הלורד הגדול אוסף קואנדילר ובאוסף שלו יש חומם נוסף.

פרק 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד מקבל עוד ועוד הזמנות מתברר שכול הלורדים חושבים שהוא מעורב עמוק במשחק הוא שורף את כול ההזמנות עד שהוא מקבל הזמנה מ לורד ברתנס ראש בית דמודרד ומהמלך ((חותמים אישים חותם בית דמודרד עצ וכתר אישי חזיר בר מסתער חותם אישי של המלך גלדריאן ריאטין אייל)) רנד ולויאל יוצאים לברר האם אינגטר הגיע . הפונדק מותקף התיבה שבתוכה הקרן והפגיון נגנבה והפונדק נשרף רנד ולויאל מחלצים את הורין (ואת תרמילו של רנד שבתוכו דגל הדרקון) החבורה מגיעה.

פרק 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורין מרפאה את הורין החבורה שוכרת חדרים בפונדק העץ הגדול שם מעדכן אותם רנד בכול מה שקרה לו הורין מגלה שידידי האופל ברחו עם הקרן לאחוזה של לורד ברנתס בליווי טרולוקים הם מתכננים להענות להזמנה שהוא שלח לרנד וכך להיכנס לאחוזתו.

פרקים 9 - 10[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד מאט הורין לויאל וורין אינגטר מגיעים לאחוזתו של ברתנס מתברר שבעבר היתה שם חורשת אוגייר ופיין ברח דרך השער כשרנד פותח את השער הרוח השחורה אורבת לו שם ומנסה לצאת. פיין השאיר הודעה אצל ברתנס שהוא יחכה בכף תומאן ואם רנד לא יבוא הוא יפגע ביקרים לו. וורין מתכננת ללכת סטדינג טסופו הסמוך ולהיכנס לדרכים שם.

פרק 11[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוצחים שכירים מנסים להרוג את תום (הם הורגים את דנה) הם טוענים שהם שליחים של ברתנס אבל ידוע שהם של גלדריאן תום עוזב את קאירהיין פורצות שם מהומות רצחו את ברתנס ושרפו את אסמי התבואה. פדן פיין מגיע לפאלם הוא מוסר את התיבה ללורד הגדול הוא פותח אותה ומצהיר שימסור את קרן ואלר לקיסרית, ומסיף אותה ואת הפיגיון לאוסף שלו.

פרק 12[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבורה מגיעה לסטדינג טסופו וורין מדברת עם הקשישים.

פרק 13[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקשישים מסכימים ומובילים אותם לשער ((לויאל מוצא חן בעיני ארית)) הרוח השחורה אורבת גם בשער הזה, הורין מציע להשתמש באבני דרכים (אבני שער).

פרק 14[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבורה מגיעה לאבן וורין אומרת לרנד להשתמש בה משהו משתבש וכול אחד זוכה להבזקים מחייו האפשריים והם מגיעים לכף תומאן ומדלגים בזמן ארבעה חודשים קדימה לסוף הסתיו.

פרק 15[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאנדרין אומרת לאגווין ולנינאב שרנד בסכנה ואם הן רוצות לעזור לו שיבואו איתה מין ו אליין מצטרפות גם.

פרק16[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארבע מגיעות לנקודת המפגש עם האאס סדאי היא מובילה אותן בדרכים .

פרק 17[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביציאה מהדרכים מחכה להן פלוגה סינצינת בפיקוד הגבירה סוּרוֹת השתיים מתגלות כידידות אופל ליאנדרין מוסרת אותן לסנצינת אגווין נכבלת בקולר ונהפכת לדמאנה ומין נלכדת נינאב ואליין מצליחות לברוח והן יוצאות אחרי ההסינצינים לפאם על מנת לחלץ טת אגווין ומין.

פרק 18[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינגטר והחבורה עוצרים למנוחה בעלזמון מופיע בפני רנד.

פרק 19[עריכת קוד מקור | עריכה]

נינאב ואליין מגיעות לפלאם ומתחילות לתכנן את החילוץ. מין מבקרת את אגווין הכבולה בין האימונים שלה היא מתעלת ונענשת .

פרק 20[עריכת קוד מקור | עריכה]

מין יוצאת החוצה ופוגשת את נינאב ואליין היא מפגישה אותן עם בייל דומון שמוכן לקחת אותן .

פרק 21[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגלימות הלבנות }}מתקרבות לפלאם{{ ו גיאופרם בורנהלד מזהה את פרין רק חמישה מהחבורה יוצאים לפלאם איגטר והורין ומאט ורנד ופרין.

פרק 22[עריכת קוד מקור | עריכה]

נינאב ואליין חוטפות סול'דאם ולוקחות לה את השמלה הן מגלות שהאדאם עובד עליה למרות שהוא לא עובד על נשים שלא יכולות לתעל הן חודרות למבנה בו מוחזקת אגווין בייל דומון מתכון להפליג ברגע שהנשים יבואו. החמישה נכנסים לעיר ומגלים שהתיבה מוחזקת באחד המבנים ((של הלורד הגדול)) הם פורצים לשם ולוקחים את הקרן והפיגיון הם נתקלים במארב אבל הורגים את כול החיילים רנד הורג בדו קרב את הלורד הגדול אומן חרב מופעלת אזעקה והם נמלטים.

פרק 23[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנשים משחררות את אגווין וכולאות את שתי ה סול'דאם ((- סטה ורנה))בקולרים אגווין מתעללת ברנה הסולדאם שלה הן מגיעות למסקנה שכול הסולדאם יכולות לתעל. לאחר שהן יוצאות מהמבנה אגווין הורגת חיילים סינצים מה שגורר אחריו מרדף. הגלימות הלבנות מתקרבות לפלאם וגיאופרם בורנהלד מצוה על סגנו ביאר לא להשתתף בקרב אלא לצפות בו ולדווח למפקד העליון ולבנו . אינגטר מתוודה בפני רנד שהוא ידיד אופל ומקריב את חייו כדי שיוכלו לברוח כדי לכפר על מעשיו.

פרק 24[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד מאט ופרין והורין נלכדים בין הגלימות הלבנות במזרח והסינצינים במערב מעט תוקע בקרן. ילדי האור מסתערים על הסינצינים . הגיבורים מגיעים בהנהגת ארתור הוקינג הם מכנים את רנד לואיס תרין ואומרים לו להניף את דגלו רנד מוציא את דגל הדרקון ופרין מניף אותו הגיבורים נלחמים בסינצינים . רנד נלחם עם בעלזמון בשמים ונותן לו לדקור אותו על מנת שיוכל לתקוע את חרבו בחזהו.

פרק 25[עריכת קוד מקור | עריכה]

בייל דומון הפליג . הסינצינים הובסו ואלו שלא ברחו מתו מין מוצאת את רנד ומטפלת בו אישה יפה מגיעה להתבונן בו ומזדהה כלנפיר ומציהריה שהוא יהיה שלה. ביאר יוצא לכיון אמדור במטרה לדווח למפקד העליון על הסינצים , נפילתו של בורנהלד (את זה ידווח גם לבנו דאין בורנהלד) ועל הקרב בשמים.

פרק 26[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד מתעורר במחנה מזרחית לפלאם מוריין ולאן שם. נינאב אליין אגווין וורין והורין נסעו עם מאט לטאר וולון מין ופרין נשארו הם מקימים מחנה . נודע לו שעובדת היותו הדרקון התפרסמה השאינרים נשבעים לו אמונים.

פרק 27[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפורים מתפשטים במספר נוסחאות אך דבר אחד לא השתנה גבר שפניו נראו בשמים מעל פלאם רוכב תחת דגלו של הדרקון שנולד מחדש.


}}}סיום{{{

הוספות לספר השישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעולם עולים שליטים חדשים: באנדור לורד גבריאל (רבין) באליאין לורד ברנד (סמאל) ובטיר הלורד הגדול סמון (בלאל) תושבי הערים הגדולות סובלים מחלומות רעים וסיוטים. וחלקם נוטים לזעם ויאוש ((אותם אנו מזהים בחלומות הארורים עצמם המשפיעים על כלל האוכלוסייה)) החורף }}השיני בסדרה{{ היה קשה ((הסתיים בתחילת הספר החמישי.)) בקאירייהן יש מלחמת ירושה וכל בית מנסה לזכות לכס הצבא האנדורי משתלט על עירות הגבול ומסייע לפליטים

פרקים 1 2 3 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרין וחבורתו (מוריין, לאן ולויאל) מתקדמים בעקבות רנדרנד משאיר אחריו עקבות שנצרו בגלל היותו טוארן העיר סידון נשרפה בכפר ווילאר המעיין החל לנבוע אחרי שנה הכפר סמהה כל בארותיו התיבשו בין לילה כפר טלאן התעררו מחדש כל הוויכוחים הישנים כפר פיאל היבולים עלובים אבל ראש הכפר מצא שק מטבעות של מנטרן הם מגיעים ל רמן על גדת מנטהרנדרל בכיכר העיר תלוי כלוב ובתוכו איאלי שנלכד על ידי מחפשי הקרן פרין משחרר אותו (גַאוּל ממשפחת אימרן משבט שאראד איאל שָאֶן מְ'טָאל - כלב אבן) ועוזר לו להרוג גלימות לבנות שרוצים להרוג אותו נערה שמתבוננת בפרין כל הזמן רואה את זה והחבורה נמלטת מ רמן בספינה לאיליאן ברגע האחרון הנערה מצטרפת לנערה קוראים זָארִין בָאשֶר והיא מחפשת קרן היא מכנה את עצמה פֵייל שפרושו בשפה הקדומה בז. בחלום הזאבים פרין צופה בעימות בין בעלזמון ללנפיר ורואה גם את רנד רנד הורג כאלו שרוצים להרגו וממשיך לטיר

פרקים 5 6 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין וחבורתה (אליין, נינאב) יוצאים מטאר וולון על גבי ספינה לטיר הן מציגות עצמן כאאס סדאי הספינה שלהן עולה על שירטון והן יורדות הן פוגשות עלמות חנית (בינהין אייבנדה) ומראפות אחת מהן הן שומעות מהן על הנבואה והחיפוש אחר זה שבא עם השחר הן נפרדות ונחטפות על ידי שודדים האיאלים בפיקוד רוּאַרְק ראש שבט טארדד איאל מצילים אותן (האיאלים ממשיכים לטיר) הנשים עולות על ספינה אחרת לטיר

פרק 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאט מגיע עם ספינה יחד עם תום מרילין ל ארינגיל ושם הוא יורד למסע רגלי עד קמאלין הוא מציל את אלדורה עושת זיקוקים שגורשה מהגילדה בגלל פיצוץ הבית בקאירייהן ובתמורה היא נותנת לו מלאי זיקוקים

פרקים 9 10 11 ו חלק מ 12[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרין וחברתו יחד עם זארין מגיעים ל איליאן מוריין מקבלת אותה לחבורה אנשים אפורים מנסים להרוג את פרין אבל הוא הורג את כולם מוריין מגלה שלורד ברנד הוא ארור והם בורחים לכיון טיר להקה של כלבי אופל רודפת אחריהם אבל מוריין הורגת אותם ב אש להט

פרקים חלק מ 12 13 14 15[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאט ממשיך לכיון קאמילן קבוצה מנסה להרוג אותו אבל בעזרת תום מרילין הוא הורג את כולם הוא מגיע לקאמלין ומנסה למסור את המכתב אבל יש שינוי ביחס המשמר לאאס סדאי וכשהם שומעים שהוא מטאר ולוון הם זורקים אותו הוא מתגנב לארמון ושומע שיחה בין לורד גבריאל ללורד קומאר כש הראשון מורה לשיני להרוג את אגווין אליין ונינאב בטיר הוא מוסר את המכתב מזהיר את בזיל גיל מגבריאל ויוצא עם תום מרילין לטיר הוא רואה את זה כהתערבות בינו לבין האופל.

פרקים 16 17[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגווין וחבורתה מגיעות לטיר הן מתאכסנות אצל אשה חכמה (אמא גואנה) ולא בפונדק כדי שהאג'ה השחורה לא תגלה שהן הגיעו הן שוכרות לוכד גנבים (סנדר ג'ולין) שיאתר את ה אג'ה השחורה. מאט מגיע עם תום מרילין לטיר ומשתמש במזלו לאתר ולהרוג את קומאר

פרק 18[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרין וחברתו מגיעים לטיר פרין עוזר לנפח מקומי ומקבל בתמורה פטיש נפחים אותו הוא נושא נוסף לגרזן מוריין מגלה שהלורד הגדול סמון הוא הארור בלאל והיא מתכונת להילחם בו ולהרוג אותו ב אש להט

פרק 19[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ולין סנדר מגלה שה אג'ה השחורה הן אורחות כבוד של הלורד הגדול סמון ומסגיר לידיהן את נינאב וחברותיה הן מתכננות להשתמש בהן כפתיון לרנד

פרק 20[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאט לוקח את תום החולה למרפאה אמא גואנה ושומע ממנה שנינאב אגווין ואליין נלכדו הוא מתכון לחלץ אותן

פרק 21[עריכת קוד מקור | עריכה]

זארין נלכדת במלכודת שהונחה למוריין פרין נכנס לעולם החלומות כדי להציל אותה

פרק 22[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל מאט מצטרף לוכד הגנבים ג'ולין סנדר שמצטער על כך שהסגיר את הנשים. האיאלים בפיקוד רוארק פולשים לאבן של טיר. ומאט משתמש בזיקוקים כדי לפוצץ חלק מהחומה ולהיכנס לאבן. רנד נכנס למצודה כדי לקחת את קלנדור . אגווין נכנסת לעולם החלומות כדי לנסות למצוא דרך להשתחרר . פרין מנסה להציל את זארין. מאט מפלס את דרכו בלחימה לתאי הכלא.

פרק 23[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלאל מנסה לפתות את רנד לקחת את קלנדור (כדי שיכול להרוג אותו ולקחת אותה בעצמו) הם נלחמים ומוריין מופיעה והורגת את בלאל ב אש להט בעלזמון מופיע ומנסה להרוג אותו רנד לוקח את קלנדור ונלחם איתו בעלזמון בורח לעולם החלמות ורנד רודף אחריו. אגווין לא מצליחה לשחרר את חברותיה מאט משחרר אותן והן מתעללות בו ורצות לאזור הקרבות הוא רץ לסייע להן. פרין מציל את פייל. רנד הורג את בעלזמון האיאלים ומגיני האבן מקבלים אותו כ דרקון שנולד שוב.

פרק 24[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברחבי העיר טיר מתפשטת הבשורה הדרקון חזר . מוריין מגלה שבעלזמון הוא ישמעאל ולא אדון האופל (שאי'טן) היא מוצאת חותם נסף של כלא אדון האופל בשונה מהשאר הוא שלם }} נמצאו עד כה 4 : 1 שבור בעין העולם 2 בילל דומון הביא ללורד הסינצ'יני טוראק ונשבר 3 הלורד הגדול טוראק הביא מסינצין ונשבר 4 באבן של טיר שלם{{

}}סיום{{