משתמש:יסכה שטרן/שיבת ציון פרידמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיבת ציון פרידמן היא פעילת ימין ומתגוררת ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים. היא התפרסמה לראשונה ב23.4.2021 כאשר הופיעה בשידור חי בכתבה של ערוץ כאן 11, שסיקרה הפגנה של ארגון 'להב"ה' בו היא חברה. בכתבה ראיין אותה הכתב סולימאן מסוואדה, ובה התגלה שהכתב והמרואיינת הם למעשה שכנים. הריאיון הפך לוויראלי והוא שותף והועלה מחדש בערוצי טלוויזיה רבים, ואף אוזכר בתוכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת'. מאז התראיינה פרידמן למגוון פלטפורמות בתקשורת הישראלית- לערוצי טלוויזיה, לעיתונות הכתובה וכן למספר ערוצי רדיו. שיבת ציון פורסמה מספר ימים לפני פרוץ מבצע 'שומר החומות' בעזה, שהחל בהתפרעויות בעיר העתיקה בירושלים. על כן קיבלה על עצמה פרידמן את תפקיד דיברור החיים היהודיים בעיר העתיקה. היא משתפת על כך רבות בחשבונות שלה ברשתות החברתיות ואף בראיונות בערוצים השונים. כאשר בוטלה צעדת הדגלים המסורתית, ביום ירושלים 2021, החלה פרידמן, כאות מחאה, להסתובב עם דגל ישראל ברחובות ירושלים ובפרט בעיר העתיקה. בעקבות כך, חוותה שיבת ציון התנכלויות רבות מצד משטרת ישראל ואף נעצרה ברחבת שער שכם לקול תשואות ההמונים. לאחר אירוע זה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה סרטון שצבר עשרות אלפי צפיות, בו סיפרה בבכי על האירוע הקשה בו חוותה השפלה לאומית. סרטון זה צבר עשרות אלפי צפיות ברשתות החברתיות ושותף ע"י משפיענים וחברי כנסת ימניים כגון, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ איתמר בן גביר, 'הצל', ועוד. ח"כ איתמר בן גביר אף הגיש, בעקבות המקרה, שאילתא לשר לביטחון הפנים, האם חל איסור על יהודי להניף דגל בירושלים בירת ישראל. בעקבות שיבת ציון החל גם נער נוסף, תושב העיר העתיקה, בשם ידידיה אפשטיין, להסתובב עם דגלי ישראל ברחובות ירושלים, והדבר קיבל לבסוף לגיטימיות אף ממשטרת ישראל. חבר הכנסת איתמר בן גביר הגדיר את שיבת ציון באחד מנאומיו בכנסת במילים אלו: "היא מנהלת כבר תקופה ארוכה מאבק על הנפת דגל ישראל בעיר העתיקה. הדגל של כולנו, הסמל. משטרת ירושלים עצרה אותה, כי הליכה עם הדגל עשויה ולהרגיז ולקומם את השכנים שלה. לאיפה הגענו? אבל שיבת ציון לא מוכנה לוותר. היא סטודנטית, לומדת משחק. היא בחורה נפלאה, בחורה מקסימה, היא מחפשת שידוך, מי שמעוניין, נעשה בדיקה ונעביר את הדברים" סיים את דבריו בגוון הומוריסטי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיבת ציון פרידמן נולדה ב25.11.2000 ליהושע וחגית פרידמן, ומתגוררת מאז ועד היום ברובע במוסלמי בעיר העתיקה שבירושלים. היא בת בכורה למשפחה בת שבעה ילדים. בילדותה למדה בבית הספר הממ"ד "נעם" בקרית משה, לאחר מכן למדה באולפנת "רעיה" שביישוב בית-אל. אחר כך עבדה במשך שנה ב'פינה החמה' לחיילי מג"ב וכוחות הביטחון ברחוב הגיא ברובע המוסלמי. בשנת 2020 החלה את לימודיה האקדמאיים במכללת 'אמונה' בירושלים, לתואר ראשון בחינוך ותיאטרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://www.youtube.com/watch?v=0lhpWMNMYmc&t=1s הריאיון בערוץ 'כאן 11' בו פורסמה לראשונה שיבת ציון פרידמן. https://www.youtube.com/watch?v=agnLKWNQ4SI איתמר בן גביר בנאומו בכנסת על שיבת ציון פרידמן. https://twitter.com/shivat_zion/status/1402345841684267014 הסרטון בחשבון הטוויטר של שיבת ציון בו היא מוחה על ההשפלה הלאומית שחוותה כשנעצרה בעוון הליכה עם דגל ישראל ברחבי ירושלים.