משתמש:מכה"כ/איחוד קטגוריות - הצעה לפרלמנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך השנים נערכו דיונים רבים ללא הכרעה בשאלת פיצול קטגוריות אישים לפי מין - קטגוריה נפרדת לגברים וקטגוריה נפרדת לנשים. המצב הקיים היום אינו מחייב פיצול קטגוריות כזה, וישנן אף קטגוריות מפוצלות שנמחקו בהצבעה (קטגוריה:נשים במדעי המחשב). מאידך, רבות מן הקטגוריות מפוצלות לגברים ונשים, כאשר המצב הקיים כיום הוא שקטגורית הנשים היא קטגורית משנה בקטגוריה בעלת שם סתמי-זכר המכילה ישירות את הגברים. גם מצב זה גרם לדיונים רבים בקהילה, ולאחרונה התנגדה הקהילה ליצירת קטגוריות מקבילות לנשים וגברים תחת קטגוריה בשם הסתמי. בהצבעה זו הביעו כמה מן המצביעים את דעתם כי פיצול הקטגוריות עצמו מיותר במרבית המקרים.

הצעה זו באה להסדיר את נושא פיצול הקטגוריות לפי מין. (ההצעה אינה מתייחסת לשמות הקטגוריות במקרה של פיצול, בזה עסקה ההצעה הקודמת, שנדחתה.) קיים סקריפט מס' 110, שכתב ערן, המוסיף כפתור בדף קטגוריה המאפשר הצגה של גברים בלבד או נשים בלבד בדף הקטגוריה, גם כאשר היא מכילה נשים וגברים יחד. קיום אפשרות זו מייתר למעשה את הצורך בפיצול קטגוריות לפי מין.

לכן, נדמה שהפתרון הנאה ביותר יהיה איחוד הקטגוריות המפוצלות לקטגוריה אחת הכוללת הן נשים והן גברים שתקרא כמובן בשם הסתמי, והתקנת הסקריפט הזה בכל דפי הקטגוריות הרלוונטיות שתאפשר לכל המעוניין לראות את החלוקה לפי זכר/נקבה בקטגוריה. אך זוהי דעתי האישית והצבעה זו באה להציע אפשרויות נוספות.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצבעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצעה א'[עריכת קוד מקור | עריכה]

איחוד קטגוריות נשים/גברים לפי מקצוע לשם הסתמי הפשוט (קט:שחקני כדורגל), והוספת כפתור לחלוקת הקטגוריות לפי מגדר.

הבהרות
  • גם הצעה זו מתייחסת רק לקטגוריות המכילה נשים וגברים ומפוצלת לפי מין. ההצעה אינה מתכוונת למחוק ולאחד קטגוריות שמכילות רק נשים או רק גברים כאשר זה נעשה מסיבות אחרות, למשל שחקנים שמגלמים דמות נשית או גברית, שלרוב יהיו מאותו מגדר.
  • השם הסתמי הפשוט הוא לפי כללי השפה העברית ועל מנת שלא ליצור סרבול יתר. המעוניינים מסיבה כלשהי לקבוע את שם הקטגוריה הסתמית בשם אחר מוזמנים להעלות הצבעה נוספת בהמשך, אך אין זה רלוונטי לשאלה האם לאחד או לפצל.

הצעה ב'[עריכת קוד מקור | עריכה]

איחוד קטגוריות נשים/גברים לפי מקצוע לשם הסתמי הפשוט (קט:פרשני חדשות), והוספת כפתור לחלוקת הקטגוריות לפי מגדר, למעט כאשר יש הבדל מהותי בין גברים לנשים בקטגוריה (קט:דוגמניות מול קט:דוגמנים שכל אחד מדגמן דברים שונים, או בקטגוריות ספורט בהן התחרויות מופרדות).

הבהרות
  • השם הסתמי הפשוט הוא לפי כללי השפה העברית ועל מנת שלא ליצור סרבול יתר. המעוניינים מסיבה כלשהי לקבוע את שם הקטגוריה הסתמית בשם אחר מוזמנים להעלות הצבעה נוספת בהמשך, אך אין זה רלוונטי לשאלה האם לאחד או לפצל.

הצעה ג'[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרדת כל הקטגוריות לקטגוריית נשים וקטגוריית גברים. מכיוון שחלק מהקטגוריות הנפרדות נמחקו בהצבעה - כדי שהצעה זו תתקבל באופן מוחלט יש צורך ברוב מיוחס כנדרש בהצבעות שחזור.

הבהרות

הצעה ד'[עריכת קוד מקור | עריכה]

השארת המצב הקיים, ללא מדיניות.