משתמש:נדב ברקאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תיבות משתמש/ת
משתמש זה סיים קורס עריכה בוויקיפדיה שנערך על ידי עמותת ויקימדיה ישראל



אחד התרגילים בקורס העריכה של ויקיפדיה, הוא לימוד השימוש בסרגל העריכה, איזה יופי, זאת הזדמנות נהדרת גם ללמוד את השימוש בסרגל הזה וגם לשנות את דף המשתמש, קדימה יוצאים לדרך:

מה אתם רוצים לדעת עלי?[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האם אתם רוצים לדעת איך עברה עלי תקופת הילדות בלינה המשותפת?
  • האם מעניין אתכם לדעת איך היה להיכנס לעולם המבוגרים, עולם העבודה בכיתה ה'?
  • האם מעניין אתכם לדעת איך פעלה חברת הילדים, ומה היו הקודים להצלחה בחברה הזאת?
  • האם אתם רוצים לדעת איך עבר השירות הצבאי שלי, כמובן רק ממה שמותר לספר?
  • האם אתם רוצים לקבל ממני כמה טיפים בתחום האמנות שבצילום?
  • אולי מעניין אתכם שאספר לכם חוויות מהליכה בשביל ישראל?
  • אולי אתם רוצים שאספר לכם, למה מעניין אותי לכתוב ערכים בוויקיפדיה?

איך היה להיכנס לעולם המבוגרים?[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאחר שדף המשתמש שלי, בעצם מספר על עצמי, ומאחר שאין אפשרות להכיר אדם טוב יותר, מזה שהוא יספר על עצמו, אני אכתוב בדף הזה את כל הדברים הטובים שאני רוצה לשתף אתכם, והם קשורים בי. אולי יש קשר בין הדברים האלה, לבין הרצון שלי להיות עורך בויקיפדיה. ואולי זה יעזור לכם להכיר אותי? הכניסה לעולם המבוגרים, התרחשה אצלי בשני ארועים דרמטיים שעברתי בכיתה ה'. הראשון היה עם אבא שלי, שהיה ניצול שואה, ומצאתי את עצמי כילד ממש נאבק בכמה חברים מבוגרים שניסו אולי מתוך הלצה לפגוע בו, על האירוע הזה, אכתוב בהזדמנות אחרת. האירוע השני היה שנכנסתי כילד לעבוד בענפי המשק, והרגשתי איך ברגע אחד אני עובר מתקופת הילדות, לתקופה של אחריות, מסירות ובגרות, שהציבו אותי ברגע אחד בשורה אחת עם החברים היותר מבוגרים, בענף שבו עבדתי. אני לא יכול לשכוח את המגפיים שלבשתי באותו היום, ואת הבוץ שהיה בכל פינה, אבל אני והחברים שלי מאותה הכיתה לא וויתרנו. התייצבו מאותו היום בשורה אחת עם המבוגרים, על כל המשתמע מכך, הנהיגה על הטרקטור הייתה אחד מסמלי הסטטוס שקבעה את המעמד שלנו בענף. הקימה בשעות הלילה לכל עבודה נדרשת, עבודה גם בשבתות וחגים. אני מצרף כמה תמונות שימחישו את האזור שבו עבדתי, תמונות מהאסם, את התמונות צילמתי בתקופה האחרונה עם הרחפן שלי. [1] בתקופה הזאת היה לי חבר טוב שקראו לו אורי, אבא של אורי, היה איש רב מעשים שהקים במשק את מוזיאון ראשית ההתיישבות, אני מצרף סרטון קצר שצילמתי במוזיאון הזה, דרך הסרטון אתם יכולים להתחבר למקום שבו גדלתי, וגם לאהבה שלי לתחום הצילום [1] אני מסיים את הכתיב במקום הזה, יתכן שהערך הראשון שעליו אכתוב, יהיה מהמשק שבו גדלתי ואותו אני אוהב עד היום. המשך יבוא.

תמונה שלי מהר גמל

למה מעניין אותי לכתוב ערכים בוויקיפדיה?[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני עונה על השאלות לא לפי הסדר שלהם מקווה שזה בסדר מבחינתכם? זאת באמת שאלה טובה, מה מעניין בערכים שונים, במקומות שונים. האמת שאותי זה מעניין, אני רוצה לתת דוגמה, דוגמה ממש חדשה מאתמול, 5/4/2021, נסעתי לחקור את צפונות המדעטק בחיפה, מוזיאון מדעי מהשורה הראשונה. שאלה ראשונה שאני רוצה לשאול, האם אתם יודעים איפה המוזיאון הזה נמצא, טוב נניח שאתם יודעים שהוא ממוקם בחיפה, אבל בחיפה, איפה הוא ממוקם בדיוק? בצד המזרחי של המוזיאון עובר רחוב בלפור, כן זה אותו בלפור מההצהרה המפורסמת, הצהרת בלפור, ממערב למוזיאון נמצא רחוב שמריהו לוין שהיה מיוזמי הקמת הטכניון. מצפון למוזיאון, נמצאת החטיבה של ביה"ס הריאלי הדר ומצפון לו נמצא רחוב הרצל בחיפה. כמה מיוחד, שמסביב רחובות עם שמות שחשובים כל כך להיסטוריה שלנו. כמובן שאפשר לשאול המון שאלות על המקום המיוחד הזה, כמו מי נטע את עצי הדקל בכניסה לבניין, מה משמעות המבנה התת קרקעי שנמצא בחזית? מי היה האדריכל של הבניין היפה הזה, למה שימש הבניין לאורך השנים, וכמובן שאלות רבות נוספות. זאת הסיבה שבגללה אני אכתוב בעתיד ערכים בוויקיפדיה, פשוט כדי לדעת.

  1. ^ נדב ברקאי, מפות Google, באתר מפות Google (ב־)