לדלג לתוכן

משתמש:נטע שמיר/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בצ'אטה- סגנון מוסיקה וריקוד לטיני זוגי.

הבצ'אטה, ריקוד לטיני חושני המשלב בעיקר תנועות אגן ומתמקד בפרק גוף התחתון, מלווה באלמנטים רומנטיים, התפתח מכפרים מיושנים ברפובליקה הדומיניקנית הופץ בקרב פשוטי העם, שניגנו מקצבים על גבי פחיות וגדרות. בני המעמד העליון דחו את הבאצ'טה והעניקו לה את שמה משמעותו "אשפה". בעת קבלת עצמאות הרפובליקה, פער המעמדות נעלם, הבאצ'טה החלה להתפתח וקיבלה הכרה בקרב שארית בני העם. הנושאים העיקריים של השירים הם אהבה, פרידה ושברון לב. השיר הראשון שהתפרסם היה בשנת 1961 Borracho De Amor מאת הזמר Jose Manuel Calderon.

הבצ'אטה מתנגנת במקצב 4:4 (רבעים) בשילוב גיטרה, תוף הג'מבו והמראקס. בריקוד הגבר מוביל את האישה, יש ליצור קשר עין ולהיצמד ככל האפשר. צעדי הבסיס הינם רגל ימין בתזוזה ימינה, רגל שמאל בתזוזה שמאלה, רגל ימין בתזוזה ימינה ותנועת אגן מוגזמת לשמאל בהישמע קול נקישה של תוף הג'מבו. תנועת האגן המוגזמת הנעשית בספירה המוסיקלית הרביעית הינה למעשה סימן ההיכר של הבצ'אטה. בין זמרי הבצ'אטה הידועים ניתן למצוא את Aventura, Prince Royce, Xtreme ועוד רבים וטובים.

לקישורים נוספים:


D.P. Hernandez(1995). Bachata A Social History of a Dominican Popular Music. University of Florida.



http://www.iasorecords.com/music/history-of-bachata-the-guitar-music-of-the-dominican-republic http://www.ehow.com/about_5079472_bachata.html http://www.2step2.net/history%20Bachata.htm