לדלג לתוכן

משתמש:עמיחי יוזן/יואל וקסברגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יואל וקסברגר

יואל וקסברגר יליד 1980, נשוי ואב לחמישה ילדים . נולד בישראל לאביו משה וקסברגר ואימו רבקה. סבו, זאב וקסברגר יסד בשנת 1967 את בית הדפוס בבלט, וצייד אותו בציוד חדיש ומקצועי. זמן קצר לאחר מכן נפטר הסב ובנו משה נכנס אל המקצוע בגיל 18, היישר מישיבת בעלזא בה למד.

בהיותו ילד הפך יואל את ההזמנה הפשוטה המודפסת בבית הדפוס של אבא ליצירתית ומיוחדת. באמצעותו נפתחה הדרך לשדרוג אומנותי של המוצרים שהודפסו בבית הדפוס.

בשנת 1993, והוא רק בן 13- נרכש עבורו מחשב מקינטוש יקר של חברת אפל, שנחשב בזמנו לאחת המערכות היקרות בעולם, אל הבית הגיעו אמנים ופסלים רבים כדי לצפות בנפלאות ביצועיו בגיל כה צעיר.

יואל הסתמך על כישוריו המולדים בלא לימודי מקצוע נוספים או רכישת תואר אקדמי והם שהביאו את סגנון יצירתו החדשנית לאוויר העולם. את השכלתו התורנית רכש בישיבת חוג חתם סופר שבבני ברק.

אמנות יהודית

האיש והמכחול שבידיו הביאו לעולם סגנון חדש של ציור אומנותי המשולב בגרפיקה ממוחשבת. יצירותיו של וקסברגר לקוחות מעולם היהדות , בהשראתה הוא מאייר מוטיבים ממעגל השנה העברית ומחיי היהדות האותנטית.

סגנון עבודתו מסתמך על איור ידני המעובד על ידי תוכנת מחשב ייחודית, התמונה המתקבלת הינה מדויקת ומלאת גוונים, אומנות זו חוללה מהפך של ממש בענף היודאיקה שנחשב עד אז לארכאי ועתיק. תחת ידו הפכו הטקסטים בשחור לבן לבעלי צורה וצבע מיוחדים.

בשנת 2003 רשם וקסברגר פריצת דרך משמעותית עם הקמת החברה שבבעלותו "מלכות וקסברגר", החברה מתמחה בייצור מזכרות לאירועים, איורים ועבודות אומנות ברוח היהדות. מלכות וקסברגר הינה שדרוג מתקדם של בית הדפוס הוותיק ואת החברה מנהל יואל בשותפות עם אחיו זאבי וקסברגר.

גופים רבים נמנים כיום בין לקוחותיו, ביניהם: צה"ל, משטרת ישראל, השב"ס, בנקים, אל על ,קופות חולים, אגודות ארגונים ומוסדות. כמו כן הוא מספק את שירותיו למוסדות גדולים במגזר החרדי כגון חב"ד, גור, בעלזא ועוד.

במהלך השנים הפיק וקסברגר קרוב לאלף יצירות מפרי ידיו המתאימות לכל עונות השנה ולכל אירועי החיים, כן עיצב מוצרי אומנות על קלף וברשותו בין היתר מגילת אסתר מקורית בעבודת יד, עליה עמל במשך שלוש שנים.

הוצאת ספרים ומוצרי יודאיקה לאור

בנוסף, הוציא לאור ספרים רבים המלווים באיוריו הייחודיים ביניהם : האגדה לחגי תשרי, להודות ולהלל, פירותיך מתוקים, מגילת אסתר מאוירת, הגדה לפסח ועוד. חידוש נוסף שרשם על שמו בתחום הספרות היהודית הוא שילוב טכניקת התלת מימד באיור ספרים. בדומה לסרטי התלת מימד מופיעות בספרים תמונות בעלות מימד שלישי ובהן ניתן לצפות ע"י משקף מיוחד המצורף לספר.

ציירים רבים שביקשו ללמוד את הסגנון הייחודי והקווים הבלעדיים , הוכשרו על ידו ומסייעים לו בהפקת יצירות אומנות נוספות ברוח זו, וקסברגר ממשיך להחדיר בעולם החרדי גם את טרנד התלת מימד המשלב אומנות עכשווית עם ניחוח יהודי.