משתמש:צמא/אבולוציה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  1. התורה אומרת שצריך לשמור שבת מכיון שהקב"ה סיים את הבריאה את ביום השביעי. אך באם יאמרו שכל יום לקח יותר מ24 שעות, יצא שאיננו שומרים את היום השביעי.
  2. אי אפשר להביא כראיה את הציטוט ”הקב"ה היה בורא עולמות ומחריבן”, כיון שמשמעותו היא בעולם הקבלה על "עולם התוהו", אך כלל לא בגשמיות. וכמו כן את המושג "אדם קדמון", שמשמעותו היא מושג קבלי, אך לא בגשמיות.
  3. המסורת שהעולם נברא לפני 5776 שנים עדיפה על "השערות" המדע, אשר בכל שטח שבו - תכונה, גאולוגיה, רדיו וכו' - ישנה השערה שונה על גיל העולם, משלא יתכן שיותר מכך וכך, ועד שלא יתכן פחות מכך וכך. מלבד זאת שאי אפשר לדעת כיום את המצב בעולם לפני 5000 שנה.
  4. איזה מקום בשכל יש לומר שהקב"ה לא יכל לברוא בן אדם מושלם כאדם הראשון, ומפני מה יצטרך לברוא אטומים שיתקבצו וכו'?!
  5. בסיפור הבריאה נמנה גם סדר הבריאה - איזה נברא היה בכל יום, וכפשוטו של מקרא - שביום השלישי יצאו הצמחים, ברביעי המאורות וכו' עד לבריאת האדם, ולא שהתפתחו זה מזה.
  6. גם אלו המאמינים בבריאה ע"י הקב"ה אשר טוענים שהיה זה בדרך התפתחות, כיון שאם לא יקשה: מפני מה הקב"ה ברא כמה יצורים שאין רואים בהם תועלת? אך לפיהם יקשה עדיין, שהרי הקב"ה ודאי ברא את חוקי הטבע שיובילו להתפתחות זו!
  7. בנוגע להמצאם של דינוזאורים וכו' כמאובנים, אין זה סתירה לחידוש העולם לפני מספר שנים הנקוב, כיון שיתכן שבאמת הם חיו, אלא שמכיון שאז היו שינויים קיצוניים בכמות הרדיואקטיביות לחץ אטמוספרי וכו', יתכן שע"י מהפכות טבע הם נכחדו והתאבנו בתהליך קצר שגרם להם להראות שהם היו הרבה יותר מוקדם.
  8. גם אם יטענו שאין די זמן עבור תהליך זה, עדיין, יתכן שהקב"ה ברא עצמות ושלדים (מסיבות הידועות לו), בדיוק כפי שהוא ברא אורגניזמים שלימים, אדם, נפט ופחם ויהלומים, ללא כל תהליך התפתחותי.

שאלות כמו "מדוע הקב"ה ברא מאובנים", הינה שוות משקל לשאלה "מפני מה הקב"ה ברא את האטום".