משתמש:שמואל דקל/טכנולוגית nfc

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טכנולוגית ה- NFC (ראשי תיבות של Near Field Communication) היא בעצם סטנדרט תקשורת אלחוטי, המאפשר לרכיבים לדבר אחד עם השני בטווחים קצרים (כ- 4 סנטימטרים). טכנולוגית NFC מוטמעת היום כמעט בכל טלפון חכם שיוצא, והרבה עיניים מופנות אליה תוך ציפיה שתשנה את הרגלי השימוש שלנו במגוון רחב של תחומים.

דוגמאות לשימושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגוון השימושים בטכנולוגיה הינו גדול במיוחד. שעון נוכחות במשרד, כרטיסית אוטובוס ופירסומות בסופרמרקט ועוד מגוון רחב של אפשרויות.

כאמור רוב העיניים היום נשואות לשימוש בטכנולוגיה לשם ביצוע תשלומים. התחזית לשוק התשלומים העולמי בסלולר עומדת על 50 מיליארד דולר בשנת 2015, וחברות האשראי כמו גם חברות הסליקה, נערכות לכך בהתאם.

יחד עם זאת לא כדאי בכלל להגביל את השימוש בטכנולוגיה לסליקה, וכדאי לקחת זאת קצת יותר רחוק. הנה עוד כמה דוגמאות:

כרטיסי טיסה - יכולים להיות מונפקים ישירות למכשיר הטלפון שלך. הזיהוי יכול להיות שילוב של הטלפון עצמו ביחד עם הכרטיס שהונפק.

מוזיאונים - יכולים לפזר בתוכם נקודות מידע שיאפשרו למבקרים פשוט להצמיד את הטלפון הנייד באזורים שונים במוזיאון, לשם קבלת מידע. תכונה זאת ככל הנראה תדרוש התקנת תוכנה יעודית על הטלפון.

ועוד לא ירדנו לפרטים בנוגע לשוק הפירסום. הפוטנציאל בהחלט גדול.

בשלות הטכנולוגיה טכנולוגית NFC מוטמעת היום כמעט בכל מכשיר שיוצא, ומגמה זאת צפויה רק לגדול. מכשיר ה- Galaxy S II הפופולארי מכיל כבר קורא NFC בתוכו, ומערכת ההפעלה אנדרואיד עצמה מאפשרת עבודה עם NFC כבר מגירסא 2.3 שלה. מפתחים בפורום הפיתוח של פורטל האנדרואיד הישראלי iAndroid כבר מבצעים שימוש בטכנולוגיה, ואף רוכשים תגים בצורה מרוכזת.

אפל נשארה קצת מאחור בנושא טכנולוגיה זו, ונכון להיוo מכשירי האייפון אינם תומכים בה. יחד עם זאת, השמועות מדברות על כך שאייפון 5 יתמוך בה ושאפל אף מתכוונת להקים מערכת תשלומים שלמה המבוססת על טכנולוגיה זו.

ולסיכום לטכנולוגית NFC יש בהחלט פוטנציאל לשנות את הרגלי השימוש שלנו. הנושא כבר אינו בחיתוליו ודווקא מתחיל לתפוס תאוצה אמיתית.