משתמש:Dan lavi12

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לביא שי

לביא שי - במאי כוריאוגרף ומלחין

נולד בפתח תקווה יוני 1946 במאי כוריאוגרף ומלחין

ראשית חיו שי לביא נולד בפתח תקווה. הוא הצעיר מבין שלושה אחים שנולדו לראובן ומינה. בן זקונים למשפחה בת חמש נפשות האב עבד כמנהל עבודה בעץ הזית האם שהיתה שרה ורוקדת הורישה לשי את הכישרון הבמתי ועודדה לכיוון אורות הבמה, הוריו עלו לישראל מרומניה,

לאחר שהוריו עלו לישראל, הם גרו בשכונת פג'ה בפתח תקווה שם למדו את השפה העברית, למד בקונסרבטוריון מוסיקה ונגינה על אקורדיון פסנתר וגיטרה,כבר בכיתה ב

ידע לעשות הצגות יחד עם חבריו בנה פנס קסם וחיבר מוסיקת רקע, בהיותו בכיתה ו היה אחראי להצגות ערבי שישי וחיבר מערכונים וביים את חבריו בתנועת הנוער העובד.

למד כוריאוגרפיה אצל רות האריס

שירות צבאי עם גיוסו לצה"ל עבר טירונות עם מני פאר ומוטי גלעדי במהלך שירותו היה במאי המרכזי של חיל האוויר בהמשך הוסיף את להקת פיקוד דרום והנדסה.

תחילת הקריירה של שי החלה בתכנית יחיד שנקראה "על הסכין" שבומיה על ידו ועל ידי שמעון ישראלי

שי לביא מוכר בשנות ה 80 ושנות ה 90 כבמאי מספר 1 של מחזות זמר המוניים על במות ענק בהשתתפות עשרות רבות ולעיתים מאות של משתתפים,

במאי כוריאוגרף ומלחין הצליח להפעיל במקומות יישוב רבים בארץ קבוצות של חובבים ולהכין איתם במשך חודשים ארוכים מחזות זמר, יובלות, ואירועים חגיגיים תחת כיפת השמים (מבצר אנטיפטרוס,פארק הירקון , אמפי ראשון לציון - שם תוכנן על ידו מופע 100 שנה לראשון לציון האולמות הגדולים בארץ היכל התרבות בניני האומה וכו,)

רשימת הצלחות ומופעים הגדולים בארץ:

  • 100 שנה לראשון לציון , 100 שנה לפתח תקווה
  • לחיי הספינות שבדרך מופע פתיחת חגיגות ה 40 למדינת ישראל
  • 65 שנה לחברת החשמל
  • 50 שנה לחולון
  • 60 שנה לסולל בונה בפארק הירקון
  • 30 שנה לאשקלון
  • 60 שנה לרמת השרון
  • 30 שנה לדימונה- מופע מוזיקלי ענק בהשתתפות 150 שחקנים ורקדנים

ועוד עשרות של מופעים נוספים לקהלים גדולים כמו "טנגו בטיילת " שכללה את הופעתם של יפה ירקוני, אריה מוסקונה,מאיר סויסה עירית ענבי ועוד.

במופעים הרבים של שי לביא נעשה שימוש באמצעים טכניים חדשים ביותר שנראו בארץ מופע הפתיחה לחגיגות ה 40 של מדינת ישראל - חזיון ענק בהשתתפות ספינות הליקופטרים של חיל הים,עצרת יום המשטרה - תולדות המשטרה מאז ימי המנדט ועד ימינו.

מופע חיל התותחנים לעיני רבבות צופים במופע ענק "הו מלאבס" לכבוד 110 שנה לפתח תקווה על במה שמימדה היו הגדולים במדינה.

הופעה של להקת "האינטרנשיונל סינגרס" שהופיעו בפני אזרחים וחיילי צה"ל.

כותבים ויוצרים שנטלו חלק נכבד בעודותיו הם: חיים חפר, דן אלמגור,יורם טהר לב, קובי לוריא, פוצו , וכן מוזיקאים :משה זורמן ,אילן מוכיח,אורי קריב ,עוזי אסנר, רוני וייס,דובי זלצר,דוד קריבושי.

החזיונות שמעלה שי משתדלים להביא פרקים בתולדות הישוב מוקדשים לקטעי ההיסטוריה מתובלים במוסיקה ותנועה ואפקטים מבוצעים בצורה בלתי אמצעית.

לרבות תכניות תרם שי שירים משלו ובעיקר התפרסמה להקת "מגפיים" שנוסדה על ידו ייצגה את ישראל ב 2 סיבובי הופעות גדולים בארה"ב בתוכניות "החלוציות כמחלה" בתוכניתה החדשה "מגף אחד חלוץ"

חיים אישיים

בשנת 1969 נישא לשפרה . בני הזוג מתגוררים בפתח תקווה והם הורים לארבעה ילדים. בנם הבכור חיים, על שמו של סבא חייים אביה של שפרה, ובנם האמצעי קרוי דן, בתם אורלי ובן הזקונים אסף