לדלג לתוכן

משתמש:Euridici/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Euridici.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Euridici.


משתמש:Euridici/מרקו ארמיליאטו

עברית

מרקו ארמיליאטו  (Marco Armiliato) הוא מנצח אופרה איטלקי.


נולד בגנואה איטליה ב-1967. סיים לימודי פסנתר בקונסרבטוריון ניקולו פאגניני בגנואה. לאחר שניגן בפסנתר בכמה בתי אופרה, הופיע לראשונה כמנצח בלימה ב-1989, עם האופרה שיקוי האהבה של דוניצטי. מאז ניצח בבתי אופרה רבים ברחבי העולםːכולל בברלין, מינכן, ציריך, פריס, לונדון, מדריד, ברצלונה, טורינו, רומא, והארנה בוורונה.[1] ברפרטואר שלו יותר מ-80 אופרות.[2]

מאז הופעת הבכורה שלו ב-1998 במטרופוליטן אופרה בניו יורק, הוא ניצח על למעלה מ-450 הופעות. שני רק לג'יימס לוין המנהל המוזיקלי לשעבר, במאה ה-21. [3] [4] הוא ניצח על יצירות של ג'וזפה ורדי (אאידה, ריגולטו, מקבת, הטרובדור, סטיפליו), של פוצ'יני (לה בוהם, מאדאם בטרפליי, טורנדוט), דוניצטי ואחרים.

באופרה של סן פרנסיסקו ביים את לה בוהם, מאדם בטרפליי, טורנדוט, לה טרוויאטה, טוסקה, אאידה, לה פבוריטה, הטרובדור וקוואלריה רוסטיקנה .

בווינה ביים את האופרות טוסקה, פדורה, הספר מסביליה, לה פבוריטה, ירושלים, טורנדוט, אנדראה שנייה, קוואלריה רוסטיקנה, הליצנים, סטיפליו, לה טרוויאטה, מאנון לסקו וכרמן .

הוא ניצח על התזמורת סינפוניקה די מילאנו ג'וזפה ורדי המלווה את רנה פלמינג באלבומה, Verismo Arias, שזכה בפרס הגראמי לביצוע הווקאלי הקלאסי הטוב ביותר בטקס פרסי הגראמי השנתי ה-52 לשנת 2009.[5]


הוא אחיו הצעיר של הטנור פאביו ארמיליאטו .