משתמש:GGTM/ארגז חול ג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסבר כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

EmpiresWar (www.empireswar.co.il) מבוסס על משחק קוד פתוח בשם Promisance, למשחק גרסאות רבות הפזורות ברחבי הרשת. EmpiresWar היא הגרסה העברית היחידה למשחק הקיימת ברשת. מטרת המשחק היא שדירוג האימפריה שלך יהיה 1 , כלומר שתיהיה הכי טוב במשחק. כדי להשיג את המטרה הזו עליך להעלות את הדירוג שלך, על הדירוג משפיעים שני גורמים: מספר יחידות הצבא וכן מספר האדמות. כדי להשיג אדמה אתה יכול או לחפש אדמות או לתקוף מישהו, בשלבים מתקדמים של המשחק יותר משתלם לתקוף. המשחק מבוסס תורים, ביכולתך לצבור עד 250 תורים + 100 באיחסון, כל פעולה במשחק מצריכה שימוש במספר משתנה של תורים. פקטור נוסף במשחק הוא הבריאות באימפריה שלך, כל אימפריה מתחילה עם 100%, כאשר כל תקיפה מורידה לך מספר אחוזים וכל שימוש אחר בתורים מעלה. כמו-כן קיימות במשחק שלושה תקופות: עבר, הווה ועתיד, בכל תקופה ליחידות שם שונה וכוחן שונה.

הסבר מעמיק של המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסבר קצר על היחידות(לפי שמותם בתקופת העבר):[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיילים
היחידה החלשה ביותר במשחק, בכמויות גדולות יכולה לקחת הרבה אדמות.


ארטילריה
חזק יותר מחיילים, מיועד לפגיעה באוייב יותר מאשר לקיחת שטחים.


מטוסים
מיועד לכבישת אדמות.


ספינות
מיועדות לשליחת סיועים לבעלי ברית. וכמו כן להתקפה.. זוהי היחידה החזקה ביותר ולכן גם כך היקרה ביותר


קוסמים
יכולים לתקוף, לרגל אחרי האוייב, לפגוע בו מרחוק ואף לחסום התקפות קסמים של היריב.



בריאות:[עריכת קוד מקור | עריכה]


הבריאות המקסימלית של המדינה של מושפעת מאחוז המס (שנע בין 5% ל-70%), מס גבוה ימנע ממך להגיע ל- 100% בריאות. במתקפת קוסמים מאבדים 2% ובמתקפה רגילה 6% .

כספים:[עריכת קוד מקור | עריכה]


אפשר להרוויח כספים ב-4 דרכים:

מכירת ציוד
ניתן למכור בשוק החופשי או בשוק השחור, ההבדל ביניהם הוא: בחופשי ייתכן שתשיג מחיר טוב יותר לסחורה שלך (יבולים, ספינות, מטוסים, ארטילריה או חיילים) אבל מכירה לוקחת לפחות 6 שעות ואילו בשחור המכירה מיידית אבל הרווח נמוך.
בניית שווקים
בניית שווקים תעלה את כמות ההכנסות שלך מדי תור.
קסמים
ביכולתך לגנוב מהאוייב בעזרת קסמים או ליצור כסף ע"י קסמים.
אחוז המס
ניתן להעלות את אחוז המס וע"י להגדיל את המס אותו משלם לך כל איכר כל תור.

במקרה של מצוקה כספית מותר לך לקחת הלוואה בבנק העולמי אולם הריבית על הלוואה זו הינה גדולה ולכן מומלץ לתכנן כלכלה טובה מבעוד מועד. בבנק העולמי מותר לך גם להפקיד כספים עליהם תקבל ריבית.

מבנים: במשחק קימים כמה סוגים של מבנים: שוקים-מביאים לאימפריה שלך כסף כל תור בתי מגורים-מביאים לך איכרים כל תור תעשיה צבאית-מביאה חילים כל תור בסיסי צבא-מקטינים את העלויות של קניה בשוק השחור ושל תחזוקת הצבא מגדלי קוסמים-מביאים קוסמים וכוחות מאגים (הדרושים לביצוע קסמים). חוות-מביאות תבואה למדינה בלעדיה לחילים לא יהיה אוכל והם יברחו מגדלי שמירה-מוסיפים נקודות הגנה.




טקטיקות: קימות מספר רב של טקטיקות במשחק. רוב האנשים לא יגלו את הטקטיקה שלהם אבל לפניכם מס' מצומצם של טקטיקות פשוטות.

קוסמים-לבנות רק בניני קוסמים ולעשות המון עצי זהב (קסם שמביא כסף) ולקנות תבואה וצבא בשוקים.

צבא-לבנות תעשיה צבאית וקצת קוסמים ולמכור חלק מהצבא בשוק למימון הצבא.

התאבדויות קוסמים-זוהי טקטיקה להשמדת קוסמים למישהו: מארגנים כמה חברים שלא מסוגלים לחדור את היריב בקוסמים וכולם תוקפים אותו ביחד. דבר זה יהרוג לו המון קוסמים ואז יוכל לבוא מישהו אחר ולחדור אותו בקוסמים. רב השחקנים מחשבים טקטיקה זו כטקטיקה שגובלת ברמאות ולכן היא אינה מקובלת.