משתמש:Gagaher

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיכנות ב-HTML[עריכת קוד מקור | עריכה]


כמו שרובנו גולשים באינטרנט, כך גם חלקנו תוהים איך נבנה אתר. בנושא זה יש שפות תיכנות רבות שמספקות את זה ועליהם נבנים אתרים שמספקים שירות בתוכנה שהם כתבו (בתשלום) שבה ניתן לבנות אתר עם תשלום מסויים לזמן מסויים. אחרת- האתר יסגר. כידוע לרוב, יש בימינו לא-מעט שפות המאפשרות זאת כמו CSS, XHTML ו-PHP. למרות כל השפות והפיתוחים, עדיין יש כאלה ששואלים את עצמם: "מה הבסיס לכל אתרי האינטרנט?", אז הנה התשובה: שפת HTML.

תגיות ראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]


מבנה הדף בשפת HTML הוא כזה: <HTML>-מגדיר לדפדפן להשתמש בשפת HTML
<HEAD>-בתוך HEAD והסוגר שלו יש לרשום כותרת של החלון
<TITLE> - יוצר את כותרת החלון <TITLE/>
<HEAD/>-הסוגר של HEAD
<BODY>-כאן יירשם גוף האתר-<BODY/>
<HTML/>-הסוגר של האתר

קביעת רקע לדף- התגית BODY והמאפיין BGCOLOR[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבים חושבים:"למה צריך להשתמש באתר אם הוא לא ססגוני ואין בו בכלל צבעים?", והם צודקים. בשביל זה נוצר המאפיין לתגית הבסיסית BODY שכבר ידוע שמה שרשום בין הפותח לסוגר שלה הוא מה שיוצג לעיניי המשתמש, BGCOLOR. כאשר רושמים כל מאפיין כלשהו תמיד רושמים אחריו את הסימן "=" ורק אחר-כך רושמים את הצבע יש 140 תבניות בטוחות לשמות של צבעים כגון LIME, YELLOW, RED, AQUA, PINK, BLUE ועוד אך ברירת המחדל של הדפדפן הוא דף לבן, חלק ונקי (הרקע בלי שום ציורים שיש באתרים שהקטנים מכנים אותם "קולים"). בנוסף לכך יש שיטה נוספת של קידוד צבעים אך לא נבהיר כאן אותה מכיוון שהיא מאוד קשה.

טבלאות: התגיות TD,TABLE ו-TR[עריכת קוד מקור | עריכה]


לפעמים, כאשר יש צורך לנהל ממשק, למנהל הממשק יש צורך בטבלה שתציג את המחירים של המוצרים שלו עם המוצרים שלו בצד הלקוח ובצד המנהל, ולכן נוצרה התגית

והתת-תגיות . התגית
ו-
נועדה להגדיר שמה שיירשם בתוך התגית
יהיה חלק מטבלה. ליצירת טבלה בסיסית יש צורך במאפיין WIDTH ובמאפיין BORDER. המאפיין WIDTH קובע את אורך הטבלה והמאפיין BORDER קובע את עובי הגבול בין תא לתא. ברירת המחדל של BORDER היא 0 ועל כן חובה לרשום לפחות 1 ב-BORDER. להזכירכם: מימין לכל מאפיין חובה לרשום "=" ורק אחר-כך את הדבר הרצוי להגדרתה מימושה של פעולת המאפיין. לאחר שרשמנו את התגית
שמגדירה טבלה יש לרשום את TR(יש להוסיף לה את המשולשים:גדול מ- וקטן מ-"), שזאת התגית ליצירת שורה חדשה. לאחר שכתבמו את התגית יש לרשום את התגית TD שהיא מגדירה תא. לכל התגיות כרגע יש זורך בתגית סוגרת (התגית ואחריה "/").