משתמש:L לשעבר/נאהבים לנצח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרים [ NoCategory ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות כתיב וניסוח מכל סוג ומין.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות כתיב וניסוח מכל סוג ומין.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב
נאהבים לנצח
מידע כללי
מאת שירלי באסבי
הוצאה
הוצאה שלגי רמדור
מספר עמודים 351

נאהבים לנצח הוא רומן של הסופרת האמריקאית שירלי באסבי שיצא לראשונה לאור במאי 1996. במאי 2001 יצאה מהדורה נוספת של הספר. לארץ הוא הגיע ב-1999 בהוצאת שלגי רמדור.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{פרטי עלילה}} טס מנדוויל התייתמה משני הוריה בטרם מלאו לה 4 שנים. אמה מתה זמן קצר אחר לידתה ואילו אביה מת בתאונת ציד. טס נלקחת על ידי אחותה של אביה (הסטר) ואחיו (סידני). עתה, כשמלאו לה 21 שנים, מת דודה סידני וירשו, דודן רחוק של טס, איברי, ממהר לחזור אל ביתו מהצבא כיוון שעליו להינשא לאישה על מנת לקבל את ירושתו. הוא מוצא בטס כמתאימה לתפקיד. נערה עשירה שהגיעה אל מלוא בגרותה. טס מעוררת מגלגולי הדברים וחושבת על בריחה אפשרית אילולי שתי דודותיה (מרגרט והטי) היו תלויות בגורל איברי. כך, בערעורי היא מתחילה להיזכר בפרשית החטיפה בה היה מעורב סבא רבה שלה (גרגורי) שהתרחשה ב-1740.

החטיפה ב-1740[עריכת קוד מקור | עריכה]

תרזה, סבתא רבה של טס, שעל שמה נקראת טס, הייתה הבת היחידה של אדם בשם ארתור דרבי שלאחרונה קיבל את תואר האבירות, תואר המשפחה הראשון במשפחתו העשירה. עתה, הוא נקרא סר ארתור. בתו, תרזה, הייתה היורשת היחידה של כל עושרו ותארו. כך, החלו לחזר אחריה שני גברים משתי משפחות שונות, שמם היה גרגורי ובנדיקט. בנדיקט זכה בלבה של הנערה ובהסכמת הוריה, אולם, גרגורי דאג לחטופה לפני מועד החתונה. בנדיקט החל לחפש אחר כלתו על אף שידע כי הנישואים לא יתקיימו. בנדקיט מצאה רק אחרי שתרזה ילדה בין לגרגורי.

טס מצטרפת אל דודותיה לאחוזת איברי, יודעת בליבה כי הייתה נוסעת ללונדון אם לא היה מדובר בדודותיה. היא מביטה לאיברי ומצטמררת ממראהו הזהה לסבא רבה שלה ומתחילה להתרחק ממנו כמה שאפשר. לא עובר זמן רב וכבר בערב, טס מותקפת על ידי איברי ונכלאת בחדרה עד נישואיה. דודותיה משחררות אותה והיא מתחילה לרכוב את כל דרכה אל לונדון, אל דודניה (טום ואלכסנדר רוקייל) לבקש את עזרתם, אך בדיוק באותו לילה, היא נופלת קורבן לשודדי דרכים ומאבדת את הכרתה. טס שוכחת את שמה, את יעודה ואת עברה, הדבר היחיד שהיא זוכרת היא תחושה של בריחה. בלילה, ללא דבר, היא פונה אל פונדק "החזיר השחור" מקווה לקבל את רחמיו של בעל הפונדק. אשת הפונדק נוזפת על איחורה וטס מנסה להסביר לה את מצבה. טס נכנעת, אשת הפונדק לא הקשיבה לה ובמקום היא מנצלת את המצב לקבלת ליל שינה תחת קורת גג – כשתגיע הנערה הנכונה מחר העניינים יסתדרו. שמה עתה הוא דולי, יצאנית ומלצרית. היא מתחילה לנקות את שולחנות הפונדק חושבת על תפקידה ועל בריחתה מהתגלגלות העניינים, נכנס אציל יחד עם חבריו אל הפונדק. עיניה ננעצות בו והיא שומעת את תלונותיו על כך שהם לא הספיקו להגיע אל אחוזת שרבון לפני ירידת הגשם. השם מוכר לה. היא מנסה להיזכר, מנסה להבין מדוע הוא היה מוכר לה ואז הוא סובב את ראשו במבט המום בה.בעל הפונדק שולח אותה מיד לעשות דבר מה אחר ולהפסיק להטריד את אורחיו. לאחר זמן מה, בעל הפונדק שולח אותה אל חדרו של האציל, ניקולס תלמייג', תוך כדי רמיזה על מעשיה. היא מוצאת עצמה בזרועות ניקולס במשך הלילה.

בבוקר למחרת ויכוח סוער מתפתח בינה לבין ניקולס ועל מעשיה בחדרו. ניקולס מתחיל ליצור סיפור הגיוני למעשיה – בת איכר ענייה שאמה ניסתה למצוא לה שידוך על ידי תחבולה. הוא חוטף אותה ולוקח אותה אל בית השומר שהיה ליד אחוזתו. בית השומר היה מנבנה שנבנה בשנת 1500 בשביל פילגש של אחד מאבותיו. לאחר שהבית הפך להיות לכנסייה, שומר השער שוכן במבנה. במאה ה-18 נבנה שביל חדש ומאז איש לא גר יותר בבית. טס רק זועמת על כוונותיו ומודה לו בלבה על לקיחתה מבית הפונדק.

בעקבות הניקוי שהחל בבית השומר מתברר כי שודדי דרכים אחסנו את חפציהם בבית. עקב ניסיון כושל לתפוס אותם, טס נמצאת כמטרה לרצח.

בו בזמן, שנים מחברי ילדות של ניק מגיעים אל בית השומר, ששמם טום ואלכסנדר. שני האחים למדו עמו בביה"ס ושירתו יחד עמו בצבא והם באים לבקש את עזרתו של ניק. הם מתחילים לספר להם על אחייניתם שאחריה מחזר איברי, דודה הרחוק. כיוון שהם חוששים למעשי איברי, הם מבקשים מניק שיינשא לה. ניקולס צוחק ומסרב להצעה. במקום, הם מבקשים ממנו לאפשר להם לשכן את שני דודותיה.

הסיפורים מצטלבים. טס נזכרת בעברה והיא מנסה לתרץ למשפחתה על מעשיה בבית השומר, אך משפחתה לא משוכנעת והיא וניק מתחתנים.כמו גם, טס מספרת על יומנו של בנדיקט וסיפור בריחתו של בנדיקט עם תרזה מגולה כשקרי.

הבריחה ב-1740[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנדיקט לא ברח יחד עם תרזה אלא לחלץ אותה מגרגורי שנהג להכותה, הוא ארגן לה נסיעה וכל שהיה צריך לעשות הוא ללוותה. אומנם, כאשר הגיע גרגורי מצא אתם ורצח אותם באחוזתו.

ניקולס, טס ואתנה (אחותו של ניק) הולכים אל אחוזת בנדיקט שם גר איברי, כדי לראות האם הכן נרצחו השנים ולא ברחו. תפנית נעשת בעלילה כאשר אתנה מכוונת לכיוונם אקדח ועמה מופיע דמות נוספת ג'ון פרמפטון. השנים מתגלים כמעורבים בשוד הדרכים שהתבצע ובאחסון החפצים בבית השומר.

עתה משמתו איברי, אתנה וג'ון פרמפטון הירושה עברה אל דודותיה של טס. הטי שעד היום לא הייתה מוכנה להינשא אל אלכסנדר מסיבות שונה, נישאת אליו.

[[קטגוריה:רומנים (ז'אנר ספרותי)]]