לדלג לתוכן

משתמש:Mervf88/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Mervf88.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Mervf88.


החוויה הישראלית-The Israel Experience.ltd

ארגון חברתי, הוקם בשנת 1958. הארגון עוסק בהבאת עולים חדשים או תיירים הרוצים להכיר את ארץ ישראל מזווית שונה ולטעום ממנה קצת לפני עלייתם ארצה או רק להתנסות, לחוות ולראות. חלקם הגדול מגיע לארץ ישראל לאחר תקופת מה בחוץ לארץ, בארץ מולדתם, וביום מן הימים הודות לארגון זה הם עושים עלייה ועולים לארץ ישראל.

החוויה הישראלית מציעה תוכניות מגוונות של תקופות זמן שונות, החל משבוע ועד 12 חודשים. היא מהווה אבן יסוד לעולים החדשים הבאים ארצה. בם הם מטיילים, מתגייסים, מתחיילים, מתנדבים, מבקרים באתרי מורשת חשובים של ארץ ישראל וטועמים מיופיה של ארץ ישראל. מקימי הארגון: הסוכנות היהודית לארץ ישראל, בעזרת תרומות והשקעות.

בין התכניות המגוונות שהארגון מציע:

מסע - תוכנית אשר נוסדה בשנת 2003, ועורכת בין חמישה חודשים לשניים עשר חודשים. בתוכנית מסע מגיעים לישראל מבוגרים וצעירים יהודים מכל העולם. בתוכנית יש צעירים בזמן קולג' ויש לאחריו. כשהם בישראל הם גם יוצאים לאירועי התנדבות שונים בארץ.

תוכנית מסע, הינה שיתוף פעולה של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל. בזכות תוכנית זו הגיעו עד כה לשיראל יותר מ55,000 צעירים וצעירות מכל העולם. שראל- בשיתוף עם הסוכנות היהודית וצה"ל, עולים מכל הגילאים, החל מגיל תיכון 15-18 ומעלה, מגיעים לתקופה של שבוע עד ארבעה שבועות נכנסים לבסיס של צה"ל, מתחיילים, ועוזרים בעבודות של החיילים, בניקיונות, בסידור הבסיס, בנקיון נשקים, ועוד.