משתמש:MusicLover1/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

..

E=MC²
אלבום אולפן מאת מאריה קארי
יצא לאור 8 אפריל 2008
הוקלט 2007 - 2008
סוגה מוזיקת נשמה, רית'ם אנד בלוז
אורך 52:14
חברת תקליטים Island Records
הפקה Maria Carey,L. A. Reid, Bryan-Michael Cox, Danja, DJ Toomp, Jermaine Dupri, James Poyser, Swizz Beatz, The-Dream, Tricky Stewart, Scott Storch, Stargate

E=MC² (קיצור של האמנציפציה = מריה קארי ²) הוא שם אלבום האולפן האחד עשר של הזמרת האמריקאית מאריה קארי, אשר יצא לאור ב-15 באפריל 2008 לאחר שנת עבודה על ידי חברת "Island Records". קארי החלה להקליט את האלבום בשנת 2007 באנגוליה, וזאת לאחר שרוב החומרים באלבום נכתבו בשנת 2006 לאחר סיום סיבוב ההופעות אליו יצאה באותה העת "The Adventures of Mimi Tour". קארי עבדה עם מספר רחב של כותבי שירים ומפיקים על האלבום, שכוללים בין היתר את Danja, DJ Toomp, Jermaine Dupri, James Poyser, Swizz Beatz, The-Dream, Tricky Stewart, Scott Storch, Stargate ורבים אחרים. האלבום חשף למעשה את הצד האישי והאינטימי יותר של מאריה כזמרת שמודגם למעשה בנושא האמנציפציה מנישואיה הקודמים, ומהכישלונות האישיים והמקצועיים שלה. לאלבום משותפת החתימה הקולית של מאריה מהאלבומים הקודמים שלה, והוא נוטה בדומה להם לכיוון הפופ ובלדות ה-R&B שלה וזאת ככל הנראה בגלל שהאלבום מהווה מעיין אלבום המשך לאלבום שהוציאה שלוש שנים מקודם לכן "The Emancipation Of Mimi".

קארי שיתפה פעולה עם אומנים רבים במסגרת האלבום, ביניהם נמנים T-Pain, דמיאן מארלי ו-Young Jeezy. למרות שלפי מבקרי מוזיקה רבים האלבום מבוסס בעצם על אותה הנוסחה של האלבום הקודם שהוציאה, E=MC² כלל סוגות רבות של מוזיקה בהם מאריה לא התעסקה באלבומים הקודמים שלה, ביניהם ניתן למנות את סגנון הראגיי. מבקרי מוזיקה רבים שיבחו את האלבום ואילו חלק לא קטן מהם ציין כ האלבום מזכיר יותר מדי את קודמו על כן פחתה התלהבותם ממנו במסגרת הביקורת שלהם על האלבום. האלבום הגיע למקום הראשון בארה"ב במצעד הבילבורד 200 עם מכירות של 463,000 עותקים בשבוע הפתיחה.

המכירות של האלבום בשבוע הראשון הן מהגבוהות ביותר בקריירה של קארי. האלבום סיים כאלבום ה-26 הנמכר ביותר בשנת 2008 בכל רחבי העולם, והחל מיולי 2009, השיג כמות מכירות עצומה ברחבי העולם שעולה על 2.5 מיליון עותקים. ארבעה סינגלים מתוך האלבום שחררה קארי, ביניהם נמנים "Touch My Body" ששוחרר בפברואר 2008, "Bye Bye" ששוחרר יום לפני יציאת האלבום (7 באפריל 2008), "I'll Be Lovin' U Long Time" והסינגל הרביעי ששוחרר לקראת סוף שנת 2008, "I Stay in Love". הסינגל "Touch My Body" הגיע גם הוא לראש המצעד האמריקני ובכך נתן למאריה את התואר זמרת הסולו עם הכי הרבה סינגלים במקום הראשון בהיסטוריה של המוזיקה.

רקע כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הקריירה המוזיקלית של מאריה הייתה היא נשואה לטומי מוטולה, נשיא חברת התקליטים "קולומביה רקורדס" בו הקליטה מספר אלבומים באותה העת. בין האלבומים שהקליטה מאריה באותה העת נמנה האלבום השלישי של קארי Music Box אותו שחררה בשנת 1993. בעת העבודה על Music Box הזוג פיתח קשר רומנטי שבסופו של דבר הגיע עד כדי חתונה באוגוסט 1993, רק חודש לאחר שחרור האלבום. במהלך חיי הנישואין של השניים היה ברור כי מוטולה שהיה הבוס של מאריה שלט לגמרי בקריירה שלה, וניסה לכוון אותה להיות זמרת פופ בגוון מוזיקה מאד ספציפי. עם כל אלבום שעבר קארי הושפעה יותר ויותר מסגנון ה-R&B וההיפ הופ אותם כבר היה ניתן לראות במסגרת