משתמש:Noa holtz/בקצה השמיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים ריקים [ תסריטאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ עורך, מפיק, צלם, במאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תבנית {{סרט}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

בקצה השמיים הוא סרט תיעודי של במאי הסרטים אמיר הר-גיל (בוקר טוב ישראל, הכשרון לחיות, לכודים) המספר על תת-אלוף אורי גיל ששרת כטייס קרב, בחיל האוויר הישראלי מעל 40 שנה. היה בין הטייסים שיצרו את המיתוס של חיל האוויר הטוב בעולם במלחמת ששת הימים, ושרת עד היום כשחיל האוויר הפך לחיל המושמץ בעולם המטיל פצצות בלב ערים. חשבון הנפש של אורי, טייס הקרב הוותיק של חיל האוויר הוא חשבון הנפש של חיל האוויר הישראלי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חשבון נפש של טייס הקרב המבוגר ביותר בישראל ובעולם. טייס בן 60 עם יכולות של בן 20. הוא דוגמה לכך שהטבע אינו כל יכול. מה זה להיות טייס קרב ומהו המחיר? סרט מרתק ומרגש שבו אורי הטייס, שמזה 41 שנה מופקד על ביטחון המדינה, שמפעיל את מטוס האף 16, (שזה בעצם המחשב המעופף המשוכלל בעולם), בריכוז, במהירות, בדייקנות ללא זמן לחשוב, מזיל דמעה לראשונה בחייו. אורי הוא מהצלפים של חיל האויר, חיית קרב, הומניסט וצייר מדהים פותח את הלב בכנות מפתיעה ועושה חשבון נפש על המחיר ששילם, שכולנו שילמנו.

הפקת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט צולם בהסכמת חיל האוויר שחשף לראשונה את טייסת הקרב אף 16.

תגובות לסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

"גאון ברדיו", רשת ב' קול ישראל, יהורם גאון, 5-11-2010 : "נקלעתי אליו ונתקעתי אל המסך מבלי יכולת להינתק ממנו, כי ממנו מן המסך זהרה לי ארץ ישראל של יפי נפש, ושל התלבטות נפשית המלווה לוחם". "מזמן לא ראיתי יופי כזה, מזמן לא התרגשתי כל כך למראה משהו בטלוויזיה שלנו".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סרטים תיעודיים ישראליים