משתמש:Noauzi/קוניור השמש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קוניור השמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוניור השמש שם מדעי: (Aratinga auricapillus) הוא מין של תוכי ממשפחת התוכים בגודל בינוני ובצבעים בוהקים-בעיקר צהוב ,כתום, אדום, ירוק וכחול.- תוכי זה המצוי ביערות הגשם הטרופים של אמריקה הדרומית והצפונית מצוי בסכנת הכחדה בטבע.

תיאור:[עריכת קוד מקור | עריכה]

: צבעו הכללי הוא כתום צהוב, הראש צהוב עם כתמים כתומים, החזה צהוב, הבטן התחתונה

כתומה, הכנפיים צהובות בחלקן העליון וירוקות בחלקן התחתון עם גוונים של צהוב וכחול.

המקור שחור והרגליים אפורות. התוכים הצעירים צעירים יותר ירוקים ודומים לקוניור ג'נדיה.

כאשר הם מתבגרים הם מקבלים את צבעי הקוניור הבוגר.

אורכם: כ- 30 ס"מ.

מין: הזכר והנקבה דומים בגודלם וקשה לזהות את המין רק על סמך מראה .

תפוצה בטבע: בית גידולו משתרע בצפון מזרח אמריקה הדרומית. בגויאנות, ונצואלה וברזיל.

בית חיותו סוואנות פתוחות יערות וחורשים לעיתים גם ביערות גשם

תוחלת חיים: בשבי בין 15-30 שנים.

רבייה:[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוניורי השמש מגיעים לבגרות בגיל שנה וחצי.  לפני הזדווגות קונרי השמש יטפחו ויאכילו אחד את השני, ההזדווגות יכולה להימשך עד שלוש דקות. לפני ההטלה בטנה של הנקבה גדלה בצורה ניכרת. בהטלה ממוצעת הנקבה מטילה 4-5 ביצים ודוגרת עליהם כ-24 ימים (הדגירה בדרך כלל תהיה בתוך עצים חלולים ) ובמשך זמן זה הזכר מאכיל את הנקבה ושומר על הקן מפני טורפים פוטנציאלים . בדר"כ ההטלה הראשונה לא תהיה מוצלחת. הקוניורים אוהבים תאי הטלה לחים וחשוכים, גודל תא ההטלה המומלץ הוא 30 ס"מ על 30 ס"מ עם גובה של 40 ס"מ.

אופי והתנהגות:[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקוניור הוא תוכי שובב, סקרן, עליז ואקטיבי. הוא נקשר בקלות לבעליו. הוא אוהב מאוד ליטופים ומשחקים. בהגיעם לבגרות הם הופכים להיות רעשנים .

יש הבדלים התנהגותיים בין הזכרים לנקבות. ראשית, הנקבות יתחברו בדרך כלל לבעלים הבנים והזכרים יתחברו לבעלים הבנות. בנוסף התוכים הזכרים בדרך כלל יותר תוקפנים כלפי זרים והרבה יותר מגוננים מהנקבות. תוכי קוניור השמש לא מדברים.

מצב בטבע:[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכים אלו מסתובבים בלהקות בגודל של 4-35 פרטים. לא רואים אותם הרבה על האדמה מפני  שהם מעדיפים להיות בגובה-בדרך כלל על עצים גבוהים הרחק מטורפיהם- והם יורדים לאדמה בתדירות נמוכה.

איומים בטבע:[עריכת קוד מקור | עריכה]

מין זה מאוים כיום על ידי אובדן מקום המחייה ולכידת עבור נוצות או בסחר חיית המחמד. קוניורי השמש מופיע כיום בסכנת הכחדה על ידי IUCN.

תזונה:[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניזונים מזרעים, פקעות ופירות, בעיקר סברס וצמחים מסוימים .

בטבע , הם ניזונים  בעיקר מפירות , פרחים , פירות יער, זרעים, אגוזים, חרקים ובעיקר ניזונים מצמח הסברס. בעונת הרבייה הם צורכים יותר חלבון.