משתמש:Ori men/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תנועת קוממיות הינה תנועה תורנית אידאולוגית, העוסקת במגוון נושאים, בהם ארץ ישראל, תשובה, הסברה ועוד, תוך הקפדה על זקיפות קומה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תנועת קוממיות קמה בתשרי תשס"ו ונרשמה כעמותה בט' כסלו תשס"ז. קוממיות הוקמה בעקבות השבר של גירוש יהודים וטשטוש הזהות היהודית, על מנת להבריא את השורשים הרוחניים והמעשיים שנמשכים ממנו. טיפול שורשי זה ראוי הן במעגל הפנימי שאליו פונה התנועה– הציבור הדתי, והן במעגל החיצוני – העם כולו.

בזמן הגירוש, סביב שאלת הסירוב פקודה וסוגיות נוספות, נחשפה העובדה שהציבור הדתי לא הגיע דיו לתודעה, שיעודה של המדינה – המלכות לגלות את דבר ה'. חוסר בשלות זו, התבלטה בזמן הגירוש, ויש בה השלכות על תחומים רבים נוספים בחיינו הציבוריים – הליכה לבתי משפט שאינם דנים על פי התורה, צריכת תקשורת שלילית וכן השאיפה להתחברות חברתית בלבד במקום לשאוף להשבת עמנו לאבינו שבשמיים.

כדרך מרפא לליקויים אלו, שואפת התנועה בהנהגת רבניה, לגבש מעגל ציבורי רחב סביב לדרך חינוכית ומעשית של התורה המגלה את זקיפות הקומה המכריזה כי מתוך דבר ה' שבנו לארץ, ושיבתנו לארץ הוא קיום דבר ה' ולשם כך נבנית המדינה וכל תחומי החיים המעשיים והרוחניים בעם.


עקרונות ומטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנועה רואה ביסוד הכרתה את תורת ה' שניתנה לישראל ובמצותה מצווים להקים את העם בשלמותו על ארצו הקדושה נחלת אבותינו. התנועה רואה במדינה את היעוד של יסוד כסא ה' בעולם, ותפעל לכך שהמדינה תתרומם למציאות בה התורה תוביל ותנהיג את דרכה.

התנועה שואפת לרומם ולחנך את הצבור המאמין לקומה זקופה, ביטחון מלא בצדקת אמיתותיו. ביטחון זה חייב להתייצב בנחישות אף אם הדבר כרוך בעמידה מול זרמים זרים. קוממיות שואפת לכך שהצבור הדתי לא יסתפק עוד בפעולות של התגוננות מפני השפעות חילוניות, אלא יצא בפעילות מבריאה אקטיבית לקרב את ישראל לאביהם שבשמים.

תנועת קוממיות עוסקת בגיבוש כוחות למאבק נחוש להרחבת ההתיישבות ולמניעת עקירת ישובים, ביהודה ושומרון. אהבת ישראל מחייבת מאבק זה ואין בה שום מניעה מנחישות במאבק למען ישוב א"י שהוא הטובה הגדולה של העם כולו. התנועה מאמינה שהניצחון יבנה על אהבה וגבורה כאחד. אנו חוזרים על הקביעה שקבעו מו"ר ובראשם הר' שפירא שליט"א כי ישנו אסור תורה מוחלט לנטילת חלק ושותפות בכל צורה בין במישרין ובין בעקיפין בעקירת ישובים או בפגיעה בשלמות אורחות חייהם, כל בן ישראל בכל מקום בין חייל שוטר אזרח חייב לסרב ולהימנע מכל שותפות במעשים אסורים אלו, כיוון שידוע לנו על חילוקי דעות בסגנון המאבק נשמור שלא לפגוע בכבוד ת"ח ע"מ לשמור על טהרת המאבק. התנועה תפעל לכך שהציבור הדתי ישתחרר מהתלות שלו בכלי התקשורת ובתי המשפט, שפועלים בניגוד לדרכה של תורה, ותקדם את בתי הדין וכלי התקשורת הדתיים.


רבני התנועה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראש תנועת קוממיות עומדים גדולי תורה המכוונים את דרכם ע"פ תורתם של מרן הרב קוק זצ"ל וממשיך דרכו מו"ר הרצי"ה זצ"ל ויבדל"א מו"ר הגאון הרב אברהם שפירא שליט"א"

  • הרב דב ליאור , רב העיר קרית ארבע וראש ישיבת ניר
  • הרב זלמן ברוך מלמד רב היישוב בית אל, וראש הישיבה הגבוהה
  • הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה, ראש ישיבת "ברכת יוסף"
  • הרב דוד חי הכהן רב הגרעין התורני "אורות התורה" בת ים
  • הרב חיים ירוחם סמוטריץ', רב היישוב יתיר, ראש הכולל בישיבת ניר


קומי אורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תנועת קוממיות מוציאה ירחון תורני הנקרא "קומי אורי", העוסק בענייני השעה. מתוך נקודת מבט כי התורה מאירה ומובילה את דרכנו בכל ארועי הזמן והמקום, מקדם הירחון חשיבה תורנית, ומגבש משנה סדורה בנושאים אקטואליים, מתוך נאמנות ומחוייבות לתורת ישראל. הירחון הראשון יצא בכסלו תשס"ו ועד כה יצאו 19 ירחונים.


עלון קוממיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנועה מוציאה עלון פ"ש שבועי המופץ ב60,000 עותקים בבתי כנסת ברחבי הארץ. העלון הראשון יצא בכ"ח אייר תשס"ו, ועד כה (תמוז תשס"ז) יצאו 55 עלונים שבועיים.


שידוכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תנועת קוממיות שמה לה מטרה ליצור התייחסות ומענה ציבורי לנושא השידוכים, מתוך ההבנה כי ישנם גורמים שונים לקושי במציאת בן/בת זוג, מנסה קוממיות לתת מענה בתחומי ההיכרות- שבתות ומפגשי פנויים-פנויות, בתחומי הליווי והייעוץ, וביצירת תודעה והרתמות ציבורית לנושא.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]