משתמש:Rinatmashal/הלה אורן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Rinatmashal.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Rinatmashal.


הלה אורן

הלה אורן (נולדה ב- 13 במרץ 1966), יזמית ואשת עסקים שמילאה שורה של תפקידים בכירים בשירות הציבורי, כיום מנכ"ל מנהלת עיר עולם ותיירות, חברה עירונית של עיריית תל אביב- יפו האמונה על הפיתוח והקידום הגלובליים של העיר.

תחילת דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלה נולדה בקיבוץ עין גדי לצבי ורחל אורן. כשהייתה בת שנה משפחתה עברה לתל אביב, שם למדה בבית הספר היסודי אילנות. כשהייתה בת 11, בעקבות שליחות של אביה, מטעם הסוכנות היהודית, עברה המשפחה לשנתיים לארה"ב. עם חזרתה, המשפחה עברה לרעננה שם החלה ללמוד בתיכון אוסטרובסקי בעיר. בשנת 1983 התגייסה לצה"ל ושם שירתה במחזור הראשון, כמדריכת ביה"ס שדה שקמים של החברה להגנת הטבע. לאחר שחרורה מצה"ל נסעה עם בן זוגה ארז בן דוד, לימים אבי בנותיה, לטיול במזרח. עם חזרתה ארצה, רכשה תואר ראשון בחינוך, באוניברסיטת תל אביב, אותו סיימה בהצטיינות. במקביל ללימודי התואר הראשון עסקה בעבודות סטודנטיאליות, ביניהן: מורה ומחנכת בביה"ס לאמנויות בתל אביב וכותבת סיפורים בתכנית הטלוויזיה של ערוץ ה- 2, "דודו מספר לגולו".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכה המקצועית החלה כיועצת ארגונית בחברת מוצרי החשמל, קריסטל. בשנת 1991 הקימה את חברת "חופש"- חברה לפיתוח מוצרי תרבות הפנאי, בה היא כיהנה כמנכ"ל עד לשנת 1998. בשנת 1995 החלה את לימודי התואר השני במדעי הניהול (M.Sc) בהתמחות ביזמות. עם סיום לימודי התואר השני, מונתה לתפקיד מנכ"ל החברה העירונית לתרבות בע"מ שהם (חמש)- חברה המתפעלת את רוב שירותי הפנאי והנופש בשהם. ב- 2005 מונתה למנהלת אגף התיירות בחברה להגנת הטבע, תפקיד אותו מילאה עד שנת 2007. בשנת 2008 מונתה אורן למנכ"ל מנהלת שנת המאה של עיריית תל אביב-יפו. במסגרת תפקיד זה הייתה אחראית לייזום, היגוי, תכנון וביצוע תכנית עבודה שנתית לאירועי שנת המאה של תל אביב – יפו, שהתקיימו בין 2009-2010.

מנהלת עיר עולם ותיירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם סיום חגיגות המאה, ייסדה את מנהלת עיר עולם , גוף האמון על הפיתוח הגלובלי של תל אביב – יפו. ב- 1 בינואר 2013, אוחדו מנהלת עיר עולם והעמותה לתיירות תל אביב-יפו ומאז מכהנת הלה אורן כמנכ"ל הגוף המאוחד- מנהלת עיר עולם ותיירות, חברה עירונית של עיריית תל אביב-יפו.

תפקידים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הקריירה שלה כיהנה אורן בתפקידים שונים, בהם: יו"ר בית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים, חברת הנהלה בועד המנהל של להקת ורטיגו, חברת ועדת ייעוץ לקרן שוסטרמן, חברת ועדת פסטיבלים- משרד התרבות, חברת דריקטוריון- נאות קדומים, יועצת מלווה בנושאי תרבות, פנאי וחינוך משלים לעיריות: אשקלון, הוד השרון, רמלה, קציר, עכו, כפר שמריהו ,הר אדר, הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב- יפו, הרשות לפיתוח ירושלים, ונתניה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלה אורן היא בת זוגו של ערן בורכוב, הבעלים של חברת מדרפט. לאורן שלושה ילדים: נעה (19), נירי (17) וגיא (3).