משתמש:ShaharG/דף בית (אתר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף הבית של האתר, הוא הדף הראשון שמוצג כשנכנסים לכתובת האתר (דומיין). דף זה, מכיל בד"כ תמצות של התכנים העיקריים באתר, הפניות להרחבות ולקטגוריות שונות ולמידע נוסף בכל המופיע בו.

מטרת דף הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת דף הבית באתר, להביא למשתמש מידע על מה מכיל האתר, לאפשר לו ניווט מהיר לחלקים שונים באתר באמצעות קישורים, ואף למידע ספיציפי שמופיע באתר בנוחות. כמו כן, באתר שמעצם מהותו אמור להתעדכן רבות, כמו אתר חדשות, דף הבית אמור לתת גישה למידע העדכני והרלוונטי ביותר. דף הבית אמור "ללכוד" את הגולש, ולגרום לו להישאר ולהמשיך לדפדף באתר, ואף לחזור בעתיד. באתרים רבים, ניתנת חשיבות רבה לתכנון דף הבית, עיצובו, התכנים ששמים בו. באתרי אינטרנט רבים, אף יש אדם שכל תפקידו הוא לערוך את דף הבית, ולוודא שיהיו בו תכנים עדכניים ומעניינים.

גישות בארגון דף הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנן מספר גישות בהחלטה על תכני דף הבית של האתר:

הגישה המינימליסטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי גישה זאת, דף הבית אמור להכיל מעט מאד מידע, להיות מאד מסודר ומאד מאורגן ולא "להציף" את הגולש בתכנים רבים, אלא לתת לו הפניות למעט מידע, אבל את ההפניות שן יש לשים בצורה בולטת מאד. מתאים במיוחד לאתרים מעוטי תוכן.

הגישה המרחיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי גישה זאת, יש למלא כל מקום פנוי שאפשר בדף הבית, בהפניות לתכנים נוספים, מידע נוסף, קישורים, חדשות האתר - ומה לא.

הגישה הרוחבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי גישה זאת, דף הבית אמור לשקף את כל מה שנמצא באתר. כלומר, אם יש 50 קטגוריות, דף הבית אמור לשקף את כל ה50 קטגוריות, אבל מכל קטגוריה יוצגו רק פריטים מעטים.

הגישה האורכית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גישה זו טוענת שלא חייבים לשקף את כל תכני האתר בדף הבית, אלא יש לקחת מספר מצומצם של קטגוריות, אלה שככל הנראה יעניינו הכי הרבה אנשים, ומאותן קטגוריות להציג הרבה פריטים. כלומר, אם יש 50 קטגוריות, בגישה הזאת אולי נציג רק 5, אבל מכל קטגוריה 20 פריטים.

בדרך כלל, משלבים בין ארבעת הגישות האלה ליצירת דף בית שיותאם לצרכי האתר.