משתמש:Shiblisakhir/מרחב שבעה-מימדים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בפיזיקה ובמתמטיקה  , [[ווקטור||סדר] של N מספרים יכול להיות גם מובן של מקום במרחב של n-מימדים . כאשר n=7 , קבוצת של כל מקומות אלה נקרא מרחב 7 ממדים אוקלידי .וגם כן נחקר שבע הממדים האליפטי והמרחב היפרבולי , עם קבועים חיוביים ועקמומיות שלילית .

מרחב שבע מימדים נחקר מאוד במתמטיקה , הוא מבנה ליטימי לגמרי . אם היקום האמיתי שבו אנו חיים הוא איכשהו 7 מימדי (או למעשה גבוה יותר ) הוא נושא אשר דנו ובחנו בענפים שונים של פיזיקה , לרבות אסטרופיזיקה ופיזיקה של חלקיקים . באופן רשמי , מרחב 7 מימדים אוקלידי מופק על ידי 7-טיופל כמו 7 וקטורים במרחב זה . ויש לו את אותן המאפיינים ל המרחב האוקלידי , לכן זה לינארי , יש מדד ואת מערכת שלמה של פעולות וקטוריות . ובפרט פעולת דוט פרודקט בין שני 7-וקטורים והמוגדרים , וניתן לחשב את המדד . 7X7 מטריצות ניתן להשתמש כדי לתאר את התמורות כמו סיבובים ומונעת מקור קבוע . מאפיין יחודי הוא שקרוס פרודקט ניתן להגדיר אותו בשלושה מימדים או שבעה מימדים , וזה לפי קווטרניון ואוקטוניונים 7 פוליטאיפ פוליטאיפ ובשבע מימדים נקרא 7-פוליטאיפ . והכי נחקר הוא פוליטופים קבועים , שיש רק בשלושה מימדים ובשבעה מימדים : 7-סימפלקס , 7-קוביה , 7- אורתופלקס . המשפחה המורחבת זאת של 7-פוליטופים שנבנה מתחומי סימטריה היסוד של השתקפות , כל תחום שהוגדר על ידי קבוצת קוקסטר . כל אחידה של פוליטופ מוגדר על ידי תרשים הטבעת קוקסטר-דיינקן . 7-דימיקיוב הוא פוליטיפ ייחודי ממשפחת D7 , ו 321 ת 231 ת ו 132 פוליטייפ ממשפחת E7.

6-כדור

6-כדור או הייפרספיר בשבע מימדים הוא משטח ממדי במרחק שווה מנקודות , למשל המוצא . יש לו סמל S6 עם הגדרה פורמלית על התחום 6-ספיר עם רדיוס R