לדלג לתוכן

משתמש:Talliberty/מכון שחרית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מכון שחרית הוא מוסד ללא כוונות רווח שהוקם בשנת 2012 ומוביל פרויקטים בשדה החברתי של מדינת ישראל. מטרת המכון המוצהרת היא לייצר מנהיגות ושיח פוליטי חדש שמדברים במונחים שונים מהמונחים המקובלים של ימין ושמאל. בראש המכון עומד ד"ר אילון שוורץ.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסתיו 2009 התכנס צוות של עשרים ושבעה פעילים מרקעים חברתיים שונים למעין סמינר שמטרתו להכיר את החברה הישראלית העכשווית מבחינה סוציולוגית. הם קיימו מפגשים וסדנאות במשך שנתיים והתעמקו בכל אחת מהן בנדבך אחר- החברה החרדית, החברה הערבית, עיירות הפיתוח התנחלויות ועוד. בתום תקופת הלמידה הנ"ל הוחלט על הקמת המכון שיעסוק במסקנות שהוסקו ממנה ואוגדו במספר מסמכי יסוד. ב-2 בנובמבר 2014 התקיים כנס שחרית הראשון שכינס נציגים ממגוון הקהילות המגוונות בישראל שניסו להציף תנודות ושינויים בחברה הישראלית שאינם מקבלים ביטוי בתקשורת. באותה שנה לקראת הבחירות לראשויות המקומיות ריכז המכון קמפיין בשם "נבחר טוב" שהפגיש את המועמדים לראשות העיר עם קהל מגוון של תושבים. ב-2015 גברה פעילות המכון וכללה בין השאר- אירוע בנושא-"השואה וזכרה בעיניים מזרחיות" בערב יום השואה, אירוע לציון יום הזיכרון לפרשת חטיפת ילדי תימן, ערב לימוד ושיח עם קבוצת חרדים בירושלים בעקבות רצח שירה בנקי ומוחמד דוואבשה וכנס "ישראל לאן- מי יחליף את הליברליזם הישראלי?" ב- 2016 פורסם נייר עמדה של המכון בעניין משכורת בסיס לכל, שגרר תגובות ועניין רבים. כיום עיקר פעילות המכון היא בתמיכה וארגון של יוזמות חברתיות ופרסום ניירות עמדה בנושאים שונים.


חזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטענה שבבסיס החזון של מכון שחרית היא שהשיח הפוליטי בחברה הישראלית מתקבע ומתבצר בזהויות. הם שואפים (כהצהרתם)-

"לעורר עניין מחודש בקהילה המקבלת את השונות בין חבריה. אנו מעוניינים לגבש שיח דמוקרטי אמיתי, שמטרתו – לבנות עתיד בר-קיימא, שבו יהיה מקום לכולנו."


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1.הפניה [[  אתר מכון שחרית. "אודות", shaharit נערך לאחרונה ב2014. אוחזר ב 16 ליולי 2018. 

https://www.shaharit.org.il/%D7%9E%D7%99-%D7%90%D7%A0%D7%97%D7%A0%D7%95/ ]] 2. #הפניה [[אתר מכון שחרית. "חזון", shaharit נערך לאחרונה ב2014. אוחזר ב 16 ליולי 2018. https://www.shaharit.org.il/our-vision/

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר מכון שחרית http://www.shaharit.org.il/