משתמש:Tamar.Cohen

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{DISPLAYTITLE:צ'ייניזיה}}

ממלכת צ'ייניזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממלכת צ'ייניזיה היא ארץ דמיונית שהומצאה על ידי שלוש בנות משועממות בנות 14. ממלכת צ'ייניזיה הומצאה בכיתה ד' על ידיי שתי המייסדות הראשונות, מ' וג', אך ה' הצטרפה לייסוד הממלכה בכיתה ז'.

היסטוריית הממלכה הקדושה ומהוללת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני כחמשת אלפיים ושלוש מאות שנה (על פי הספירה הצ'ייניזית), ממותה ענקית ששמה צ'ייני - זי - יה הטילה ביצה קסומה שבתוכה נמצא גרגר אבק. הגרגר אבק התפתח ליקום המכונה "ווין-צו-שה" - זהו יקום של אלילים קסומים וביניהם האל הראשי צ'ין ובתו סין הזווגו ויצרו את מיליון האלילים המוכרים לנו כיום בתרבות הצ'ייניזית העתיקה - אלילים אלו יצרו את הגלקסייה עצמה ומערכות השמש המוכרות לנו כיום. יום אחד, בתקופה הפרה- היסטורית, לאלה מולאן, היה משעמם תחת, אז היא החליטה ליצור את כדור הארץ ספציפית ואת בני האדם שישמשו לה כמשחק. ואז, נוצר האדם הראשון, אדם, או בשמו האמיתי לפי ההה"ה (הספר הקדוש הצ'ייניזי המהולל), נקרא בשמו די און קי. לדי און קי היו שלוש נשים ושני חזירים, ואיתם יצר את צאצאיו (זו הסיבה שלרוב הצ'ייניזים יש מראה טיפוסי לחזירים) - בעזרת חיות משקו (החזירים), הוא יצר את בני הכלאיים - יצורי השטן הצ'ייניזי, או בשמם המקורי, ז'ו-צי. צאצאיו האנושיים של די און קי היו שלושים ושבעה ילדים משלושת נשותיו בסה"כ. החשובים מביניהם היו נסיכי האמיפרייה הצ'ייניזית הראשונה. לשושלת זו קראו "וון-צ'י-הא-סו-הין".

השפה הצ'ייניזית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשפה הצ'ייניזית יש כמליון תשע מאות חמישים ושתיים ניבים. החשובים מהם אלו השלוש מאות הראשונים. והחשובים חשובים מבין השלוש מאות הללו הם : הקמארית, הפשוטה, המסורתית, הספרותית, הכפרית, העירונית, הקדושה, המלכותית העממית, הזנותית, המוזיקלית, ההרית, המדברית והיערית.

דמוגרפיית צ'ייניזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצ'ייניזיה יש שלושים אלף מליון בני אדם החיים כבני עם פשוטים. שאר הארבעה עשר מליון האחרים הם בני מלוכה.

כלכלתה של צ'ייניזיה מבוססת על ציד לא חוקי (שהוא בעצם חוקי, אבל רק בצ'ייניזיה) של חיות בר כגון: דובי קוטב, פנדה (PANDA, PANDA, PANDA, PANDAְׁׂ) לויינתים, זברות אריות, צבי בר, חזירי בר (שנחשבים כמקודשים, ראו כותרת 'היסטוריית הממלכה הקדושה והמהוללת'), חמוסים, היפופוטמים ועוד. גם כן כלכלתה במוססת על סחר בבני אדם (בעיקר נשים וילדים וגם כן גברים נסחרים אך אירוע זה פחות נפוץ). בנוסף לכך, כלכלתה מתבוססת גם על דיג, ייצור מכוניות, נפט ומכרות יהלומים, כותנה ויבולת.

רוב התינוקות בצ'ייניזיה לא עוברים את גיל השנה כתוצאה מהרבה מחלות ומלחמות בין השבטיים וזרמי הדת הצ'ייניזית.

המחלות הנפוצות ביותר בצ'ייניזיה הן: מלריה, אבולה, וירוס הזיקה, פפילומה, איידס, הרפס ועוד הרבה מחלות מין.