נושא בדף שיחת משתמש:ראובן מ./Flow archive

2A02:ED0:4356:7D00:E9E2:CA6:AB4F:552A (שיחהתרומות)

כשאני אומר "אמא שלי נולדה בישראל" אני בעצם אומר שמי שהיא כרגע אמא שלי - זוהי צורת הזיהוי של הפרט עליו מדברים - נולדה בישראל, מקביל למה שאומרים בניתי את הכסא הזה למרות שכשבניתי הוא עדיין לא היה כסא וכשהוא נהיה כסא אז הפסקתי לבנות... לעומת זאת אדם ששינה מינו אפשר לקרוא לו בשמו החדש כדי לזהותו אך לא ניתן לשנות את האריועים שהתרחשו לגבר ולספרם כאילו התרחשו על אישה. לדוגמא אם לאדם ששינה את מינו היתה חברה לפני שינוי המין והוא קיים איתה יחסי מין מלאים לא ניתן לספר כאילו היא קיימה יחסים כולל חדירה כיון שאין לאישה אפשרות זו.

TZivyA (שיחהתרומות)

אלף, הטענה היא שיש אישה ע"פ ביולוגיה ואישה ע"פ מגדר. אליבא דהטרנסגנדרים, הם מאז ומעולם במגדרם היה שייכים למין ה"נכון" והלא מתואם ביולוגית. לפי גישה זו, זה בהחלט נכון לכתוב עליהם כזכר/נקבה בלש עבר. זה מוביל אותנו לטיעון הבא, גבר זה לא רק מי שיש לו איבר מין גברי. יש טרנסגנדרים שלא עושים ניתוח לשינוי מין כלל. ולגבי הדוגמה שהבאת, יש לי מילה אחת בשבילך: גוגל.

ראובן מ. (שיחהתרומות)

אין לי עניין מיוחד להכריע בנושא, אני ממילא ממעט לערוך בערכי ביוגרפיות למיניהם. אבל אני עדיין מהרהר בזה כי זה מעניין, זה נראה לי כמו מין שטח מת או בלתי מוגדר בשפה, בהנחות היסוד שלה לגבי המציאות. לכן אני בספק אם אפשר להגיע לפתרון מספק גם מבחינה לשונית (דקדוקית וסמנטית) וגם מבחינה מהותית. אבל אולי אפשר למצוא מעקפים כלשהם.